FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[N16] dci czy di?
Autor Wiadomość
Maxko 
wiem o czym pisze

Model: Ibiza TDi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-08, 21:15   [N16] dci czy di?

Witam

Chciałem was zapytać który motor w almerze n16 jest lepszy i dlaczego? 2.2 dci czy 2.2 di? Jak z ich awaryjnością i dostępem/ceną części?

Liczę na szczerze odpowiedzi :)
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-09, 16:13   

2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
Dci jest mocniejsze i ma turbinę ze zmienną geometrią (136KM) a Di zwykłą (110KM).

Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
mario632 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: wwy
Model: almera 2.2di
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wyszkow
Wysłany: 2010-01-10, 20:33   silniki

Jesli chodzi ci o bezawaryjnosc to 2.2di, jesli zalezy ci na osiagach to 2.2dci(bardziej wysilony)
 
     
NaMiBiA 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GA
Model: Almera N16
Pomogła: 1 raz
Wiek: 27
Dołączyła: 08 Gru 2009
Posty: 487
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-12, 01:22   

Sam fakt "2,2 dci- francuz" mówi samo przez się- zło . . .
Osobiście posiadam 2,2di i jeżeli chodzi o silnik to nie mogę złego słowa powiedzieć.
Autko czołg =)
_________________

 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1745
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-12, 10:40   

NaMiBiA napisał/a:
Sam fakt "2,2 dci- francuz"

theant napisał/a:
2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer

Wystarczy przeczytac wszystkie posty (w tym przypadku wszytskie dwa) i nie bedzie sie pisalo takich rzeczy.
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:16   

ja ma 2.2 di ale z chęcią bym przygarną dci ze wzgldu na 136km...i chyba ale nie jestem pewien 6 biegowa skrzynia. chociaż moje di ma swoje wady to i tak bardzo lubie swojego traktorka
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 15:31   

6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było. Ale w sumie te 26 koni więcej to robi róznicę, no i zmienna geometria też daje możliwości pobawienia się silnikiem - tylko nie wiem jak z zasilaniem w paliwo - czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:36   

theant napisał/a:
czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?


a co masz na myśli na granicy możliwości?
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 15:39   

Bo pompa w 2.2Di to już na ostatku sił chodzi i dlatego max jaki można osiągnąć to okolice 130KM ze 110KM seryjnych. Jedynie moment obrotowy da się jeszcze jako tako znośnie podnieść do ponad 300Nm z 240Nm seryjnych.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1745
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-12, 15:49   

theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:49   

czyli ten max może skrucić jej żywotność?
no 2 raz tego nie przebolał bym
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 17:45   

Nie no żywotności pompy to nie skróci, tylko chodziło mi o to że dłubanie przy silniku Di niewiele daje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 18:58   

dylson napisał/a:
theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.


też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 20:31   

No ok, może i faktycznie. W takim razie rozumiem że są tam zupełnie inne przełożenia? Bo ja jadąc nie mam wrażenia, że brakuje mi jeszcze jednego biegu, nie tak jak w służbowej Skodzie Roomster, gdzie na 5 biegu przy 2000 RPM mam prędkość ok 60-70km/h, a przy ok. 100km/h silnik wyje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
herson 
nowy na forum

Model: N16
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: WuWua
Wysłany: 2010-01-13, 21:14   

wert napisał/a:
dylson napisał/a:
theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.


też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed


Zależy które 2,2 DCi
Wersje 116 bądź 118KM mają 5 biegów
Wersje 136KM maja 6 biegów
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1745
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-14, 11:24   

Byly w n16 dci o mocy 116-118km? Przypadkiem te wersje nie byly tylko w p12?
 
