Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP/11/11.144] Amortyzatory

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

[P/WP/11/11.144] Amortyzatory

Post autor: grzeg255 » 2010-03-24, 19:23

Witam.Kilka dni temu coś zaczeło stukać w tylnym prawym kole,więc zabrałem się za szukanie winowajcy.Dziś zdjąłem koło,zerknąć czy aby to poducha nie wywaliła,lecz wszystko wydawało się cacy.Pojechałem na szarpaki,żeby przejrzeli zawieche,tu też wszystko git,więc zabrali się za sprawdzanie amorków i tu szok,bo właśnie ten jeden wykazał sprawność 42% :razz: .Amorki to gazowe Sachs,które właśnie skończyły 2 lata,więc zaraz po gwarze :-| przelatane 36kkm. Teraz nasuwa się pytanie,co ja mam zrobić. Czy mogę kupić na tył zwykłe olejaki?? Czy poszukać jakiejś jednej używki?? Nie mam zamiaru już ładować w to auto nic drogiego,bo z doświadczenia wiem,że i tak zaraz coś będzie do roboty.
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 15:18 przez grzeg255, łącznie zmieniany 1 raz.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-25, 07:23

szukaj jednej pewnej używki, jeżeli traktujesz auto jako czysto użytkowe.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-25, 08:01

grzeg255 kup nowe porządne, bo to element odpowiadający za bezpieczeństwo. A używkę byś musiał trafic taka jaka masz :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2010-03-25, 17:10

No chciałbym kupić nowe porządne,ale ja już mam dość wymiany co dwa lata,czegoś w zawieszeniu.Praktycznie co roku coś wymieniam :-( .Najtańszą opcje jaką znalazłem to KYB 360zł + robocizna. Jak się zdenerwuje,to podjadę do Zielonki i niech coś tam wymyślą.

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-03-25, 17:35

Ja kupiłem gazowe Sachs'y i niech je szlag trafi, po roku z tyłu jeden ma ok. 30% czyli go nie ma.
Muszę kupić nowy, zamontować i stary oddać - rozważą reklamacje albo i nie i kasę oddadzą albo i nie.
Po tej zimie to ogólnie z przodu zaczęło się głośno robić, czuć luzy i stuki, a górne wahacze wymieniałem niecały rok temu. Tzn. dałem mechanikowi żeby wymienił ale czy to zrobił to nie wiem.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2010-03-25, 18:43

To ja wiem jak możemy zrobić :) Kup nowe,a ja od Ciebie odkupię ten sprawny i będzie git ;D
A tak na poważnie,to ten Sachs jakiś felerny jest, masz jeszcze gwarancje,a ja jestem miesiąc po i to jest ból.

Awatar użytkownika
tojanissan
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-03-22, 21:54
Lokalizacja: Szczecin-pomorzany

[P10/WP10] Amortyzatory lewy? prawy?

Post autor: tojanissan » 2010-04-13, 19:40

witam mam pytanie kupuje amortyzatory do primery P10 na tyl. Koles na przegladzie powiedzial mi zebym je wymienil i ze tylne sa rozne - jest lewy i prawy .
i teraz nie wiem jak mam sie na to zapatrywac - chce kupic za allegro z tej aukcji

http://www.allegro.pl/item982337046_amo ... 10_96.html

i nie wiem czy przy zakupie mam zaznaczyc ze chce lewy i prawy? bo nie chcialbym zeby mi przyslali np. 2 takie same :)
dziekuje za pomoc

TAGUJ TEMATY!!!
Ostatnio zmieniony 2010-04-13, 19:54 przez tojanissan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IvanH
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-09, 10:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: IvanH » 2010-04-13, 19:43

Nie ma różnicy czy lewy czy prawy, są jednakowe.
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
tojanissan
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-03-22, 21:54
Lokalizacja: Szczecin-pomorzany

Post autor: tojanissan » 2010-04-13, 20:17

pytam gdyz zastanawia mnie to ze na stronie
http://www.nissan.amorki.com/wersja.php ... 23&o=25968

sa wyszczegolnione lewo tyl - prawo tyl - do innych typow np. p11 juz nie ma rozruznienia a do p10 jest
tak samo mowil na przegladzie hmmm

Awatar użytkownika
IvanH
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-09, 10:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: IvanH » 2010-04-13, 20:21

Rzeczywiście, w P10 różne strony mają różne oznaczenia (ale nie wiem jak się faktycznie różnią).

