Zestawienie wałków rozrządu OEM i Custom.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zestawienie wałków rozrządu OEM i Custom.
Pewnie Ci co mieli widzieć, to już to widzieli, ale na forum nie widziałem, żeby było
Zestawienie wałków
Moje pytanie, jak to się przekłada Które są najlepsze do czego, kjs, ćwiara, tor, ulica.
Zestawienie wałków
Moje pytanie, jak to się przekłada Które są najlepsze do czego, kjs, ćwiara, tor, ulica.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
a ja mam pytanie
walek z sr20de w p11sri ma 240'
walek z sunny gti mozna przelowyc i ma 248'
a pytanie jest takie, co z walkiem od DET? pasuje do sr20de? ma podobno 258'-bylo by ostro ale czy lepiej??
walek z sr20de w p11sri ma 240'
walek z sunny gti mozna przelowyc i ma 248'
a pytanie jest takie, co z walkiem od DET? pasuje do sr20de? ma podobno 258'-bylo by ostro ale czy lepiej??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
DET z GTiR ma 2x248 ale do DE czy DEH-a nie przełożysz, bo są przeznaczone do głowicy z dźwigienkami na ślizgach, a nowsze silniki mają dźwigienki z rolkami.
Tak samo ostrzejsze wałki z P10/N14, tam wszędzie były ślizgi, więc teoretycznie są nieprzekładalne (w stanach ktoś coś tam próbował i niby to jeździło ale jak długo... nie wiadomo).
Tak samo ostrzejsze wałki z P10/N14, tam wszędzie były ślizgi, więc teoretycznie są nieprzekładalne (w stanach ktoś coś tam próbował i niby to jeździło ale jak długo... nie wiadomo).
pozdr. Kamil
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Ad@mus, Możliwe, że będę miał wałki z p11.144 w dobrej cenie. Tylko muszę ustalić czy na pewno są z P11.144 (kupiłem od gościa z forum, ale przy wymianie ich nie założyłem bo miały te same wysokości krzywek co moje stare, więc albo są od De albo u mnie fabrycznie siedziały lepsze...Jak ktoś referencyjne wymiary, będę wdzięczny za pomoc.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
aha ja się ostatnio za wałeczkami rozglądałem co nieco i wybór jest średni JWT bądź tomeie są dostępne ,idzie wychaczyć używke za 1000 ale mój ziomek mówił też żebyśmy coś wyrzeżbili z ori naprzykład tu http://www.rewar.republika.pl/
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
ja nie chce jakis nie wiadomo jakich lokitoki wzniosów
mam silnik s sri, poprawiona i splanowana glowica, lekki wal z p11, tloki z sunny gti, wszystko poskladane na nowych panewkach sworzniach uszcze3eleczkach pierscuionkach etc, jedynie co chce to przeskoczyc przez 150ps, i mysle ze walek 248' mi w tym pomoze,
a dlubanie customowych walkow mnie nie jara, wole ten 248
mam silnik s sri, poprawiona i splanowana glowica, lekki wal z p11, tloki z sunny gti, wszystko poskladane na nowych panewkach sworzniach uszcze3eleczkach pierscuionkach etc, jedynie co chce to przeskoczyc przez 150ps, i mysle ze walek 248' mi w tym pomoze,
a dlubanie customowych walkow mnie nie jara, wole ten 248
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
adamus jak przejdziesz na głowice taką jak w suniaczu czy p10 to jest więcej tanich opcji do wyboru przy wałeczkach bo jeśli chcesz jakieś wałki do siebie aftermarkety to używka 1000 nówka 1500koła ,jwt ciut drożej 180 rumaków idzie wykrzesać
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
killer2000, 160max mi styka:)
pozatym sama glowica to nie p&p bo pamietaj ze musze miec wtedy kol ssacy, musze miec inne wtryski, inny komp i papa z klimatronikiem:)
aftermarketow nie chce:) ori OEM ale z plusem, najchetniej powtorzony wynik Wilka:)
pozatym sama glowica to nie p&p bo pamietaj ze musze miec wtedy kol ssacy, musze miec inne wtryski, inny komp i papa z klimatronikiem:)
aftermarketow nie chce:) ori OEM ale z plusem, najchetniej powtorzony wynik Wilka:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
wałki 143041 tomei http://www.nengun.com/tomei/pon-camshafts
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
Ja chce z P11GT wytargać 180KM-190KM N/A, a do tego potrzebuje chamskie wałki, regulowane kółka i strojenie, strojenie i jeszcze raz strojenie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, wiem kto ma ostre walki w dobrej cenie, ale najpierw musze znac odpowiedzi na pytanie czy walki z p10/p11 sa zamiennie stosowane:) wtedy dam ci kontakt do ostrych walkow na ktorych skrobniesz te 180ps a ja bede mogl zalozyc sobie walki z p10gt
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Inne zestawienie:
DE/DET cams
Jim Wolf Cams
S3 - .442" (11.2) LIFT / 260º DUR. - OVERLAP - 20º
S3HL -.457" (11.6) LIFT / 260º DUR.
S4 - .464" (11.8) LIFT / 266º DUR. - OVERLAP - 28º
S4HL -.484" (12.4) LIFT / 266º DUR.
S5 - .503" (12.8) LIFT / 281º DUR (avoid if you can, not a good cam)
S3R Roller Rocker - .450" (11.4) LIFT / 262º DUR -
C1 - .476" (12.1) LIFT / 264º DUR. - OVERLAP - 24º
C2 - .500" (12.7) LIFT / 275º DUR. - OVERLAP - 32º
C3 - .526" (13.4) LIFT / 285º DUR.
BrianCrower cams
BC stg 2 - .475" (12.1) LIFT / 264º DUR. (compares to JWT C1)
BC stg 3 - .495" (12.6) LIFT / 272º DUR. (compares to JWT C2)
Nissan (Original Equipment DE and DET)
Stock low port (94):
INTAKE - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º
Stock low port (95-up):
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 232º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º
Stock high port (91-93):
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º
Stock GTI-R DET:
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - OVERLAP - --º
ROLLER ROCKER CAMS
G20 2000-2002:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 232º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º
Sentra 2000:
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º
Sentra 2001:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º
VVL CAMS
OE SR20VE cams
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT /220º DUR - Low lobe EXHAUST -.260" (6.6) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .421" (10.7) LIFT /264º DUR - High lobe EXHAUST -.407" (10.34) LIFT / 268º DUR - OVERLAP - 48º
OE SR16VE:
Low lobe INTAKE - .279" (7.1) LIFT / 200º DUR - Low lobe EXHAUST - .313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - High lobe EXHAUST - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 70º
OE SR16VE N1:
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT / 220º DUR - Low lobe EXHAUST -.313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - RED
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT / 288º DUR - High lobe EXHAUST -.469" (11.9) LIFT / 288º DUR - OVERLAP - 74º - GREEN
OE SR20VE 20V:
Low lobe INTAKE - .398" (10.11) LIFT /228º DUR - Low lobe EXHAUST - .327" (8.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - ---º
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT /278º DUR - High lobe EXHAUST - .439" (11.15) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 57º
OE SR20VET:
Low lobe INTAKE - .315" (8.0) LIFT / 212º DUR - Low lobe EXHAUST -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - PINK
High lobe INTAKE - .433" (11.0) LIFT / 248º DUR - High lobe EXHAUST (LOW Lobe is used) -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 13º - LIGHT GREEN
Dla silników RR w USA (G20/Sentra) były różnice w wałkach w zależności od roku produkcji, ciekawe jak to się ma do P11.144 przed i po 09.2000, gdzie były różnice w odcięciu paliwa, obecności bądź nie systemu EGR.
Serwisówka dla modeli po 09.2000 podaje całkowitą, największą wysokość wałka:
Cam height “A”
Intake 37.775 (1.4872)
Exhaust 37.404 (1.4726)
Z tego wychodzi, że ssący ma wznios 9.78, wydechowy 9.4. Dobrze kombinuję? Całkiem nieźle (dla porównania GTiR ma po 10mm, a tam nie ma rolek) dodając wysokość rolki na dźwigience wychodzi jeszcze większy wznios całego zaworu (dźwigienka bez rolki jest niższa). Szkoda, że nie ma w serwisówce parametru duration.
Edit: jest jednak duration w serwisówce, odpowiednio 240 intake i 232 exhaust, overlap 9st.
DE/DET cams
Jim Wolf Cams
S3 - .442" (11.2) LIFT / 260º DUR. - OVERLAP - 20º
S3HL -.457" (11.6) LIFT / 260º DUR.
