[N16] Dziwny problem z elektryką
Moderator: sergiej
[N16] Dziwny problem z elektryką
Witam serdecznie,
dzisiaj spotkała mnie bardzo niemiła niespodzianka.
Jak co rano, otwieram auto, zapala się światło w kabinie, włączam silnik, włączam nawiew i grzanie, skrobie szyby, wsiadam i jadę.
Dzisiaj było inaczej, w pewnym momencie usłyszałem, że coś cicho działa moje autko.
Okazało się, że pojawiły się problemy i trwają do teraz:
- nie działa nawiew,
- nie ma oświetlenia w kabinie i w bagażniku,
- nie działają migacze,
- nie działa elektryka szyb i lusterek,
- nie działa podgrzewanie tylnej szyby,
- nie działa OBD,
- na pierwszej pozycji kluczyka nie ma zasilania na zegary, a po wyłączeniu auta,
gaśnie wyświetlacz z przebiegiem a przebyta odległość od włączenia zapłonu się kasuje.
Ciekawostką jest to, że raz na jakiś czas 100% sprawność wraca lecz na krótko
Udało mnie się odczytać błędy:
Pending: P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow
PIDs supported [01 - 20] 4200007E180000
Freeze DTC 4202000135
Fuel system status (FSS) 4203000200
Calculated engine load value (EngineLoad) 42040063
Engine coolant temperature (EGT) 4205007C
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 4206007D
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 42070082
Engine RPM (RPM) 420C001C20
Vehicle speed (Speed) 420D000A
Pending: P0135 - O2 Sensor Heater Circuit
Pending: P0141 - O2 Sensor Heater Circuit
Pomocy!
Jak się uda naprawić to zapraszam na piwko do Pozka
dzisiaj spotkała mnie bardzo niemiła niespodzianka.
Jak co rano, otwieram auto, zapala się światło w kabinie, włączam silnik, włączam nawiew i grzanie, skrobie szyby, wsiadam i jadę.
Dzisiaj było inaczej, w pewnym momencie usłyszałem, że coś cicho działa moje autko.
Okazało się, że pojawiły się problemy i trwają do teraz:
- nie działa nawiew,
- nie ma oświetlenia w kabinie i w bagażniku,
- nie działają migacze,
- nie działa elektryka szyb i lusterek,
- nie działa podgrzewanie tylnej szyby,
- nie działa OBD,
- na pierwszej pozycji kluczyka nie ma zasilania na zegary, a po wyłączeniu auta,
gaśnie wyświetlacz z przebiegiem a przebyta odległość od włączenia zapłonu się kasuje.
Ciekawostką jest to, że raz na jakiś czas 100% sprawność wraca lecz na krótko
Udało mnie się odczytać błędy:
Pending: P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow
PIDs supported [01 - 20] 4200007E180000
Freeze DTC 4202000135
Fuel system status (FSS) 4203000200
Calculated engine load value (EngineLoad) 42040063
Engine coolant temperature (EGT) 4205007C
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 4206007D
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 42070082
Engine RPM (RPM) 420C001C20
Vehicle speed (Speed) 420D000A
Pending: P0135 - O2 Sensor Heater Circuit
Pending: P0141 - O2 Sensor Heater Circuit
Pomocy!
Jak się uda naprawić to zapraszam na piwko do Pozka
Bezpieczniki posprawdzane? U mnie w WP11 kiedys stroil podobne fochy (tylko tez wtedy nie dawal sie odpalic) i odpowiedzialny okazal sie jeden z glownych bezpiecznikow (nie takie zwykle, ale jakis specjalistyczny kwadratowy )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
a po prostu nie gubi gdzieś masy? może to też być trop
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Też tak sądzę bo przecież nie może tak się włączać "opcja" a po chwili już nie działa ...
Najgorsze że przejrzałem już wszystkie przyłącza masowe
- między kielichem a puszką filtra
- nad cewkami
- koło alternatora i powyżej
- masa do silnika
- za zegarami
Czy ten przekaźnik 24330C9900 (skrzynka z bezpiecznikami w kabinie) powinien mieć takie dziwne wartości .000 ?
