Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Obniżenie zawieszenia w Sunny

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-09-05, 17:54

sznikers99, jeśli masz w okolicy kowala z prawdziwego zdarzenia to zawsze można rozhartować sprężyny, ścisnąć mocniej i zahartować jeszcze raz ..
ale można dostać sprężyny obniżające do sunnego .. sam mam (jeszcze niezamontowane) FK Automotive
http://www.amazon.co.uk/FK-Automotive-L ... B002S8NIGU
z tym , że to tylko -35mm ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-05, 19:15

Ja cały czas myślę o nagwintowaniu części tłoczyska tak o max 1,5 - 2 cm

Obrazek

Albo o przerobieniu w ten sposób talerzyków

Obrazek

Jest jeszcze jakiś sposób przerobienie górnych mocowań amortyzatorów ale forumowicz nie chce zdradzić w jaki sposób .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-09-05, 19:23

BeNeK, tylko głęboki talerzyk chyba wchodzi w grę .. ale wtedy może się nie zmieścić ten plastik nad kielichami.. Pod maską jest ciut miejsca .. ale też bez szału ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-09-05, 20:42

ucięcie zwoju to dla mnie metoda "rzeźnicka" .. i co dalej .? sklepanie końcówki i przygięcie zwoju ?
Wg mnie "kowal" to lepsze wyjście i wtedy można skrócić o zwój czy dwa .. ale uciąć i nagiąć po rozhartowaniu .. i potem zahartować i pomalować ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-16, 16:02

scubzik pisze:BeNeK, tylko głęboki talerzyk chyba wchodzi w grę .. ale wtedy może się nie zmieścić ten plastik nad kielichami.. Pod maską jest ciut miejsca .. ale też bez szału ..
Czyli co ? W sunny i b13 nie da rady tak przerobić talerzyków chociaż o 2cm w dół ? Nigdy nie przyglądałem się górnemu mocowaniu amora . Ewentualnie co można jeszcze zmienić w tym górnym mocowaniu żeby trochę położyć samochód na glebę ?
A jak by ktoś jeszcze podrzucił fotki talerzyków mocujących spręzyny PRZÓD I TYŁ to było by genialnie !
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-09-16, 18:37

sznikers99 pisze:Podobno 15" i "gleba" na samych springach -35mm to poroniony pomysł bo będzie ocierało... Prawda to?
Ja mam 15" fele, ET40, opony 195/50 i nic nie obcierało :D
BeNeK pisze:A jak by ktoś jeszcze podrzucił fotki talerzyków mocujących spręzyny PRZÓD I TYŁ to było by genialnie !
Dzień wcześniej byś napisał to byś miał, wczoraj miałem wyjęte kolumny z auta...
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-09-16, 19:10

Ja mam ET20 i ani na MTS ani na H&R przód nie ociera. Przy H&R przy ostrej jeździe w zakrętach z pasażerem tył potrafi przytrzeć, jak jadę sam nic się nie dzieje.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-16, 19:18

Chochlik, kurka rurka ... zapomniałem , a na fejsie widziałem ze rozbierasz zawias z przodu i miałem zapytać a jakoś wypadło mi z głowy ... shitttttt

EDIT.
Mam fotki przedniego :
Obrazek

Tego raczej nie da się tak przerobić :(
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-12-18, 00:11

wymyslil ktos cos w tej sprawie?
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-12-19, 14:54

BeNeK pisze:Mam fotki przedniego :
Obrazek
Toż to tył jak byk :->

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2013-12-20, 19:11

Ja bym przerobil loże sprezyny na amorku :p albo wziął sprezyne w łapę i poszedł na złom poszperac co jest podobne i może by siadlo - najprostszy sposób
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

kojo
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2013-06-14, 06:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kojo » 2013-12-30, 16:15

Dobry pomysł z tym podpasowaniem... Jednak sprężyna ze złomu może być już wysłużona. Moim zdaniem dobrym pomysłem byłoby przymierzenie czy inna sprężyna dobrze leży w łożu i kupienie twardszych i niższych np od golfa 3 bo do tego autka są springi chyba -60.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-12-30, 16:23

kojo pisze:Jednak sprężyna ze złomu może być już wysłużona.
Chodzi tylko o przypasowanie, jak będzie taka sama średnica etc. to można kupić nowe ;))

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2013-12-31, 12:31

Używane opony jakieś 2 sezony wytrzymywały. Więc spoko. :D
A gleba naprawdę spora była.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2014-02-06, 07:34

BeNeK pisze: Jest jeszcze jakiś sposób przerobienie górnych mocowań amortyzatorów ale forumowicz nie chce zdradzić w jaki sposób .
można dać tylne mocowanie amorka na przód. Jest wyższe co za tym idzie skróci nam się amortyzator. To takie moje przypuszczenie jeszcze tego nie sprawdzałem.

Obrazek

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-02-08, 12:30

niestety ale inny rozstaw srub mocujacych jest z tylu ;)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-02-08, 13:13

@lazik
Ten sam, tyle, że obrócony o 90 stopni.

