Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P11 kilka pytań od nowego użytkownika

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

P11 kilka pytań od nowego użytkownika

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-08, 21:02

Witam
Jakiś czas temu kupiłem jako samochód "do pracy" nissana primere P 11 2.0td 97rok

Pojawiły się następujące problemy:
1. Auto czasami potrafi ciężko zapalić na ciepłym silniku i jak już zapali to czasami zgaśnie na zimnym OK

2.Jak ustawić obroty bo podobno trzeba to zrobić przez komputer bo nie ma mechanicznej możliwości ustawiania, kolega ustawiał mi na pedale gazu(bo podobno tam można) na około 900-1000 obrotów ale nic to nie dało na dalszą mete i znowu spadają do 700-500

3 Co do tych obrotów obroty te spadają z900 do 500 nawet niżej prawie do 0 wówczas gdy dojezdzam do skrzyżowania,wytracania prędkości podczas naciskania pedału hamulca(tak mi sie wydaje) przy małych prędkościach

4 Auto dobrze przyspiesza nie ma z tym problemu lecz podczas utrzymywania stałej prędkośći np 100km/h odczuwa się czasami że silnik lekko jak by się dusił, gorzej pracował; dziwna jest także sprawa kiedy podczas jazdy ze stałą prędkościa odejmując pedał gazu silnik(skrzynia) zamiast schodzic ładnei z obrotów i tracić prędkość gwałtownie szarpie tak jak bym starym ursusem pedał gazu puszczał

Prosił bym o jakieś pierwsze porady Od czego zacząć
DZieki i pozdrawim

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-09-08, 21:13

Czarek_88 zacznij od wyszukiwarki :)

NA 99% masz problem z przepływką. Milion razy było :)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-08, 21:33

Tak, na początek zdiagnozuj przepływomierz. Na forum jest cały temat o tym dieslu.

Co do obrotów spadających podczas dojeżdżania do skrzyżowania podczas wciśniecią hamulca, tak to się tak dzieje czytałem o tym gdzieś kiedyś, podobno ma to związek z pompą hamulcową, od ABSu i pompą wtryskową. Niby podczas hamowania napięcie jakoś spada poprzez duży pobór prądu czy jakoś tak i pompa wtryskowa głupieje.

To duszenie podczas jazdy ze stałą prędkością, to nie czasem na włączonej klimie?

A ustawić obroty jałowe się da na pompie. Nie trzeba wcale do kompa podłączać. Najlepiej podjedź do kogoś kto się na tym zna, to Ci przy okazji sprawdzi ustawienie kąta wtrysku, bo może dlatego też cieżko odpalać.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-09, 10:15

Wiooreck pisze:Tak, na początek zdiagnozuj przepływomierz. Na forum jest cały temat o tym dieslu.

Co do obrotów spadających podczas dojeżdżania do skrzyżowania podczas wciśniecią hamulca, tak to się tak dzieje czytałem o tym gdzieś kiedyś, podobno ma to związek z pompą hamulcową, od ABSu i pompą wtryskową. Niby podczas hamowania napięcie jakoś spada poprzez duży pobór prądu czy jakoś tak i pompa wtryskowa głupieje.

To duszenie podczas jazdy ze stałą prędkością, to nie czasem na włączonej klimie?

A ustawić obroty jałowe się da na pompie. Nie trzeba wcale do kompa podłączać. Najlepiej podjedź do kogoś kto się na tym zna, to Ci przy okazji sprawdzi ustawienie kąta wtrysku, bo może dlatego też cieżko odpalać.
Duszenie nie jest na klimie bo klima nie działa ale to jest najmniejszy problem
Co do tych spadających obrotów to też słyszałem że to coś z pompą lub serwem ale kolega sprawdzał tu jest wszystko ok nie było by to tak denerwujące jak by te obroty az tak nie spadały a to jest drastyczny spadek az ludzie sie ogladaja na przejsciu

