Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] pompa zexel

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

[P11/WP11] pompa zexel

Post autor: MayDay » 2010-01-28, 21:44

witam poraz kolejny!!mam takie pytanko bo mam dojechana pompe i niewiem czy kupic uzywana czy regenerowac?? co o tym myslicie??pzdr
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-01-31, 12:20

Podepnę się pod temat. Mój pojazd nie odpala po tych mrozach mimo, że od tygodnia stoi w garażu (temperatura około 0 stopni). Podczas kręcenia paliwo nie dociera do wtrysków. Zamierzam wymienić filtr i spróbować, ale na wypadek gdyby to jednak pompa padła: czy ktoś się orientuje jakie pompy montowano w sunniaczach z CD20? Mam dostęp do takiego silnika i zastanawiam się czy pompa z niego będzie pasowała. Ja mam pompę Boscha.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-01-31, 14:48

Widzę, że mój ojciec nie jest sam...

Dzisiaj podczas jechania do roboty po 2km samochód mu zaczął nie równo pracować po czym zgasł, i jak odpalał to tylko dym szedł, przygasał i gasł.

Też mamy zamiar wymienić najpierw filtr paliwa (na razie samochód stoi w garażu +14 stopni)

Silnik CD20T

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-01-31, 23:24

koledzy zacznijcie od podpompowania paliwa ręczną pompką, odpalamy auto i idziemy do pompki i pompujemy podczas pracy silnika , jak pomoże to zatkany filtr galaretą wytrąconą z paliwa, dym jaki idzie z rury przy tym problemie jest koloru biało-siwego. Standardowy kod błędu to 21.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-01, 08:07

Kod błędu się zgadza, tyle że auto w ogóle nie odpala. Kręci normalnie, ale z pompy paliwo nie dociera do wtrysków. W moim wypadku. Obstawiam ten zawór na pompie. Zapewne padł całkowicie, bo podanie prądu na zawór nic nie dało.

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-01, 08:21

na który zawór podawałeś prąd? sprawdź rezystancje między 2 i 3 pinem w kostce od tego zaworu czy jest zamknięty obwód.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-01, 09:27

Gawa pisze:na który zawór podawałeś prąd? sprawdź rezystancje między 2 i 3 pinem w kostce od tego zaworu czy jest zamknięty obwód.
Bodajże przelewowym się zwie ten zawór. Ten co jest pod gumową czapeczką przy rurkach z pompy na wtryski.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-01, 10:08

U nas to raczej filtr.
Dzisiaj ojciec odpalił samochód po pobycie w garażu i chodzi normalnie.

Swoją drogą dobre paliwo mamy na stacjach... Albo taki filtr...
Paliwo z Shella a filtr Ashika na którym przejechane było aż 5 000km.

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-01, 22:22

Sasza_fragles13 ten zawór co o nim mówisz to nie jest zawór przelewowy tylko zawór odcinający dopływ paliwa do wtryskiwaczy a kod 21 odpowiada za zawór ten który jest pod spodem pompy nie za ten pod kapturkiem. Jeżeli jest zapchany filtr paliwa i paliwo nie dociera do pompy to nic ci nie da podawanie prądu na ten zawór. Podpompuj paliwo pompką jeżeli to nie da rezultatu to wymień filtr jak to nie pomoże dopiero szukaj dalej. Jak chcesz sobie sprawdzić yen zawór pod kapturkiem to zmierz rezystancję czy uzwojenie nie jest uszkodzine.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-02, 09:42

Fragles W Sunny były zwykłe pompy rozdzielaczowe VE sterowane linką tak samo jak w P10 Z tych pomp wywiodły sie VE ETC najpierw z nastawnikiem potencjometrycznym MES (VP36) a potem indukcyjnym HDK (VP 37) sama pompa nie zmieniła się zbytnio wewnątrz ale jej korpus już tak
Istnieje jeszcze możliwość że akurat padł czujnik położenia wału i dlatego nie otwiera się elektrozawór na pompie, ale raczej sądzę że to zapchany filtr
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-02, 14:59

Komputer mruga tylko 21, więc chciałbym aby to był tylko filtr:) Wymienię go i bawimy się dalej. Dzięki chłopaki za pomoc.
A co do tego zaworu pod pompa - za co on odpowiada, czy mógł się spier**lić i czy jest wymienny?

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-02, 23:24

ten dolny zawór odpowiada za wyprzedzenie kąta początku wtrysku. Jest on wymienny.Zacznij od filtra... Jak już mówiłem i to co mi wiadomo że kod 21 najczęściej wyskakuje przy zapchanym filtrze bądź zapowietrzonym układzie paliwowym.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-03, 09:52

podepnę sie pod temat.
Filtr paliwa jest tylko pod pompą hamulcową (z lewej strony) czy jest jeszcze filtr w baku paliwa przy pompie paliwa?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-03, 10:47

Pod pompą hamulcową to masz serwo ;-)
Istnieje taka książka z obrazkami i literkami, a nazywa sie instrukcja obsługi. Jest też druga z większą ilością obrazków i literek, z tym że angielskich , nosząca miano Service Manual. Jest tam wyraźnie pokazane co, ile, jak i gdzie.
Masz to do pobrania z tematów głównych w Primerze http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=113

filtr jest jeden i znajduje się obok pompy hamulcowej pod pompką odpowietrzającą układ paliwowy, za blaszaną osłoną. Tylko nie kupuj JC czy innych chińskich krzaków
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-03, 11:16

Wymiana filtra nie pomogła :-(

Dziwne tylko że jak z ciepłego garażu się wyjedzie to wszystko jest ok...
Jutro diesel jedzie do ASO...

