Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Witam. Od wczoraj mam następujący problem. Moje autko jest w gazie, a jak wiadomo samochód w gazie zazwyczaj odpala się na benzynie. I problem jest w tym,że nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny, po odpaleniu silnika i wciśnięciu gazu, aby silnik przełączył się na gaz, zamiast obroty rosnąć to maleją do ok.500 obr/min. Gdy trzymam wciśnięty gaz przez kilkanaście sekund obroty rosna do ok. 1000 obr/min i dopiero wtedy przełącza sie na gaz. Na gazie jeździ bez zarzutów. Jeszcze wcześniej, gdy przełączało sie z gazu na benzynę to samochód jakby nie miał wogóle mocy(jak zabrakło gazu to wjechać na benzynie pod górke to był dramat). Co może być powodem takich objawów??
Musisz zobaczyć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa, podłączyć się manometrem gdzieś w okolice regulatora ciśnienia benzyny i zmierzyć jak ono wygląda, na wolnych i na wyższych obrotach.
Ten regulator znajduję się gdzieś w okolicach wtrysków??
Poza tym raczej nie muszę mierzyć ciśnienia, bo to raczej nic innego niż pompa nie może tego powodować.
Tak koło wtrysków. Może też być tak, że wtryski gazowe przepuszczają i w czasie jazdy na benzynie podawany jest lpg i benzyna razem. Żeby to sprawdzić, powinieneś zakręcić gaz na butli, odpalić auto, przełączyć na gaz poczekać aż się wypali i wtedy sprawdzić jak jedzie na benzynie. Drugim powodem takiej słabej jazdy na benzynie może być uszkodzony regulator ciśnienia lub też zapieczone wtryski. Ile masz przelatane na instalacji?
Gaz jest już 7 lat i jest przejechane na nim 127000km.Z tym zakręceniem butli to jutro spróbuje tak z ciekawości. Jakby to były zapieczone wtryski to te wszystkie specyfiki co się dolewa do benzyny,żeby przeczyścić wtryski coś by pomogły??
No to ma prawo coś tam w gazie szwankować. Co do tych specyfików to niestety nie mam zdania, być może by pomogły (zaszkodzić raczej nie) ale w przypadku poważnego zapieczenia zostaje tylko myjka ultradźwiękowa + specjalny płyn do czyszczenia (chociaż czy jest to ekonomicznie uzasadnione, jak wtryski w bdb stanie można kupić za małą kasę). Daj znać czy udało Ci się coś ogarnąć.
P.S. w rozwiązaniu problemu pomogłyby zdjęcia spod maski + info jaką instalację masz zamontowaną.
Napewno napiszę jak mi sie uda z tym uporać. Z gazem nie powinno nic szwankować,bo 3 miesiące temu robiony przegląd gazu wraz z wymianą reduktora. Instalacja to bodajże 2 generacja.
To jest jedyne zdjęcie silnika jakie mam na kompie.
Więc przepuszczanie gazu przez wtryski gazowe odpada (bo wtrysków gazowych po prostu nie ma:)). Skoro reduktor był wymieniany to raczej też powinien być szczelny. Ciekawe jak mapa benzynowa czy nie rozjechana, ale jeśli na gazie jeździ ok to nie powinno być raczej problemu. Czy auto odpalasz na gazie, czy na benzynie? To może być trop a propos zapieczonych wtrysków jeśli auto benzyny dawno nie widziało. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła na myśl, tankowałeś ostatnio benzynę? Jak bena jest zwietrzała to też daje takie objawy.
Zawsze odpalam na benzynie i dopóki silnik sie nie rozgrzeje musze jechać na benzynie. W niedziele nalałem kilka litrów,a zazwyczaj tankuję ok.10 l na miesiąc.
No to raczej odpadają zagadnienia związane ze starą wahą i zapieczonymi wtryskami. Pompa paliwa (jest mniej więcej na wysokości tylnych drzwi) nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków?
Odkręciłem dzisiaj tą klapkę co jest nad pompą paliwa i jak przycisnąłem węzyk powrotny to było słychać syczenie, niewiem czy to tak ma być czy to jest właśnie zły objaw?
Wstawiam jeszcze filmik jak silnik reaguje na benzynie na dodanie gazu: http://w32.wrzuta.pl/film/2Bt3fpp0Knk/2012-10-02-081
a moze powinieneś wymienic filtr paliwa?? bo jak dla mnie to wyglada na stary niewymieniany filtr paliwa:)
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
za pewne wiesz ze polskie paliwo nie jest najlepszej jakosci:) ja wymieniam co 2 miesiace albo 3 tys km:)
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
Dzisiaj zauważyłem, że tylko na ciepłym silniku są silnik zachowuję sie jak na filmiku. Wymienie filtr paliwa i jak to nic nie przyniesie to wymieniam całą pompe paliwa.
[ Dodano: 2012-10-18, 19:58 ]
Problem zniknął sam po kilku dniach A mianowicie jak go odpaliłem to coś ''charknęło" i silnik zaczął normalnie chodzić. Prawdopodobnie pompa zassała jakiś syf ze zbiornika i się przytkała. Bedzie trzeba przeczyścić zbiornik