Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-12-05, 14:10

Tak samo.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-12-05, 14:11


Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-12-05, 14:28

bombel, 14,7 to mieszanka stechiometryczna, czyli taka jak powinna być przy zachowaniu ekonomii/mocy/bezpieczeństwa na optymalnym poziomie.
Poza tym z tego co tam wyczytałem, to nie pisali, że dla N/A najlepsze jest 14,7:1 - ale mój english jest słaby :D

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-12-05, 14:34

Wg mnie to wszystko wyjaśnia:
http://www.alfaclub.pl/pomocnik-tunera-afr.html
a mieszanka stechiometryczna z tego co pamiętam ( mogę się mylić ) to mieszanka w której następuje idealne spalanie paliwa bo każda cząstka łączy się w idealnych proporcjach z powietrzem ( co uczony byłem jest możliwe tylko teoretycznie bo nie da się w warunkach naturalnych silnika osiągnąć takiego spalania )
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-05, 14:42

no to po co stroic skoro 14,5 ma seryjny silnik :) ??
po to się stroi żeby abnizyc AFR, dac więcej wachy żeby mieszanka była przeladowana paliwem i zwiekszyla moc a te 14,7 to chyba taki kompromis, moc/spalanie/bezpieczeństwo silnika
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-05, 17:49

mi sie gdzies o uszy obiło że przy 14 tłoki płyną?
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-05, 18:17

"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2014-12-05, 19:57

Będę potrzebował strojenie , do kogo się zwrócić mogę ? Okolice Warszawy :mrgreen:
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-12-05, 20:01

Klasycznie, wiec Bodek i Coobcio ogarna temat.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-12-05, 20:24

Klasycznie to można bawić się w łóżku. Polecam chestera :)

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2014-12-05, 22:20

@nissanek94
mi stroił Bodek i jego z czystym sumieniem polecam.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-12-06, 10:48

Ja mam wystrojone przez Bodka i polecam, wie co robi i dobre podejście do tematu :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-09, 17:11

P11 z SR są dość grubo przelane w górnym zakresie, po co ładować więcej paliwa skoro max moc w NA jest w okolicach afr 12,8 a przy 5-6,5krpm afr bez power buttona wynosi od 12 do 11. Pod warunkiem, że auto jest sprawne. Ostatnio widziałem primerę, która od 4krpm miała afr opadający z 11 do 10.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-11-09, 20:35

moja primera miala afr bez strojenia w okolicy 14,5-ale mierzone w dupce, moze z sondą w kolektorze byly by inne wskazania :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-09, 21:02

Ad@mus, przy jakich obrotach? Btw. nikt nie mierzy afr w kolektorze (chyba,że ktoś ma sondę na stałe) bo różnice w odczytach przy dobrym snifferze są pomijalne.
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-10, 08:21

Ad@mus pisze:afr bez strojenia w okolicy 14,5-ale mierzone w dupce
wiec jak sam określiłeś taki pomiar wsadz se w dupke...kazda nieszczelność wydechu ma wpływ na pomiar, poza tym przy niskich predkościach obrotowych pomiar ma ma oóźnienie

[ Dodano: 2015-11-10, 08:22 ]
ulisses pisze: Btw. nikt nie mierzy afr w kolektorze
w kolektorze nie ale ja mierzę zawsze za kolektorem to chyba najlepszy sposób żeby mieć najbardziej miarodajne wyniki :-P

[ Dodano: 2015-11-10, 08:30 ]
ulisses pisze: nie jest to zbyt duże zaskoczenie
a jednak jest bo dupohamownie podpowiadały co innego:) dlatego dobrze że Howard pokusił sie o wykresy bo przynajmniej mit został rozwiany. co się tyczy AFR na seryjnym ECU Ulisses masz dokładnie racje auto jest fabrycznie celowo podlane dla bezpieczeństwa... strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów. nie kumam po co dolewać juz podlany motor. jakiekolwek dodawanie paliwa ma sens tylko jesli jesteśmy w stanie dodać najpierw sprawic aby silnik pobierwał wiecej powietrza :-D
XXX

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-10, 08:41

VE Killer, przy max bucie wyniki nie różnią się praktycznie wcale (chyba że ktoś ma dziurę w wydechu wielkości pięści). Co do wolnych obrotów przy szczelnym wydechu i dobrym snifferze, afr różni się o max o 0,1 od referencyjnego. Opóźnienia na wolnych nie mierzyłem bo nigdy nie było mi to potrzebne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-11-10, 10:14

VE Killer pisze:strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów
w takim razie jaki powinien być AFR? chopaki mówią że seryjny silnik podaje po 11-12 mi osobiście w zyciu taki nie wychodzil

przed zmiana średnicy mafa na bucie do 3500rpm było u mnie nie cale 15,5 powyżej robilo się 13,5

po zmianie średnicy mafa oczywiście zrobilo się ubożej bo i więcej powietrza i inne odczyty mafa wiec:
do 3500 sachara po 18, powyżej robilo się 16 i ogółem auto nie jechalo wysokimi obrotami

po strojeniu ustawione mam 13,4 do 3500 powyżej wali po 12,7 (pb i LPG tak samo) różnica jest znaczna w tym jak auto jezdzilo bez strojenia na ciasnym mafie (w fabrycznym afr)

uregulowanie ponownie zakresu powyżej 6000rpm spowodowalo ze silnik ciagnie do 7200 gdzie wcześniej nie chciało mu się wyżej pokrecic, natomiast dolem ma więcej niuta-stwierdzam z dupohamowni bo jest bardziej elastyczny

ziomek który stroil mi EM nie miał doświadczenia z takimi sprzętami ale na co dzień stroi LPG afrem, i powiedział ze to mniej więcej jak strojenie staga, odpowiednie wartości plus sumy kontrolne i auto jechać musi. I po kilku chwilach było już czuc, a potem dopieszczanie.