Przy zakupie podaj odpowiedni kod części i tyle.
ObrazekObrazekObrazek

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-04-13, 21:02

chodzi o to ze jak kupisz dwa takie same to nie przykręcisz łacznika drążka stabilizatora.. . tylko tym sie róznią i chyba jeszcze mocowaniem przewodu ham... te na aukcji są ok wizualnie widać.. takie prostokąty z dziurą . jak widzisz amorki leża jednakowo a te cyngwajsty są w środku czyli każdy z innej strony czyli ok
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-04-13, 21:35

Tak jak napisał donn_primerra, różnią się mocowaniami łącznika i przewodu hamulcowego.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

[P11/WP11] górne mocowanie p11 gt

Post autor: oskazip » 2010-04-21, 09:47

panowie podobno tylne górne mocowanie amortyzatora z gt i sri jest inne niż z reszty primer
mianowicie ma dodatkowe dwie śruby na mocowanie rozpórki
czy ktoś wymieniał to mocowanie w gt lub sri i jak sie mocuje tą rozpórkę
Ostatnio zmieniony 2010-04-21, 20:40 przez oskazip, łącznie zmieniany 2 razy.
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kondziu_L » 2010-04-21, 10:44

W GT rozpórka mocowana jest do kielichów nie do mocowania amorów i dlatego właśnie mocowanie amorów jest inne. W kielichach są dodatkowe 2 dziury na mocowanie rozpórki. Żeby założyć ori rozpóre z GT do innych Prim musisz wymienić mocowanie amorów na to z GT i nawiercić te dziury pod rozpóre. Ja bym zrobił sobie rozpórkę na zamówienie zamontowaną na mocowaniach amorów.
Prezentacja kolegi Zuru zdjęcie pod maską
viewtopic.php?p=51124&sid=39f19b6d9aa96 ... 9af4#51124

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-04-21, 10:59

oskazip, otaguj temat bo zawieszę kłódkę!!!
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=677
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondziu_L
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-02-24, 10:28
Lokalizacja: Szczecin

[P/WP11.144] Górne mocowanie tylnych amortyzatorów

Post autor: Kondziu_L » 2010-04-25, 13:22

Jedna strona tłucze druga trzeszczy więc czas na wymianę. Czy ktoś ma może doświadczenie i może polecić jakiejś firmy co wytrzymają trochę dłużej i nie tylko niedzielną jazdę?? Może się ktoś spotkał z poliuretanowymi o ile są takowe w ogóle dostępne??
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-25, 15:36

Zostaje tylko oryginał są tańsze zamienniki ale co do jakości ich ciężko powiedzieć .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-05-02, 10:43

ja ostatnio robiłem to z prawej strony do zwykłej p11 są dostępne zamienniki wszyscy stosują zamienniki i jest dobrze w p11 gt są dodatkowe śruby na rozpórkę
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

borcio
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-08-22, 17:21
Lokalizacja: WWL

[P11/WP11] Amortyzatory

Post autor: borcio » 2011-08-23, 00:16

Witam :-) . Muszę zakupić amortyzatory do swojej primery P11 GT. Obecnie są seryjne Monroe + sprężyny eibacha. Ciężko cokolwiek znaleźć, w JC pod p11gt praktycznie są tylko same KYB :(

Pytanie brzmi: co do p11 gt pasuje? Czy między 2.0 16V 131KM, a P11GT są jakiekolwiek różnice w zawieszeniu? Czy amortyzatory od p10, p11.144 są takie same jak w p11gt?

Naprawdę prosiłbym o pomoc. Ciężko znaleźć informacje na ten temat.


