Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Stuknięcie po zmianie biegu - po dodaniu gazu

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

[N15] Stuknięcie po zmianie biegu - po dodaniu gazu

Post autor: maniek_NKP » 2011-03-17, 20:12

Witam

Ostatnio zaobserwowałem takie zjawisko (mało wyczuwalne, ale jednak). Otóż po zmianie biegu na wyższy np z 2 na 3 lub z 3 na 4; po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu słuchać takie jakby stuknięcie (pukniecie). Nie jest ono głośne ale jakby ktoś delikatnie młotkiem uderzał. Dodatkowo czuć (nie zawsze) lekkie szarpnięcie przy w/w czynności.
Czy to sprzęgło czy może np. przeguby ?

Z czym się liczyć? Nie wiem czy wcześniej to było standardem, bo ostatnio zwróciłem na to uwagę dopiero.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-03-17, 20:40

poduszki skrzyni i silnika przejrzyj
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
kj9120
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-14, 00:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 » 2011-03-18, 01:17

a cz to pukniecie slychać juz po wysprzęgleniu czy przy wcisnięciu sprzegła przy zmianie biegu??

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2011-03-18, 16:10

U mnie sa jakies takie luzy na skrzyni i mam to samo zobacz na postoju na biegu o ile mozesz przepchnac samochod

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-18, 19:36

Sprawdź poduszkę skrzyni,jeśli to nie ona to prawdopodobnie luz międzyzębny na przegubie wewnętrznym jest na tyle duży że pojawia się pyknięcie.
radziejwwl pisze:zobacz na postoju na biegu o ile mozesz przepchnac samochod
Sporo też zależy od suwu w którym znajdują się tłoki.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-03-18, 19:58

na płaskim (betobnie/asfalcie) ustaw się autem, zaciągnij ręczny wbij 1 bieg i puszczaj szybko sprzęgło ale tak aby nie uślizgi-wały się koła, jeżeli pukanie będzie występować są to przeguby.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2011-03-24, 17:15

kj9120 pisze:a cz to pukniecie slychać juz po wysprzęgleniu czy przy wcisnięciu sprzegła przy zmianie biegu??
Już uściślam. To stuknięcie po wnikliwszych obserwacjach pojawia się w momencie puszczenia sprzęgła czyli w momencie załączania biegu (przeniesienia napędu na koła), więc jakby przeguby.
Rysiu83 pisze:poduszki skrzyni i silnika przejrzyj
Sprawdziłem tak pobieżnie poduszkę silnika umieszczoną centralnie (na wysokości kolektora wyd) i u górne jej mocowanie trochę lata, dolne trzyma dobrze. Ale mimo wszystko to stuknięcie pojawia się w jednym momencie, wyżej opisanym więc poduchy chyba odpadają. (nawiasem mówiąc chyba też są do wymiany przez te luzy...)
Jastrząb pisze:zaciągnij ręczny wbij 1 bieg i puszczaj szybko sprzęgło ale tak aby nie uślizgi-wały się koła
Tylko puszczać sprzęgło czy tez dodawać gazu ??

Awatar użytkownika
kj9120
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-14, 00:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 » 2011-03-24, 19:27

moze jakies lozysko sprzegła:) albo cos z przegubami ale wtedy tez by odzywaly sie przy skreconych kolach :)

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-03-24, 20:03

Tak aby nie zgasł ale w miarę energicznie.

[ Dodano: 2011-03-24, 20:04 ]
aby było czuć że są naprężenia w przegubach, osiach, skrzyni biegów (aby auto chciało jechać do przodu ale nie mogło)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2011-03-28, 13:13

Jastrząb pisze:na płaskim (betobnie/asfalcie) ustaw się autem, zaciągnij ręczny wbij 1 bieg i puszczaj szybko sprzęgło ale tak aby nie uślizgi-wały się koła, jeżeli pukanie będzie występować są to przeguby.
Sprawdziłem wg Twojego sposobu, ale przy takim jakby ruszaniu nic nie stuka.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-03-28, 15:21

No to nie przeguby, czyżby luz na wałkach w skrzyni ?? :-|
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

jzes
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-10-18, 14:27
Lokalizacja: CB

Post autor: jzes » 2013-10-18, 14:29

Hej!

Czy ktoś może wie w czym tkwił problem? Zdaje się że mam podobne objawy.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-10-18, 17:30

To mogą być rozwalone końcówki kierownicze
Dark Shadow

Awatar użytkownika
akara
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2010-08-16, 21:31
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: akara » 2013-11-22, 21:20

Ja obstawiam tarczę sprzęgła /tak miałem w moim Terrano/, kazdy mechanior mówił co innego. W końcu jeden z nich /myślący/ podumał i wydumał, że to tarcza sprzęgła. Jeżdziłem dotąd; dopóki tarczy szlag nie trafił chociaż trawało to ok.1,5 roku. Po rozebraniu sprzęgła pokazał mi tarczę i wyjasnił w czym rzecz, a chodziło o wytrzaskane sprężyny tarczy sprzęgła, które nie amortyzowały momentu zmiany biegów. :mrgreen:

Awatar użytkownika
stefino
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: stefino » 2013-11-25, 22:01

Sprawdź, czy masz dobrze dokręconą centralną nakrętkę piasty w kołach. U mnie objaw był podobny- w momencie puszczania sprzęgła był stuk i dopiero moment przenosił się na koła. Też podejrzewałem poduszki od skrzyni, nawet je sobie potem i tak zmieniłem. Okazało się że owa nakrętka była na tyle luźna że mogłem ją obracać palcami. Poszedłem po klucz do kół od ciągnika(u mnie wymiar 36 jak dobrze pamiętam) i dociągnąłem porządnie- jak ręką odjął
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”