FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżenie zawieszenia
Autor Wiadomość
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-10-01, 16:35   Obniżenie zawieszenia

Witajcie ! Czy są jakieś patenty na obniżenie zawieszanie ? Obecnie mam założone springi -35mm H&R'a i jak dla mnie jest koza . Na gwint/utwardzenie i obniżenie oem amorów niestety kasy nie posiadam , bo żeby było to zrobione jakoś z głowa to bez 800zł nie podchodź ... Może są lub znacie jakieś patenty na obniżenie w inny sposób zawieszenia ?
Znalazłem na Coltmani coś takiego
Cytat:
najzwyczajniej nawierciłem dolne otwory wyżej, a przy górnych dospawałem nowe "ucha" z blachy 2mm, trzeba też skrócić dół mocowania żeby nie obcierał o gumę przegubu,

Co o tym sądzicie ?
Pozdro !
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


BaSsGrU 
fanatyk nissana


Model: ALMERA N15 Dark Shadow
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 1327
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 17:44   

Ale ma być tanio i szybko czy tanio i dobrze ?
_________________
Dark Shadow
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-10-01, 18:21   

Tanio i dobrze :) Jesli chodzi o zawieszenie to nie ma co robić na szybko i jakimś mega drutem ...
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
ciapek 
fanatyk nissana
Stance ???


Nr rejestracyjny: BDJ
Model: N14 5D
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 623
Skąd: Kosobudy
Wysłany: 2012-10-01, 18:22   

BeNeK napisał/a:
Cytat:
najzwyczajniej nawierciłem dolne otwory wyżej, a przy górnych dospawałem nowe "ucha" z blachy 2mm,...
spawanie amorków :shock: jakby to była rura w której znajduje sie wkład amora (demontowany/wymienny) to owszem ale takie coś to prosi o pomstę do nieba, nie napisał ten "ktoś" że robi się wszystko na własną odpowiedzialność....
_________________

 
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-10-01, 18:29   

ciapek, No właśnie też tak sądziłem , jak powiedziałem o takim sposobie ojcu , to aż sie za głowę złapał i powiedział ze jeśli chce jeszcze trochę pojeździć to żebym to sobie darował ... Tylko dziwi mnie to e koleś który to zrobił w swoim coltcie gti , upalał go permanentnie na kjs'ach , 1/4 , poznaniu i innych pojezdżawkach i nic się nie wysrało ... chyba miał dużo szczęścia ,. No cóż czekam w takim razie na inne sugestie :)
Jak dla mnie to przydało by się jeszcze te 20mm w dół , chociaż nawet nie pogardził bym 10mm



Czy tylko ja mam takie odczucie że stoi wyżej niż seria Gti ?
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
ciapek 
fanatyk nissana
Stance ???


Nr rejestracyjny: BDJ
Model: N14 5D
Pomógł: 11 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 623
Skąd: Kosobudy
Wysłany: 2012-10-01, 22:31   

Ja mam eibacha i siedzi strasznie nisko(tył- chyba sprężyny są zbite) zajrzyj w TEN temat tam jest patent na przedni zawias
_________________

 
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-10-02, 14:57   

Przedni zawias ok , ale jak przód był by na gwincie a tył zostawiony na sprężynach obniżających to nie wiem jak by samochód się prowadził .. :( A dla was ta moja padaka też wysoko stoi ?
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
BaSsGrU 
fanatyk nissana


Model: ALMERA N15 Dark Shadow
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 1327
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 15:52   

dobrze stoi ja bym nie zmieniał ale jak Cię bardzo korci to możesz zrobić coś czego sam bym sobie zrobił: uciąć po jednym zwoju z każdej sprężyny.
_________________
Dark Shadow
 
     
BeNeK 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: TK
Model: 100nx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 693
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-10-02, 16:09   

Cięcie sprężyn zalatuje trochę drutem , to wole już uzbierać kasę i oddać amorki do skrócenia i utwardzenia :D Podobno można też przespawać talerz który utrzymuje sprężynę od dołu
_________________


SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


dizel 
nowy na forum

Nr rejestracyjny: EPA
Model: NISSAN ALMERA N16
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 29
Skąd: Jerwonice
Wysłany: 2012-10-05, 06:28   

