[ Primera] Midori no yajirushi - Wagon NEO VVL by PrzeRuSco
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
W zeszłym tygodniu korzystając z ładnej pogody wybrałem się do teściów i zabrałem za zabezpieczanie kielichów od spodu (od góry zrobiłem jakiś miesiąc temu). Plan był taki że wypiaskuję całe kielichy do żywego, ale skonstruowana prze zemnie piaskarka z gaśnicy słabo działała (nie wiem czy za gruby piasek, za duża dysza czy za słaby kompresor) ale jakoś po całym dniu męczarni udało mi się wypiaskować miejsca z korozją. Dalej to już z górki cortanin F, podkład reaktywny Novol Protect 340 2 warstwy, podkład akrylowy Novol Protect 310 2 warstwy i na koniec konserwacja podwozia Novol Gravit 660 2 warstwy i tu popełniłem błąd bo położyłem je za grubo i schło mi 3 dni więc musiałem pożyczyć od teścia Corollę żeby jakoś w niedziele wrócić do Wawy z rodziną. Ale wczoraj po pracy pojechałem do teściów złożyłem wszystko do kupy i wróciłem primerą do domu.
Przed
W trakcie - zdjęć z poszczególnych etapów brak z powodu mojego wku#$%nia na piaskarkę
Po
Przed
W trakcie - zdjęć z poszczególnych etapów brak z powodu mojego wku#$%nia na piaskarkę
Po
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Good job!!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Fajnie wyszło zawsze lubię takie roboty po wypiaskowaniu będzie się na pewno dobrze trzymać mimo, że dłużej to trwało.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Przy okazji wymieniłem osłony przeciwkurzowe w przednich amortyzatorach ponieważ nowe zamienniki KYB są z plastiku po 2 miesiącach używania odkształciły się i w ogóle nie spełniały swojej funkcji więc wyjąłem ze starych tylnych kolumn oryginalne osłony (z gumy) połączone razem z obojem i zastąpiłem te plastikowe i odbój. Zobaczymy czy zda to egzamin, a tak w ogóle to zastanawia mnie dlaczego tył ma odbój razem z osłoną a przód oddzielnie?
[ Dodano: 2015-10-05, 21:42 ]
Jako że niedawno miałem urodziny to dostałem od rodziny prezent
patrząc na pudełko myślę sobie jakaś końcóweczka wydechu
w środku ulotka z kodem QR do filmu z instrukcją montażu i prezentacją
małe zdziwienie jak zobaczyłem zawartość pudełka
no i film z youtube bo na mój wydech nie weszło
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BBzl5VXGjk4&app=desktop[/youtube]
No dobra koniec żartów mojego brata, teraz prawdziwy prezent
tym razem w środku to co powinno być czyli Aisin 073A (chyba oryginalne)
w komplecie jeszcze łożysko oporowe.
[ Dodano: 2015-10-18, 23:32 ]
Jako że zbliża się zima zakupiłem kapcie na tę porę roku.
A ponieważ pogoda w sobotę nie była najgorsza postanowiłem odświeżywszy trochę komorę silnika bo syf był niemiłosierny, po zabiegu wyglądało to całkiem przyzwoicie.
Ale żeby nie było za pięknie to po załączeniu zapłonu następnego dnia żarzyła się kontrolka ręcznego, więc odłączyłem wtyczkę od zbiorniczka wyrównawczego przeczyściłem i po podłączeniu już nie świeciła. Odpaliłem silnik i wszystko w porządku. Niestety w drodze powrotnej do domu po jakiś 50 km zatrzymałem się pierwszy raz na światłach i okazało się że mam włączony na stałe Coobciowy Power Button tzn obroty na biegu jałowym wynosiły 1600-1700 tak jak by był cały czas na ssaniu Na apce od gazu sprawdziłem że jak jadąc puszce gaz to w każdym zakresie obrotów wtryski podają paliwo nie zależnie czy na LPG czy PB, a z tego co pamiętam to powyżej 1500 obrotów nie powinny podawać paliwa. Jak dojechałem do domu sprawdziłem tylko że przepustnica się domyka i więcej pomysłów nie miałem.
[ Dodano: 2015-10-19, 10:17 ]
Temperatura silnika 83*, obroty już tylko 1250
Czyżby znów TPS?
[ Dodano: 2015-10-05, 21:42 ]
Jako że niedawno miałem urodziny to dostałem od rodziny prezent
patrząc na pudełko myślę sobie jakaś końcóweczka wydechu
w środku ulotka z kodem QR do filmu z instrukcją montażu i prezentacją
małe zdziwienie jak zobaczyłem zawartość pudełka
no i film z youtube bo na mój wydech nie weszło
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BBzl5VXGjk4&app=desktop[/youtube]
No dobra koniec żartów mojego brata, teraz prawdziwy prezent
tym razem w środku to co powinno być czyli Aisin 073A (chyba oryginalne)
w komplecie jeszcze łożysko oporowe.
[ Dodano: 2015-10-18, 23:32 ]
Jako że zbliża się zima zakupiłem kapcie na tę porę roku.
A ponieważ pogoda w sobotę nie była najgorsza postanowiłem odświeżywszy trochę komorę silnika bo syf był niemiłosierny, po zabiegu wyglądało to całkiem przyzwoicie.
Ale żeby nie było za pięknie to po załączeniu zapłonu następnego dnia żarzyła się kontrolka ręcznego, więc odłączyłem wtyczkę od zbiorniczka wyrównawczego przeczyściłem i po podłączeniu już nie świeciła. Odpaliłem silnik i wszystko w porządku. Niestety w drodze powrotnej do domu po jakiś 50 km zatrzymałem się pierwszy raz na światłach i okazało się że mam włączony na stałe Coobciowy Power Button tzn obroty na biegu jałowym wynosiły 1600-1700 tak jak by był cały czas na ssaniu Na apce od gazu sprawdziłem że jak jadąc puszce gaz to w każdym zakresie obrotów wtryski podają paliwo nie zależnie czy na LPG czy PB, a z tego co pamiętam to powyżej 1500 obrotów nie powinny podawać paliwa. Jak dojechałem do domu sprawdziłem tylko że przepustnica się domyka i więcej pomysłów nie miałem.
[ Dodano: 2015-10-19, 10:17 ]
Temperatura silnika 83*, obroty już tylko 1250
Czyżby znów TPS?
Ostatnio zmieniony 2016-05-20, 07:07 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 2 razy.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Nauka wolnych obrotów nic nie dała. Uwalony jest TPS, nie da się ustawić w przedziale 0,35-0,65V na włączonym zapłonie, fabryczne ustawienie wskazywało 1,3V i maksymalnie wychylony pokazuje 0,18 ale jakikolwiek ruch i od razu wskakuje na 1,25 lub więcej. Co najciekawsze nie wywala check'a. Tak więc poszukuję TPS'a
Ostatnio zmieniony 2015-10-20, 18:11 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 2 razy.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
napisz do wod2u..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Może jakiś mały up?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
U janusza w temacie zobaczyłem, ze można cześć zegarów od p10egt użyć jako zegar ciśnienia i temperatury oleju. Zanabyłem więc takowe i zacząłem rzeźbę. Na chwilę obecna tak wyszło umiejscowienie zegarów
Czujniki nie są jeszcze podłączone (janusz jak zwykle wszystko wytłumaczył) ale już zakupione
a oto co pozostało z zegarów od p10egt
jak by ktoś potrzebował obrotomierz do 9k , prędkościomierz do 240 km/h lub płytki od kontrolek to PW.
Po 6 latach eksploatacji okazało się że w aku brakuje 1,5 litra elektrolitu, po uzupełnieniu wodą dystylowana rozładowywał się za szybko więc zakupiłem nowy przy okazji wymieniłem klemę plusową, minusową niestety się nie dało bo jest zintegrowana z przewodem, ale jak pojadę na wieś to odpowiednia ją przerobię i podłącze dodatkową masę do silnika.
[ Dodano: 2016-05-04, 09:50 ]
W jeden z dni długiego weekendy wystrugałem sobie zimny dolot z nadkola przy użyciu elastycznego przewodu dolotowego znanej i cenionej firmy Simota o średnicy 77 mm.
Dziura jak dziura
Otwór po rezonatorze zaślepiony co by ciepłe powietrze za łatwo się nie dostawało.
Przy okazji oczyściłem trochę z rdzy i prysnąłem podkładem podstawę akumulatora.
Musiałem też dokonać relokacji kompa od gazu, bo inaczej aku się nie mieścił.
