FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[N16] dci czy di?
Autor Wiadomość
Maxko 
wiem o czym pisze

Model: Ibiza TDi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-08, 21:15   [N16] dci czy di?

Witam

Chciałem was zapytać który motor w almerze n16 jest lepszy i dlaczego? 2.2 dci czy 2.2 di? Jak z ich awaryjnością i dostępem/ceną części?

Liczę na szczerze odpowiedzi :)
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-09, 16:13   

2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.
Dci jest mocniejsze i ma turbinę ze zmienną geometrią (136KM) a Di zwykłą (110KM).

Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
mario632 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: wwy
Model: almera 2.2di
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wyszkow
Wysłany: 2010-01-10, 20:33   silniki

Jesli chodzi ci o bezawaryjnosc to 2.2di, jesli zalezy ci na osiagach to 2.2dci(bardziej wysilony)
 
     
NaMiBiA 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GA
Model: Almera N16
Pomogła: 1 raz
Wiek: 25
Dołączyła: 08 Gru 2009
Posty: 473
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-01-12, 01:22   

Sam fakt "2,2 dci- francuz" mówi samo przez się- zło . . .
Osobiście posiadam 2,2di i jeżeli chodzi o silnik to nie mogę złego słowa powiedzieć.
Autko czołg =)
_________________

 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1743
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-12, 10:40   

NaMiBiA napisał/a:
Sam fakt "2,2 dci- francuz"

theant napisał/a:
2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer

Wystarczy przeczytac wszystkie posty (w tym przypadku wszytskie dwa) i nie bedzie sie pisalo takich rzeczy.
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 185
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:16   

ja ma 2.2 di ale z chęcią bym przygarną dci ze wzgldu na 136km...i chyba ale nie jestem pewien 6 biegowa skrzynia. chociaż moje di ma swoje wady to i tak bardzo lubie swojego traktorka
_________________
BYŁ NISSAN ALMERA N16 2.2DI JEST FORD MONDEO MKIII 1.8 16V
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 15:31   

6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było. Ale w sumie te 26 koni więcej to robi róznicę, no i zmienna geometria też daje możliwości pobawienia się silnikiem - tylko nie wiem jak z zasilaniem w paliwo - czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 185
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:36   

theant napisał/a:
czy tak samo na granicy możliwości jak w 2.2Di?


a co masz na myśli na granicy możliwości?
_________________
BYŁ NISSAN ALMERA N16 2.2DI JEST FORD MONDEO MKIII 1.8 16V
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 15:39   

Bo pompa w 2.2Di to już na ostatku sił chodzi i dlatego max jaki można osiągnąć to okolice 130KM ze 110KM seryjnych. Jedynie moment obrotowy da się jeszcze jako tako znośnie podnieść do ponad 300Nm z 240Nm seryjnych.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1743
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-12, 15:49   

theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 185
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 15:49   

czyli ten max może skrucić jej żywotność?
no 2 raz tego nie przebolał bym
_________________
BYŁ NISSAN ALMERA N16 2.2DI JEST FORD MONDEO MKIII 1.8 16V
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 17:45   

Nie no żywotności pompy to nie skróci, tylko chodziło mi o to że dłubanie przy silniku Di niewiele daje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 185
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-12, 18:58   

dylson napisał/a:
theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.


też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed
_________________
BYŁ NISSAN ALMERA N16 2.2DI JEST FORD MONDEO MKIII 1.8 16V
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-12, 20:31   

No ok, może i faktycznie. W takim razie rozumiem że są tam zupełnie inne przełożenia? Bo ja jadąc nie mam wrażenia, że brakuje mi jeszcze jednego biegu, nie tak jak w służbowej Skodzie Roomster, gdzie na 5 biegu przy 2000 RPM mam prędkość ok 60-70km/h, a przy ok. 100km/h silnik wyje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
herson 
nowy na forum

Model: N16
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: WuWua
Wysłany: 2010-01-13, 21:14   

wert napisał/a:
dylson napisał/a:
theant napisał/a:
6 biegów to chyba nie w Almerce przy tym silniku było.

Mi sie wydaje ze jednak przy tym
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11005035
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10337028
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10418640
Wiem ze czesto w ogloszeniach pisza niestworzone rzeczy ale w tym wypadku ja sam jestem niemal pewny, ze dci = 6biegow.


też mi się wydawało że 2.2 dci ma 6 speed


Zależy które 2,2 DCi
Wersje 116 bądź 118KM mają 5 biegów
Wersje 136KM maja 6 biegów
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1743
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-01-14, 11:24   

Byly w n16 dci o mocy 116-118km? Przypadkiem te wersje nie byly tylko w p12?
 
