Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2013-09-16, 22:11

krzyslikejazz pisze:nie ma syntetyków 10w
Owszem są ;)
krzyslikejazz pisze:tylko valvoline ma 5w50
Dodaj do listy jeszcze:
Mobil 1
Millers
Liqui Moly
Fuchs
Redline
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

krzyslikejazz
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2011-09-18, 14:54
Lokalizacja: Jasło

Post autor: krzyslikejazz » 2013-09-16, 22:29

Tak na szybko nie mogłem znaleźć ;-)

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-09-16, 23:07

I ok. X w50 i wyżej "do silników mocno zużytych bądż wysilonych". Jako że większośc ma ok 150 KM ew 160/170 to zakładam że chodzi o zużycie silnika.

janusz NIe wiesz jak ja jeżdżę po mieście :mrgreen: Wszystko się zgadza , z tą różnicą że ja uważam iż dobry 5w40 jest wystarczający do okazyjnego pocisnięcia na ulicy a nie obciąża tak silnika. Też mam gaz i zdażyło mi się kręcić go do 7,5 tys na lpg. Ostatnie 2 mies jezdziłem w trasy , zrobiłem w tym czasie 2,5Kkm. Jechałem ponad godzinę z obr ok 4 tys non stop (autostrady) a i temp były konkretne i wynikiem tego było to, że po raz pierwszy wziął mi troche oleju tj ok 250ml od czasu wymiany, a wymieniam co 10Kkm. Moim zdaniem żeby zerwać film olejowy to trzeba się bardziej postarać niż podczas ulicznych pojeżdźawek. Większe kuku zrobisz silnikowi używając takiego oleju podczas np zimowych rozruchów, gdzie przez kkrótką chwilę części pracuja prawie bez smarowania.
A to że "gęstszy' olej bardziej lepkościowy jest mniej pochłaniany przez silnik to naturalne, ale czy oznacza to że taki lej jest lepszy? Jakbyś zalał mineralnym, myślę że jeszcze mniej by go ubywało.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-16, 23:33

elmer80 wszystko ok tylko jak ganiasz po mieście to masz chwilowo 4-6krpm. Ja jak jadę w trasę to przez praktycznie 5-6h mam 3-4krpm - to jest bardziej upierdliwe dla oleju niż godzina z 4krpm.

Bądź co bądź dobry olej to podstawa. Dlatego zastanawiam się nad zmianą na LM, Petronas albo jak będę miał nieco więcej $$$ to Millers
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

krzyslikejazz
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2011-09-18, 14:54
Lokalizacja: Jasło

Post autor: krzyslikejazz » 2013-10-06, 15:31

Zdecydowałem się na olej Liqui Moly 5w40, tylko są 3 rodzaje i nie wiem który:
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-L ... -5W-40/511
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-S ... -5W-40/290
http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Moly-T ... -5W-40/300
Płukanka millers i filtr mann.
Napiszcie mi jeszcze który olej z tych trzech?!

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-10-06, 15:44

Tylko 2 pozycja. Zwykły Synthoil Hightech. Dwa pozostałe to nie są pełne syntetyki.
Co nie oznacza że są złe ale druga pozycja jest najlepsza. Chyba że na zimę pomyśl o jakimś
0W40/0W30 z LM lub Motyla. Fuchs też jest ciekawy.
na razie 120KW/270Nm

krzyslikejazz
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2011-09-18, 14:54
Lokalizacja: Jasło

Post autor: krzyslikejazz » 2013-10-06, 16:14

Dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-10-23, 11:28

Doszedłem do wniosku że przy mojej ilości brania oleju (od 0,7L do 1,2L na 1k km w zależności od jazdy) nie zaszkodzi spróbować płukanki.

Mam zamiar użyć płukanki Liqui Moly nr 2662, zdjąć miskę olejową wyczyścić, założyć i zalać olejem. Za ten zabieg pan "Henio" w pobliskim warsztacie zażyczył sobie 150 PLN - dużo czy mało? może ktoś wie gdzie w warszawie zrobię to taniej?

I teraz pytanie do tej pory jeździłem na Valvoline 10w40 do zalania wytypowałem trzy oleje w pełni syntetyczne cenowo zbliżone bo od 142 do 181 za 5L

- Valvoline SynPower 5W40

- Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40

- Mobil 1 Peak Life 5W50

który lepiej zalać?



Mam zamiar jeszcze użyć:

- Uszczelniacz silnika Liqui Moly 2671

- Wyciszacz popychaczy Liqui Moly 8345
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-23, 12:31

PrzeRuSco ja zalałem 5W50 od Mobila - cen/jakość na poziomie, i w razie czego dolewki taniej wychodzą :D

150zł za wymianę :-o Przegięcie - samemu idzie to zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-10-23, 12:35

Miskę bez kanału trudno odkręcić.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-23, 12:49

PrzeRuSco poszukaj innego warsztatu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-23, 12:58

PrzeRuSco pisze:Uszczelniacz silnika
To wszystko tylko zagęszcza olej. Lepiej zalej od razu mineralem bez dodatkowych kosztów :)

Próbowałem kiedyś tego (Valvoline) u mnie w sunnym, marne efekty, a półsyntetyk jaki zlałem miał prawie gęstość oleju ze skrzyni po zlaniu :-|

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-10-24, 20:12

PrzeRuSco pisze:
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
Ja bym ten polecał. Ew Syn Power- na nim na pewno silnik będzie ciut cichszy. Mobil nie jest pełnym syntetykiem, tak tylko gwoli ścisłości.

