Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Które aluski wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-05-15, 17:56

Montuje się całą kolumnę od P12 razem z amortyzatorem , sprężyną i poduszką.Sam amorek od P11 raczej nie podejdzie do P12 ale trzeba by rozebrać i porównać .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2013-05-15, 20:12

ja juz przerobiłem tył amorek z p 11 jest krotszy od p12 o jakies 3 cm kup cale kolumny i po sprawie wymiana w 1 godz obie strony na lewarku
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-15, 21:13

To nie ma szans niestety :( nie po to dałem 250 zł za amorki, żeby teraz leżały. Trudno, będę jeździł tak :D

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2013-05-15, 22:28

U mnie też tak jest, dziób w gorze jak w motorówce, mi się to nawet podoba :)

Jeśli chodzi o podniesienie tyłu to może amortyzatory gazowe? Kiedyś do Kadetta takie założyłem i tył znacznie poszedł w górę i był całkiem twardy.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-15, 22:53

Amortyzatory są gazowe i tył po wymianie stał się twardy, niestety wyżej się nie uniesie ponieważ tak skonstruowana jest sprężyna.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-05-15, 23:12


abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-05-22, 01:32

przeczytalem ten temat z przerazeniem.. "cos mi stukalo z przodu... ktos tam stwierdzil amorki" heja do sklepu po amorki i wymiana bez sensu? 8/ jak cos puka to sie jedzie na stacje diagnostyczna sprawdzic za 20zl caly zawias.. przed zakupem takze sie fure sprawdza chocby na diagnostycznej. Pozniej wychodzi milion kwiatkow jak sie kupuje na piekne oczy.. nie chce nikogo obrazac ale jak dla mnie masakra takie postepowanie jakie tu przeczytalem.. poza tym wymiana rozrzadu bez pompy wody w 90% sie msci rozciekajaca pompa i kasa leci od nowa na robocizne jak za wymianie rozrzadu + pompa. Ja takze mam monroe oryginalne nissanowskie jeszcze . Auto ma 272 tys przebiegu i maja 70% sprawnosci ;) zaciekawil mnie pomysl dania kolumn z p12 do tylu.. takze moj tyl jest nizej. Tylko cos mi sie wydaje ze w kombi nie przejdzise pomysl z kolumnami od p12? gdzies czytalem ze kombiak ma troche inne zawieszenie z tylu od HB/sedana

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2013-05-22, 02:50

Takie życie kolego jak ktoś kupuje pierwszy raz samochód od wujka :/ na przyszłość będę wiedział.

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2013-05-22, 06:17

abc1234xx pisze:Tylko cos mi sie wydaje ze w kombi nie przejdzise pomysl z kolumnami od p12? gdzies czytalem ze kombiak ma troche inne zawieszenie z tylu od HB/sedana
Kolumny od P12 do kombi pasują P&P

viewtopic.php?t=9031
Tu masz wszystko na ten temat :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-27, 17:56

Witam ponownie :-D

Ostatnio zauważyłem dziwne objawu po uruchomieniu zimnego silnika mianowicie, silnik po uruchomieniu przez pierwszych kilka sekund nierówno pracuje, coś w rodzaju jakby paliwa nie dostawał albo na 3 tłokach chodził, coś jak odcinka ale na obrotach biegu jałowego. Co to może być?

Druga sprawa to ABS. Kiedy było ciepło nie było możliwości sprawdzenia tego ale teraz bardzo daje się we znaki. ABS wg. mnie za szybko zaczyna działać, nie pozwala nawet na chwile zblokować kuł. W innych samochodach którymi miałem okazje jeździć było tak, że pedał hamulca wpadał i odbijał. U mnie jest tak, że pedału nie sposób wcisnąć tak, żeby zablokował koła bo cały czas mi go odbija. Powiedzmy, że normalnie ABS w czasie 1 sekundy odbija pedał 2x a u mnie to chyba z 10x. Droga hamowania zamiast się skracać to mocno się wydłuża. Primery tak mają czy u mnie z ABS coś nie tak?

Trzecia sprawa, primce stanowczo brakuje mocy. Nie jest to tak bardzo odczuwalne jadąc samemu, za to jadąc we dwoje z pustą przyczepką jest to już bardzo bardzo odczuwalne. Normalnie wrażenie jest takie jakbym jechał ciągnikiem a nie samochodem. Co może być?
Ostatnio zmieniony 2014-01-27, 20:43 przez byczynho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-27, 19:44

1. Prawdopodobnie wina gęstego oleju, mój np chodzi jak traktor przez pierwsze parę sekund. Jedyna metoda zwalczenia to wymiana oleju na rzadszy, ale to nie jest coś złego, że się tak dzieje, po prostu po odpaleniu poczekaj minutę zanim ruszysz, po za tym masz turbo, więc to tym bardziej wskazane odczekać.

