Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-03-30, 21:46

FUNsze ;) dobrze podzielić uszczelką, na rynku masz z nierdzewki i zdecydowanie lepsze, kilkuwarstwowe miedziane. Cement jak najbardziej wg. instrukcji na wlepie. Na spawy zaopatrz się w cynk w sprayu jakiś markowy, a odmalować po taniości to możesz choćby srebrzanką, albo coś mocniejszego typu hansa.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-03-30, 22:46

można i uszczelkę i pastę, ale jeśli tylko jest możliwość to lepiej pastę. Co do lakieru to żaroodporny, innymi nie malowałem więc nie powiem, to mi się sprawdza i z tego korzystam :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-03-30, 23:39

Arias, a jaki masz na końcu tłumik?[/quote]

Przelotowy RAGE spiralny wewnątrz, wejście 2,5" wyjście 4" :D kibel rura zwany
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-03-31, 07:59

dzieki Panowie za odpowiedzi:)

Awatar użytkownika
damiandk
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-04-25, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: damiandk » 2014-04-10, 20:17

Witam. Orientuje się ktoś czy taki kolektor podejdzie do mojej Primery P11 QG18DE?
http://www.ebay.pl/itm/4-2-1-Race-Manif ... 1#payCntId
Pozdrawiam
P11 1.8 qg18de 1999 liftback

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 17:51

Popatrzcie co znalazłem na czeskim nissanklubie - http://www.nissanclub.cz/graphics/owner ... ag0484.jpg ciekawe jak to się sprawdza?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-04-19, 19:23

Juz po raz 3 cos takiego widze , jednak niegdzie nie znalazłem jakie przyrosty przynosi ten sprzęt :-)

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2014-04-21, 21:01

Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-21, 21:28

janusz, a czy się różni ten kolektor od 4-2-1 ?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-21, 21:50

WuWa, kanały schodzą się dalej (przejście 4 w 2 jest dalej od głowicy) więc teoretycznie powinien być lepszy. Ale wg mnie on pod autem będzie niżej (bliżej nawierzchni) i pewnie też bliżej miski olejowej, co nie jest korzystne (spaliny będą podgrzewać olej). Chciałbym foty na aucie zobaczyć, no i oczywiście wyniki z hamowni.
pozdr. Kamil

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-21, 22:37

wod2u, ok. Dziękuję za informację.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-04-22, 08:22

DiLGT pisze:Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?
x2

Bardzo proszę o odpowiedź

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-22, 10:58

Ten kolektor jest w konstrukcji TRI-Y. W hondach go pakują i ponoć przyrosty mocy są o niebo lepsze niż na 4-2-1.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 11:08

A może ktoś wrzucić tu zdjęcia 4-2-1 ,tak żeby łatwej je było porównać ze sobą :) ?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-22, 11:13

TRI - Y



Obrazek



4-2-1




http://image.importtuner.com/f/powerpag ... header.jpg



Zakładałem znajomemu w CRX-ie tego tri-y to musieliśmy przerobić przedni pas bo nie chciał skubany wejść, jest dłuższy też, przynajmniej w hondzie. Gabarytowo tri-y jest ogromny w porównaniu z 4-2-1.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-22, 11:21

Zejścia są przesunięte, 4-2 w TRI-Y jest w miejscu, w którym w SSAC-u jest 2-1:
Obrazek
Obrazek
pozdr. Kamil

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 11:29

Hmm..... Tak patrzę i patrzę na te zdjęcia i chyba by się udało przerobić 4-2-1 na TRI-Y. Ale niewiem czy udało by się tym osiągnąć zamierzony efekt .

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-22, 11:46

Prędzej 4-1 by szło przerobić na tri-y ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 11:51

Pewnie masz rację , ale kiepska jest dostępność 4-1 do SR20. Łatwiej i pewnie taniej jest z 4-2-1 :)

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-04-22, 11:57

Ponawiam pytanie DiLGT i Ryby
Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-22, 12:08

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-04-22, 22:25

Jak tak patrzę na zdjęcie tego kolektora z Czech to cylindry schodzą się 1-4 i 2-3 więc to dalej jest 4-2-1. W Tri-y łączą się 1-2 i 3-4 sporo jest na SR20.forum tam po przespawaniu flanszy pakowali do VE kolektory z B serii i o ile dobrze kojarzę ok 10km dało się zyskać.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 22:39

A jak jest przyrost mocy na 4-2-1 ?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-22, 22:44

na 4-2-1 ? zależy od kolektora
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 22:45

No w sumie "kupiłem" nie do końca. Tak zwanego używanego Chinola 4-2-1. I ciekaw jestem ile mi to da KM i Nm. Bo resztę wydechu mam już 2,5 cala i na 2 przelotowych tlumikach.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-22, 22:52

to powinien dodać w granicach 5-6KM
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-04-22, 23:22

Hehe... :mrgreen: A niutków coś przybędzie ?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-23, 07:01

Tutaj przede wszystkim przybędzie Nm. Moc wynika z obrotów (prędkości kątowej) i momentu.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-23, 09:58

janusz, jest jedna rzecz która mnie w sumie troszkę zdziwiła w tym artykule który przesłałeś. ' but the 4-1 design allows the gas pulses to interact in a way that makes the best torque ' Czyli wg. tego kogoś kto pisał ten artykuł wynika że kolektor 4-1 daje lepszy przyrost momentu obrotowego niż inne. Zdziwiło mnie to gdyż od dawna ludzie którym zależy na momencie wkładają 4-2-1 i na tym były największe przyrosty. Potrzeba kogoś kto ma łeb jak sklep co policzy w końcu jakiś sensowny wydech 4-1 i go uspawa bo możliwe że jesteśmy wszyscy w błędzie.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-23, 10:37

Może jest to spowodowane tym, że 4-2-1 dodaje więcej momentu w górnym zakresie obrotów silnika, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie mocy maksymalnej, a 4-1 daje więcej momentu w niskim i średnim zakresie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”