Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Zmiana licznika przedliftowego na poliftowy

Moderator: sergiej

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

[N15] Zmiana licznika przedliftowego na poliftowy

Post autor: bandito » 2013-04-19, 11:12

Witam. wczoraj dokonalem zakupu po liftowego licznika z nissana almery gti n15 angielskiej wersji. zmotywowany Tym iż wszyscy forumowicze zaprzeczali możliwości takiej przekładki. Postanowiłem zadziałać i sprawdzic to na własnej skórze. I o to wynik. Taka możliwość jest i nawet dla takiego ala elektryka jak ja było to proste zadanie.

potrzebny licznik z kostkami od polifotego licznika.

http://www.fotoszok.pl/show.php/1541833 ... 6.jpg.html - stary licznik

http://www.fotoszok.pl/show.php/1541834 ... 1.jpg.html - nowy licznik już podłączony:)

Tu sa linki do schematów które mi w tym pomogły:

http://www.fotoszok.pl/show.php/1541836_ph1.jpg.html PH1 licznik przed liftem

http://www.fotoszok.pl/show.php/1541837_ph2.jpg.html PH2 po lifcie



po prze drutowaniu zostały mi trzy przewody. ze starej instalacji PH1 pin 5 i 6
i przy liczniku ph2 pin 31 odpowiedzialny za kontrolkę od płynu spryskiwaczy

I do tego piny znajdujace sie na schematach których fizycznie nie było.
Dla ułatwienia dodam ze wiekszośc przewodów jest tak samo kolorystycznie oznaczona. różnica jest tylko w połączeniu jednego pinu. Przewód zółty łączy sie z przewodem niebieskim..
Wrzucam to dla potomnych. Może ktoś też się pobawi :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-19, 12:25

przeniosłem to do innego działu zrób to sam ...myśle że to lepsze miejsce

[ Dodano: 2013-04-19, 13:27 ]
z tym ze mam almere poliftowa i moj licznik wyglada tak jak wg Ciebie przedliftowy ...wiec ciekawy jestem czy czasami w angielskich wersjach almery po prostu nie bylo innych licznikow

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-04-19, 18:41

jesli masz licznik z analogowym (rolkowym obracany) nabijaniem przebiegu to na bank jest przed liftowy. mialem wczesniej nissana przed liftem mial rolkowy wskaznik a szwagier ma juz po lifcie i ma wyswietlacz w Polsce lifting polegal na tym samym co w anglii ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-19, 22:21

spoko nie zauwazylem licznika przebiegu :P mam elektroniczny oczywiscie

Awatar użytkownika
Brama
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2013-06-05, 13:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Brama » 2013-06-23, 22:12

jest szansa na podlinkowanie fotek na nowo ? :)

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2013-06-24, 13:46

http://chomikuj.pl/Bandito16/*5bN15*5d+ ... +poliftowy

wersja do ściągnięcia :)

[ Dodano: 2013-08-27, 12:23 ]
ph1
Obrazek

ph2
Obrazek

lub Tu :) nauczyłem się dodawać zdjęcia :)

[ Dodano: 2013-08-27, 18:17 ]
Obrazek
Obrazek

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-04-04, 08:03

znawca ze mnie żaden więc zapytam wprost - jak rozumiem nie ma żadnej różnicy pomiędzy licznikiem od anglika a licznikiem od wersji prawostronnej, oczywiście chodzi mi o licznik tej samej generacji N15?!

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-04-04, 08:47

będzie działał z angola tylko mile będą chyba, że przełożysz prędkościomierz
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-04, 13:10

mile będą liczone zamiast km w tym liczniku dziennym a prędkość jest w dwuch skalach :)

[ Dodano: 2014-04-04, 14:13 ]
Obrazek

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-04-04, 13:20

dzięki za informacje! a może znasz jakiś sposób na uzdrowienie zegarów licznika po lifcie. objaw jest taki że wskazówka obrotomierza działa wtedy kiedy jej się zachce a prędkościomierz sprawia wrażenie że nie zawsze płynnie reaguje a wzrost prędkości.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-04, 13:35

może coś nie łączy, mogły sie zrobić jakieś zimne luty, trzeba by było rozebrac, po patrzeć i poprawiać.
nie miałem jeszcze problemu z poliftowymi zegarami, w zamian za to przedliftowe sie sypały

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-04-26, 10:13

a jak wygląda wymiana licznika przedliftowego bez obrotomierza na polift z obrotomierzem ? z tego co się orientuję brak jest jednej wąskiej wtyczki.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-27, 13:49

Trzeba by było prze drutować kostki i jakis sygnał dać na obrotomierz. Może z ECU ale z wyprowadzeniem przewodów do obrotka to Ci nie pomoge bo nie zagłębiałem sie w temat

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-04-27, 14:43

bandito16 pisze:Trzeba by było prze drutować kostki i jakis sygnał dać na obrotomierz. Może z ECU ale z wyprowadzeniem przewodów do obrotka to Ci nie pomoge bo nie zagłębiałem sie w temat
Już wiem ze sygnał dla obrotomierza jest z pinu nr2 w ECU. Z wiązki ma być odgałęzienie z wąską wtyczką i praktycznie tylko tym sygnałem. Ale u mnie nie ma jej po wyjęciu licznika. Trzeba będzie porzeźbić.
Nic to, damy radę :) na razie muszę zakupić odpowiedni licznik :) bo obecny robi psikusy i od czasu do czasu zatrzymuje się licznik przebiegu (przestaje naliczać).
Problem był tez z prędkościomierzem który nie zawsze działał, ale po przelutowaniu - śmiga.
Niestety przelutowanie elektroniki modułu przebiegu nie pomogło i zatrzymuje się losowo nadal.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-27, 23:52

rolkowy nabijacz km tak ma:) to awaria mechaniczna rolki i lutowanie nie pomoże. Miałem tak w swojej n15 1.4. jeśli docelowo chcesz mieć poliftowy to proponował bym zakup razem z kostkami od niego z kawałkiem przewodów. Z tego co pamiętam to wszystkie kable praktycznie są tego samego koloru. Z tym że bodajże 1 jest inny. Ale wystarczy trzymać sie schematu i wszystko wyjdzie. Wolna chwila lukne u siebie te połączenie i wrzucę foto

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-04-28, 07:37

Zapodaj proszę fotki złącz u Ciebie. Może na długim weekendzie bym się tym zajął.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-04-29, 15:02

Trzymaj, fotki takie sobie bo telefonem, złącza sa takie same przed liftem jak i po z tym ze właśnie inaczej usytuowane są piny. ale kostki pasuja

tak wyglada z wpiętymi :)
Obrazek

Tu masz mniej wiecej moje połączenie:
Obrazek
Obrazek

A tu lączenie kabla któłry był inny kolorem
Obrazek

pierwszy raz pomyliłem jeden przewód i musialem zrobić obejscie przewodem:)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-01, 07:42

Dzięki wielkie. Do mnie niestety licznik nie doszedł :( może w piątek jeszcze zawita.
Z tego co widzę to łączyłeś kable,a nie otwierałeś wtyczki i wymieniałeś w nich piny (bo zauważyłem ze wtyczki są łatwo rozbieralne i piny można rotować do woli)

U mnie nie znalazłem do tej pory jeszcze wtyczki tej trzeciej płaskiej - z sygnałem obrotomierza. Może być tak ze wiązka silnika dla licznika bez obrotomierza nie ma tego złącza.
Jeszcze raz dzięki za fotki - będzie łatwiej jak licznik przyjdzie :)
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-01, 13:34

Nie otwierałem bo uznałem że będzie łatwiej po kolei obcinać i łączyć niż przekladać piny. W razie pomyłki ławiej znaleść błąd:)
Jak chcesz ro mam komplet przedliftowych wtyczek 3 sztuki :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-02, 07:30

Ja zamówiłem licznik z wtyczkami i mam nadzieje ze taki przyjdzie, ale gdyby się okazało ze nie ma - to będę potrzebował wtyczkę tą wąską.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-02, 10:24

To wal smiało jak coś :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-03, 00:50

Już wiem ze z ECU wychodzi przewód z pinu nr 2 i wędruje gdzieś instalacją. Pierwsze jego wystąpienie jest na złączu tunelu środkowego po stronie pasażera na wprost sterownika. Kolor przewodu niebieski z różowym paskiem. Dalej idzie gdzieś pod deskę w stronę pasażera i ginie w instalacji. W każdym razie z tego miejsca podciągnę przewód do licznika.


Jest w sieci serwisówka do N15 niestety w języku rosyjskim, o ile coś z szkoły podstawowej pamiętam, to niestety pewnych zwrotów technicznych nie panimaju.
Ma ktoś może w j. angielskim ? bo w Sam Naprawiam nie ma wszystkich schematów.
Interesuje mnie schemat centralnego zamka - gdyż w aucie nie mam tego ulepszenia, a kopiąc w instalacji znalazłem złącze do modułu c.zamka. W drzwiach brak wiązki, ale do słupka coś dochodzi, nie wiem tylko czy to c.zamek, czy coś innego.
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-03, 10:35

Manual od n15 po angielsku. tylko dział EL. na stronie 128 licznik bez obrotomierza


http://przeklej.org/file/LsWmJr/EL.pdf


jak będą potrzebne inne działy to wrzuce

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-03, 15:01

Super. Dzięki. Mam i schemat centralnego zamka - wiec wszystko póki co potrzebuję.