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-03, 11:46

GrzegorzPPP kontrolka "check" się zapala ? Zczytaj kody błyskowe.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-03, 12:09

and_pec, mam książke i o to mi chodziło ze tam pod pompą hamulcową w tych okolicach i wiem co to serwo.
a pytam bo z poprzednich postów to wynikało mi ze jest tez filtr w baku paliwa przy pompie paliwowej
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-03, 13:20

Hiszpan 207, pompa nie jest w baku tylko przy silniku.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-03, 14:08

Silnik SR20De to nie diesel Jeśli tak to odbierałeś i naczytałeś się postów o tym silniku i instalacji paliwowej, to nie dziwię się twoim pytaniom. Nasz silnik do CD20T T-jak traktor :lol: i posiada pompę wtryskową (nie paliwową) przy silniku jak każdy rasowy wynalazek Rudolfa Diesla
Skoro posiadasz książki to z nich skorzystaj. Z tym że w poradniku Haynes nie ma opisu silników wysokoprężnych ponieważ P11 z takimi silnikami nie były sprzedawane na rynku polskim i nie robiono takiego tematu tam
Otwórz maskę i zobacz gdzie masz serwo a gdzie filtr paliwa i na jakiej wysokości. Poniżej serwa to masz siłownik hydrauliczny od sprzęgła i nie szukaj linki od niego w razie jakbyś chciał podciągnąć

[ Dodano: 2010-02-03, 14:13 ]
Jeśli masz benzyniaka to nie zaśmiecaj nam wątku, a twoje posty tu napisane zgłoszę do moderatora w celu usunięcia z tematu
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-04, 10:39

Byliśmy w ASO.

Na kompie 0 błędów.

Za to paliwo było mętne jakby ktoś mleko wlał...
To już jest szczyt wszystkiego żeby na markowych stacjach tak chrzcili paliwa...:shoot:


Po wypompowaniu starego paliwa i zalaniu Vervy auto zaczęło się lepiej zbierać i w ogóle...
Jutro jak już będę pewny że to przez paliwo napiszę na jakiej stacji było zatankowane.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-04, 12:02

werwa zawiera mnóstwo detergentów. Teraz to wypłucze ci nieźle zbiornik z syfu. Trzeba lać czysty łącznie z opałem, by traktor twój pędził z pociągu zapałem :-D
Błędy to mogłeś sobie sam odczytać, ale jak masz 50- 80 zeta ma zbyciu dla ASO to jeździj do nich i daj się skubać

PS Orlen i Statoil to mają jedynie drogą a nie dobrą ropę.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-04, 13:47

A jest jakaś stacja która ma dobrą ropę :?: :mrgreen:

Co do ASO to ojciec nie miał wyjścia, nie wiedzieliśmy co dolega autu, nawet jak komp nie pokazał by błędów to trzeba było jechać do mechaników, a nasze Siedleckie ASO Nissana jest tanie i dobre.

W ogóle nie spodziewałem się, że paliwo może zamarzać przy -5...

MayDay
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2010-01-16, 15:32
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MayDay » 2010-02-04, 18:45

Zamykam temat niemam juz sily do tego auta!!sprzedaje!!
Marcin

2010-Charzykowy V

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-05, 00:49

Wymiana filtra załatwiła sprawę. Po wymianie i odpowietrzeniu układu odpalił od razu. Jutro odczytam błędy.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-05, 08:00

Tak przy tym zamulaniu filtrów parafiną od razu spytam;
Jakie mieliście i jakie założyliście ?
PS Miało być o zexlu. Może niech autor zmieni tytuł wątku :mrgreen:
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-05, 16:38

Może moderator przeniesie wątki do jakiegoś tematu o "nieodpalaniu";) Bo rzeczywiście trochę bałagan.
Ja miałem filtr No Name założony rok temu przy okazji odmrażania auta w serwisie i ładowania akumulatora. Polowałem na Knechta, ale w żadnym IC w Wawie go nie mieli, więc kupiłem Filtrona chyba lepsze to niż JC Premium czy inne chińskie badziewia.
Odczytałem błędy - 21 jak był tak został..

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-05, 16:58

Kolego Sasza_fragles13 filtr jest tylko filtrem jak paliwo będzie gęstnieć to i najlepszy filtr się zapcha. GrzegorzPPP każdy kombinuje jak może począwszy od rafineri , stacje , dystrybutorów itd. nawet nie chodzi o to że chrzczą paliwo, wystarczy że doleją za dużo BIO i po sprawie.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-05, 17:08

Gawa, owszem, ale jak to możliwe, że niektórzy już po miesiącu od wymiany filtra nie mogą odpalić auta właśnie z powodu filtra [powiedzmy mniej renomowanego]? Jakośc paliwa swoją drogą - ze starego filtra wylała się kupa szlamu i praktycznie nie było zapachu ropy..

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-05, 18:26

Zwykły klient stacji nie wie z jakich związków składa sie paliwo i nigdy nie wiadomo co z tego paliwa może powstać przy działaniu wysokiej lub niskiej temperatury. Cały pic polega na tym że z filtra ma się wylać szlam bo w końcu ma zatrzymywać zanieczyszczenia w sobie i nie przepuszczać dalej.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-05, 19:26

Jakieś pomysły co do zwalczenia kodu 21? Aha, objawy: podczas jazdy zapala się kontrolka check i auto zaczyna zamulać. Należy przegazować bądź potrzymać chwilę na wyższych obrotach, kontrolka gaśnie i auto jedzie jak należy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”