Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Swap silnika GA16DS na gaźniku W traweler 4x4 kombi

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

[N14] Swap silnika GA16DS na gaźniku W traweler 4x4 kombi

Post autor: Jano_92 » 2013-04-04, 21:48

Witam
Mam nissana sunny traweler 4x4 1.6 16v GA16DS na gaźniku.

Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową,jeśli jest to nie do wykonania w rossądnej cenie to myślałem też nad zmianą całego motora i zostawieniem oczywiście starej skrzyni bo zależy mi na napędzie 4x4 i zrobienie z tego autka fajną bryczkę...Autko było w dość opłakanym stanie gdy je zciągnołem od pewnej rodziny w której było traktowane jako typowy wół roboczy i przeprawówka w zimę...W autku zrobiona jest już podłoga,chciałem je doprowadzić do stanu idealnego,pomalować,zrobić tapicerkę itp
Z góry dzięki za pomoc,jestem nowym urzytkownikiem tego forum,po mimo wszystko sprawdziłem i niestety nic nie znalazłem na temat swap'a takiego silnika.

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2013-04-04, 21:52

Dlaczego chcesz zmienić gaźnikowca? Masz jakieś problemy z nim?
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-04-04, 22:14

witamy na forum,ciekawe auto,zawsze myslałem czy nie dało by rady rwd zrobić :mrgreen: a tak na powaga właśnie tak jak cubuś pisze,jaki jest powód,silnik juz nie domaga,czy co?tak w nawiasie mówiąc,jeżeli masz takie plany co do odnowy auta fajnie gdybys w przyszłości zaprezentował autko i na bierząco informował o naprawach modyfikacjach itp,bo to rzadki okaz 4x4

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-04-04, 23:46

Popieram przedmówców, jeżeli sie nic z tym gaźnikiem nie dzieje to go zostaw, szkoda hajsu na wykładać taką przeróbkę.
Robiłem taką przekładkę w swoim aucie (GAxx z DS na DE) i za te pieniążki bym miał ITB i grubiej pomodzone w silniku. :roll: Nie żałuję tej przekładki ale teraz bym wybrał inna droge ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-05, 06:17

Z DS na DE chyba bym odpuścił. Ja bym wolał zrobić przeszczep na graty z GTI-Ra

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-04-05, 12:03

Jano_92 pisze:Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową
Dlaczego myslisz ze glowice sa inne?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-05, 12:15

dylson są inne

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-05, 12:18

Wałki sa inne, ale tak to chyba tylko kolektorami się różnią?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-05, 12:21

głowice prawie niczym się nie różnią .. oprócz podfrezowania na wtryski .. Swego czasu u Sunniaka w aucie śmigała głowa z DSa ... z tego co kojarzę .. ale zasilana wtryskami .. i działało :) A wałki faktycznie są inne .. no i we "wtryskowcu" nie ma gniazda na pompę paliwa jeśli się nie mylę ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-05, 12:54

ale coś tam trzeba przerabiać pod kolektor od DE o ile dobrze pamietam wiec nie jest P n P ...tez kiedys sie zastanawiałem czy nie włożyć do siebie sprawnego słupna z DSa i przerobić głowe pod wytrysk

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-05, 13:01

sergiej, tego nie powiem na 100% .. ale z tego co kojarzę.. to jakiś niuansik tam był .. Tak naprawdę seria GAXXDE jest w prostej linii następcą DS i nie jest za wiele zmieniona .. te same bebechy (oprócz wałków), prawie ten sam osprzęt .. itp ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2013-04-05, 13:06

Potwierdzam słowa Scubza, o tym że miałem głowicę od ds-a z zamontowanymi wałkami od de dowiedziałem się dopiero po tym jak ją zdjąłem , następna de-oska weszła bez żadnych przeróbek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-05, 13:12

sunniak1.6sr pisze:Potwierdzam słowa Scubza
uff :)) czyli pamięć mnie nie myli :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2013-04-05, 13:12

no dobra to przyznaje sie do bledu ...jak ogladalem kiedys slupek od DSa to wydawalo mi sie ze mocowanie kolektora troche inne plus jakis dodatkowy otwor gdzies byl ale nie pamietam od czego ...ale widocznie to tylko moje zludzenie bylo

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-04-05, 13:20

Wlasnie o to mi chodzi, ze przeciez wtryski nie sa w glowicy bo to nie diesel czy benzyna z bezposrednim wtryskiem tylko w kolektorze ssacym. Glowicy nie trzeba przerabiac ani zmieniac jesli kolektor z DE podejdzie.
Najlatwiej kupic druga primere na wtrysku jako dawce.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-04-05, 14:53

dylson pisze:Glowicy nie trzeba przerabiac
Trzeba pod frezować w głowicy na wtryski Uszczelki kolektora tez się różnią
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2013-04-05, 18:07

w teorii trzeba frezować w praktyce jeździłem bez frezowania nie wiedząc o tym , a auto osiagi miało bardzo dobre.