BeNeK napisał/a:
Cięcie sprężyn zalatuje trochę drutem , to wole już uzbierać kasę i oddać amorki do skrócenia i utwardzenia :D Podobno można też przespawać talerz który utrzymuje sprężynę od dołu

nie wiem czy już przy takim zaawansowaniu prac i dążeniu do efektu nie lepiej poczekac i uzbierać kasę na jakiś gwint. W tym przypadku można podnieść autko bez większych problemów w górę na zimę, a przy przespawanych talerzach już niestety nie :)
Cel i efekt osiągniemy ale dużym nakładem pracy i niestety nieodwracalnie:)
_________________
VIVERE MILITARE EST
WWW.TRANSKRISS.PL
Moja Alma
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-09, 09:45   

seryjne amory też mozna przerobić na gwint:)
jest tylko jedno ale. w amortyzatorze jeśli chodzi o wymiary to jest długość i skok. sprężyna ma wysokość w spoczynku i pod obciążeniem. różnicą jest uięcie. sadzajac auto na glebe trzeba pomieżyć czy jesli zejdziemy do zaplanowanej wysokości to po podniesieniu na lewarku nie okaże się że sprężyna lata lużno po amoże:)
 
     
Mandhorm 
stały bywalec

Model: WP11.144 2.0 140KM
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-04-14, 13:31   

Cześć! Musze wymienić sprężynki w mojej P10 bo przy trzech czy tym bardziej czterech osobach na pokładzie gleba z tyłu jest masakryczna.
Po zakupie samochodu i przed podróżą do Francji na 205/45/16 była koza

Po zapakowaniu się z tobołami obciążenie i gleba podczas podróży była taka, że ledwo co szło włożyć palce między koło,a nadkole. Zastanawiam się nad MTS TECHNIK dostępnymi na allegro w przyzwoitej cenie -40/40. Pytanie tylko czy te sprężyny nadają się do obciążenia jakie przewożę ( dwóch facetów na tyle, pełen bak PB, pełna butla LPG w kole,koło zapasowe no i do tego bagażnik upchany że ciężko się zamyka, bagaże w kabinie i w tym roku myślałem jeszcze o bagażniku na dach co powiedzmy rozłoży trochę masę także i na przód odciążając częściowo tył), czy może lepiej zrobić zamówienie np w takiej firmie http://www.grabska.net.pl/ na obniżone sprężynki i utwardzone? Szczerze to wolałbym kupić jakiejś firmy niż zamawiane bo co zakład to inna wyobraźnia,a fundusze niestety ograniczone.
Wracając jeszcze do MTSów wyczytałem, że Neptun miał je w bordo, na forum też ktoś o nich wspomniał, ale nie zbyt wiele http://nissanzone.pl/view...ght=mts+technik no i zakładam, że nikt z nich nie jechał "wakacyjnie" obładowany ;) Nie wiem jakie mam amory, przy zakupie samochodu 02.2012 miały sprawność ponad 70%. Sumując, ma być nisko i twardo zwłaszcza na dupie, bo koła w tym rozmiarze myślę, że nie będą obcierały ? :mrgreen:
_________________

B13 był :P
P10 JEST :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*
 
 
     
Boro1989 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: sr20ve
Model: P11 SRI VE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 1063
Skąd: Kętrzyn/Giżycko
Wysłany: 2013-04-14, 14:02   

u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D
_________________
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
 
 
     
SID 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: PSE ****
Model: HAMERYKAŃSKI <strzała>Micra
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 299
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2013-04-14, 14:03   

Mandhorm napisał/a:
MTS TECHNIK
raczej kiepska firma
_________________
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
 
     
Mandhorm 
stały bywalec

Model: WP11.144 2.0 140KM
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-04-15, 14:39   

Boro1989 napisał/a:
u mnie w temacie możesz zobaczyć jak siedzi prima na H&R -40 , w sumie nie wiem jakie są odczucia odnośnie jazdy bo jeszcze po wymianie sprężyn prima mi nie odpaliła :D ale to co jeździłem na lince to jest kozak, a do tego dojeżdzam do pracy codziennie po 60 km w 5 osób.. ale myślę że będzie git :D

hmmm ale z tego co widzę to nie ta półka cenowa jak MTS'y :?