2. Masz bębny z tyłu, czy tarcze ?? albo jest coś z tylnymi hamulcami, albo kończą się przewody z czujników abs, typowe dla P11, poszukaj po forum dużo o tym było.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-27, 21:55

Dobrze to ująłeś, jak traktor chodzi ale dosłownie 3-5 sekund i potem już elegancko chodzi normalnie.
Z tyłu mam bębny, w ubiegłym roku robiłem te hamulce. Nowe szczęki TRW + zestaw naprawczy. Ściągałem bębny przy okazji zmiany opon na zimowe i wszystko było ok.
Czy te przewody można jakoś sprawdzić? Parę minut temu kuzyn dał mi się przejechać Saabem 93 i tam ABS działa rzekłbym prawie identycznie jak u mnie z tą różnicą, że u niego droga hamowania jest dużo dużo krótsza niż u mnie.
A co z tą mocą silnika?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-27, 22:10

Byczynho co do mocy to rozmawiaj z kolegą Wiooreck lub z Marlos90.

Hamulce w Primerze to nie jest jakaś rewelacja - nawet w GT......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-27, 22:11

To może ja wtrące swoje 3 grosze. To jest traktor, więc będzie zawsze chodził jak traktor ;) a tak dokładnie to sprawdź sobie filtr paliwa, bo może jest już brudny i pozbądź się z niego wody (motylek z rurką do odwadniania pod filtrem). Jeśli to nie filtr paliwa, to sugerowałbym zatankować paliwa na lepszej stacji, bo pewnie nierównomierna praca może być spowodowana zgęstnieniem oleju napędowego, bądź wytrącaniem się parafiny (pewnie problem pojawił się wraz z niskimi temperaturami). A czy masz problem z odpalaniem?

ABS sprawdza się poprzez zmierzenie oporności czuników (głownie przyczyną są problemy z przednimi przewodami, które są narażone na nadmierne poruszanie się ze względu na skręcanie kołami). Każdy z czujników powinien mieć wartość zbliżoną do 1,55-1,6 kΩ. Baaaaaaardzo dużo do drogi hamowania mają opony. Przy oponie o dobrej przyczepności włączanie ABSu jest na prawdę znikome. A wiem co mówię, bo mam porównanie różnych opon w różnych samochodach. I ostatnio po naprawieniu ABSu u siebie w primerze, stwierdziłem, że na prawdę się mało wtrąca.

Moc silnika jest przeważnie zależna od siadającego przepływomierza. Znajdź na forum jak to pomierzyć, ostatnio nawet powstał temat z wartościami jakie powinien on wskazywać.
Ostatnio zmieniony 2014-01-27, 22:21 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-27, 22:17

Tu masz zestawienie wartości napięć dla przepływomierza viewtopic.php?t=15285
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-27, 23:15

Wiecie co, zawsze byłem świecie przekonany, że ABS powstał tylko i wyłącznie po to aby skracał odcinek pokonany przy hamowaniu awaryjnym. Teraz poczytałem kilkanaście artykułów i wypowiedzi różnych ludzi i już wiem, że ABS ma za zadanie utrzymywać kontrole nad pojazdem podczas hamowania. Na moich Debicach Passio przez całe lato ABS włączył się tyko raz. Teraz w zimę na Dębicach Frigo również włączył się tylko raz i to dlatego, że zamyśliłem się i prawie przejechałem skrzyżowanie, ABS się włączył, droga hamowania się wydłużyła i dlatego zacząłem się zastanawiać nad jego sprawnością. Z tego co ludzie piszą mój ABS jest jak najbardziej sprawny. Jeżdżąc nawet teraz przy 16 stopniowych mrozach i zaśnieżonych drogach nie mam problemów z hamowaniem i ABS się raczej nie włącza, a jeżdżę tak 80-100 jak jestem sam na drodze oczywiście.

Co do przepływomierza to pisałem już nie raz niestety nikt mi nie odpisał. Mój przepływomierz ma wartość 1,89 V a jak zatykam wężyk EGR to 2,1 V. Kiedyś testowałem samochód z odłączonym/podłączonym przepływomierzem i zachowywał się tak samo.

