Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-18, 23:58

ja mam moze glupie pytanie ale:
czy jesli ktos stroil ecumasterem primere gt lub sunny gti to czy taki sam nastaw mozna wgrac do dziewiczego ecumastera i smigac?

druga sprawa, czy miedzy poszczegolnymi kompami p10 i n14 (od 115ps do 150ps) obowiazywac beda podobne mapy?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-19, 06:39

ad 1 nie
ad 2 nie

strojenie jest inwidualne pod każdy samochód. nie znajdziesz 2 takich samych autek z takim samym stanem silnika, osprzętem modami itp, to jest nie realne.
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-07-19, 07:39

No ale jeździć będzie w miare sprawnie, bo przecież do seryjnych silników pakowali te same kompy z tymi samymi ustawieniami pomimo, że nie ma dwóch takich samych silników. No tak, czy nie?

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-19, 07:45

dlatego jest przepływka i sonda lambda aby tymi wartościami w ecu sterować, ja osobiście bym nie ryzykował, złe wystrojenie silnika może zaszkodzić a nie pomóc.

po 2 te silniki jak wyjeżdzały z fabryki to w 95% były takie same czyli NOWE. z biegiem czasu ten stan rzeczy się zmienia, tak czy nie?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-07-19, 11:37

No zmienia się, silnik się zużywa jego parametry się zmieniają ale nastawy ECU są takie same. Tak jak pisałeś, przepływka lambda wysyłają dane do ECU i on już tam sobie koryguje mapy.
Podejrzewam że zasada się nie zmienia przy ecumasterze.
Traktujcie mój post jako pytanie/dopytawanie się, a nie jako stwierdzenie, że tak jest.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-19, 11:50

strojenie polega na oszukaniu przepływki :) do tego zależy jak stroisz albo stroisz pod sonde lambda albo ją omijasz :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-07-19, 12:43

Czyli to są sztywno ustawione parametry? A jak zalejemy gorszą benzyne albo auto będzie jechało z obciążeniem większym niż zwykle.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-08-25, 18:11

temacik troszkę zastygł, to go odświeżę :D

Jako, że jestem przed montażem DET3 z Map Sensorem

Jakieś konkretne rady zanim zacznę ciąć wiązkę ?? :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2014-09-04, 11:05

W mojej P10 jest sonda NGK OTD2F 3K1, podobno szerokopasmowa, tytanowa. Czy taka sonda wystroje ECU Master?

Czy ktoś stosował z powodzeniem SR20 EPROM Daughterboards?
Ostatnio zmieniony 2014-09-04, 11:09 przez ring_s, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-04, 11:09

ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2014-09-04, 11:16

bombel pisze:ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają
No właśnie mam z nią taki problem że zwykła sonda działa w zakresie 0-1V, tej sondy niestety nie mogę nawet zmierzyć miernikiem. Gazownicy też nie mogli jej podłączyć do komputera. Gdzieś się doczytałem że to szerokopasmowa tytanowa sonda i działa w zakresie 1-5V. Jak podłączam Consulta to w danych z sondy widzę wartości powyżej 2,5V, wyżej chyba nie czyta.

Może ja jestem w błędzie, ktoś miał odczynienia z ta sondą?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-04, 11:39

ring_s, Ty masz 3 przewody a szerokopasmowa 5. Żaden NIssan nie ma szerokopasmówki w standardzie (no moze GTRy)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-09-04, 11:57

bombel pisze:ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają
Bosch LSU 4.2 szerokopasmowy to 300PLN.
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-09-04, 13:54

ulisses, sama sonda a cos co ją sczyta?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-09-04, 15:28

bombel, ring_s, pytał jaką ma sondę u siebie, odpowiedziałeś, że nie szerokopasmową i że szerokopasmowe kosztują worek pieniędzy. Zrozumiałem, że odnosiłeś się do samej sondy, nie do sondy + kontroler.
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-04, 15:52

Ring_s, jaki masz silnik w tej swojej P10?

