Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

LPG - szkodliwe dla silnika?

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2014-01-09, 19:31

no właśnie jakie różnice są w spalaniu mogą być między 2 gen. a 4?? Na Benzynce zamykam się max w 8L/100km (cykl mieszany)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-01-09, 19:53

Spalanie będzie na podobnym poziomie LPG między sekwencja a II gen. , ale wg. mnie lepiej dać sekwencje jak dłużej zamierzasz trzymać autko.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-01-10, 07:38

Bierz sekwencje , 2 gen to juz dziadek. Lepiej doinwstowac i jezdzic bezstresowo

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-10, 16:41

4 rekami sie podpisuje-sekwencja, tylko w dobrym zakladzie
masz odpowiednie tematy o instalacji sr20de wiec przestudiuj i bedziesz wiedzial wszystko, nie podsylam linku bo masz to w tym dziale bez zbednego szukania
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 14:22

A ja napiszę tak II-generacja może i jest stara, ale za to mniej problematyczna niż sekwencja. No i dużo tańsza w serwisowaniu, regulacjach i naprawach.

Ad@mus pisze:4 rekami sie podpisuje-sekwencja, tylko w dobrym zakładzie
Również jestem tego zdania - nie patrzeć, że tu założą mi o 100zł taniej. Lepiej dołożyć 100 lub 200 i mieć zrobione na poziomie, a nie druciarstwo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-01-11, 18:54

hmmm, czy zakup filtrów w cenie 20zł co 10kkm to duży koszt?? w zamian, za prawidłowe dawkowanie i pełen zakres pracy LPG w aucie??, zawsze mnie fascynują opowieści o tym, że IIgen pali mniej niż IV i jeszcze mniej niż PB albo porównywalnie :D :D :D

Nie cytujemy postow w calosci.
Ostatnio zmieniony 2014-01-12, 15:59 przez DINO777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 20:43

DINO777 chodziło mi o koszt wymiany podzespołów - reduktor, wtryski, komputer etc.

Czy ja napisałem gdziekolwiek, że na II-gen pali mniej? - nigdzie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-01-11, 21:08

janusz, nigdzie nie napisałeś, żę II gen pali mniej a przynajmniej nie w tym poście reszty nie monitoruje bo po co :D
koszt wymiany podzespołów naprawdę się zwraca :D
teraz testuje dwa stery TECH i OPTIMA (a takie mam sobie układy) i co??? 1-2L na korzyść Optimy :D do tego działające OBD w moim tapczanolocie :D czyli przy moich przebiegach średnio 4kkm daje dość wymierne oszczędności : D
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-12, 09:24

ja filtry sam wymieniam chodza po 5zl na allegro, toyota moja byla kupiona prawie 3lata temu, zrobilem 60tkm, i wymienilem tylko elektrozawor na listwe i filtry co 10tkm
korekty mozna samemu robic jak sie wie jak ale to nie klopot:)

ja 2gen juz bym nigdy nie zalozyl, kupic auto z 2gen spoko, ale jak mam podjac sam decyzje to w zyciu 2gen!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-12, 15:20

sznikers99 pisze:ale znowu z blosem nie będzie przeglądu
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-01-12, 17:13

Sam kiedys mialem blosa i nigdy nie mialem problemu z przegladem.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-01-12, 19:07

mam i blosa i sekwencje. nigdy w zyciu nie zalozyl bym nic ponizej IV gen. Nie rozumiem o co chodzi z tymi kosztami. Zakladasz nowe i jezdzisz wymieniajac filtry. Czasem korekty.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-01-12, 19:23

sznikers99 pisze:Bo blos jest nielegalny,
Może i nielegalny ale raczej na forum nie znajdzie się osoba. która miałaby przez to problemy ;)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-13, 21:42

dodam moje 3 grosze, robiłem przegląd już chyba łącznie z hm, 7 razy od kąd mam swój pierwszy samochód, i jakoś nie kojarzę aby ktoś mi pod maskę zaglądał :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

dynamical
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-05-04, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dynamical » 2015-05-04, 13:17

