FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż poliuretanów
Autor Wiadomość
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-12-10, 23:20   

U mnie po montażu poli, auto w końcu zaczęło się normalnie prowadzić - dużo pewniej. Sama wymiana górnych wahaczy sporo dała.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


tmx 
stały bywalec


Model: P11 GT
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 96
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-12-11, 20:19   

To było od pewnego czasu i to dłuższego. Nie wiem czy poli to zepsuły czy nie bo już nie pamiętam - założyłem jak tylko wyszły.
Amory ok, Zbieżność ustawiana na 0 - choć jest tam jakaś tolerancja. Zastanawiam sie nad tymi górnymi wahaczami SLR ( po ich montażu kąt pochylenia koła poszedł lekko na pozytyw czyli +
). Może mimo że nie stukają to nie są OK. Generalnie zawieszenie jest ciche i nie wygląda na to żeby były luzy, po zakrętach jeździ spoko - im ciaśniejsze tym lepiej.
Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.
Gumowe, tylne tuleje dolnego wahacza miały takie lamelle - więc całość miała nieco "wolności" a poli tego jest pozbawione.
Co do opon to na letnich jest lepiej, ale wciąż nie aż tak jak wydaje mi się że byc powinno.
Chętnie bym sie pozbył tej przypadłości w prowadzeniu.
_________________
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-12-11, 20:39   

tmx napisał/a:
Adamus - pamiętasz może jaką wartość zbieżności w końcu ustawiłeś.

w hunterze 3d jest baza ustawien, krecisz az bedzie zielone... nie pamietam ale chyba bylo 0,34
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-12-11, 20:55   

tmx, nie można ustawić zbieżności na 0.
To się bierze stąd, że przy standardowym ustawieniu, jak ruszysz, to wtedy zrobi Ci się względnie na 0. Jeśli masz ustawione na 0 to przy jeździe będziesz miał rozbieżność :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
tmx 
stały bywalec


Model: P11 GT
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 96
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-12-12, 20:46   

Gość ustawiał w/g książki . Może nie chodziło że było 0 - ustawił z zerową tolerancją - brak odchyłki na + czy -. Jak do niego zajechałem było w tolerancji po wyjeździe dokładnie w środku zakresu. Zastanawiam sie po prostu czy jako że poli nie maja "luzu" to gdy auto stoi i jest ustawione jest ok, ale potem w czasie jazdy pod wpływem napędu koła powinny ciągąc powodować zmianę zbieżności. I tak przy 100 kmh siła byłaby wystarczająca aby koło były np. rozbieżne/zbieżne a jazda na wprost stabilniejsza. A przy poli trzeba ustawiać tak aby uwzględnić brak tego efektu.
Tak dumam, bo chociaż nie jest źle, to wiem że może być lepiej.
_________________
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-12-12, 20:51   

Tmx, jest nieco inaczej. Jak masz OEM w pełni, to masz delikatną zbieżność - przody kół delikatnie się zbiegają. Jak ruszysz, to ta zbieżność się niweluje.

Poli pod naciskiem też się odkształca, ale w taki sposób jak guma. Więc można ustawić ciut mniejszą zbieżność kół.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
tmx 
stały bywalec


Model: P11 GT
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 96
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-12-12, 21:32   

Janusz czaje - tak też mówił gość od zbieżności.
Właśnie popatrzyłem w sieci i powinno byc na 0 (dla oem) z tolerancją 0,5 na koło (to chyba stopnie) Jeżeli w takim razie koła pod obciążeniem stają sie rozbieżne a przy poli mniej to może powinienem ustawić na wstępie nieco rozbieżnie?
Będę kombinował bo auto jeszcze u mnie raczej jeszcze trochę zostanie.
_________________
sprzedam Głowicę SR20DE, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
 
     
PrzeRuSco 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WD
Model: Wagon VVL NEO

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 809
Skąd: W-wa Bie(L)any
Wysłany: 2015-12-17, 12:47   

Może głupie pytanie ale czy poli się toczy z wałków czy odlewa w formie?
_________________
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-12-17, 12:54   

PrzeRuSco, poli jest wtryskiwane do formy, a potem obrabiane mechanicznie.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16