Nie cytujemy ostatniego postu w temacie :)
Ostatnio zmieniony 2014-05-04, 12:04 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-05-04, 10:23

jeszcze raz się wtrącę! odnośnie przekładki licznika wersja europa-prawostronna na anglika. mowa była że nie ma problemu z taką przekładką tylko owy "anglik" będzie liczył kilometry w milach - mam na myśli licznik przebytej odległości. i tu pojawia się moje pytanie, czy odległość ta będzie liczona w sposób jeden przejechany kilometr = 1 mila na liczniku?! innymi słowy gdyby licznik był wyzerowany i przejechałbym załóżmy na to 100km to na liczniku wyświetli się wartość liczbowa 100 czy 160?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-04, 16:08

po przejechani 100 km bedziesz miał przejechane coś troche ponad 60 mil

1 mila angielska = 1609,344 metry =1,6 km

1 km = 0,625 mili

cinek010283
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
Lokalizacja: Pilzno

Post autor: cinek010283 » 2014-05-07, 14:56

ok! pomieszało mi się, czeski błąd! ale pytanie pozostaje, czyli - przejadę załóżmy na to 160 km i wtedy na zegarze wyświetli mi się wartość liczbowa 160 czy 60?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-07, 17:02

cinek010283 pisze:ok! pomieszało mi się, czeski błąd! ale pytanie pozostaje, czyli - przejadę załóżmy na to 160 km i wtedy na zegarze wyświetli mi się wartość liczbowa 160 czy 60?
zmien dilera :) - wyświetli 100 mil
Do szkoły odmaszerować ! :mrgreen:

[ Dodano: 2014-05-08, 22:30 ]
Licznik wymieniony - czas potrzebny na operację: godzinka, do półtorej.
Wydrukowałem sobie schematy, na schemacie z mojego licznika opisałem pin - pin, stary w nowy licznik. Co nie byłem pewien - nie opisywałem - ale jak się okazało - kolor w kolor idzie, jedynie żółty zamienia się w niebieski.
Zrobiłem troszkę inaczej niż Krzysiek - nie ciąłem i nie lutowałem, ale rozebrałem wtyczki (otworzyłem) i przekładałem kable w prawidłowe miejsce w wtyku, po czym złącza zamknąłem. Opisy na kablach zrobiłem - by było łatwiej - opisy zawierają starą numerację. Na upartego korzystając z opisów można przywrócić do starego licznika złącza.
Sygnału do pbrotka oczywiscie u mnie nie było w wiązce, więc ciagnałem dodatkowy przewód od ECU - pin nr 2. Kolor niebieski z pomarańczowym paskiem.
Ponizej fotki:
Wtyczki przed zmianą
Obrazek
opisy numerów kabelków
Obrazek
opisy c.d
Obrazek
Schemat starego licznika z naniesionymi numerami w nowych złączach
Obrazek
schemat nowego licznika
Obrazek
Otwarty wtyk
Obrazek
wtyk otwarty c.d. -
Obrazek
Podłączone
Obrazek
podłaczone c.d.
Obrazek
Efekt końcowy
Obrazek

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-05-08, 22:14

Ramzes_II pisze:Zrobiłem troszkę inaczej niż Krzysiek - nie ciąłem i nie lutowałem, ale rozebrałem wtyczki (otworzyłem) i przekładałem kable w prawidłowe miejsce w wtyku, po czym złącza zamknąłem.
To jest dobry pomysł, szybszy i praktyczny. odpowiednio oznakowac przewody i działać.
u mnie wszystkie przewody były obcięte na jednej wysokości, pomimo tego że po lutowane i za izolowane to w wilgotniejszy dzien (przeważnie wczesnym rankiem) wskazówka stanu paliwa potrafi podnieść sie po woli do pionu i puźniej opaść. Ale niedługo małe poprawki :)

Zostały Ci kolego jakieś luźne przewody??

GRATULACJE! :-)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-05-09, 00:19

Od strony licznika chyba 2 szt - biały kikut nawet widać z fioletowym paskiem i pomarańcz z czarnym paskiem = jeden to O/D off (automatyczna skrzynia wyłączniik nadbiegu) a drugi to kontrolka przeciwmgłowych.
Od strony samochodu wykorzystałem wszystko - nie został żaden nadprogramowy kabel.
Podświetlenie tez działa prawidłowo - czyli po włączeniu zapłonu podświetla ciągle licznik przebiegu i zegarek, a po włączeniu świateł podświetla dodatkowo tarcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”