Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pojazd typu buggy z silnikiem P10GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-08, 21:10

Czujnik spalania stukowego powinien mieć coś w okolicach 500kΩ między jednym z pinów a powierzchnią, która się styka z blokiem silnika. Chyba to jest ten pin po lewej jak się patrzy na wyprowadzenia. Bez stukowego można jeździć i nic się nie dzieje.

Jak jest z ciśnieniem paliwa? Może gdzieś gubi albo co? Spróbuj założyć oryginalny dolot powietrza i zobacz co się stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-09, 00:31

No właśnie i dlatego stukowym się nie przejmowałem, że pęknięty ale tak dla jaj podłączyłem go.
Nie mam jak zmierzyć ciśnienia paliwa. Ogólnie układ szczelny. No chyba , że gdzieś przy pompce ucieka ;/
Tak teraz sobie pomyślałem mam założony filtr paliwa przepływowy z malucha, może on mi dławi bo ma za małą przepustowość? Ale z drugiej strony na wyższych obrotach nie dławi się.
Pompę wymieniałem na używaną podobno sprawną.
No właśnie nie nie mam seryjnego dolotu, a auto wcześniej było w gazie i ma przetoczoną przepływke więc bym musiał pokombinować coś. Mam jeszcze stożek simoty, jutro go zamontuje. A brak sondy może mi tu problemy robić? Przewód mam puszczony razem z wiązką i obcięty na końcu, ten ekranowany.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-09, 00:36

Wymień filtr paliwa na jakiś do Primery - za 20zł idzie już dostać. Wbrew pozorom przepustowość filtra ma swoje znaczenie. Co do przepływki to napisz do Vixo może ma coś na zbyciu :]

Brak sondy będzie wpływał na spalanie i na to, że na wolnych będzie przelany, a na wysokich może (ale nie musi) mu brakować wachy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-09, 00:40

W p10 brak sondy na nic nie wpływa. przepływki jakieś mam dolot też się znajdzie do high porta ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-09, 00:43

Zuh, o tym właśnie napisałem :] Vixo ma garaż pełen skarbów :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-09, 15:05

To sonda ma wpływ czy nie ma?
vixo, zapodaj jakieś foty dolotu, nie wiem czy mi podejdzie, nie wiem czy rama nie będzie przeszkadzała.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-09, 15:14

Ja za czasów swojego eGT jeździłem bez sondy różnicy nie zauważyłem ;)
Foty dolotu będzie ciężko bo jest rozebrany. Kawałek gumy i puszka :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2015-01-09, 18:14

vixo moze bys sie pochwalil fura. sory za ot
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-09, 18:34

Dolot kształtem pewnie podobny do P11? Jeżeli tak jest a pewnie tak jest to mi nie podejdzie pucha bo rama przeszkadza.

Sonda z P10 i P10GT jest taka sama?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-09, 18:41

Jak jest przy misce to pewnie tak. Dolot jak w p11 tylko ze od dołu idzie po mamy przepustnice na dole przecież ;)


Patryk nie ma się czym chwalić :)
może jak kiedyś nią skończę
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-09, 19:23

Zuhu, zależy, które P10. Jak z SR20Di to jest to samo co P10GT/N14GTI, pozostałe P10 z SR20De miały sondę cyrkonową, choć nie wszystkie - wychodziły wersje z tytanową.

Zasadnicza różnica między tytanową a cyrkonową w Nissanie to rozmiar klucza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-09, 19:33

vixo, tą rure która idzie od przepustnicy do przepływki mam, przepływke też. Nie mam puchy filtra. Przepływke mam przetoczoną.

Samą sondę mam tylko mam urwany przy dupie jeden przewód. I dlatego jej nie podłączałem. A właśnie, z sondy wychodzą trzy przewody, jeden idzie do przewodu ekranowego, drugi masa? a trzeci do czego?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-09, 19:47

Czerwony - 12VDC po zapłonie
Czarny - sygnał
Biały - masa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-09, 19:50

mi to na lewiznę wygląda, wszystko dobrze oblukaj i zaslep wężyk od filtra weglowego
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-02-02, 21:33

Od serwa hamulca mam zaślepione i do tego jeszcze jakieś dwa. Jutro dokładnie obejrze kolektor czy nie ma nigdzie nieszczelności.

[ Dodano: 2015-01-09, 22:03 ]
janusz, dzięki.
Może uda się prowizorycznie podłączyć sonde.

__________________

[ Dodano: 2015-02-02, 21:31 ]
Sundę prowizorycznie podłączyłem ale nie wiem czy działa.
Wstyd się przyznać ale silniki kulał bo pierwszy garnek nie palił. Zacząłem odłączać po klei wtryski i na jednym tylko nie było reakcji po odłączaniu. Okazało się, że fajka świecy miała przebicie i waliła bokiem. Po wymianie przewodu silnik fajnie pracuje. Fajka musiała dostawać przebicia jak się nagrzała. Silnik fajnie pracuje ale jak jest ciepły. Jak silnik ostygnie to przy odpaleniu muszę trochę przygazować, bez dodawania gazu silnik gaśnie. Nie miałem czasu ponownie rozgrzewać silnika ale jak odpaliłem na zimnym i chwile trzymałem "na gazie" to potem już bez gazu chodził ale miał za niskie obroty. Po odłączeniu po kolei wtrysków za każdym razem obroty jeszcze bardziej spadały, czyli cylindry palą.
Zachowuje się jakby na zimnym silniku nie miał ssania. Jakieś pomysły?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-02, 22:07

Czujnik temperatury ;)
ewentualnie krokowy
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-02, 22:18

Sondę można sprawdzić na dwa sposoby:
1. Wpinasz się miernikiem (bez rozłączania wtyczki) na pracującym silniku w czarny przewód sondy. Jak napięcie zmienia się w zakresie ok. 0-1V to jest OK.
2. Metoda na zworkę (nie spojrzałem jak u Ciebie instalacja elektryczna wygląda i czy na pewno masz taką możliwość). Na włączonym zapłonie check lub dioda na komputerze będzie mrygać kodami błędów, a na odpalonym silniku jak będzie migać to oznacza, że sonda działa.
Sprawdź jeszcze opór grzałki sondy (na odłączonej wtyczce) pomiędzy kablem czerwonym i białym powinno być coś pomiędzy 4 i 15 OHM.

Z tym odpalaniem miałem tak samo i wczoraj udało mi się ogarnąć temat.
Niestety ty maż high porta, a ja low porta wiec może być znów trochę inaczej.
U mnie przy silniku krokowym jest taka plastikowa śrubka-pokrętło. Rozgrzej porządnie silnik i ustaw wtedy 1000 obr/min kręcąc właśnie tą śrubką. Problem z lekkim trzymaniem gazu przy odpalaniu żeby nie zgasł znika :)

Sprawdź jednak dwa razy czy aby przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza za przepływomierzem.

Edit:
Moja sonda nie była już pierwszej świeżości i raz działała, a raz nie.
Szczęśliwie lub nie (jak kto woli ;-) ), padła na hamowni po 1 pomiarze. Drugi pomiar pokazał moc o 10KM mniejszą...
Chociaż moje ECU i cały silnik to coś dziwnego. Chociażby odcięcie na 7800obr/min...
Ostatnio zmieniony 2015-02-02, 22:30 przez Vendo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-02, 22:21

Vendo, tylko miernik nie da Ci pełnej informacji o pracy sondy, bo uśredni odczyt. Informację o poprawnej pracy sondy może dać albo oscyloskop, albo consult :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-02-02, 22:24

Lewe powietrze jeszcze sprawdzę. Jak jest rozgrzany to na wolnych chodzi jak powinien.
Też myślałem o czujniku temp ale wskazówka w zegarach pokazuje prawidłowo. No chyba, że są dwa czujniki?

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-02, 22:25

Zgadza się janusz ale pokaże chociaż czy mamy do czynienia z trupem czy jeszcze coś tam żyje. ;-)

[ Dodano: 2015-02-02, 22:27 ]
zuh pisze: No chyba, że są dwa czujniki?
Tak jest :-)
Sygnał z jednego idzie do ECU, a z drugiego do zegara na blacie.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-02-02, 22:31

Jak sprawdzić czy sprawny?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-02, 22:35

Dwa czujniki są. Ja miałem ten sam silnik jeździłem bez sondy i zero różnicy było
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-02, 22:35

Trzeba sprawdzić w serwisówce jakie powinien mieć oporności przy jakich temperaturach.
Podłączyć miernik, rozgrzewać silnik i sprawdzać czy pomiary zgadzają się ze sprawnym czujnikiem.
Za chwilę pogrzebie w serwisówce, może znajdę.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-02, 22:43

Zuhu, chyba masz serwisówki ode mnie :] Tam jest wszystko ładnie nabazgrane :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-02, 22:55

Znalazłem tylko informację, że :
"Oporność tego czujnika zmniejsza się ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej. Uszkodzony czujnik utrudnia rozruch zimnego silnika i powoduje jego nierównomierną pracę podczas fazy nagrzewania"

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-02, 22:57

Vendo, czyli nic innego jak zwykły termistor NTC :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-02-02, 23:01

A czego się spodziewaliscie ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-02-02, 23:10

Mów mi tak jeszcze janusz :-P

Znalazłem:
20 stopni - 2.1 do 2.9 kOHM
50 stopni - 680 do 1000 OHM
80 stopni - 300 do 330 OHM
90 stopni - [brak danych]

Z serwisówki do Sunnego, silnik SR20DE

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-02-02, 23:28

Mam serwisówke ale na drugim kompie. Mam nowy komputer i jeszcze nie mam wszystkiego zgranego. Dzięki panowie za odpowiedzi. Trochę choruje ale jutro może poszukam tego czujnika.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-02, 23:43

Zuhu, jak coś mam też serwisówkę od Sunnego N14 :]


Vendo, termistor jest elementem elektronicznym, który zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury. są 3 rodzaje termistorów - NTC, PTC i CTR

*NTC (Negative Temperature Coefficient) - rezystancja termistora maleje wraz ze wzrostem temperatury
*PTC (Positive Temperature Coefficient) - rezystancja termistora rośnie wraz ze wzrostem temperatury
*CTR (Critical Temperature Resistor) - w określonej temperaturze rezystancja termistora gwałtownie malenie - nawet o 5 rzędów.

Czujnik temperatury - ten dwupinowy najczęściej jest umieszczany w układzie mostka Wheatstone'a, albo jeszcze prościej w układzie dzielnika napięcia. Pierwsza metoda jest dokładniejsza jeśli chodzi o pomiar.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”