Co do paliwa to dolałem jakiś uszlachetniacz jak ostatnio tankowałem. Problemów z odpalaniem nie ma żadnych, pali na dotyk. Chociaż ostatnio miałem taką sytuację, wyjąłem akumulator na noc, żeby go podładować. Akumulator się naładował rano o 7 wyjeżdżałem do szkoły, włożyłem akumulator próbuje odpalić a rozrusznik jakby omyka. Zakręcił ze dwa razy i wyje. Kilka razy tak zrobił a potem przestał reagować na kluczyk. Po kilkunastu próbach samochód zapalił i już go nie gasiłem. Teraz pali normalnie. Czyżby sztoki się kończyły? Myślałem jeszcze, że może ropa w pompie zamarzłą. Powiedzcie mi jeszcze jak wyczyścić jakieś sitko na pompie.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-28, 09:47

w pompie boscha sitko jest w śrubie która trzyma przewód zasilania paliwem, czy w zexelu też tak jest to nie wiem, ale jak tak to będzie to ta śruba zaznaczona na foto

Obrazek

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 12:23

Jest jakaś szansa, że nagromadził się tam spory brud i przepływ paliwa jest utrudniony?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-28, 13:07

nawet całkiem spora szansa jest żeby było tak jak mówisz, można pokusić się o czyszczenie sitka na czujniku kąta wtrysku, ale bardzo kiepski dostęp, no i bity torxy są potrzebne - to jest ten czujnik po prawej na samym dole co ma wtyczkę i czerwone kable
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 13:39

szkoda, że jest tak zimno bo zrobił bym to zaraz od ręki

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-28, 15:04

zobacz wcześniej jak tam się dostaniesz to Ci spadnie zapał ;p przewody paliwowe metalowe musisz odkręcić delikatnie bo ukręcisz i uważać na oringi bo są tam dwa na czujniku kąta wtrysku
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 15:13

Nie mam żadnego garażu niestety, do tego ręce przemarzają mi w momencie. Może do brata po sesji pojadę i to sprawdzę.
Tak w ogóle to zamówiłem przepływomierz - mam nadzieje, że będzie dobry. Na jutro ma być.
Powiedzcie mi, czy jest tak że czym lepszy przepływomierz tym więcej V pokazuje? np. nowe pokazywały 2.3 V a takie już zużyte np. 2.1 V?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-28, 19:51

Wskazania przepływomierza mierzy się na takim setupie silnika, z jakim dostarczony był fabrycznie samochód (tzn, że ten wężyk od EGR musi być drożny). Pomiary powinno się wykonywać urządzeniem o jak największej dokładności, czyli lepiej mieć więcej niż jedno miejsce po przecinku dla urządzeń cyfrowych i dokładniejsza podziałka dla urządzeń analogowych. Jak napisałeś, że ma 1.89 V to jest niestety już poniżej dopuszczalnej granicy.

Zasada działania przepływki (po krótce) jest taka, że podgrzewany jest drucik (dostarczane napięcie) i w zależności od tego czy powietrze jest zimniejsze, bądź przepływa szybciej, to bardziej ten drucik musi być podgrzewany (większe napięcie). Analogicznie jest dla powietrza o gorszej jakości (cieplejsze) i gdy przepływa z mniejszą prędkością (mniejsze napięcie). Dlatego są podane widełki, w których sprawny przepływomierz powinien się mieścić, bo od tego zależy prawidłowe dobieranie dawki paliwa do powietrza. Te wartości oczywiście rosną wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (bo rośnie ilość zasysanego powietrza), a jak przepływka jest niesprawna, to wartości te są zaniżane.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 21:15

Ogólnie to u mnie sprawa wygląda tak, że jak kupiłem samochód to on miał 600 obrotów i przepływka pokazywała dużo dużo dużo mniej. Jak podkręciłem obroty na 900 to jest właśnie 1.89 V.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-28, 21:19

Byczynho jaki masz przepływomierz? BOSCH czy Hitachi?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 22:24

Hitachi

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-28, 22:28

Byczynho to możesz wziąć pędzelek z bardzo miękkim włosiem i przeczyścić przepływomierz. Delikatnie z kurzu, żeby nie uszkodzić rezystora pomiarowego - czyli tego takiego zgrubienia bo jest na tym druciku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 22:32

Czyszczony był już 3 razy, brak jakiś zmian raczej.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-28, 22:42

To inaczej - jak wygląda zasilanie - masy, ładowanie, akumulator?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 22:57

Akumulator ma jakieś pół roku. Ostatnim razem jak próbowałem sprawdzić przepływkę źle podłączyłem kable i pokazywało mi napięcie z aku właśnie. Wiem, że było dobre bo mnie nie zaniepokoiło.

Zablokowany

Wróć do „Primera”