SID napisał/a:
Mandhorm napisał/a:
MTS TECHNIK
raczej kiepska firma

skąd te domysły?

a czy ktoś ma doświadczenie z jakąś firmą która robi sprężyny na zamówienie z Poznania czy inna PEWNĄ i godną polecenia i wtedy wszystko załatwiane kurierem?
_________________

B13 był :P
P10 JEST :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-15, 19:17   

ja dorabiam spręzyny do zawieszeń gwintowanych w Katowicach.
 
     
Mandhorm 
stały bywalec

Model: WP11.144 2.0 140KM
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-04-15, 20:26   

a zwykłe springi -35 utwardzone wg. wyżej wymienionych potrzeb jesteś w stanie wykonać? :-P
_________________

B13 był :P
P10 JEST :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*
Ostatnio zmieniony przez Mandhorm 2013-04-15, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-15, 20:29   

ja ich nie robię przeciez napisałem że dorabiam w Katowicach. za co mam ręczyć? :-o
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Mandhorm 
stały bywalec

Model: WP11.144 2.0 140KM
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2013-04-15, 20:32   

przez "dorabiam" rozumiem, że masz na myśli dostosowywujesz tak? :)
myślałem, że od podstaw robisz
_________________

B13 był :P
P10 JEST :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-15, 20:35   

zlecam wykonanie sprężyny od podstaw.
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3212
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2013-04-15, 20:38   

czajnik, to podrzuć od razu jakiś namiar na zakład, napisz ile średnio życzą sobie za komplet i jak z trwałością robionych na zamówienie sprężyn ;)

Pozdrawiam
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-15, 20:39   

podaję długość, średnicę i ilość zwojów grubośc drutu. robią tak jak zechcę. zakończenia zwykłe lub szlifowane na prosto

[ Dodano: 2013-04-15, 21:41 ]
Zielkq napisał/a:
jak z trwałością robionych na zamówienie sprężyn


zapytaj Pumy bo ma całego gwinta ode mnie na takich sprężynach
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-15, 22:05   

W P11 na H&R czy Eibach'ach nie ma tego negatywnego efektu co wspomniał Czajnik, ale mam takie pytanie po forum się obija kilka postów na temat sprężyn z regulacją, cena nawet spoko, ale skoro Czajnik dorabia springi w Kato to zapewne i resztę tego zestawu można by dorobić na własną rękę i być może wyszło by taniej, a napewno lepiej, bo spring byłby dopasowany do własnych potrzeb.

Przykładowo ja potrzebuję na lato zglebić przód o ok 30-40mm, ale na zimę bym chciał podwyższyć co by nie robić za pług na drogach :P Seryjne amorki z GT są wystarczająco twarde jak dla mnie, ew przy wymianie się jakieś KYB albo Bile B6 czy B4 zapoda tylko jaka powinna być sprężyna parametrami dla regulacji 0-50mm do p11 ??
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-16, 06:56   

w tej sytuacji proponuję zrobić sobie dwa zawieszenia. taniej Cie to wyjdzie. zrobienie gwintu nie jest mega trudne ale jest kilka detali które trzeba zlecić no chyba że masz tokarki i frezarki w garażu.
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-16, 07:14   

czajnik myślałem nie o kompletnym gwincie, a o sprężynie z regulacją, czyli spring plus nagwintowana tuleja i pierścień, na allegro taki zestaw na przód (bo takowy mnie interesuje) to 180zł plus przesyłka, problem w tym, że brak parametrów tego zestawu
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-16, 07:17   

to cena fajna.
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2013-04-16, 07:25   

Tylko, że to jest uniwersalne. Ja jakoś nie jestem przekonany do tego... lepiej postarać się zrobić samemu ;)
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


czajnik
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-16, 07:28   

to już inna sprawa ale za 180 zł niema szans aby samemu zrobić
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2013-04-16, 07:39   

czajnik, wiem.
Używałbyś czegoś takiego?
http://allegro.pl/uniwers...3161870521.html
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2013-04-16, 07:55   

Do regulacji trzeba chyba amory sciągac :?: Skoro tuleja leży luźno to kręcąc nakrętka tuleja też się będzie kręcić zapewne dobrze kombinuje :-P
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 18