Gdzieś kiedyś opisywałem różnicę między sondą tytanową i cyrkonową - trzeba poszukać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-09-04, 18:47

ring_s pisze:Gazownicy też nie mogli jej podłączyć do komputera.
Stag 300 premium - to tego kompa można podłączyć szerokopasmówkę. Niższe modele- nie
bombel pisze: sama sonda a cos co ją sczyta?
180zł Augo gauge u dabtuner'a. Po zamówieniu następnego dnia w domu. Na chama można tylko tym wystroić auto
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-09-04, 18:55

bombel pisze:Żaden NIssan nie ma szerokopasmówki w standardzie (no moze GTRy)
O ile dobrze pamiętam wypowiedź Lombardo(mogę się mylić) ale maximy a32 miały jedną z sond szerokopasmową.
bombel pisze:ulisses, sama sonda a cos co ją sczyta?
Nissan Data Scan od wersji 1.52 bodajże połączony przez obd zczyta afr.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-05, 21:01

A ja mam takie pytanie jak zrobić konwersję z MAF do MAP na DET3 ?? bo jakoś nie umiem zrozumieć instrukcji, w której pisze tak jakby map sensor był oddzielnym urządzeniem, a ja mam to wbudowane ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-09-06, 05:21

Mój DET ma zrobioną konwersję maf-map więc pracuj na mapie która tam jest(doladowanie 0,65b i wtryski 440 miałem) ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-09-06, 10:50

Na zimę składam N/A, po co mi turbo na docieranie, po za tym mapy to kwestie indywidualne :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-09-06, 16:58

Tak indywidualne, ale po pierwsze masz dawkę po mapie(mapsensor) czyli konwersje już zrobiona a po drugie przez to, że jest map i dawka wyliczana jest z funkcji ciśnienia to w n/a i turbo do ciśnienia nie większego niż moje jakie miałem max przy danych obrotach u Ciebie tez powinno być w miarę ok, jedynie potrzebował będziesz kosmetycznych zmian. Zabawa się zacznie jak zwiększysz ciśnienie....
Mam gdzies seryjna mape po mapsensorze do 250cc wtryskow....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-05, 08:56

panowie w jaki AFR celować przy sr20de?
PB czytałem najlepiej 12,8
LPG podobno 12,6
zgadza się?

druga sprawa jak tak niski AFR ma się do naszych zaworów ? :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-12-05, 09:25

Afr 12.5 to jest bardzo dobry skład mieszanki, delikatnie przelany ale bezpiecznie. Zależy w jakich partiach obrotowej silnika.
Zawory nic nie mają do tego. Gdybyś jeździł na ubogiej mieszance dłuższy czas to gniazda zaworowe i nie tylko mogły by powiedzieć pa pa.


Pierwszy lepszy link z zagranicznego forum ;)
http://www.sr20forum.com/turbo/224909-b ... ratio.html
Ostatnio zmieniony 2014-12-05, 09:30 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-12-05, 09:28

Ad@mus, do turbo lepiej poniżej 13. Do N/A raczej powyżej.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-12-05, 12:00

14,1 jest idealne dla N/A

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-05, 12:05

n aracing forum czytale, ze sr20de najwyzsza moc miało przy 12,8 dla PB i 12,4 bodajże dla LPG

i teraz sam już nie wim, seryjny AFR dla PB to okolice 14,5, wiec jak dostroje na 14,1 to raczej nie będzie szczyt performance tylko delikanta korekta

tez inaczej zczytuje się AFR na stright pipe a inaczej na ori wydechu,,,
czekam na dalsze info
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-12-05, 12:43

Powiem na swoim przykładzie - GA16
Szerkopasmowa w miejscu ory sondy.
Jak miałem AFR w okolicach 12-13 to miałem wrażenie, że go zalewa. Podduszal się czasem.
Zmniejszenie ciśnienia na listwie dało okolice 13,5 i w wyższych partiach RPM ~13 i auto jakby odzylo :) było lepiej niż jak miałem 14 - 15 ;)
Po wystrojebiu pewnie też bym coś poczuł na plus :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-12-05, 13:07

Obrazek i wszystko jasne (N/A)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-05, 13:54

czyli 12,9 - 13,2 to optimum na PB a jak wygląda stechiometria na LPG?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”