Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Nissan Patrol - przeróbki do terenu

Moderatorzy: bonzo, azorek

Byzon
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-03-18, 10:20
Lokalizacja: Lublin

Nissan Patrol - przeróbki do terenu

Post autor: Byzon » 2013-03-18, 10:34

Witajcie, jestem tutaj nowy i chciałbym w niedługim czasie dołączyć do Waszego grona posiadaczy Patrola :D

Różnego typu fora i informacje w internecie przeglądam od bardzo dawna i im więcej czytam tym mniej wiem i chciałbym podsumować swoją wiedzę :)

Mój typ to Nissan Patrol GR60 (chcę mieć 100% blokadę tylnego mostu) Czy Hiszpan będzie lepszy?

Silnik? Chyba tylko i wyłącznie 2.8TD 116KM i teraz pytanie, czy on nie będzie za słaby do przeróbek które mnie interesują? Dołożyć intercooler i delikatny chip?

Dodam na samym początku, że Patrol będzie wykorzystywany tylko i wyłącznie do terenu, możliwie jak największego, ale bez przesady :)

Interesuje mnie lift budy (jaki (ile cali?) można zrobić najmniejszym kosztem?)

Podniesienie zawieszenia o 2" (chyba że da się więcej) koszt sprężyn itp. ok 2500zł wtedy bez zbędnych przeróbek opuszczania skrzyni itp.?

Koła chciałbym wsadzić 33-35" opony typu Simex chyba będą najlepsze do pól, lasów, błota, śniegu z błotem :)

Czy z kołami rzędu 35" trzeba przerabiać przełożenia w dyfrach czy da radę jeździć na standardowych? Jeśli tak to ile pieniążków to kosztuje i czy jest sens się w to pchać i pozostać przy 33"?

To chyba by było tyle, chyba że o czymś istotnym zapomniałem nie licząc snorkela i wyciągarki, ale to nie pali się :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-03-18, 11:26

Hiszpan ze względu na resory już na starcie ma gorsze właściwości terenowe
Przy silniku 2,8 przede wszystkim zadbaj o chłodnice najlepiej nową
Lift budy to tylko po to żeby lepiej ramę domyć :mrgreen:
Zawieszenie 2'' to minimum i jego wymiana nie ciągnie za sobą dodatkowych zmian w zawieszeniu , wystarczy tylko opuścić skrzynie
Koła 33'' to tez minimum najlepiej na feldze et-25 lub 30 przy 35'' można jeździć bez przełożeń jest trochę gorzej ale do przeżycia
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Byzon
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-03-18, 10:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Byzon » 2013-03-18, 13:14

Dobrze, a w takim razie jaki jest koszt podniesienia zawieszenia o 4"? Wiem że gdzieś tutaj będzie taka granica, że wszystko trzeba będzie przerabiać :)

Silnik wytrzyma opony 35" w kopnym podłożu? Wydaje mi się że może skapitulować :mrgreen:

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-03-18, 14:34

Byzon pisze:Silnik wytrzyma opony 35" w kopnym podłożu?
Użytkowany z głową wytrzyma wiele. Z zawieszeniem 4" się wstrzymaj, sporo większe koszty niewiele zwiększające dzielność w terenie. Jeśli to Twoje pierwsze auto terenowe, to pobaw sie trochę na niewielkich modyfikacjach. Później będziesz sam widział co zmieniać.

Byzon
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-03-18, 10:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Byzon » 2013-03-18, 16:24

Rozumiem, dzięki za odpowiedzi :)

Cyran
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-10-11, 20:13
Lokalizacja: Murowana / Poznań

Post autor: Cyran » 2013-04-11, 18:46

Moim zdaniem pod koła 35 musisz miec lift 4. Oczywiscie można 2 na zawieszeniu i 2 na budzie , wtedy omijamy opuszczanie skrzyni itd.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-04-11, 19:35

W krótkim patrolu nawet przy 2" skrzynie trzeba opuścić zresztą pisałem o tym wyżej
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-09-25, 06:41

Witam, potrzebuje kupic prawy tylny chlapacz do mojego Patrola Y60, lecz nie wiem
jak on wygląda (chlapacz) czy ktos ma moze zdjęcia

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-09-25, 11:49

http://tablica.pl/oferta/chlapacz-nissa ... 11ad451c6d
Jakoś tak. Ale dokładnie nie pamietam bo już dawno swoje wywaliłem.

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-11-03, 20:28

Czy Patrol Y60 przejdzie przeglad bez chlapaczy? Slyszalem tez ze z linkami przeciwkrzakowymi jest ciezko.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-11-03, 22:07

Wszystko zależy gdzie ale linki bym usunął
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-12-09, 18:40

Mam dwa pytanka:
1. Czy w trakcie jazdy patrolem y60 moge przelaczac naped na 2 kola i na 4, czy musze sie zatrzymac ?

2. Czy ktos ma jakis sposob zabezpieczenia tylnych swiatel w zderzaku bo duzo jezdze bo szutrze a chce zdjac chlapacze. Jeden reflektor juz zbilem ;p

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-12-09, 19:43

Jeśli masz sprzęgiełka automaty to niby trzeba po rozłączeniu cofnąć więc trzeba się zatrzymać, przy manualnych załączysz jadąc powoli powiedzmy 20 km/h ale przy rozłączyć ciężko.
Co do lamp najlepiej założyć zespolone w błotnikach i masz święty spokój.
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-12-09, 20:32

Lampy to dobry pomysl , nie sa drogie tylko czy duzo jest z tym roboty ?
A co do napedu to mam sprzegielka ale wlasnie ostatnio sprawdzalem i nie dzialaly, zarowno na pozycji auto jak i lock samochod mial naped 4x4 ale nigdy nie slyszalem zeby cofnac. To mozliwe ze to przez to ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-12-09, 20:49

Przy lampach tylko kabelki trzeba podciągnąć w prawej lampie masz wsteczny a w lewej wtyksz żarówkę diodową czerwoną i masz przeciwmgielne
A lampy poniżej
Obrazek

A sprzęgiełka temat rzeka :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-12-10, 08:45

Jak dobrze pamiętam, w pozycji lock powinny działać bez cofania. Jeżdżę na manualnych, więc już nie pamiętam.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-12-10, 11:14

azorek, dobrze prawisz na look nie trzeba cofać tylko na auto
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-12-10, 15:23

Czyli jezeli sa sprawne to na lock dziala naped na 2 osie a w trybie auto naped na tyl ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-12-11, 07:58

Jak masz spięte na LOOK to przedni most i wał kręci się cały czas(ale nie napędza) czy jedziesz na tyle czy 4x4
Jak masz na auto to po rozłączeniu z 4x4 na 2x4 to w przednim moście niekręci się nic poza kołami
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2013-12-23, 14:51

Dobra, niedlugo wymieniam lampy na te zespolone tak jak poradziles, ale jeszcze zeby sie upewnic, one napewno beda pasowaly w to miejsce po orginalkach ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-12-23, 16:18

Będą pasowały na 101%
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szym678
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-22, 15:51
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szym678 » 2014-08-15, 10:51

Podlacze sie do tematu, mam pytanie, pekly mi gumowe odbojniki na resorach ( tak zwane bycze jaja ). Wiecie moze gdzie takie dostac i jaki to ma wymiar ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-08-15, 11:15

Proszsze :D Bycze jaja
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patrol”