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-02-08, 15:04

bylem przekonany ze przymierzalem na wsxystkie mozliwosci ale byc moze sie pomylilem ;)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-04-18, 15:19

Czy po utwardzeniu i skróceniu skoku amorków o 3,5cm w profi zakładzie(utwardzenie , tłoczysko wchodzi średnio łatwo ale za to wyciągnąć trudno jak nie wiem) jest sens zakładać odboje amortyzatorów ? Czy po prostu skrócić odboje , jeśli tak to o ile ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-04-18, 18:40

zapewne utwardzili gestszym olejem wiec normalne ze ciezko bedzie wyciagnac, tak dziala tlumienie :) ja utwardzalem bez skracania skoku i nie zakladalem zadnych oboi ale przy skroconym bym zalozyl bo mimo ze zawias twardy to przy sporym obciazeniu w aucie i tak bedzie siadalo w dol :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
PrzeeMOC
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-13, 22:14
Lokalizacja: ERW / EL

Post autor: PrzeeMOC » 2014-04-22, 09:45

A takie pytanie do znawców mam przy okazji tematu :)
Sprężyny obniżające na przód podejdą do Sunny N14 5d od Almery N15? :)
Wyglądem na fotkach są chyba takie same, a zwiększyłoby to zasięg poszukiwań.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-22, 11:03

Ja wpakowałem w zeszłym tygodniu przedni zawias od golfa 3. Amory FK na grubym tłoczysku i springi -35mm H&R. Banalnie prosta przeróbka. No i w końcu przód jest beton ;D
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-04-28, 12:20

mozesz powiedzieć co musiałeś przerobić? jaka wyszla rożnica w wysokości zawieszenie, daj jakies foto ;)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-04-29, 10:11

Przeróbka polegała na przespawaniu bieżni łożyska amortyzatora z nissana na to z vw. W moim przypadku ze względu na grube tłoczysko i gwint do przykręcenia amora M14 trzeba było też przewiercić poduszkę górną amortyzatora (tą metalowo gumową tulejkę) tak aby można było skręcić wszystko do kupy. Ze względu na to że sprężyny w golfie są zwężane ku górze nie obciera sprężyna o kielich. Przespawać też trzeba mocowanie przewodu hamulcowego. Rozstaw otworów pod śruby do piasty są takie same (przynajmniej w b12) jak w golfie, jedyną modyfikacją było zrobienie fasolek na górnym otworze bo się konkretny negatyw zrobił ;) Zdjęć nie obiecuję, właśnie idę dłubać do garażu ale jak uda to zrobię parę zdjęć dla zainteresowanych :) A zapomniałem, jeśli chodzi o wysokość to ciężko mi powiedzieć, bo po założeniu tego zestawu nie jeździłem jeszcze bo wszystko jest w trakcie prac przy moim nismo. A wiadomo że po złożeniu zawiasu dopiero jak się przejadę i się wszystko ułoży to będzie widać jak mocno zszedł na dół. Pierwsze wrażenie jest pozytywne bo mam wrażenie że te 35mm mógł zejść w dół tak jak springi obniżają. ;D
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-29, 15:49

PrzeeMOC pisze:A takie pytanie do znawców mam przy okazji tematu :)
Sprężyny obniżające na przód podejdą do Sunny N14 5d od Almery N15? :)
Wyglądem na fotkach są chyba takie same, a zwiększyłoby to zasięg poszukiwań.
Podejdą, ja zakładałem springi przód z N15 do B13 (100nx), a tam są takie same jak w Sunny N14.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-04-30, 09:29

Temat o obniżeniu zawieszenia, a tu patenty na podwyższenie... weźcie pany nowy temat, a nie krzaczyć w tym.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-04-30, 22:15

foo posprzątane ;)

Panther
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2009-12-23, 14:28
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Panther » 2014-05-01, 08:19

Dzięki Mimier za przeniesienie do właściwego wątku, jak już pisałem, wcześniej jakoś się do niego nie dokopałem. Zresztą Wasze posty także za wiele do wątku nie wnoszą :P

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-05-08, 21:29

Dziś składałem amorki(utwardzone i skrócone) złożyłem sam przód i tak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Spring HR -35mm a amory teoretycznie skrócone o 35mm . Nie za mocno to wszystko jest ściągnięte ? Dodam tylko ze z braku ściągaczy musieliśmy się ratować czym innym i mimo tego że tłoczysko nie przeszło w pełni przez górne mocowanie tak aby zakręcić śrubkę a podnosił amor 530 kilogramowy adapter do montażu młota pneumatycznego :D
Jeśli nacisnę całym ciężarem ciała tj 90kg na górne mocowanie złożonego MCpersona to on ani drgnie a jeśli ścisnę rękami poszczególne zwoje sprężyn to się uginają , będzie dobrze ?
PS. Jako bonus w amorkach na tył dostałem grubszą lagę , na tyle że muszę rozwiercić górne mocowania amorka bo inaczej laga nie przejdzie przez nie :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-05-08, 22:15

BeNeK pisze:Spring HR -35mm a amory teoretycznie skrócone o 35mm
Dlaczego taki duet? -35 to nie sprężyna pod tak spreparowany amortyzator...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”