FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż poliuretanów
Autor Wiadomość
wronek 
fanatyk nissana
Micra PowA!


Model: K10

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 917
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-11, 16:57   Montaż poliuretanów

Jak wygląda montaż tulei poliuretanowych do wahaczy? Wsadza się najpierw jedną polowę potem drugą a na koniec tuleja metalowa? I najważniejsze czy obie połowy powinny wchodzić lekko (czyli ręką) czy ciężko czyli prasą? Smaruje się i wahacz w środku i całą tą tuleje metalową?
_________________
K10 GA16DE + Madzia 323 :)
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ciapek 
fanatyk nissana
Stance ???


Nr rejestracyjny: BDJ
Model: N14 5D
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 623
Skąd: Kosobudy
Wysłany: 2013-03-11, 18:12   

Montujesz dokładnie tak, jak napisałeś. ewentualnie tuleje metalową montujesz za pomocą np. ścisku stolarskiego, nie trzeba używać dużej siły. Demontaż starych tulei gumowo-metalowych to jedynie prasą(za cholere czymś innym tego nie wyciągniesz)
_________________

 
 
     
Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2502
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2013-03-11, 18:46   

ciapek napisał/a:
Demontaż starych tulei gumowo-metalowych to jedynie prasą

Dokładnie... Jeśli nie posiadasz typowej praski hydraulicznej to weź śrubę z nakrętką nakręconą do połowy włóż w wewnętrzny trzpień i na imadle wypchnij...
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2013-03-11, 19:03   

Starą można wypalić (gumę) i środkowa tuleja wyjdzie, zewnętrzną trzeba rozciąć :)
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
foo 
fanatyk nissana
FooGarage hibernacja


Nr rejestracyjny: Foster
Model: X-Trail
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1551
Skąd: Biegun ciepła
Wysłany: 2013-03-11, 19:22   

A jak nie chcesz wypalić, to cienkie wiertło i jedziesz gumę naokoło jak frezem ;)
_________________
Komu swap VE? 4500,-
PW me
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-11, 19:34   

z jakiej firmy masz te tuleje i do jakiej fury. montowałem jakiś czas temu do siebie i mam pewne spostrzeżenia . nie jest to takie proste jak mówicie. jest trochęzabawy:)
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2013-03-11, 19:37   

Ja montowałem poli jak na razie na przód w N14, mam od strongflex.
Nie jest tak źle czajnik :P
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
foo 
fanatyk nissana
FooGarage hibernacja


Nr rejestracyjny: Foster
Model: X-Trail
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1551
Skąd: Biegun ciepła
Wysłany: 2013-03-11, 19:42   

Jak k10 to nie spodziewaj się łożyskowanych, poli jak to z poli - zawsze jest przy tym "czysta" ;) zabawa. Nie kładłbym ich na glucie producenta, a od kopa na miedzi jak już coś.
_________________
Komu swap VE? 4500,-
PW me
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-11, 19:50   

najlepsze jest do tego to smarowidło zielone od wylkanizatora tylko ro do cięzarowych nie to białe mydło do osobówek.

chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa bo o ileprzód ma tylko dwie tuleje to tył ma ich od cholery i będzie to wszystko ciężko chodziło.
tak na marginesie ja mam na przód teflon założony do tyłu niestety nie mozna tak zrobić:(
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


wronek 
fanatyk nissana
Micra PowA!


Model: K10

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 917
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-11, 20:08   

czajnik napisał/a:
z jakiej firmy masz te tuleje i do jakiej fury. montowałem jakiś czas temu do siebie i mam pewne spostrzeżenia . nie jest to takie proste jak mówicie. jest trochęzabawy:)


strongflex, micra k10
http://nissan4u.com/parts...illustration_2/

zawieszenie to ze stabem po lewej stronie, wahacze dwie sztuki na strone, w sumie 8 tulei.


czajnik napisał/a:
chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa


możesz pociągnąć temat, ew. wytłumaczyć jak krowie na rowie :)

i czemu smar od strongflexa jest be?
_________________
K10 GA16DE + Madzia 323 :)
 
     
Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2502
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2013-03-11, 20:10   

foo napisał/a:
A jak nie chcesz wypalić, to cienkie wiertło i jedziesz gumę naokoło jak frezem

Dobra metoda jak się zagina czasoprzestrzeń i robi na przyśpieszeniu :) Próbowałem u siebie i o ile metoda dobra to niesamowicie powolna wymagająca cierpliwości... :)
foo napisał/a:
Nie kładłbym ich na glucie producenta, a od kopa na miedzi jak już coś.