Zamiast kasy na te wyciszacze, polepszacze, ja bym radził zainwestować w to XADO
Zrób na tym zestawie 1500 km i oceń efekty.
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2013-10-24, 22:43

a ja wam napiszę tak. jeśli komuś się chcę to niech przy każdej wymianie oleju odkręci miskę olejową i ją wyczyści (w 2.0 jest to dosyć ułatwione) zauważcie,że konstrukcja spustu zawsze pozostawia cały syf na dnie który niby trzeba odessać przy każdej wymianie. Miałem praktyki w ASO Nissana i tylko raz widziałem jak jakiemuś mechanikowi chciało się to zrobić...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-12, 10:32

Od płukania silnika i zalania nowego oleju zrobiłem już 5kkm (ponad 1/3 w trasie). Silnik się nie rozszczelnił ani nie rozleciał. Zużycie oleju się zmniejszyło, jednak na trasie nadal lubi wcinać, po mieście spokój.

Dla osób, które mają wątpliwości czy płukanka jest zdrowa czy nie. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nic po niej się nie dzieje. Tylko trzeba zastosować porządne środki, takie jak napisał kolega Gaweł naście postów wcześniej. Płukankę silnika zrobiłem u siebie przy przebiegu ponad 250kkm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-12, 10:42

ja już w Maxi rozbiłem płukankę trzykrotnie z łącznym przebiegiem około 15k rocznie więc w sumie około 45 000 :-P żadnych efektów ubocznych, wręcz przeciwnie. Silnik od wymiany do wymiany ma czysty olej i nie pobiera oliwy :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Płatek
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-07-09, 23:22
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Płatek » 2014-01-02, 23:16

Ja natomiast nie słyszałem dobrych opinii od mechaników , jak miałem praktyki w Toyocie , przyjechała Camry po płukaniu - nie o własnych siłach . Po takim zabiegu silnik się nie rozszczelnił i większości przypadków jest podobnie . Po prostu nagar znajdujący się wewnątrz silnika zapchał kanały olejowe dzięki czemu wałek rozrządu wtopił się w głowicę . Jednak jedna jaskółka wiosny nie czyni i na pewno tak jak piszecie zależy to od środka , silnika i jego stanu .

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-27, 16:58

Przymierzam się małymi kroczkami do wymianu oleju. Aktualnie jestem na etapie zbierania informacji - który olej najlepszy :D Przeczytałem nawet kilkanaście wątków wyrzuconych przez wujka i gdybym miał to streścić to najczęściej polecane i chyba najczęściej kupowane to Mobil i Castrol. Najbardziej chwalony jest Valvoline, kilka razy natknąłem się też na nazwę Motul.
Muj "wujek" o ile mogę go tak nazwać, prowadzi od kiedy tylko pamiętam malutki sklepik z olejami, płynami, filtrami itp.. Pytałem go kiedyś o Castrol, powiedział że lepiej wziąć Mobil, że jest tańszy, ma takie same właściwości i nie ma sensu przepłacać. Rozmawiałem ostatnio z teściem, on twierdzy że u nas Castrol jest podrabiany. Doczytałem się dzisiaj nawet, że dostanie oryginalnego Castrola graniczy z cudem. Mobila tak strasznie nikt nie krytykuje, za to Valvoline chwalą wszyscy i nawet piszą, że kultura pracy silnika jest lepsza. Warto dopłacać do Valvoline?
Dodam jeszcze, że teściu wynalazł taki sklep kolegaberlin skąd zamówił niby oryginalny niemiecki Castrol. Słyszał ktoś o tym sklepie? może ktoś kupował w nim?
Czy w moim przypadku bez problemu mogę przejść na olej syntetyczny? auto ma przejechane 283 kkm i aktualnie jeździ na Castrol Edge 10w40, taki został wlany przy zmianie oleju i rozrządu.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-27, 18:13

Tak, w większości przypadków na polskim rynku oleje Castrol, Mobil i często wiele innych tanich, to po prostu jeden i ten sam olej (oczywiście o odpowiednich właściwościach) z lokalnej dystrybucji, np. lotos. Valvoline jest droższy, ale moim zdaniem do diesla bardzo dobry. Ale jeśli kupisz oryginalny Castrol np przytargany z Niemiec, to też nie będziesz narzekał.

