[N16] dci czy di?

Moderator: sergiej

Maxko
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Kraków

[N16] dci czy di?

Post autor: Maxko » 2010-01-08, 21:15

Witam

Chciałem was zapytać który motor w almerze n16 jest lepszy i dlaczego? 2.2 dci czy 2.2 di? Jak z ich awaryjnością i dostępem/ceną części?

Liczę na szczerze odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-09, 16:13

2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
Dci jest mocniejsze i ma turbinę ze zmienną geometrią (136KM) a Di zwykłą (110KM).

Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

mario632
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-12-30, 23:07
Lokalizacja: Wyszkow

silniki

Post autor: mario632 » 2010-01-10, 20:33

Jesli chodzi ci o bezawaryjnosc to 2.2di, jesli zalezy ci na osiagach to 2.2dci(bardziej wysilony)

Awatar użytkownika
NaMiBiA
fanatyk nissana
Posty: 490
Rejestracja: 2009-12-08, 22:40
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: NaMiBiA » 2010-01-12, 01:22

Sam fakt "2,2 dci- francuz" mówi samo przez się- zło . . .
Osobiście posiadam 2,2di i jeżeli chodzi o silnik to nie mogę złego słowa powiedzieć.
Autko czołg =)
Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-12, 10:40

NaMiBiA pisze:Sam fakt "2,2 dci- francuz"
theant pisze:2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer
Wystarczy przeczytac wszystkie posty (w tym przypadku wszytskie dwa) i nie bedzie sie pisalo takich rzeczy.

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-12, 15:16

ja ma 2.2 di ale z chęcią bym przygarną dci ze wzgldu na 136km...i chyba ale nie jestem pewien 6 biegowa skrzynia. chociaż moje di ma swoje wady to i tak bardzo lubie swojego traktorka
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-12, 15:31

6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było. Ale w sumie te 26 koni więcej to robi róznicę, no i zmienna geometria też daje możliwości pobawienia się silnikiem - tylko nie wiem jak z zasilaniem w paliwo - czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-12, 15:36

theant pisze:czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
a co masz na myśli na granicy możliwości?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-12, 15:39

Bo pompa w 2.2Di to już na ostatku sił chodzi i dlatego max jaki można osiągnąć to okolice 130KM ze 110KM seryjnych. Jedynie moment obrotowy da się jeszcze jako tako znośnie podnieść do ponad 300Nm z 240Nm seryjnych.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-12, 15:49

theant pisze:6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.
Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-12, 15:49

czyli ten max może skrucić jej żywotność?
no 2 raz tego nie przebolał bym
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-12, 17:45

Nie no żywotności pompy to nie skróci, tylko chodziło mi o to że dłubanie przy silniku Di niewiele daje.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-12, 18:58

dylson pisze:
theant pisze:6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.
Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.
też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-12, 20:31

No ok, może i faktycznie. W takim razie rozumiem że są tam zupełnie inne przełożenia? Bo ja jadąc nie mam wrażenia, że brakuje mi jeszcze jednego biegu, nie tak jak w służbowej Skodzie Roomster, gdzie na 5 biegu przy 2000 RPM mam prędkość ok 60-70km/h, a przy ok. 100km/h silnik wyje.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

herson
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2010-01-13, 21:14

wert pisze:
dylson pisze:
theant pisze:6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.
Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.
też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
Zależy które 2,2 DCi
Wersje 116 bądź 118KM mają 5 biegów
Wersje 136KM maja 6 biegów

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-14, 11:24

Byly w n16 dci o mocy 116-118km? Przypadkiem te wersje nie byly tylko w p12?

herson
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2010-01-14, 12:57

Były i to są właśnie wersje 5speed, tak jak w Tino

Awatar użytkownika
anderman
doświadczony forumowicz
Posty: 208
Rejestracja: 2009-12-09, 09:21
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: anderman » 2010-01-28, 14:41

theant pisze:2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
witam.możesz coś wiecej o tej pompie napisać?może panikuje ale akurat jestem na takim przebiegu :-> .jakie moga byc objawy "kończącej się pompy".mam nadzieje że nie jest wysoki koszt wymiany albo regenaracji...

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 623
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-01-28, 14:52

Musze Cię zmartwić bo koszty są spore.Chyba około 4000zł.A co do objawów to nie wiem jakie mogą być.

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-01-28, 15:38

Cena ponoć już spadła i jest w granicach 2-3tys. A co do przebiegu to jest różnie - nie ma zasady. Ja mam 190tys km i nic się nie dzieje.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-01-29, 14:59

objawy? totalny brak objaw umnie nic nie zasygnalizowało żeby pompa niedomagała :-|
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 623
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-01-30, 12:28

Jaki miałeś przebieg jak Ci padła?

Awatar użytkownika
anderman
doświadczony forumowicz
Posty: 208
Rejestracja: 2009-12-09, 09:21
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: anderman » 2010-01-30, 19:43

przez Allegro znalazłem serwis w Siedlcach który zajmuje się naprawą i regeneracją pomp VP44.jeżeli nie da się zregenerować to mają pompy używane z gwarancją do 2 tyś zł.

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-02-01, 14:07

panowie
oba silniki naleza do stajni japonskiej...

zrodlo do diesla nissana

http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-02-01, 17:59

Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1742
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-02-01, 19:46

theant pisze:Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
Tzn? Co z osprzetu w di jest japonskiego? Bo komp na bank jest boscha a w dci denso.

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-02-01, 21:13

Skrót myślowy - chodziło o to że jest inny i w DCi lubi częściej padać. Ale to nie moje doświadczenia tylko wiadomości z forum.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Pemo
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-01-06, 12:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Pemo » 2010-03-02, 15:50

theant pisze:
Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
Po lifcie, na poczatku, tez byl montowany silnik 2.2 Di.
Citroën ZX 2.0 16V
Citroën Xsara 1.6i
Rover 114 GTI - był
Nissan Almera 2.2 Di 2003 mojej dziewczyny, pod opieka :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2010-03-02, 20:20

No wiem, wiem, ale tak się jakoś utarło i jest to w miarę bezpieczne stwierdzenie.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-05-18, 08:09

przez kilka dni bylem w stanie zawieszenia - sprzedac mojego nissanka 1.8 i kupic honde 2.2i-cdi czy nie?
mojej zonie zrobilo sie zal naszego nissanka na mysl o pozbyciu sie go - zakrecilo jej sie w oku i powiedziala NIE! bylo blisko...
jednak zwgledy ekonomiczne (a jezdze bardzo duzo) przewazaja szale na korzysc silnika diesla, moze nieco wiecej kosztuje niz benzynka ale pewnie spalanie jest mniejsze a i srodowisko czystsze...
pytam was zatem raz jeszcze - jak sprawuje sie silnik 2.2 cdi 136Km w almerze?
na co zwrocic uwage przy kupnie almery z tym silnikiem?kazda rada jest bezcenna...
jest to alternatywa dla hondowej jednostki 2.2i-cdi - podobne pojemnosci, moce silnikow, tylko wyposazenie o klase wyzsze (honda).

link do oferty ktora mam na oku:

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p

na jednej stronie ten model jest opisany jako TD a na innej zas jako cdi
pewnie jakis blad sie wkradl bo ze nie ma takiego modelu jak TD w almerach z tego rocznika. jesli sie myle to mnie poprawcie
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”