Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
FUNsze dobrze podzielić uszczelką, na rynku masz z nierdzewki i zdecydowanie lepsze, kilkuwarstwowe miedziane. Cement jak najbardziej wg. instrukcji na wlepie. Na spawy zaopatrz się w cynk w sprayu jakiś markowy, a odmalować po taniości to możesz choćby srebrzanką, albo coś mocniejszego typu hansa.
można i uszczelkę i pastę, ale jeśli tylko jest możliwość to lepiej pastę. Co do lakieru to żaroodporny, innymi nie malowałem więc nie powiem, to mi się sprawdza i z tego korzystam
Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?
WuWa, kanały schodzą się dalej (przejście 4 w 2 jest dalej od głowicy) więc teoretycznie powinien być lepszy. Ale wg mnie on pod autem będzie niżej (bliżej nawierzchni) i pewnie też bliżej miski olejowej, co nie jest korzystne (spaliny będą podgrzewać olej). Chciałbym foty na aucie zobaczyć, no i oczywiście wyniki z hamowni.
DiLGT pisze:Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?
Zakładałem znajomemu w CRX-ie tego tri-y to musieliśmy przerobić przedni pas bo nie chciał skubany wejść, jest dłuższy też, przynajmniej w hondzie. Gabarytowo tri-y jest ogromny w porównaniu z 4-2-1.
Ponawiam pytanie DiLGT i Ryby
Czy napewno tlumik srodkowy z saab 9-5 nadaje sie do ukladu przelotowego 2.5 cala t.j ma otwor wlotowy i wylotowy o wymiarae 62mm wew i 65mm na zawnayrz rury?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Jak tak patrzę na zdjęcie tego kolektora z Czech to cylindry schodzą się 1-4 i 2-3 więc to dalej jest 4-2-1. W Tri-y łączą się 1-2 i 3-4 sporo jest na SR20.forum tam po przespawaniu flanszy pakowali do VE kolektory z B serii i o ile dobrze kojarzę ok 10km dało się zyskać.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
No w sumie "kupiłem" nie do końca. Tak zwanego używanego Chinola 4-2-1. I ciekaw jestem ile mi to da KM i Nm. Bo resztę wydechu mam już 2,5 cala i na 2 przelotowych tlumikach.
janusz, jest jedna rzecz która mnie w sumie troszkę zdziwiła w tym artykule który przesłałeś. ' but the 4-1 design allows the gas pulses to interact in a way that makes the best torque ' Czyli wg. tego kogoś kto pisał ten artykuł wynika że kolektor 4-1 daje lepszy przyrost momentu obrotowego niż inne. Zdziwiło mnie to gdyż od dawna ludzie którym zależy na momencie wkładają 4-2-1 i na tym były największe przyrosty. Potrzeba kogoś kto ma łeb jak sklep co policzy w końcu jakiś sensowny wydech 4-1 i go uspawa bo możliwe że jesteśmy wszyscy w błędzie.
Może jest to spowodowane tym, że 4-2-1 dodaje więcej momentu w górnym zakresie obrotów silnika, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie mocy maksymalnej, a 4-1 daje więcej momentu w niskim i średnim zakresie.