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-04-05, 20:37

Moim celem jest zwiększenie kopa na starcie przede wszystkim,ale to plan na sam koniec jeśli regulacje gaźnika nie pomogą;) w tym momęcie jest jeszcze łąciaty w lato będę się brał za wybebeszenie całęgo środka i piaskowanie i doprowadzenie podłogi i podwozia do stanu idealnego,przedtem za brdzo o niego nie dbali :sad: a co do historii tego autka to kupione było z rozwalona skrzynią biegów musiałem ściągać z nad morza urzywkę,po wymianie skrzyni spawanie podłogi bo była jak ser szwajcarski,następnie wymieniłem laczki na 205/50R16 docelowo ma być profil 40,aluski pochodzą z opla otwór piasty przetoczony i teraz gra i buczy choć też muszę je odnowić,ostatnio niestety facet rozbił mi szybę przednią i dziś na cholu wrucił do domu gdyż alternator odmówił posłuszeństwa i zaczoł dymić ; /.Musze tez podłóżnicę połatać bo przęgladu nie ma szans zrobić a akurat mocowanie stabilizatora mostu się urwało i jest trochę kiepsko...zdjęcia możę wrzuce jeszcze dziś
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:40 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2013-04-06, 18:52

Gaźnik lepiej ciągnie od dołu niż silnik na wtrysku, więc jeżeli ogarniesz gaźnik lub zmienisz go na ten bez elektryki to zbędne będzie swapowanie.
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-28, 03:30

Jano_92, coś działasz :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-05-03, 11:45

Sory za brak odpowiedzi,miałem ostatnie 3 tygodnie napięte w pracy i nie było mnie w ogóle w domu...w tym momęcie zastanawiam się jakby zmiejszyć spalanie na tym co mam bo ma 12-13 benzyny i 13-14 gazu myślę żeby wstawic mu blosa i tu moje pytanie,mianowicie do puszki filtra powietrza dochodzą wężyki z podciśnienia z tego co wiem jeden z nich gdzies powinien być podłączony ale jest ucięty,mniejsza z tym, pytanie brzmi czy mogę wywalić podciśnienie,wyczytałem na jednym poście że można to zrobić bez skutków ubocznych,lecz chcę się upewnić,a jeśli nie mogę tego wywalić wszystkiego,jak zamontować tego blosa...ostatnio też gdy ogladałem ta puszkę i chciałem ją całkiem wymontować okazało się że jest luźna i osadzona była na czerwonym silikonie,wydaje mi się że to też mogło powodować osłabienie auta i zakłucenia pracy
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:44 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-05-03, 12:02

Jano_92, część można wywalić (min ten od boosta) a resztę po prostu zaślepić (te co idą przy kolektorze - bo będzie zasysał lewe powietrze). BLOS mimo , że dedykowany do wtrysków daje radę przy gaźniku. Jeśli montujesz BLOS to wywal cały dolot i zrób nowy. Będziesz miał problem przy zamocowaniu kolana na gaźniku bo rant jest mały .. są trzy opcje -
- gówniana:montaż na silikon i opaskę,
- trochę lepsza - robisz dziurę w kolanku i przytwierdzasz kolano śrubą od ori puszki - będą zawirowania mieszanki przez ten "cyngiel"
- najlepsza: dorób pierścień (adapter) na gaźnik z teflonu lub mosiądzu
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-05-03, 22:09

No miałem taki zamiar(nowy dolot) :mrgreen: wiem że to trochę żałosne ale uściślij co to boost?,bo ten obiekt znajdujący się na lewym nadkolu znam pod nazwą (AVI),co do blosa,kolega montuje i reguluję i powiedział że to dobrze się sprawdza;) a zależy mi żeby usprawnić tą zapomnianą maszynke,początkowo chciałem sprzedać nissana ale kto pojeździ nissanem nie będzie chciał innego auta wiem co mówię bo to już 2 w moich rękach;)
Mając na myśli 3 najleprze rozwiązanie masz na myśli masz to co na zdjęciach z tego posta "viewtopic.php?t=4144"
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:45 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-05-04, 12:21

Jano_92, dokładnie coś takiego :

Obrazek

z tym, że ja mam na wcisk (bez poprzeczki i śruby) i dla pewności pojechane silikonem (w sumie niepotrzebnie bo jest szczelne)

ten "boost" to taki czarny element na lewym nadkolu (u mnie podpisany był boost sensor), ale całość to faktycznie AIV
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-05-23, 16:34

Witam kolegów po dłuższej przerwie,moje pytanie będzie trochę odbiegać od tematu ale potrzebuje kilka zdjęć tylnego zawieszenia,mocowania belki ogólnie połowę tylną podwozia z Sunny'ego y10 gdyż zastanawiam się nad zmianą budy bo moja jest w dość kiepskim stanie,a co do modyfikacji to jak na razie jestem w trakcie montowania blosa,wymiany przewodów hamulcowych.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-23, 16:43

Zdjęcia W10 mógłbym Ci porobić ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-05-25, 22:46

Jeśli możesz to zrób napewno się mi przydadzą :-D w tym momęcie jestem w fazie kosztorysu ile by mnie naprawa kosztowałą a ile zmiana budy :-D

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-26, 11:07

TO rezygnujesz z 4X4?

Jano_92
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-20, 12:00
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Jano_92 » 2013-05-26, 14:36

nie kolego nie mam zamiaru zrezygnować choć wiele osób mi to doradza i części dostać do niego to też masakra ale kombinuje jak go uzdrowić,problem w tym momęcie jest taki że chciałbym reparaturki dostać do błotników ale nie ma takowych nigdzie na rynku

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-26, 14:38

w 4x4 podłoga jest inna. Mógłbyś jakieś zdjęcia wrzucić :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”