Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przepustnica

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Przepustnica

Post autor: MacGayver » 2013-04-03, 10:51

Przymierzam się do przełożenia przepustnicy z Maximy do silnika 1.6 w Micrze. Zrobiłem już flansze pod adaptery i teraz powstaje pytanie. Czy długość rury między flanszami zrobić jak najkrótszą czy dać jakiś kawałek na np 8cm. Wiadomo że w tym momencie zwiększy się pojemność układu dolotowego. Jak będzie się to odnosić do użytkowania auta? Im mniejsza pojemność układu tym lepsza reakcja na gaz? Jakaś teoria?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-03, 11:36

Było coś na ten temat odnośnie hight port i low porta. I ktoś rzucił hasło że low port jest lepszy bo ma większą pojemność :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-04-05, 22:33

tyle że gdybym miał powiększyć o drugie tyle to ta rura musiałaby mieć chyba z pół metra :-P nie wiem czy to ma sens, raczej nie bardzo. A masz gdzieś te artykuły?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-04-06, 18:57

Mi gdzieś się o oczy obiło że dolot za przepustnicą powinien mieć mniej więcej objętość pojemności silnika.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-04-06, 22:43

Chochlik pisze:dolot za przepustnicą powinien mieć mniej więcej objętość pojemności silnika.
czyli odcinek od głowicy do przepustnicy czy od przepustnicy do filtra. domyślam się że chodzi Ci o to pierwsze czyli to od czego zacząłem temat ale lepiej dopytać
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-04-07, 13:16

Odcinek pomiędzy przepustnicą a głowicą. Ale jak to się sprawdzi to nie mam pojęcia, gdzieś taką opinię wyczytałem.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-07, 14:19

MacGayver, zrób duży airbox tak jak to chociażby "oplarze" robią .. chodzi o powiększenie pojemności dolotu , więc niekoniecznie o "długość" tu idzie :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-07, 14:28

W hondach parówy są :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-04-07, 17:40

vixo, tak ale tam jest MAP sensor :roll:

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2013-04-07, 18:22

Obrazek
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-04-07, 19:20

MacGayver, a może idź przetartym szlakiem i zaadoptuj kol. dolotowy od SR20 .. tak jak u Sunniaka.. wiesz, że to działa, a pojemność jest większa ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-04-07, 20:08

vixo pisze:W hondach parówy są :D
też mam w ga16 :D
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-02-12, 09:16

no to skoro temat o przepustnicy to się podepnę, rozebrałem wczoraj przepustnice z sr20ve. Jak wiadomo jest to z automatu, ale po oględzinach wychodzi, że różni się od tej z manuala tylko czujnikiem położenia przepustnicy. Wlot kolektora mam rozwiercony na 65 mm wlot przepustnicy też jest 65 mm, ale wylot jest 60. Mam w planie rozfrezować tą przepustnice na 65 na wylocie pytanie o motylek - dorabiać czy dobierać, a jeśli dobierać to może macie info z czego?
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 09:29 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-12, 09:23

Ja dopasowałem od Volvo S80 2.9tt z elektroniczną przepustnicą.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-02-16, 12:02

Jaką średnice ma przepustnica z maximy 3,0 v6 chodzi o wejście i wyjście , właściwie to głównie żeby od strony kolektora miała 65mm lub więcej .

cofam pytanie , znalazłem na forum .

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 12:10

hayboss, mam taką na sprzedaż, fi70 :>

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2014-02-16, 22:06

W maximie a32 srednica na wejsciu 65, na wyjsciu (przy kol ssacym) 60. Do 70mm to jej daleko, chyba ze po zewnatrz.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 22:42

dylson, trochę się zakręciłem ;) Miałem cały czas na myśli MAF ;))

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-02-02, 22:46

Ej, trochę off, ale nie będę śmiecił całego forum. Czy ma ktoś patent na jakiś adapter przepustnicy / wtrysku / gaźnika, do montażu kolanka 90'?

Chodzi o to, że rant wtrysku / gaźnika w n13 jest tak niski, że przy montażu kolanka nie da się go ścisnąć cybantem, bo rant na wtrysku jest o połowę niższy od cybantu i kolanko spada

Obrazek

Jak widać, rant jest baaardzo niski, ma ktoś jakiś pomysł, żeby to się trzymało sztywno ???