Miał by ktoś może plany układu wiązki elektrycznej ?
Kończą mi się pomysły...
[ Dodano: 2013-10-28, 08:37 ]
Po wnikliwym przestudiowaniu schematów elektrycznych, wyjęciu aku i wykręceniu podstawki aku znalazłem przyczynę i ślady po winowajcy
Kabel odpowiedzialny za rzeczy, które nie działały był rozdrapany, sądzę, że wcześniej wisiał na włosku aż wreszcie się urwał,
do tego znalazłem odchody gryzonia na osłonie silnika. Zapewne kuna to była (mieszkam przy lesie).
Kabel został polutowany, ładnie zabezpieczony i wszystko działa
Najgorsze że przejrzałem już wszystkie przyłącza masowe
- między kielichem a puszką filtra
- nad cewkami
- koło alternatora i powyżej
- masa do silnika
- za zegarami
Czy ten przekaźnik 24330C9900 (skrzynka z bezpiecznikami w kabinie) powinien mieć takie dziwne wartości .000 ?
Miał by ktoś może plany układu wiązki elektrycznej ?
Kończą mi się pomysły...
[ Dodano: 2013-10-28, 08:37 ]
Po wnikliwym przestudiowaniu schematów elektrycznych, wyjęciu aku i wykręceniu podstawki aku znalazłem przyczynę i ślady po winowajcy
Kabel odpowiedzialny za rzeczy, które nie działały był rozdrapany, sądzę, że wcześniej wisiał na włosku aż wreszcie się urwał,
do tego znalazłem odchody gryzonia na osłonie silnika. Zapewne kuna to była (mieszkam przy lesie).
Kabel został polutowany, ładnie zabezpieczony i wszystko działa
Podepnę się do tematu.
W mojej Almerze N16 1.8 pali się CheckEngine. Kupiłem więc interfejs ELM327 v2 Euroscan i po podłączeniu wyskoczył błąd:
P0141 -- Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Po wykasowaniu błąd pojawił się następnego dnia. Zauważyłem, że wyskakuje za każdym razem podczas nagrzewania się silnika. Gdy się go skasuje na ciepłym silniku, ma się spokój do następnego dłuższego postoju. Podjechałem więc na kanał, rozłączyłem kostkę drugiej sondy lambda (tej przed katalizatorem) i ponownie skasowałem błąd. Niestety nic to nie dało. Skoro to nie wina lambdy, gdzie ewentualnie szukać jeszcze przyczyny?
Ewentualnie podeślijcie link do instrukcji jak wyciągnąć, odłączyć lub przepalić tę diodę. To w końcu silnik 1.8 - olej już żre, a jak będzie chciał to i tak się rozpadnie.
W mojej Almerze N16 1.8 pali się CheckEngine. Kupiłem więc interfejs ELM327 v2 Euroscan i po podłączeniu wyskoczył błąd:
P0141 -- Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Po wykasowaniu błąd pojawił się następnego dnia. Zauważyłem, że wyskakuje za każdym razem podczas nagrzewania się silnika. Gdy się go skasuje na ciepłym silniku, ma się spokój do następnego dłuższego postoju. Podjechałem więc na kanał, rozłączyłem kostkę drugiej sondy lambda (tej przed katalizatorem) i ponownie skasowałem błąd. Niestety nic to nie dało. Skoro to nie wina lambdy, gdzie ewentualnie szukać jeszcze przyczyny?
Ewentualnie podeślijcie link do instrukcji jak wyciągnąć, odłączyć lub przepalić tę diodę. To w końcu silnik 1.8 - olej już żre, a jak będzie chciał to i tak się rozpadnie.
Re: [N16] Dziwny problem z elektryką
Najprawdopodobniej padł Ci MODUŁ KOMFORTU. Z tego co piszesz to wszystko wskazuje no MODUŁ. Wszystko padło na raz?. Wszystko co opisałeś przechodzi przez MODUŁ KOMFORTU.