S4 - .464" (11.8) LIFT / 266º DUR. - OVERLAP - 28º
S4HL -.484" (12.4) LIFT / 266º DUR.
S5 - .503" (12.8) LIFT / 281º DUR (avoid if you can, not a good cam)
S3R Roller Rocker - .450" (11.4) LIFT / 262º DUR -
C1 - .476" (12.1) LIFT / 264º DUR. - OVERLAP - 24º
C2 - .500" (12.7) LIFT / 275º DUR. - OVERLAP - 32º
C3 - .526" (13.4) LIFT / 285º DUR.
BrianCrower cams
BC stg 2 - .475" (12.1) LIFT / 264º DUR. (compares to JWT C1)
BC stg 3 - .495" (12.6) LIFT / 272º DUR. (compares to JWT C2)
Nissan (Original Equipment DE and DET)
Stock low port (94):
INTAKE - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º
Stock low port (95-up):
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 232º DUR. - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º
Stock high port (91-93):
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 16º
Stock GTI-R DET:
INTAKE - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - EXHAUST - .394" (10.0) LIFT / 248º DUR - OVERLAP - --º
ROLLER ROCKER CAMS
G20 2000-2002:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 232º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 240º DUR - OVERLAP - 8º
Sentra 2000:
INTAKE - .339" (8.6) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .362" (9.2) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º
Sentra 2001:
INTAKE - .370" (9.4) LIFT / 240º DUR - EXHAUST - .346" (8.8) LIFT / 232º DUR - OVERLAP - 9º
VVL CAMS
OE SR20VE cams
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT /220º DUR - Low lobe EXHAUST -.260" (6.6) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .421" (10.7) LIFT /264º DUR - High lobe EXHAUST -.407" (10.34) LIFT / 268º DUR - OVERLAP - 48º
OE SR16VE:
Low lobe INTAKE - .279" (7.1) LIFT / 200º DUR - Low lobe EXHAUST - .313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º
High lobe INTAKE - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - High lobe EXHAUST - .437" (11.1) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 70º
OE SR16VE N1:
Low lobe INTAKE - .331" (8.4) LIFT / 220º DUR - Low lobe EXHAUST -.313" (7.95) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - RED
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT / 288º DUR - High lobe EXHAUST -.469" (11.9) LIFT / 288º DUR - OVERLAP - 74º - GREEN
OE SR20VE 20V:
Low lobe INTAKE - .398" (10.11) LIFT /228º DUR - Low lobe EXHAUST - .327" (8.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - ---º
High lobe INTAKE - .472" (12.0) LIFT /278º DUR - High lobe EXHAUST - .439" (11.15) LIFT / 280º DUR - OVERLAP - 57º
OE SR20VET:
Low lobe INTAKE - .315" (8.0) LIFT / 212º DUR - Low lobe EXHAUST -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 0º - PINK
High lobe INTAKE - .433" (11.0) LIFT / 248º DUR - High lobe EXHAUST (LOW Lobe is used) -.445" (11.3) LIFT / 244º DUR - OVERLAP - 13º - LIGHT GREEN
Dla silników RR w USA (G20/Sentra) były różnice w wałkach w zależności od roku produkcji, ciekawe jak to się ma do P11.144 przed i po 09.2000, gdzie były różnice w odcięciu paliwa, obecności bądź nie systemu EGR.
Serwisówka dla modeli po 09.2000 podaje całkowitą, największą wysokość wałka:
Cam height “A”
Intake 37.775 (1.4872)
Exhaust 37.404 (1.4726)
Z tego wychodzi, że ssący ma wznios 9.78, wydechowy 9.4. Dobrze kombinuję? Całkiem nieźle (dla porównania GTiR ma po 10mm, a tam nie ma rolek) dodając wysokość rolki na dźwigience wychodzi jeszcze większy wznios całego zaworu (dźwigienka bez rolki jest niższa). Szkoda, że nie ma w serwisówce parametru duration.
Edit: jest jednak duration w serwisówce, odpowiednio 240 intake i 232 exhaust, overlap 9st.
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 11:34 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
ale roller rocker ma płynniejsze przyrosty, wymiana sprężynek i talerzyków do tego arm stopper,a przy większej gotówce customowe dźwigienki i sjesta, potęga N/A na talerzu
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT