[ Primera] Midori no yajirushi - Wagon NEO VVL by PrzeRuSco
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Przy swapie wpadły wtryski 330 ccm od VE a objawy były jeszcze przed swapem, podejrzewam że komp LPG nie odcina 3 wtrysku PB.
[ Dodano: 2016-10-22, 23:01 ]
Dojechałem na wieś i jak na razie nie przelewa ale to tylko 100 km, pojeździmy zobaczymy
Tymczasem mając dość wolnych obrotów ok 1500-2500 rpm uznałem założę swoja przepustnicę z polifta rozwiercona do 64 mm (liść przepustnice z peugota 3.0 V6), ale że ma inny rozstaw śrub niz kolektor VE to trzeba było wystrugać adapter. Projekt zrobiłem na podstawie uszczelek i wysłałem VE kilerowi do wycięcia. Dostałem dwa kawałki alu jedna cześć ta od strony kolektora 15 mm grubości
druga od strony przepustnicy 12 mm
Następnie nagwintowałem i nawierciłem częściowo otwory co by łby śrub się chowały
tak wygląda skręcony
a tak przepustnica 64 mm na adapterze
Przy okazji pozbyłem się króćców od podgrzewania przepustnicy bo i tak nie były podłączone do wody.
cdn...
[ Dodano: 2016-10-24, 22:43 ]
No i przepustnica zmontowana.
Głównym problemem było to że wszystko przesunęło się o prawie 3 cm i trzeba było dorobić nowe mocowanie linki gazu (na razie prowizoryczne), przedłużyć wąż od odmy, no i rura dolotowa okazała się za długa. Myślałem żeby ja skrócić, wrzucić z powrotem stożek albo złożyć dolot z silikonów i rur aluminiowych, ale to wszystko nie było do zrobienia na dziś a jakoś musiałem wrócić ze wsi. Odkręciłem puszkę z filtrem przesunąłem maksymalnie w stronę błotnika ale i tak nie mogłem założyć rury dolotowej na obudowę przepływki. Udało się że tak powiem od dupy strony, odkręciłem obudowę przepływki od obudowy filtra nałożyłem na rurę dolotową i dopiero wtedy skręciłem wszystko do kupy, obudowa filtra zablokowała się tak ze trzyma się jak na śrubach. najprostsze rozwiązania się najlepsze.
Niestety jest problem z wolnymi obrotami, nie dość że wynoszą 1300 (co nie jest wielkim problemem) to jeszcze po wysprzęgleniu falują 1300-1800-1300-1800-1300 i już tak zostają, myślałem że nauka wolnych obrotów coś da ale niestety nie więc podmieniłem krokowca ale wtedy to już w ogóle lipa bo falują cały czas i nie przestają (pewnie krokowiec padnięty) więc zmieniłem z powrotem i znów falują i przestają. Co ciekawe to na przepustnicy od VE ten korkowiec też był podpięty "w powietrzu" (bo inaczej wywalało check'a) i w ostatnich dniach obroty też tak falowały po wysprzęgleniu. Moje podejrzenia to albo walnięty krokowiec albo jest gdzieś lewizna.
Z dobrych wiadomości to kolejne 100 km na pożyczonym kompie zrobione bez przelewania, jestem już prawie pewny że to był padnięty komp.
[ Dodano: 2016-10-22, 23:01 ]
Dojechałem na wieś i jak na razie nie przelewa ale to tylko 100 km, pojeździmy zobaczymy
Tymczasem mając dość wolnych obrotów ok 1500-2500 rpm uznałem założę swoja przepustnicę z polifta rozwiercona do 64 mm (liść przepustnice z peugota 3.0 V6), ale że ma inny rozstaw śrub niz kolektor VE to trzeba było wystrugać adapter. Projekt zrobiłem na podstawie uszczelek i wysłałem VE kilerowi do wycięcia. Dostałem dwa kawałki alu jedna cześć ta od strony kolektora 15 mm grubości
druga od strony przepustnicy 12 mm
Następnie nagwintowałem i nawierciłem częściowo otwory co by łby śrub się chowały
tak wygląda skręcony
a tak przepustnica 64 mm na adapterze
Przy okazji pozbyłem się króćców od podgrzewania przepustnicy bo i tak nie były podłączone do wody.
cdn...
[ Dodano: 2016-10-24, 22:43 ]
No i przepustnica zmontowana.
Głównym problemem było to że wszystko przesunęło się o prawie 3 cm i trzeba było dorobić nowe mocowanie linki gazu (na razie prowizoryczne), przedłużyć wąż od odmy, no i rura dolotowa okazała się za długa. Myślałem żeby ja skrócić, wrzucić z powrotem stożek albo złożyć dolot z silikonów i rur aluminiowych, ale to wszystko nie było do zrobienia na dziś a jakoś musiałem wrócić ze wsi. Odkręciłem puszkę z filtrem przesunąłem maksymalnie w stronę błotnika ale i tak nie mogłem założyć rury dolotowej na obudowę przepływki. Udało się że tak powiem od dupy strony, odkręciłem obudowę przepływki od obudowy filtra nałożyłem na rurę dolotową i dopiero wtedy skręciłem wszystko do kupy, obudowa filtra zablokowała się tak ze trzyma się jak na śrubach. najprostsze rozwiązania się najlepsze.
Niestety jest problem z wolnymi obrotami, nie dość że wynoszą 1300 (co nie jest wielkim problemem) to jeszcze po wysprzęgleniu falują 1300-1800-1300-1800-1300 i już tak zostają, myślałem że nauka wolnych obrotów coś da ale niestety nie więc podmieniłem krokowca ale wtedy to już w ogóle lipa bo falują cały czas i nie przestają (pewnie krokowiec padnięty) więc zmieniłem z powrotem i znów falują i przestają. Co ciekawe to na przepustnicy od VE ten korkowiec też był podpięty "w powietrzu" (bo inaczej wywalało check'a) i w ostatnich dniach obroty też tak falowały po wysprzęgleniu. Moje podejrzenia to albo walnięty krokowiec albo jest gdzieś lewizna.
Z dobrych wiadomości to kolejne 100 km na pożyczonym kompie zrobione bez przelewania, jestem już prawie pewny że to był padnięty komp.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, gdzieś mam krokowca do SR'ki po lifcie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a masz auto wystrojone pod te 64mm?
Jeśli nie masz to się nie dziw, że coś faluje Podstawowo powinno być auto sprawdzone AFRem, powinno się ustawić mieszankę tak samo dla jałowych jak i wysokich obrotów.
Falowanie często jest wynikiem ubogiej lub bogatej mieszanki. Zmieniając średnicę przepustnicy zmieniłeś też skład miszanki i wg mnie teraz jest za sucho. Lambdy odbierają ten stan i sterownik w odpowiedzi stara się podlać mu paliwko.
Jeśli auto jest po strojeniu na nowym gracie i dalej faluje to albo strojenie nie teges albo coś popsułeś.
[ Dodano: 2016-10-25, 09:33 ]
Jeśli nie masz to się nie dziw, że coś faluje Podstawowo powinno być auto sprawdzone AFRem, powinno się ustawić mieszankę tak samo dla jałowych jak i wysokich obrotów.
Falowanie często jest wynikiem ubogiej lub bogatej mieszanki. Zmieniając średnicę przepustnicy zmieniłeś też skład miszanki i wg mnie teraz jest za sucho. Lambdy odbierają ten stan i sterownik w odpowiedzi stara się podlać mu paliwko.
Jeśli auto jest po strojeniu na nowym gracie i dalej faluje to albo strojenie nie teges albo coś popsułeś.
[ Dodano: 2016-10-25, 09:33 ]
Pytanie jak steruje liściem krokowiec, który obecnie pracuje dla nieco innych parametrów niż fabryka.PrzeRuSco pisze:Przy okazji pozbyłem się króćców od podgrzewania przepustnicy bo i tak nie były podłączone do wody.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Niby aparat zdejmowałem ale zaznaczyłem jak był założony i tak samo zamontowałem. Sprubuje troche cofnąć.garygary pisze:A zaplon przyspieszales?
Jeszcze nie, wejście w kolektorze zostało na razie seryjne czyli najwęższe gardło się nie zmieniło. Dlatego nie stroję. Strojenie będzie na wiosnę jak zmienię też wydech i rozwiercę kolektor.Ad@mus pisze:a masz auto wystrojone pod te 64mm?
Z tego co obejrzałem przepustnicę to krokowiec nie steruje liściem przepustnicy, on jedynie otwiera i zamyka drugi obieg w ten sposób regulując wolne obroty. Temperaturę powietrza i tak chyba bierze z przepływki.Ad@mus pisze:Pytanie jak steruje liściem krokowiec, który obecnie pracuje dla nieco innych parametrów niż fabryka.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Masz przyczynę, o ile się nie mylę. Mała zmiana w dolocie a już masz efekt. Gardło przepustnicy jest szersze, w kolektorze nie rozwiercone, efektem są zawirowania powietrza zasysanego i może też nie równe rozpylanie miszanki ponieważ po zawirowaniu powietrze nie trafia równo w cylindry. Na wiosne za długo będziesz czekał, do tego czasu silnik może ci się usmażyć. Wiec albo stroic albo zmień przepustnice na fi60 i nie kombinuj.PrzeRuSco pisze:Jeszcze nie, wejście w kolektorze zostało na razie seryjne czyli najwęższe gardło się nie zmieniło. Dlatego nie stroję. Strojenie będzie na wiosnę jak zmienię też wydech i rozwiercę kolektor.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Nie mam zdjęć ale jak założyłem adapter to właściwie nie było rantu pomiędzy adapterem a kolektorem, zwężenie do 61 mm jest w środku kolektora jakieś 3-5 mm od wejścia. Mimo wszystko najpierw zmienię krokówkę a jeśli to nic nie da to zmienię całą przepustnicę na 60 mm z polifta.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
A odepnij tps, w krokowcu przekrec srube regulacji w jedna i druga stronę, przegazuj, podlacz tps, zgas po chwili odpal, u mnie jak sie odepnie przeplywke to po podlaczeniu z powrotem trzyma 1800 obr, po w/w operacji obr wracaja do normy.
Ewentualnie przyspiesz delikatnie zaplon, pojezdzij chwilke i zobacz jak wtedy.
Ewentualnie przyspiesz delikatnie zaplon, pojezdzij chwilke i zobacz jak wtedy.
W polifcie jest całkiem inny krokowiec, znajduje się w przepustnicy i nie ma żadnych śrubek.
Odpiął bym jeszcze aku na 24h, bo może źle robię naukę wolnych obrotów, ale nie mam wolnych dla auta 24h, może w weekend się uda
Odpiął bym jeszcze aku na 24h, bo może źle robię naukę wolnych obrotów, ale nie mam wolnych dla auta 24h, może w weekend się uda
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
jeśli z tym szybko nie zrobisz pożadku i nie sprawdzisz AFR to uwalisz sobie VE i tyle z tego będzie.
Zmieniłeś konstrukcję dolotu więc zmienił ci się AFR, bo zmieniła ci się dynamika przepływu masy powietrza więc i odczyt MAFA może się różnić od seryjnego-ja to tak widzę. Ja bym w ten sposób nie jeździł.
Falowanie jest na LPG i na PB?
Zmieniłeś konstrukcję dolotu więc zmienił ci się AFR, bo zmieniła ci się dynamika przepływu masy powietrza więc i odczyt MAFA może się różnić od seryjnego-ja to tak widzę. Ja bym w ten sposób nie jeździł.
Falowanie jest na LPG i na PB?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dokładnie to oznacza usterkę czujnika spalania stukowego, na razie cofnę zapłon a jeśli to nic nie da i dalej będzie wyskakiwał to podmienie czujnik ze starego silnika. MIL is off ozacza ze nia ma błędów. MIL to inne określenie check engine.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Też mam VE w p11.144 i też mam ten błąd:) ale jak robiłem strojenie to lokalny magik miał słuchawki i mimo tego kodu nic a nic nie stukało, check ani razu nie zaświecił a kod wraca non stop i tak od roku. Próbowałem podmianki na inny stukowy - to samo. Może to okablowanie? moze gdzieś tam coś jest nie tak? ja nie umiem tego sprawdzić:) u mnie jest DET2, a błąd wraca po skasowaiu dość szybko, niezależnie czy LPG czy PB98.
przez ELM327 widać wartości zapłonu, chyba 30-31 jest u mnie podczas jazdy (a max do 35 może widziałem, ale nie jestem pewien) nie wiem na ile to prawdziwe:) ale jakby komp cofnął to powinno spaść, nie?
ogarnąłeś może wolne obroty? ja podpiąłem u siebie krokowca VE do dolotu i teraz mam wolne 1000-1100, w sumie jakbym waxstat odłączył:) byłoby dobrze, na zimnym mam więcej, a takie wolne reguluje mi śrubka ogranicznika co tykałem (wiem - nie powinienem), ogólnie krokowiec VE wydaje sie fajny:) ma śrubkę do powietrza na wolnych, ale jeszcze nie miałem czasu nim kręcić ani otwierać elektrozaworów.
ogarnąłeś może wolne obroty? ja podpiąłem u siebie krokowca VE do dolotu i teraz mam wolne 1000-1100, w sumie jakbym waxstat odłączył:) byłoby dobrze, na zimnym mam więcej, a takie wolne reguluje mi śrubka ogranicznika co tykałem (wiem - nie powinienem), ogólnie krokowiec VE wydaje sie fajny:) ma śrubkę do powietrza na wolnych, ale jeszcze nie miałem czasu nim kręcić ani otwierać elektrozaworów.