 
     
herson 
nowy na forum

Model: N16
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: WuWua
Wysłany: 2010-01-14, 12:57   

Były i to są właśnie wersje 5speed, tak jak w Tino
 
 
     
anderman 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: SCI
Model: ALMERA N16 2.2 Di
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 208
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-01-28, 14:41   

theant napisał/a:
2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.


witam.możesz coś wiecej o tej pompie napisać?może panikuje ale akurat jestem na takim przebiegu :-> .jakie moga byc objawy "kończącej się pompy".mam nadzieje że nie jest wysoki koszt wymiany albo regenaracji...
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2761
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ANDREW 
fanatyk nissana


Model: Primera P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 626
Skąd: Lodz,Kutno
Wysłany: 2010-01-28, 14:52   

Musze Cię zmartwić bo koszty są spore.Chyba około 4000zł.A co do objawów to nie wiem jakie mogą być.
_________________
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl...an,Almera/25888

Mój BLACK BOX: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=3262
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-28, 15:38   

Cena ponoć już spadła i jest w granicach 2-3tys. A co do przebiegu to jest różnie - nie ma zasady. Ja mam 190tys km i nic się nie dzieje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 33
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 184
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-29, 14:59   

objawy? totalny brak objaw umnie nic nie zasygnalizowało żeby pompa niedomagała :-|
_________________
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
 
 
     
ANDREW 
fanatyk nissana


Model: Primera P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 626
Skąd: Lodz,Kutno
Wysłany: 2010-01-30, 12:28   

Jaki miałeś przebieg jak Ci padła?
_________________
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl...an,Almera/25888

Mój BLACK BOX: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=3262
 
     
anderman 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: SCI
Model: ALMERA N16 2.2 Di
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 208
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-01-30, 19:43   

przez Allegro znalazłem serwis w Siedlcach który zajmuje się naprawą i regeneracją pomp VP44.jeżeli nie da się zregenerować to mają pompy używane z gwarancją do 2 tyś zł.
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2761
 
     
hordagoga78 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: ls05uap
Model: almera n16
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 128
Skąd: london
Wysłany: 2010-02-01, 14:07   

panowie
oba silniki naleza do stajni japonskiej...

zrodlo do diesla nissana

http://nissan-almera.pl/v...er=asc&start=15
_________________
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-02-01, 17:59   

Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1745
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-02-01, 19:46   

theant napisał/a:
Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.

Tzn? Co z osprzetu w di jest japonskiego? Bo komp na bank jest boscha a w dci denso.
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-02-01, 21:13   

Skrót myślowy - chodziło o to że jest inny i w DCi lubi częściej padać. Ale to nie moje doświadczenia tylko wiadomości z forum.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Pemo 
nowy na forum

Model: Almera N16 2.2 Di 2003
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-02, 15:50   

theant napisał/a:


Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.


Po lifcie, na poczatku, tez byl montowany silnik 2.2 Di.
_________________
Citroën ZX 2.0 16V
Citroën Xsara 1.6i
Rover 114 GTI - był
Nissan Almera 2.2 Di 2003 mojej dziewczyny, pod opieka :)
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-03-02, 20:20   

No wiem, wiem, ale tak się jakoś utarło i jest to w miarę bezpieczne stwierdzenie.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
hordagoga78 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: ls05uap
Model: almera n16
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 128
Skąd: london
Wysłany: 2010-05-18, 09:09   

przez kilka dni bylem w stanie zawieszenia - sprzedac mojego nissanka 1.8 i kupic honde 2.2i-cdi czy nie?
mojej zonie zrobilo sie zal naszego nissanka na mysl o pozbyciu sie go - zakrecilo jej sie w oku i powiedziala NIE! bylo blisko...
jednak zwgledy ekonomiczne (a jezdze bardzo duzo) przewazaja szale na korzysc silnika diesla, moze nieco wiecej kosztuje niz benzynka ale pewnie spalanie jest mniejsze a i srodowisko czystsze...
pytam was zatem raz jeszcze - jak sprawuje sie silnik 2.2 cdi 136Km w almerze?
na co zwrocic uwage przy kupnie almery z tym silnikiem?kazda rada jest bezcenna...
jest to alternatywa dla hondowej jednostki 2.2i-cdi - podobne pojemnosci, moce silnikow, tylko wyposazenie o klase wyzsze (honda).

link do oferty ktora mam na oku:

http://www.autotrader.co..../1500?logcode=p

na jednej stronie ten model jest opisany jako TD a na innej zas jako cdi
pewnie jakis blad sie wkradl bo ze nie ma takiego modelu jak TD w almerach z tego rocznika. jesli sie myle to mnie poprawcie
_________________
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 17