Zdjęcie pożyczone
Ostatnio zmieniony 2015-02-02, 22:52 przez garygary, łącznie zmieniany 3 razy.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-02, 22:48

Błagam popraw...
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-02-02, 23:05

garygary, identycznie jak w E13 :)
Bez trytytki nie podchodź :)

Obrazek
Obrazek

Obecnie jeszcze jedną lub dwie dołożyłem.
Trzyma jak oryginał :D

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-02-02, 23:10

garygary, kiedyś komuś montowane właśnie dolot akurat do 100nx ale tam też jest mały rant. W miejscu gdzie masz ta wystajaca szpilke z dolot u robisz dziurę w kolanka, szpilka wystaje nad kolanko i zakrętach motylkiem, w ten sposób nie ma prawa się zsunac? Jak myślisz, sprawdzi się u Ciebie? ;)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-02-02, 23:21

MacGayver, w E13 (i jak mniemam w E16) jest mniejszy rant niż w GA16 (przynajmniej DE) :)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-02, 23:30

można spokojnie to ogarnąć proponuje zajrzeć pod maskę np doseicento i zamiast gumowego kolana zastosować jakieś sztywne np z nierdzewki i przykręcane na te dwie szpilki a dalej polecieć już zwykłym dolotem ;)
XXX

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-02-03, 01:17

DubSon pisze:MacGayver, w E13 (i jak mniemam w E16) jest mniejszy rant niż w GA16 (przynajmniej DE) :)
Jak miałem Exe z E16 na pokładzie to zrobiłem to samo, w moim temacie sprzed lat na pewno jest fota całego dolotu i jego wykonania :) i tez przykrecalem na motylka do tej szpilki, rant w tym momencie nie ma znaczenia jak jest wysoki bo i tak go dociska motylek, ważne żeby był jakikolwiek żeby się nie przesuwalo ;)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-02-03, 08:14

MacGayver pisze:W miejscu gdzie masz ta wystajaca szpilke z dolot u robisz dziurę w kolanka, szpilka wystaje nad kolanko i zakrętach motylkiem, w ten sposób nie ma prawa się zsunac? Jak myślisz, sprawdzi się u Ciebie?
Szpilki są dwie, a kolanko jest skierowane w stronę skrzyni, ja wykręciłem te szpilki bo robią niepotrzebne zawirowania, tym bardziej, że przepływomierz słabo dostaje powietrze z kolanka bo jest z boku. Ze szpilkami trochę się dławił, bez jest ok.
DubSon pisze:garygary, identycznie jak w E13


U Ciebie jest więcej miejsca do góry, między maską a gaźnikiem, u mnie w n13 prawie każde kolanko wadzi o maskę :-| .

Ogólnie to myślałem żeby zrobić tak:

Zdjąć ten czarny plastik z rantem, dociąć z kibelrury o odpowiedniej średnicy kawałek nieco wyższy niż cybant, następnie dokleić / dospawać go do rantu tak żeby w sumie rant był wyższy. A potem pilniczek i wypiłować rant w miejscu gdzie ma być wlot kolanka. Co Wy na to?

DubSon, W miejscu gdzie jest przepływomierz na w/w zdjęciu wtrysku, jest taka siateczka metalowa, weź to wyjmij sobie, dużo lepiej jest bez tej siatki. :)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-03, 08:22

zamiast kleić przyspawaj kawałek tulei i bedziesz miał wyższy kołnierz wtedy skrecisz cybantem i po temacie. napewno bedzie to trwalsze niż klejenie czy trytki.
XXX

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-02-03, 08:23

VE Killer,
ciężko spasować, ja już adaptowałem obudowy od, seiciento (za duża średnica)
od opla (za bardzo poje*!#e "kształty w środku, dławi się)
od CC (Boże uchowaj)
od golfa ( znaczek VW na górze obudowy jest zły)

Obecnie mam tak, że na ten rant jest założony kawałek starej manszety od przegubu, na tym jest cybant tak, że go sciska do rantu, w tą konstrukcje jest wsadzone kolanko fi 75 90' gumowe jacky czy coś takiego i dookoła jest pojechane klejem do szyb, żeby uszczelnić ( cyknę później foto ).

Ogólnie zdaje to egzamin, ale... Nie jest to tak bardzo pewna konstrukcja bo rant jest tak niski, że na dołkach poprostu może się to zsunąć z rantu :-?

[ Dodano: 2015-02-03, 08:24 ]
VE Killer, tak chyba będzie trzeba zrobić, bo chciałbym startować w kjs, i musze mieć to na tip top, a nie, że mi odpadnie po drodze :D

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-03, 08:29

mozna jeszcze wyciąc flanszę którą przykręcisz na te trzy śrubki przyzakowe do niej dospawasz kawałek rury i masz już wyższy rant. da się to naprawde profi zrobić i co ważniejsza bedzie estetyczne ;).
XXX

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-02-03, 17:58

Tak widziałem takie patenty, tylko ciężko ze spawaczem byłem u 3 i każdy ma jakiś problem z tym, że się nie da, że to że tamto, po za tym bardzo istotne jest ustawienie kolanka względem przepływomierza, a jak kolanko będzie na 3 śrubki to nie będzie można skorygować jego ustawienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”