Odczucia pozytywne, według ScanMastera temperatura zasysanego powietrza wynosiła przy 13* na zewnątrz odpowiednio:
- korek 33-35*
- jazda po mieście 23-25*
- trasa 18-21*
Niestety nie zmierzyłem temperatury przed modem ale na pewno była sporo wyższa tym bardziej że w komorze jest nie owinięty SSAC.
Czujniki nie są jeszcze podłączone (janusz jak zwykle wszystko wytłumaczył) ale już zakupione
a oto co pozostało z zegarów od p10egt
jak by ktoś potrzebował obrotomierz do 9k , prędkościomierz do 240 km/h lub płytki od kontrolek to PW.
Po 6 latach eksploatacji okazało się że w aku brakuje 1,5 litra elektrolitu, po uzupełnieniu wodą dystylowana rozładowywał się za szybko więc zakupiłem nowy przy okazji wymieniłem klemę plusową, minusową niestety się nie dało bo jest zintegrowana z przewodem, ale jak pojadę na wieś to odpowiednia ją przerobię i podłącze dodatkową masę do silnika.
[ Dodano: 2016-05-04, 09:50 ]
W jeden z dni długiego weekendy wystrugałem sobie zimny dolot z nadkola przy użyciu elastycznego przewodu dolotowego znanej i cenionej firmy Simota o średnicy 77 mm.
Dziura jak dziura
Otwór po rezonatorze zaślepiony co by ciepłe powietrze za łatwo się nie dostawało.
Przy okazji oczyściłem trochę z rdzy i prysnąłem podkładem podstawę akumulatora.
Musiałem też dokonać relokacji kompa od gazu, bo inaczej aku się nie mieścił.
Odczucia pozytywne, według ScanMastera temperatura zasysanego powietrza wynosiła przy 13* na zewnątrz odpowiednio:
- korek 33-35*
- jazda po mieście 23-25*
- trasa 18-21*
Niestety nie zmierzyłem temperatury przed modem ale na pewno była sporo wyższa tym bardziej że w komorze jest nie owinięty SSAC.
Ostatnio zmieniony 2016-05-04, 12:42 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 2 razy.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Też muszę o tym wreszcie pomyśleć, bo części już trochę leżą w pokoju...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zamiast grzebienia do wtrysków lepszym wyborem było by dać takie adaptery
http://allegro.pl/g60-trojnik-rozdziela ... 08764.html
i zasilanie z dwóch stron .
http://allegro.pl/g60-trojnik-rozdziela ... 08764.html
i zasilanie z dwóch stron .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Z poprzedniej instalacji miałem takie adaptery więc je wykorzystam a zasilanie grzebienia też będzie z dwóch stron.
[ Dodano: 2016-06-29, 12:42 ]
Wpadło też serwo M215T 9" z X-Trail'a oraz pompa hamulcowa BM57 1 1/16" z Patrola 2,8 TD Y60
[ Dodano: 2016-07-01, 18:15 ]
Będą też nowe wałki półosi i przegub wewnętrzny prawy wszystko zakupione u Nieznajka w Wyganowie
[ Dodano: 2016-06-29, 12:42 ]
Wpadło też serwo M215T 9" z X-Trail'a oraz pompa hamulcowa BM57 1 1/16" z Patrola 2,8 TD Y60
[ Dodano: 2016-07-01, 18:15 ]
Będą też nowe wałki półosi i przegub wewnętrzny prawy wszystko zakupione u Nieznajka w Wyganowie
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Ad@mus, te od Nieznajka i tak mają pogrubienie. No i nie ma problemów z ich montażem... =)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Odpalił
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YWo2i11 ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YWo2i11 ... e=youtu.be[/youtube]
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, good job.
Komentarz na koniec - "nie za dobrze Ci to chodzi" - padłem
Komentarz na koniec - "nie za dobrze Ci to chodzi" - padłem
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Niestety nie musielismy cos zle podłączyć ecumastera (podejrzewam przekaźnik od zmiennych faz reszta była robiona według schematu) bo na twojej mapie w ogóle nie odpala a na "zerowej" mapie odpala ale nie trzyma wolnych obrotów wyskakuje błąd przepływki i nie reaguje na padał gazu. Na razie odpuszczam na czas urlopu
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Nawet z źle podłączonymi fazami powinien odpalić bez problemu, tylko nie załączy się 2 faza przy danych obrotach. Masz auto po lifcie, może to tylko kwestia konfiguracji det3 do Twojego Ecu? nie mam porównania więc nie wiem co tam się zmieniło.
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033