Pozdrawiam :papa:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-23, 05:52

borcio zawieszenia sa te same w P11 i P11.144, a przód też taki sam jak w P10. NIe wiem co masz do KYB skoro to najlepsze amorki. JA mam u siebie z przodu ULTRA SR, a z tyłu AGX

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-08-23, 08:11

bombel pisze:zawieszenia sa te same w P11 i P11.144
Nie do końca. Właśnie w P11 GT i P11 SRi były inne amortyzatory, i możliwe że sprężyny też.
borcio szukaj właśnie wśród MONROE i KAYABA. To są jedyne firmy, które robią amory typowo pod GT, ale są one droższe od zwykłych. Wiem to z czasu, kiedy szukałem amorów do mojej P11 SRi.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2011-08-23, 11:01

johny_fellow pisze:szukaj właśnie wśród MONROE i KAYABA. To są jedyne firmy, które robią amory typowo pod GT, ale są one droższe od zwykłych.
Ja w katalogu IC widzę jeszcze SACHSy oznaczone "dla GT i SRi"...
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-08-23, 15:48

johny_fellow pisze:Nie do końca
Fabrycznie niższe i twardsze sa amorki, ale pasują

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2011-08-28, 10:34

Nie wiem jak to jest ale jak szukałem amorów do mojego Gt/topsport to wyszło że przód jest jak normalne GT a tył jak p11 kombi.
Być może inne sa sprężyny ale amory wychodzą że normalne w zasadzie.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Martin
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-07-13, 09:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martin » 2011-12-08, 14:29

lekko odświeże temat - jakie amorki polecacie do P11 2.0 131 KM? chodzi o przód. najbliżej jest mi czegoś takiego - amortyzatory kayaba. zdaje się, że jest to seria Excel-G. opłaca się? wytrzymają długo na polskich drogach?

Awatar użytkownika
misiek82
aktywny forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2010-01-14, 09:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misiek82 » 2011-12-09, 10:26

Ja czytałem kiedys ze siedzenia i zawieszenie jest takie same w GT i SRi rozni sie tylko mocą silnika, wiec czemu ktoś pisze ze są rózne??

Awatar użytkownika
bryl
stały bywalec
Posty: 97
Rejestracja: 2010-08-23, 14:29
Lokalizacja: Gdynia

[P/WP11.144] Tylne zawieszenie

Post autor: bryl » 2012-02-08, 21:37

Wkońcu nadszedł czas wymiany tylnego zawieszenia i teraz mam zagwostkę jakie wybrać. Słyszałem,że Kayaba robi dobre amorki i znalazlem coś takiego
http://moto.allegro.pl/amort-tyl-2szt-p ... 65980.html
Ewentualnie jakie sprężyny jeszcze do tego dobrać??
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://moto.allegro.pl/amortyzatory-tyl ... 69012.html

Jest jakaś odczuwalna różnica pomiędzy tymi amortyzatorami( oprócz ceny oczywiście,która jest prawie dwa razy mniejsza :D )??

Martin
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-07-13, 09:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martin » 2012-04-30, 10:45

temat stary, ale może komuś się przyda - polecam kayabe, zamontowałem w swojej primerce 2.0 131 KM takie amortyzatory i jestem bardzo zadowolony, autko ładnie tłumi nierówności, nie buja się i dobrze trzyma się na zakrętach

Awatar użytkownika
mieszko
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-07-28, 19:27
Lokalizacja: FG

[P11/WP11] Pyanie o zawieszenie w p11 sedan i kombi

Post autor: mieszko » 2012-08-06, 21:09

Koledzy j/w jaka jest różnica zawieszenia, chodzi mi o amor z sprężyna, bo z tego co wiem to inny jest w sedanie i kombi, czy się mylę ?
a czy od p10 będą pasowały amory ze sprężynami do p11 czy też inna konstrukcja ?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-08-06, 21:23

Przednie będą pasować amorki a przy tylnych jest różnica w długości .Od P10 może przednie podejdą ale występują drobne różnice w zawieszeniu choć na pierwszy widok wydają się identyczne . Tylne zawieszenie w P10 jest całkiem innej konstrukcji niż w P11 więc na 100 % tylne amorki nie podejdą .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”