Wiecej pytań budzi u mnie korkta zapłonowa ale to już innym razem

tak więc pytanie brzmi: pod jaki AFR stroic na drodze? Bo wiadomo ze na rolkach można sobie stroic calymi dniami do uzyskania najlepszego wyniku-ale my nie dysponujemy hamowniami na cale dni ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-10, 10:35

Ad@mus pisze:
VE Killer pisze:strojeniem mzna ściagnać troche paliwa i efektem bedzie poprawa osiagów
w takim razie jaki powinien być AFR? chopaki mówią że seryjny silnik podaje po 11-12 mi osobiście w zyciu taki nie wychodzil

po strojeniu ustawione mam 13,4 do 3500 powyżej wali po 12,7 (pb i LPG tak samo) różnica jest znaczna w tym jak auto jezdzilo bez strojenia na ciasnym mafie (w fabrycznym afr)

tak więc pytanie brzmi: pod jaki AFR stroic na drodze? Bo wiadomo ze na rolkach można sobie stroic calymi dniami do uzyskania najlepszego wyniku-ale my nie dysponujemy hamowniami na cale dni ;)
Jest ok, w NA najwyższa moc w okolicach 12,8 w turbo między 11 a 12.

Ostatnio stroiłem Lagunę III F4RT 205KM i na gazie była tak przelana, że nie chciała totalnie jechać, afr w okolicach 10. Po odpowiednim ustawieniu - rakieta.

Robi się trochę OT, może jakiś mod to wydzieli/przeniesie w bardziej odpowiednie miejsce.
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-10, 11:24

ulisses pisze:VE Killer, przy max bucie wyniki nie różnią się praktycznie wcale (chyba że ktoś ma dziurę w wydechu wielkości pięści). Co do wolnych obrotów przy szczelnym wydechu i dobrym snifferze, afr różni się o max o 0,1 od referencyjnego. Opóźnienia na wolnych nie mierzyłem bo nigdy nie było mi to potrzebne.
no może faktycznie źle to ujałem nie chodziłomi oczywiscie o wolne jałowe obroty tylko o niskie i srednie ... oczywiście żena wysokich róznic nie bedzie pod warunkiem ze wydech jest szczelny... faktem jest ze montujac sondę zaraqz za kolektorem mamy przyniej pewność że nawet niszczelnosci na wydechu nie przekłamia wyników...
ok ale nie rozdrabniajmy sie nad detalami kazdy robi pomiary jak uważa po swojemu....

dziwne jest zatem że Adamusowi wychodzi dość wysoki afr na seryjnych nastawach
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-10, 11:26

VE Killer, bo on na LPG pewno mierzył :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-10, 11:32

i na pierdzacym wydechu pewnie dlatego takie AFR:)
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-10, 11:42

Panowie, ale wiecie, ze stechio dla LPG wynosi 15.5, prawda? :P

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-10, 11:49

DubSon pisze:Panowie, ale wiecie, ze stechio dla LPG wynosi 15.5, prawda? :P
ale wiesz że dla Afr dla najlepszych osiagów nie pokrywa się ze stechio ;) przynajmniej dla benziny:))) a LPG to chgw nie moja działka :))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-11-10, 12:10

VE Killer pisze:dziwne jest zatem że Adamusowi wychodzi dość wysoki afr na seryjnych nastawach
próbowałem zrozumieć moje wyniki AFR, wydch był szczelny bo spawany od zera-co prawda z gówna i mchu ale na bank szczelny

na wyższych spadał ale i tak nie wynosił tyle ile wy podawaliście...

ostatecznie padło na strojenie (mix różnych gratów od p10 przez p11 po almere GTI, lowport na kompiez hiporta z aparatem zapłonowym n15 etc) może ten mix na to wplywal chodz watpie bo odpięcie sondy dawalo 13,5 afr do 13.5

nie mniej jednak nigdy nie sluszalem o seryjnej p11 z afr=12... acz kolwiek na uesejach pisali ze jeśli jest wyższy to znaczy ze cos nie haloooo-no cóż, kwestia kalibracji sondy :?:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-10, 12:12

DubSon, nie mieszaj. Jeśli stroisz wg afra na benzynie to tak samo stroisz na gazie. Afr to tylko przelicznik, lambda jest ta sama:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-10, 13:22

VE Killer pisze:ale wiesz że dla Afr dla najlepszych osiagów nie pokrywa się ze stechio ;)
wiem o tym doskonale ;)
ulisses pisze:DubSon, nie mieszaj.
Nie mieszam, sam tą tabelką potwierdziłeś, to co napisałem ;)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-10, 13:33

DubSon, mieszasz bo rozmawiamy o afr względem benzyny. I nie znam nikogo kto strojąc przeliczałby te wartości względem różnych paliw. Taka ciekawostka.
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-10, 13:49

ulisses, no tak, chodzilo o wypowidzi Adamusa, ktory wpłatał tu jeszcze LPG :P a dla LPG i PB wartosci AFR sie nie równają. j/w w tabelce :p
Np jak on ma dla obu paliw afr 12,7 - dla lpg powinien miec ok 13,3 zeby bylo rowno :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2015-11-10, 13:55

DubSon, właśnie nie. Jeśli Adamus stroił nie przełączając w kontrolerze sondy pb/lpg (np. mój innovate LM-2 ma taką opcję przełączania paliw) to afr na pb i lpg powinien być taki sam czyli 12,7 (fizycznie to co pokaże wyświetlacz). Jeśli by przełączył tryb odczytu na lpg to wtedy powinien dążyć do afr 13,3.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”