Co do tych obrotów to da rade zeby m to sam ustawił za pomocą czego to sie ustawia i za pomoca czego sprawdza się ustawienie kąta wtrysku, podobnie miałem w bmw E46 tyle ze tam obroty rosły przy hamowaniu

dzieki

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-09, 17:16

Czarek_88 pisze:Co do tych spadających obrotów to też słyszałem że to coś z pompą lub serwem ale kolega sprawdzał tu jest wszystko ok
To jest tego przyczyna, tu nie ma co sprawdzać ;)
Czarek_88 pisze:za pomoca czego sprawdza się ustawienie kąta wtrysku
Żeby to ustawić musisz mieć czujnik zegarowy ze statywem, odkręcasz pompę i przesuwasz. Ja sam tego jeszcze nie robiłem, bo nie posiadam czujnika. Dobry mechanik (nie cwaniak) nie weźmie więcej niż 50-70 zł za ustawienie.

Co do obrotów to masz za wysokie na jałowym i to przestawianie nic nie da w stosunku do tego spadania podczas hamowania. Wróć do ustawień fabrycznych czyli 700, z tym że może być +- 50 obr/min.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-09, 18:32

To mówisz że do ustawienia tej pompy i obrotów nie trzeba mechanika z kompem?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-09, 18:42

Przecież w tych silnikach jest pompa mechaniczna o ile się nie mylę, więc kompem tego się nie ustawi =]

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-10, 09:52

Owszem jest to pompa mechaniczna, ale już "zelektronizowana" wersja tych co jeździła w sunnym i p10. Gaz to już po prostu pedał z potencjometrem, silnik ma wtrysk sterujący, jest przepływka, czujnik położenia wału i parę jeszcze innych, więc wszelkie sygnały idą do kompa, który steruje resztą ;) choć można co nie co jeszcze regulować nastawnikiem.

Czarek_88, podjedź sobie do pompiarza od ropniaków i Ci wszystko idealnie powinien wyregulować. Pisałeś, że obroty ustawiałeś na pedale gazu, więc wróć do ustawień "fabrycznych".

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-19, 18:12

A co z tym szarpnięciem przy wytracaniu prędkości tj puszczaniu pedały gazu?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-20, 20:28

Nie wiem jak spore są te szarpnięcia, puszczasz gaz i Cię aż do kierownicy przyciąga? U mnie też są szarpnięcia, ale to w każdym jednym samochodzie takie wyczuwam po puszczeniu gazu.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-21, 08:36

Wiooreck pisze:Nie wiem jak spore są te szarpnięcia, puszczasz gaz i Cię aż do kierownicy przyciąga? U mnie też są szarpnięcia, ale to w każdym jednym samochodzie takie wyczuwam po puszczeniu gazu.
Puszczam gaz i czuje jak potrząsa całą budą, tak jak by skrzynia za szybko hamowała
Dodam że posiadam też yaris toyote d4d oraz peugeota 206 1.9d i w toyocie to jest zupełnie płynnie w peugeocie wiadomo zwykły klekot i one mają że szybko wytraca prędkość na biegu bez gazu co za tym idzie delikatnie szarpnie no ALe Nissan robi to naprawde inaczej, Bardziej nawet odczuwam te szarpanie jak lżej zdejme nogę z gazu niż całkowicie odejme noge od gazu

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2012-09-21, 23:23

W moim raczej nie szarpie i przed i po wymianie sprzegła, bo masa samochodu jest spora. Klocki hamulcowe ci nie trzymają moze ?

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2012-09-22, 09:43

Toshiba pisze:W moim raczej nie szarpie i przed i po wymianie sprzegła, bo masa samochodu jest spora. Klocki hamulcowe ci nie trzymają moze ?
Nie klocki są ok, coś mi sie zdaje że z przeniesieniem napędu może być albo pompa:(

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-23, 10:34

Powiem, że ciężko stwierdzic na odległosc jak mocny ten objaw. U mnie też dość mocno szarpało po puszczeniu gazu, dodatkowo wydobywał sie dźwięk jakby głośnego klikania. Poprawiło sie po wymianie ukręconej półosi ;-) Ale nie było odczucia, że samochód aż hamowal... W astrze f z dieslem tez nie szarpało po puszczaniu gazu, bo tam przy pompie był silownik hydrauliczny, który stopniowo zmniejszał dawkę paliwa. Różne samochody, różne zachowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”