 
     
herson 
nowy na forum

Model: N16
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: WuWua
Wysłany: 2010-01-14, 12:57   

Były i to są właśnie wersje 5speed, tak jak w Tino
 
 
     
anderman 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: SCI
Model: ALMERA N16 2.2 Di
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 208
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-01-28, 14:41   

theant napisał/a:
2.2Di i 2.2DCi to ten sam silnik, różnią się tylko tym że ten drugi ma Common Rail i inny komputer. Co za tym idzie DCi jest nieco bardziej skomplikowany i więcej może paść, z drugiej strony w Di jest "sławna" pompa VP44 która lubi padać przy przebiegu 200-250 tys. km.


witam.możesz coś wiecej o tej pompie napisać?może panikuje ale akurat jestem na takim przebiegu :-> .jakie moga byc objawy "kończącej się pompy".mam nadzieje że nie jest wysoki koszt wymiany albo regenaracji...
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2761
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


ANDREW 
fanatyk nissana


Model: Primera P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 628
Skąd: Lodz,Kutno
Wysłany: 2010-01-28, 14:52   

Musze Cię zmartwić bo koszty są spore.Chyba około 4000zł.A co do objawów to nie wiem jakie mogą być.
_________________
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl...an,Almera/25888

Mój BLACK BOX: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=3262
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-01-28, 15:38   

Cena ponoć już spadła i jest w granicach 2-3tys. A co do przebiegu to jest różnie - nie ma zasady. Ja mam 190tys km i nic się nie dzieje.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
wert 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ezg
Model: almera
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 185
Skąd: zgierz
Wysłany: 2010-01-29, 14:59   

objawy? totalny brak objaw umnie nic nie zasygnalizowało żeby pompa niedomagała :-|
_________________
BYŁ NISSAN ALMERA N16 2.2DI JEST FORD MONDEO MKIII 1.8 16V
 
 
     
ANDREW 
fanatyk nissana


Model: Primera P11.144
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 628
Skąd: Lodz,Kutno
Wysłany: 2010-01-30, 12:28   

Jaki miałeś przebieg jak Ci padła?
_________________
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl...an,Almera/25888

Mój BLACK BOX: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=3262
 
     
anderman 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: SCI
Model: ALMERA N16 2.2 Di
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 208
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-01-30, 19:43   

przez Allegro znalazłem serwis w Siedlcach który zajmuje się naprawą i regeneracją pomp VP44.jeżeli nie da się zregenerować to mają pompy używane z gwarancją do 2 tyś zł.
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2761
 
     
hordagoga78 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: ls05uap
Model: almera n16
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 129
Skąd: london
Wysłany: 2010-02-01, 14:07   

panowie
oba silniki naleza do stajni japonskiej...

zrodlo do diesla nissana

http://nissan-almera.pl/v...er=asc&start=15
_________________
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-02-01, 17:59   

Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1743
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-02-01, 19:46   

theant napisał/a:
Tak, ale osprzęt w DCi już nie jest.

Tzn? Co z osprzetu w di jest japonskiego? Bo komp na bank jest boscha a w dci denso.
 
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-02-01, 21:13   

Skrót myślowy - chodziło o to że jest inny i w DCi lubi częściej padać. Ale to nie moje doświadczenia tylko wiadomości z forum.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Pemo 
nowy na forum

Model: Almera N16 2.2 Di 2003
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-02, 15:50   

theant napisał/a:


Osobiście wybrałbym Di, bo w N16 po lifcie grzebali francuzi i często słyszy się że coś nie działa, albo szyby się rysują, zardzewiałe po 2 latach wózki przednich foteli, wypalające się reflektory przednie itd., itp. Przed liftem tego nie było.


Po lifcie, na poczatku, tez byl montowany silnik 2.2 Di.
_________________
Citroën ZX 2.0 16V
Citroën Xsara 1.6i
Rover 114 GTI - był
Nissan Almera 2.2 Di 2003 mojej dziewczyny, pod opieka :)
 
     
theant 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WJ 64***
Model: N16 2,2Di
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 65
Skąd: Warszawa - Praga
Wysłany: 2010-03-02, 20:20   

No wiem, wiem, ale tak się jakoś utarło i jest to w miarę bezpieczne stwierdzenie.
_________________
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
 
 
     
hordagoga78 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: ls05uap
Model: almera n16
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 129
Skąd: london
Wysłany: 2010-05-18, 09:09   

przez kilka dni bylem w stanie zawieszenia - sprzedac mojego nissanka 1.8 i kupic honde 2.2i-cdi czy nie?
mojej zonie zrobilo sie zal naszego nissanka na mysl o pozbyciu sie go - zakrecilo jej sie w oku i powiedziala NIE! bylo blisko...
jednak zwgledy ekonomiczne (a jezdze bardzo duzo) przewazaja szale na korzysc silnika diesla, moze nieco wiecej kosztuje niz benzynka ale pewnie spalanie jest mniejsze a i srodowisko czystsze...
pytam was zatem raz jeszcze - jak sprawuje sie silnik 2.2 cdi 136Km w almerze?
na co zwrocic uwage przy kupnie almery z tym silnikiem?kazda rada jest bezcenna...
jest to alternatywa dla hondowej jednostki 2.2i-cdi - podobne pojemnosci, moce silnikow, tylko wyposazenie o klase wyzsze (honda).

link do oferty ktora mam na oku:

http://www.autotrader.co..../1500?logcode=p

na jednej stronie ten model jest opisany jako TD a na innej zas jako cdi
pewnie jakis blad sie wkradl bo ze nie ma takiego modelu jak TD w almerach z tego rocznika. jesli sie myle to mnie poprawcie
_________________
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 17