Czy możesz przejść na syntetyczny... Zależy jak długo już na półsyntetyku jeździł wcześniej. Ja jeżdżę do tej pory na syntetyku --> ok 250k km i puszcza lekko olej odmą w dolot. W astrze rodziców (też dieslu), zalaliśmy po kupnie półsyntetyk, aczkolwiek przy 160k km i stwierdziliśmy, że silnika dziadować nie będziemy i przy następnej wymianie poszedł syntetyk Valvoline. Kumpel w passacie 1.9 na pompowtryskach zrobił podobnie jak my w przypadku astry, z tym że on miał 200k najechane (Mobil). Tak na prawdę nie wolno przy turbo zalać "gorszego" oleju niż półsyntetyk, bo ostatecznie turbina szybko wysiądzie.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-27, 18:26

Czyli śmiało mogę szukać jakiegoś syntetyku Valvoline 5W40 tak? trzeba przy takiej wymianie płukać silnik? Jak się płucze taki silnik? wczoraj na YT oglądałem filmik jakiegoś mechanika i on mówił, że przed wymianą wystarczy nalać "czyściwa", włączyć silnik na 10-15 min po czym wszystko spuścić. Najlepiej poczekać parę godzin, żeby resztki oleju spłynęły do misy.
Znowu tutaj doczytałem się o odkręcaniu misy jeszcze - konieczność?
A propos mojego silnika, to przez te 12kkm, które teraz jeżdżę dolałem raz jakieś 700ml oleju, od tamtego czasu stan się trzyma.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-27, 18:26

Byczynho ja obecnie robię dolewki z Millersa i powiem szczerze, że silnik lepiej pracuje niż na Mobilu1. Zmieniłem olej z 10W40 na 5W50 i silnikowi nic nie jest.
Napisz do Gawła będziesz miał Millersa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-28, 14:09

Mocno drogi ten olej patrząc na ceny z allegro.
Jak się ta płukankę robi? wystarczy wlać, włączyć na 10 min silnik i wszystko spuścić czy trzeba tą misę odkręcać?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-28, 14:18

Byczynho dlatego napisałem Ci, żebyś skontaktował się z Gawłem.

Silnik ma być rozgrzany - najlepiej po jeździe. Wyłączamy go wlewamy preparat i włączamy silnik na 15min. Ja zostawiłem na 20min. Potem wyłączamy silnik odkręcamy korek spustowy i zlewamy cały szam. Moje autko postało sobie nockę, żeby wszystko dobrze ściekło. Potem jeszcze zawartość miski olejowej została odessana.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-28, 19:24

Panowie, czy w naszym klimacie jest sens lać 5W? oglądałem przed chwilą średnią temperatur w latach 1970-2000 i praktycznie średnia temperatura poniżej -20C u nas nie spada. No może czasami zdarzają się jakieś wyjątkowo chłodniejsze dni ale ogólnie zimy u nas coraz cieplejsze. Czy istnieją oleje syntetyczne oznaczone 10W?
Jeszcze pytanie odnośnie filtra, warto wybierać jakiś drogi Knecht, Mann czy kupić to co mają?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-02-28, 19:35

- Sensem jest lać nawet 0W. I nie chodzi o to, że u nas w Polsce nie ma warunków, żeby olej 10W np. stężał w temperaturach zimowych. Chodzi o to, że olej 5W czy 0W jest dużo bardziej "płynny" przed osiągnięciem temperatury roboczej, przez co jest bardziej pompowalny i szybciej smaruje odległe zakątki silnika. A zużycie silnika w głównej mierze następuje podczas rozruchu, w momencie, w którym elementy są pozbawione smarowania przez kilka- a czasem nawet kilkadziesiąt sekund.

- Istnieją oleje syntetyczne 10W i 15W, ale są b. drogie

- Ceny filtrów są tak śmiesznie niskie, że nie ma sensu oszczędzać 5zł aby kupić "to co mają".
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-28, 20:07

Rozumie :D
Na stronie Millers Oils do mojego auta polecają Trident 5w30 (Code 5995). Brać taki czy lepiej 5W40?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-02-28, 20:47

Napisz proszę:
-co lałeś do tej pory
-jaki masz nalatany przebieg
-jak eksploatujesz pojazd: głównie krótkie skoki w miasto czy dłuższe trasy,
-w jakiej kondycji jest silnik, czy poci się lub bierze olej itp.
Wtedy coś dobierzemy.

Dobierajka na stronie jest trafna w zasadzie jeśli chodzi o silniki nowe i przy przeciętnych warunkach użytkowania :P
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-28, 20:59

Gaweł, konkretny z Ciebie gość :D
Nie wiem co lal poprzedni właściciel, mechanik przy wymianie rozrządu mój motor zalał olejem Castrol 10W40. Silnik się nie poci, raz dolałem jakieś 700ml, od tamtej pory oleju nie ubyło a upłynęło już jakieś pół roku. Trasy raczej króciutkie, najdalej jeździłem do szkoły (100km) w obydwie strony, szkołę mam już za sobą; średnio około 30-50 km czasami wykręcę.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-02-28, 21:06

Wlewaj w takim razie 5W40. Zalecam wypłukanie przed wymianą, Castrol lubi zostawić sporo smoły.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-28, 21:13

Byczynho czyli zamawiasz u Gawła komplet - olej + preparat do płukania silnika :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”