Nie wiem jak inni ale wazelina od ES jest super, raz posmarowałem przy zakładaniu i ani raz do tej pory nie zaskrzypiało.
czajnik napisał/a:
chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie

Jest problem ale tylko przy montażu wahacza wleczonego do budy bo trzeba wcisnąć w gniazdo ale tak to robota przyjemna :)
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-11, 20:18   

trudno to opisać. trzeba połówkę nasunąć na tulejkę potem drugą i tak obracać aż będą obie dobrze pasowały wzgledem siebie. zaznaczyć markerem i w tej pozycji zamontować do wahacza. otwór na tulejkę nie zawsze jest idealnie centryczny bo to jakby nie patrzeć masowa produkcja :)
 
     
klaudi29 
nowy na forum


Nr rejestracyjny: KOS 6T96
Model: ALMERA N15 GTI-173 km ,Primera WP 11 164 km
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 29
Skąd: MOTORYZACJA ,SPORT
Wysłany: 2013-03-12, 09:24   

montaż tak jak tu piszą jest łatwy,tylko wciskasz rekami :-D ,demontaż starych jest trudniejszy -najlepiej na prasie,trzeba pamiętać tez o smarze,który miałem w komplecie.
ja montowałem takie
http://rpmotorsport.pl/au...ze-p-19328.html
a na e baju znalazłem takie
http://www.ebay.com/itm/N...=item20b2acbc80

zdjęć nie mogę dołączyć chyba, ze chcesz to na priva ci prześle jak to wygląda już zamontowane
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-12, 19:55   

te pierwsze to strongfle czyli te najpopulatniejsze
 
     
wronek 
fanatyk nissana
Micra PowA!


Model: K10

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 917
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-16, 12:03   

czy tuleje w wahacz wciska się z użyciem smaru czy bez? instrukcja SF mówi że bez, na wielu forach można przeczytać że lepiej smarować.
_________________
K10 GA16DE + Madzia 323 :)
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-16, 16:18   

teoria a praktyka nie zawsze idą w parze. kto smaruje ten jedzie.z praktyki wiem że lepiej posmarować
 
     
SPOKOjny 
doświadczony forumowicz

Model: q
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 213
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-03-16, 22:05   

w środę zakładałem poliuretan na tył do bmw e46 :-P i były smarowane takim czerwonym olejkiem który został dołożony do zestawu (bliźniaczy jak ten co jest do oliwienia k&n po myciu :-P ),i weszły jak w masło tak więc na pewno łatwiej i prościej ;-)
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2013-03-17, 06:31   

Posmarować nigdy nie zaszkodzi ;)
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


wronek 
fanatyk nissana
Micra PowA!


Model: K10

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 917
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-13, 15:10   

Czy obie połówki tulei powinny się idealnie schodzić w gnieździe wahacza?

Czy lukę 8mm można uznać za błąd producenta czy to normalna rzecz? Dwie Micry, dwa różne wahacze, jeden oryginał, drugi Yamato.
_________________
K10 GA16DE + Madzia 323 :)
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-13, 22:26   

dziwne ja mam w sunnym oryginały i obie połówki sie o siebie opierają
 
     
wronek 
fanatyk nissana
Micra PowA!


