Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

jak zrobić tzw fasolki tylnych amorów?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

jak zrobić tzw fasolki tylnych amorów?

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-14, 16:31

potrzebuję zwiększyć kąt tylnych kół ,nie wiem jak nawiercić otwory amortyzatora aby uzyskać większy negatyw ? robił ktoś coś takiego?

Awatar użytkownika
master1642
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2011-03-11, 19:37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: master1642 » 2013-06-14, 17:14

a masz jakies zdjecie pogladowe amora? wydaje mi sie ze jak rozwiercic gorny otwor w strone budy to zacznie sie klasc jak zle mowie to poprawcie

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-06-14, 21:34

master1642, odwrotnie ;-)

Awatar użytkownika
master1642
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2011-03-11, 19:37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: master1642 » 2013-06-14, 21:59

no tak a wczesniej mialem do kola wpisane to zmienilem hehe ale zonk
:oops:

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-06-15, 12:09

a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD ?? Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-06-15, 12:37

Arias pisze:a tak zapytam z innej beki, w jakim celu negatyw w FWD ?? Bo sugerując się podpisem avatara o Sunnego Gti chodzi ??
Zapewne kolega chce przygotować zawias typowo pod zakręty ;)

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-15, 18:09

zakręty też .ale na dziś dzień mam fele 8'' szerokie et 25 i do tego dystans 25mm,do tego lekko napompowane tylne zakola i opona przy mocnym zakręcie lekko ociera o nadkole .myślę że mały negatyw załatwi sprawę. to jak ten otwór takie coś?Obrazek a umnie takie otwory jak na czarnym jak je nawiercić?Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-15, 18:29

nie nawiercasz tylko bierzesz pilnik okrągły i ognia piłujesz w stronę budy górną albo w stronę koła dolną. jak wolisz

ja robię regulację na śrubie mimośrodowej w moich zawieszeniach co ułatwia regulacje kąta.
Ostatnio zmieniony 2013-06-15, 18:38 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-15, 18:32

to już zgłupiałem .to w którą stronę piłować czyli w drugą stronę jak na tym żółtym amorze

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-15, 18:39

oki już zedytowałem. powinno to byc zrozumiałe

chodzi o to że nie zawsze jest na tyle miejsca aby zwrotnica przesuneła sie w stronę amora na tyle aby uzyskać dobry minus rozpiłowując górną srubę. dlatego trzeba sprawdzic czynie bedzie potrzeby rozpiłowywać dołu.

[ Dodano: 2013-06-15, 19:42 ]
masz seryjne amory więc nie koniecznie bedzie to mozliwe do zrobienia tak jak to robi Bilstein w b6 czy b8

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-15, 18:44

najlepiej jakbyś jakiś rysunek zapodał ?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-15, 18:55

l l
l <- 0 l
l l
l l
l 0-> l
l_______l

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-06-15, 19:00 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-15, 19:00

oki rozumiem wielkie dzięki!

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-06-15, 19:01

Obrazek

[ Dodano: 2013-06-15, 20:02 ]
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
SKEJCIOR
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-31, 19:50
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SKEJCIOR » 2013-06-15, 19:04

masz rację raczej trzeba napierać dolną ,górną ogranicza zwrotnica.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-10-26, 16:40

Mam obecnie amorki an wierzchu , i tu pytani . Czy jak mam wsio na stole to warto się bawić w robienie tych fasolek ? Samochód typowo i tylko i wyłącznie na zakręty . Czy rozwiercając już te mocowania , to będzie możliwość regulacji negatywu zy tyle ile rozwiercę tyle będzie i nie będzie dało się już wrócić do ORI ustawienia ? Albo gdzie zakupić te śruby mimośrodowe do mnie do nismo ? Czy warto robić negatyw na przód i tył do lekkiego FWD ? O ile spiłować żeby nie pogorszyć skręcania a polepszyć ?

Wiem wiem dużo pytań jak na jednego posta :oops: :roll:
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-10-27, 09:08

Warto. Polecam dać jeszcze dystanse. Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.

