FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Zielkq
2013-12-27, 13:32
Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Autor Wiadomość
flatron 
stały bywalec


Model: Sunny N13 GTi 1.8
Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 108
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-08, 15:32   

Czyli lać normalnie 0w40 i jak go nie będę rżnął więcej niż 15 minut ciągiem na odcince to będzie ok? Ja myślałem nad Amsoilem, Royal Purple albo Penrite. Cena nie gra roli.
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2017-11-08, 17:31   

10-15min na odcince to trochę długo...... Tyle czasu to nawet driftowozy nie ganiają. A jeśli ganiają, to mają chłodnice do oleju.

Amsoila i Royal Purple nie testowałem. Penrite - dobre oleje.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
flatron 
stały bywalec


Model: Sunny N13 GTi 1.8
Dołączył: 08 Sie 2016
Posty: 108
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-08, 19:00   

No może trochę przesadziłem z odcinką. Po co komu jechanie na odcince w FWD. Ale jakiś fajny odcinek drogi pełnym butem, albo chociaż ten tor jak w końcu zrobią i będą puszczali na kilka okrążeń na raz.

W zestawieniu piotra testera link wszystkie wypadają bardzo dobrze patrząc po markach, bo żaden z tych olei nie został sprawdzony. Z amsoila interesuej mnie signature series. Można zakładać, że wynik będzie pomiędzy 0w30 a 5w50 czyli 0.02, choć 5w30 wypadło okropnie. Z royal purple było sprawdzane 5w40 więc pewnie 0w40 bardzo podobnie czyli 0.01. Penrite hpr 5w40 czyli klasę niżej od 10tenths 0w40 ma wynik 0.06.
 
     
Fogo 
stały bywalec

Model: Almera N16
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-09, 09:05   

Wczoraj dokonałem pierwszej w swoim życiu płukanki silnika, chociaż nie ja a mechanik. Zdecydowałem się na engine flush od Millersa, olej też Millers (5w40 trident).
Wrażenia bardzo pozytywne. Pierwszy raz wentylator na drugom biegu zalus,ył pracyjący silnik.
Silnik w którym zastosowałem płukankę to 1.3 jtd z przebiegiem 172 tysiące km
_________________
moja Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
 
     
tumba 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: RPZ
Model: P11 GT SportLine
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 312
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-11, 00:14   

flatron napisał/a:
Tak się zastanawiam. Na innym forum wdałem się w dyskusję, czy powinno stosować się gęstszy olej w przypadku podnoszenia mocy/ katowania. Argumenty przeciwne (tzn lanie 5w30 lub 5w40, tak jak zaleca producent) wydają się dość sensowne. Forumowicz napisał, że wyższe ciśnienie gęstszego oleju jest niwelowane zaworem od nadmiaru ciśnienia, a do tego gęstszy olej może nie dochodzić do wszystkich miejsc które wymagają smarowania, ze względu na wąskie kanały i ciasne spasowanie. Argument za jest taki, że przy katowaniu osiąga się wyższe temperatury oleju i to niweluje większą gęstość. No ale z kolei temperatura silnika jest cały czas trzymana na jakimś tam poziomie przez termostat. Może być tak, że temperatura oleju jest przez jakiś sensowny czas znacznie wyższa niż płynu chłodzącego?

Teraz mam wielkie wątpliwości, czy przy moim stylu jazdy N13'ką jestem w stanie wykorzystać zalety 5w50. Na tor nie jeżdżę, bo go jeszcze nie wybudowali. Do tego i tak będzie strasznie krótki (może 30 sekund na okrążenie). Jazda uliczna w moim wykonaniu jest w miarę spokojna, po drogach szybkiego ruchu prędkość przelotowa nie większa niż 160, po mieście to okresowy but spod świateł, ale ile tego wysilenia silnika wtedy jest? 20 sekund? Jest sens przy takiej jeździe lać dalej 5w50, czy przejść na 0w40?


Jeżeli silnik nie jest zbudowany od podstaw do sportu czyli mocno zmodyfikowany i luźniej spasowany to ja bym lał lepkość zalecaną przez producenta. Nie ma sensu lać do seryjnego silnika oleju o wyższej lepkości. Olej o wyższej lepkości co prawda dłużej się nagrzewa, ale jego temperatura pod obciążeniem będzie wyższa. Ponadto silnik został zaprojektowany i przetestowany do pracy na oleju o określonych parametrach.

Niestety bardzo często jest powielane twierdzenie, że jak samochód do upalania to trzeba od razu lać 10,15 czy nawet 20w60 niezależnie od silnika...
_________________
P11GT - http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=330636#330636
GTI-6 - http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=402589#402589
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 17