Model: K10

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 917
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-14, 09:39   

dzwoniłem do strongflexa, powiedzieli że zależy od tulei, w jednych może być z przerwą w innych bez, troche dziwne.
_________________
K10 GA16DE + Madzia 323 :)
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-05-14, 14:28   

Czy będzie przerwa czy nie to nie istotne, ważne żeby się na zawnątrz nie wyciskały bo będzie skrzeczeć jak cholera. A od siebie dodam że warto byłoby te tuleje w ogóle wkleić do wahacza, żeby nie było szansy, że je wyciśnie.
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-14, 22:04   

wyciska jak nie masz ustawoionej osiowości. własnie dlatego wspominałem o dokładnym ustawieniu obu połówek wzgledem siebie
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 655
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-07-10, 21:33   

to ja mam problem z moimi poli tulejkami w górnych wahaczach P11, od jakiegoś czasu z jednej strony zaczęło się odzywać i ostatnio naszła mnie wena że rozbiorę, posmaruję i poskładam ale niestety d...
w szerszej części górnego wahacza śruba się zablokowała w metalowej tulei i nie idzie jej wybić, już uchwyt się pogiął nawet od wybijania młotkiem:/ ktoś coś doradzi?

tak w ogóle to co w czym ma pracować? ta metalowa tulejka ma się ruszać w poli tulejkach czy jak?
i wahacz bardzo ciężko ruszyć góra dół ręką, a te oryginalne na plastikowych tulejkach chodzą leciutko..
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-11, 08:58   

Dlatego ja raczej nie założę do górnego poli. Dość długo szperałem po amerykańskich forach szukając info o poli, które oni zakładają, dzięki nismojoe mam kilka sztuk ES na aucie. I teraz tak, hamburgery wręcz odradzają montowanie takich tulei w górnych wahaczach, bo wg nich jest z tego więcej problemów niż pożytku. Twierdzą, że oryginalne rozwiązanie jest bardzo dobre, bo nowy wahacz OEM jest wystarczająco sztywny nawet do jazdy po torze, a poli jest po prostu za miękkie i po zamontowaniu zawsze są problemy z geometrią. Tylko oni mają OEM części w normalnych cenach to im łatwo mówić, że szkoda zachodu na kombinacje.
Oczywiście dorabiają też tuleje np z tego materiału, który się nazywa derlin, ale wtedy zazwyczaj robią kanapkę: gruba otoczka zewnętrzna z aluminium, w środku tuleja z derlinu (stosunkowo niedużo materiału) i metalowa tuleja na śrubę. Czyli wynikowo taka tuleja zrobiona jest ze sztywniejszego materiału, którego jest mniej, więc zapewnia mniejsze ugięcie.
Tu jest też odpowiedź, dlaczego niektórzy klubowicze po zamontowaniu poli (szczególnie czerwonych) w górnych wahaczach uzyskują pochylenie koła: 10mm krótszy wahacz to camber -1 st w stosunku do serii, w wahaczu na zbyt miękkiej tulei uginają się i tuleje od strony zwrotnicy i te od strony auta, co daje efekt skrócenia wahaczy (tuleje ze śrubami przesuwają się do wewnątrz wahacza).
_________________
pozdr. Kamil
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 655
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-07-12, 09:25   

ja mam żółte poli, i to by wyjaśniało dlaczego mam łyse opony po brzegach z przodu :/ ciekawe jak u innych.. także czas wrócić do oem wersji
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
sznikers99 
fanatyk nissana


Model: Daewoo Kadett
Pomógł: 9 razy
Wiek: 23
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 1055
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-12, 16:35   

marlos90 a byłeś na ustawieniu zbieżności w ogóle?
_________________
Daewoo Kadett
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 655
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-07-12, 16:39   

oczywiście, bo końcówki drążków zmieniałem i później lekko mi ściągało więc byłem na ustawieniu zbieżności, sprzęt laserowy i jedyne co wyszło to delikatnie kąt skrętu był poza normą ale Pan stwierdził że to wina obniżenia samochodu bo był o jakieś 40-45mm niższy bo mam sprężyny Weitec
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
lewy 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ga 8898
Model: nissan 100nx
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 393
Skąd: gdynia
Wysłany: 2014-07-12, 17:26   

a ma ktoś może do sprzedania do 100nx na przód i tył?
_________________
Byle by do przodu
 
     
majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1858
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2015-01-28, 15:28   

które poli lepsze? czerwone czy żółte?
duża różnica pomiędzy nimi jest?
oczywiście mowa o strongflexach
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 19