Śruby mimośrodowe nie są potrzebne wystarczy tylko bardzo mocno skręcić.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-10-27, 10:59

Czyli po wymianie amorków jak podjadę na ustawienie geometrii i powiem im żeby mi ustawili tak jak napisałeś Limonie to mi tak ustawią bez żadnych przeróbek typu Fasolki czy śruby mimośrodowe ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-27, 12:19

BeNeK, w N14/B13 chyba nie ustawisz negatywu bez rzeźbienia mocowań kolumn.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-10-27, 12:23

Musisz zrobić fasolki ;-)

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-10-27, 13:39

Ok , tylko tak się zastanawiam . Jak to zrobić aby było to pod odpowiednim kątem rozwiercone , o ile rozwiercić , co by nie spieprzyć tego ? Sory za tyle pytań , ale mechanikiem nie jestem i nie będę i co za tym idzie nie wszystko ogarniam :roll:
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-10-29, 16:12

Proponuje zlecić ustawienie kątów jakiemuś warsztatowi według twoich wytycznych. Wtedy rozpiłują gdzie będzie trzeba i jak będzie trzeba. Ja mam ustawione przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-11-17, 20:37

Dobra Pany bo ja tak jak pisałem niezbyt to ogarniam :D
Rozwiercamy to w ten sposób ?
Obrazek
Górne otwory tylko ? O ile je powiększyć względem seryjnych otworów aby uzyskać negatyw tak jak chłopaki radzili 1,5stopnia ? Czy po porostu rozpiłować powiedzmy 1,5 cm , złożyć wszystko byle tylko dojechać do warsztatu i tam poprosić aby oni wszystko ustawili ? Bo jak pojadę do warsztatu żeby oni mi wyjęli amorki i wszystko zrobili to mnie pewnie ładnie podliczą , więc wole zrobić to sam a im powierzyć jedynie ustawienie wszystkiego .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-17, 22:44

dokładnie w to miejsce i w tą stronę którą zaznaczyłeś tylko jakbyś zrobił 1.5cm to byś negatyw chyba 15 stopni to raz a dwa amortyzator by Ci na to nie pozwolił bo by się opona klinowała :-P wystarczy zrobić jakieś 5mm ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-11-17, 23:22

Mac'u dzięki wielkie ! <soczek>
I rozumiem że tymi 5mm ugram te 1,5 stopnia ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-11-17, 23:24

u mnie tyle wystarczyło żeby zrobić niecałe 2 stopnie także biorąc pod uwagę że rozmiar opony zapewne ten sam więc powinno spokojnie wystarczyć ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-10-01, 16:26

Jasno i na temat ! Jeszcze raz wielkie dzięki ! <soczek>

[ Dodano: 2014-10-01, 17:22 ]
Wreszcie w poniedziałek jadę na ustawienie zbieżności :mrgreen:
A Przy okazji wymiany sprzęgła rozpiłuje górny otwór tak jak Mac'u pisał o około 5mm .
Dolne tez trzeba o tyle rozwiercić czy samo górne starczy .
Jako że mój samochód przez 2 lata zrobił 1000km to mogę poszaleć , ile ustawić negatyw ? Wiadomo prowadzenie przede wszystkim .
Tak jak pisał Limon
Negatyw na przód na miasto ok 1.5 stopnia, zbieżność na 0. A na tył też ok 1.5 stopnia bym ustawił i zbieżność po ok 0'10 stopnia zbieżnie z każdej strony.
czy tak jak napisał podj ?:
przód na -1.5 Stopnia, tył - 2.5 stopnia i zbieżność z przodu i z tyłu na zero.
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-02-08, 15:45

takie pytanie, czy w warunkach domowych jestem w stanie w jakiś szprytny sposób zmierzyć sobie ustawienie kąta pochylenia koła?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-08, 16:48

tak
bierzesz poziomice istawiasz ja w pionie tak aby oko było idealne i mierzysz odległosć do górnej cząści felgi. majac tą odległość wyliczysz sobie kąt pochylenia

[ Dodano: 2015-02-08, 16:52 ]
oczywiście dolna cząśc poziomicy musi felgi w dolnej czesci.
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-08, 16:53

Pitagoras wiecznie żywy :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”