Oczywiście, że gaz niszczy silnik, ale można to spróbować zminimalizować do granic możliwości. Dobrym rozwiązaniem jest gaz sekwencyjny.Instalacja załącza się sama, kiedy samochód jest w pełni nagrzany, a nie tak jak w autach starego typu, że wszystko zależy od tego, kiedy sami sobie włączymy gaz, bo wtedy auto może się nam zepsuć. Oczywiście trzeba oddać auto w dobre ręce, bo nawet najlepsza instalacje można spaprać
Dobry serwis Toyota Ruda Śląska, Gliwice, Zabrze. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne: http://www.serwistoyoty.pl/

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2015-05-04, 21:36

dynamical pisze:Dobrym rozwiązaniem jest gaz sekwencyjny.Instalacja załącza się sama, kiedy samochód jest w pełni nagrzany
swietnie że nam to zagadnienie nadmieniłeś
człowiek nawet nie zwrócił uwagi jak technika poszła do przodu

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2015-08-03, 19:24

dynamical pisze:Oczywiście, że gaz niszczy silnik, ale można to spróbować zminimalizować do granic możliwości. Dobrym rozwiązaniem jest gaz sekwencyjny.Instalacja załącza się sama, kiedy samochód jest w pełni nagrzany, a nie tak jak w autach starego typu, że wszystko zależy od tego, kiedy sami sobie włączymy gaz, bo wtedy auto może się nam zepsuć. Oczywiście trzeba oddać auto w dobre ręce, bo nawet najlepsza instalacje można spaprać
Lubię jak ktoś takie farmazony wypisuje nie mając pojęcia o instalacjach gazowych usłyszał coś przeczytał jakiegoś pierda jeszcze na jakimś portalu motoryzacyjnym gdzie wielokrotnie melepety wypisują totalne głupoty i teraz znawce udaje ..

Benzyna jest szkodliwa bo w sobie zawiera bardzo dużo związków które osiadają na gładzi cylindra i powodują zużycie materiału ...

co do sekwencji co jest mylnym pojęciem bo należy nazywać to 4 generacją lub generacją wtrysku gazu Sekwencja to tylko rodzaj wtrysku pb moze być inaczej realizowany ...

a i jeszcze jedno sprostowanie inst 4 gen wcale nie przełącza się na lpg po całkowitym nagrzaniu silnika bo standardowo utrzymuje się temperaturę 30 stopni płynu chłodzącego w krótkim obiegu (W każdej instalacji można dowolnie to regulować)

Jedną mądrą myśl napisałeś Nawet 4 generacja -sekwencja zamontowana przez papronia może łatwo zabić silnik nawet porządne graty zle dobrane i źle ustawione ..

i W większości przypadków uszkodzenia silników z instalacją występuje przez złe wystrojone auta na lpg . i TYLE
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-04, 13:36

i W większości przypadków uszkodzenia silników z instalacją występuje przez złe wystrojone auta na lpg . i TYLE
to raz, a dwa to zaniedbanie : wymiana filtrów, olju, układ zapłonowego lub ogólnie pojęte ""niewłaściwe użytkowane
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2015-08-04, 21:08

Dokładnie i nic wiecej

Filtry mają takie znaczenie że powodują spadki ciśnienia a to jest tak jakby sobie wężyk z PB zacisnąć opaską i myśleć że dalej fura poprawnie będzie śmigać ,,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

wujek600kv
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-02-06, 19:17
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: wujek600kv » 2015-12-05, 00:28

Gaz nie nadaje się do Nissana ? Śmiecu warte. Trzeba jedynie pamiętaćć o luzach zaworowych na LPG bo w niektorych silnikach sa reczne. Ja założyłem w 2004 roku do Micry BRC II generację gdy miała przejechane 30 tysiecy km. Silnik wyzionał ducha dopiero przy 575 tys km. W tecj chwili auto dobija do 663 tys km na liczniku.Kupiłem dwa lata temu drugi silnik i dalej śmigam na LPG. A przez te wszytskie lata jazdy na gazie zaoszczedziłem tyle kasy że kupiłem sobie kilkuletnie BMW 5 na weekendowe przejażdzki. Take gaz do Nissana-jak najbardziej :D
To podróż daje nam szczęscie a nie jej cel

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: LPG - szkodliwe dla silnika?

Post autor: nanab » 2022-12-20, 05:28

Nie istnieje coś takiego jak fachowiec mówiący że gaz niszczy silnik, no chyba że to fachowiec w profesji idioty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”