Zdycha mi termostat w Primie. Przy temp. -4 i jezdzie autostrada wskaznik temp. obniza sie. Przy pilowaniu na lotnisku nie trzyma idealnie polowy, zawsze jest troche mniej.
W katalogu sa 2 opcje do wyboru: 76 i 82 stopnie (jak dobrze pamietam).
Ktory wybrac?
Dodam ze mam LPG w aucie.
[P/WP11.144] Jaki termostat polecacie?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
U mnie też nie trzyma idealnie połowy, to że troszkę się obniży nie musi oznaczać jego uszkodzenia. Odpal zimne auto, ustaw temperature na gorąco (26-32st) i włącz AUTO (po wciśnieęciu AUTO wyłącz A/C) i patrz co się dzieje. Jeśli wskazówka się dźwignie i wentylator w środku ruszy tak około w 1/4 skali (może trochę mniej) wskazówki to znaczy że termostat działa. Inaczej miał byś od początku zimno w aucie.
Bynajmniej takie jest moje rozumienie sytuacji. Grzeje aż parzy podczas jazdy czy tylko dmucha letnim powietrzem? Jak jest gorąco to jest OK.
Bynajmniej takie jest moje rozumienie sytuacji. Grzeje aż parzy podczas jazdy czy tylko dmucha letnim powietrzem? Jak jest gorąco to jest OK.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
Dzieki, przetestuje te ustawienie.
Rozumiem ze termostat idealnie nie bedzie trzymal na srodku skali, zwlaszcza jak jest kiepskiej marki zamontowany. Ale przy jezdzie autostradowej i temp -4, zeby wskaznik obnizal sie jeszcze bardziej o jakies 1-1,5mm to chyba cos nie ten teges? No chyba ze chlodnica jest taka wydajna?
Najlepiej by bylo sprawdzic przy temp. -10 czy -15, ale na (nie)szczecie taka nas nie czeka tej zimy.
Auto grzeje dobrze.
Rozumiem ze termostat idealnie nie bedzie trzymal na srodku skali, zwlaszcza jak jest kiepskiej marki zamontowany. Ale przy jezdzie autostradowej i temp -4, zeby wskaznik obnizal sie jeszcze bardziej o jakies 1-1,5mm to chyba cos nie ten teges? No chyba ze chlodnica jest taka wydajna?
Najlepiej by bylo sprawdzic przy temp. -10 czy -15, ale na (nie)szczecie taka nas nie czeka tej zimy.
Auto grzeje dobrze.
Jeżeli termostat zamknie obieg na chłodnicę, to nie ma ona wpływu na temperaturę silnika. Chyba, że termostat nie zamyka Ci do końca obiegu.
Normalnie termostat powinien otworzyć duży obieg (na chłodnicę), gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie x, wtedy temperatura powinna zacząć spadać. Temperatura spada poniżej x, termostat zamyka duży obieg, żeby utrzymać temperaturę. To wszystko oczywiście w jakiejś tam tolerancji temperatury.
Znając działanie termostatu można od razu zastanowić się po co ludzie jeżdżący w ruchu miejskim zasłaniają chłodnicę z przodu?
Jeżeli martwi Cię to, to podłącz się pod komputer i obserwuj temperaturę płynu. Bo w liczniku, to jest tylko wskaźnik, różnie wyregulowany i z różną dokładnością i skalą pokazujący to co jest w rzeczywistości. W niektórych samochodach zaczyna się on podnosić od około 30C, a w innych od 60C. Także ten milimetr u Ciebie to może być równie dobrze 1C jak i 5C.
Ktoś na forum dawał link do aukcji z interfejsem do komputera, który łączy się np. z telefonem przez Bluetooth. Jak masz Androida, to instalujesz program i już możesz sobie samemu pośledzić co się dzieje z autem.
Normalnie termostat powinien otworzyć duży obieg (na chłodnicę), gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie x, wtedy temperatura powinna zacząć spadać. Temperatura spada poniżej x, termostat zamyka duży obieg, żeby utrzymać temperaturę. To wszystko oczywiście w jakiejś tam tolerancji temperatury.
Znając działanie termostatu można od razu zastanowić się po co ludzie jeżdżący w ruchu miejskim zasłaniają chłodnicę z przodu?
Jeżeli martwi Cię to, to podłącz się pod komputer i obserwuj temperaturę płynu. Bo w liczniku, to jest tylko wskaźnik, różnie wyregulowany i z różną dokładnością i skalą pokazujący to co jest w rzeczywistości. W niektórych samochodach zaczyna się on podnosić od około 30C, a w innych od 60C. Także ten milimetr u Ciebie to może być równie dobrze 1C jak i 5C.
Ktoś na forum dawał link do aukcji z interfejsem do komputera, który łączy się np. z telefonem przez Bluetooth. Jak masz Androida, to instalujesz program i już możesz sobie samemu pośledzić co się dzieje z autem.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG