[ Primera] Midori no yajirushi - Wagon NEO VVL by PrzeRuSco
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Zapomniałbym w weekend wymieniłem mechanizm wycieraczek na ten od P10, wycieraczka od strony pasażera skrzypiała potwornie, okazało się że sworzeń jest tak zardzewiały że nie da się w w ręku obrócić, za to od kierowcy był tak wyrobiony że ramię wycieraczki prawie zachodziło na maskę.
Przy okazji zakleiłem legendarną zieloną spinkę od strony pasażera.
Przy odkręcaniu mechanizmu wycieraczki pasażera ukręciłem 3 śrubki więc teraz dałem trochę smaru na nie.
No i wszystko złożone
Musiałem tez dać jeden wkręt zamiast spinki dociskającej podszybie przy sworzniu wycieraczki kierowcy bo spinka wyskakiwała i nie dociskała dobrze podszybia, ale wkręt wchodzi w plastikowy kołnierzyk więc z korozją nie powinno być problemu.
Przy okazji zakleiłem legendarną zieloną spinkę od strony pasażera.
Przy odkręcaniu mechanizmu wycieraczki pasażera ukręciłem 3 śrubki więc teraz dałem trochę smaru na nie.
No i wszystko złożone
Musiałem tez dać jeden wkręt zamiast spinki dociskającej podszybie przy sworzniu wycieraczki kierowcy bo spinka wyskakiwała i nie dociskała dobrze podszybia, ale wkręt wchodzi w plastikowy kołnierzyk więc z korozją nie powinno być problemu.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, przychodzę z garażu po walce z wycieraczkami i co widzę na forum: identyczna sytuacja
U mnie też nie dało się obrócić ręką sworznia - dopiero ramię z klucza pomogło i zostaję przy mechanizmie z p11. Jeżeli jeszcze może chwilę podziałać to się nie będę pakował w koszty. A, no i też urwałem część śrub przy odkręcaniu...
Pozdrawiam
U mnie też nie dało się obrócić ręką sworznia - dopiero ramię z klucza pomogło i zostaję przy mechanizmie z p11. Jeżeli jeszcze może chwilę podziałać to się nie będę pakował w koszty. A, no i też urwałem część śrub przy odkręcaniu...
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
PrzeRuSco, jeśli zdjęcie koła rozrządu jest po przestawieniu wałka, mogę się mylić (nigdy nie miałem regulowanych kół) ale moim zdaniem masz cofnięty wałek ssący a nie przyspieszony ( ustawione na retard-opóźnienie). Przyspieszasz zgodnie z ruchem łańcucha rozrządu.
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Zdjęcie jest po przestawieniu rozrządu. Przyspieszenie rozrządu jest gdy kręci się wałkiem zgodnie z kierunkiem jego pracy, więc jeśli kręcę kółkiem to w przeciwna stronę. W moim przypadku małe kółko z napisami jest stałe w stosunku do wałka (napisy na nim pokazują w którą stronę kręcić wałkiem), więc kręcę dużym ze skalą to w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
A ja twierdzę, że oznaczenie jest złe. Powiedzmy, że rozrząd jest przyspieszony o około pół ząbka Zresztą jak bym przyspieszył o cały raczej bym odczul odwrotny skutek, a jednak po modzie coś tam jakby lepiej szło.
Na tym zdjęciu może trochę słabo ale widać że 10 kresek to jeden ząbek.
A na tym że przyspieszyłem o 6 kresek.
Jak będę zdejmował pokrywę klawiatury, to zrobię jedno wyraźne foto żeby było widać te pół ząbka
Na tym zdjęciu może trochę słabo ale widać że 10 kresek to jeden ząbek.
A na tym że przyspieszyłem o 6 kresek.
Jak będę zdejmował pokrywę klawiatury, to zrobię jedno wyraźne foto żeby było widać te pół ząbka
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, dobrze kombinujesz, ale nie do końca. Masz rację z tymi stopniami, ilością zebów i ,że jedna podziałka to 1 stopień obrotu wałka rozrządu. Tylko fazy rozrządu podawane są w stopniach obrotu wału korbowego !, który kręci się dwa razy szybciej niż wałek rozrządu. Stąd wychodzą te 2 stopnie (crank - w skrócie wał korbowy).
Kierunek kręcenia dobry, ale wałek przyśpieszony jest o 12*.
Kierunek kręcenia dobry, ale wałek przyśpieszony jest o 12*.
To co piszesz ma sens, tylko jedno mnie zastanawia
sam już nie wiem, a może podawane przez np bodka te 4-6* to właśnie na wałku rozrządu a nie wale korbowym?Coobcio pisze:Tylko że jeden ząbek to zdecydowanie za dużo (ok 11 stopni).
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
lPrzeRuSco, jasne, że te stopnie są dla wałka rozrządu. przyspieszasz wałek ssacy a nie wał korbowy.
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
PrzeRuSco, Nie wiem, jakie stopnie podają Bodek i Coobcio, trzeba by się ich spytać.
Tak jak pisałem, kółko regulowane podziałkę ma podaną w stopniach obrotu wału korbowego (każdy znak = 2* obrotu wału korbowego(crank). Tak samo fazy rozrządu i czasy wałka podawane są dla obrotów wału korbowego(punktem odniesienia jest tłok i jego przejście przez DMP i GMP).
Dla mnie powinno się podawać właśnie w takich miarach. Ale może być, ze te jest to kątowe przesuniecie wałka rozrządu.
Tak jak pisałem, kółko regulowane podziałkę ma podaną w stopniach obrotu wału korbowego (każdy znak = 2* obrotu wału korbowego(crank). Tak samo fazy rozrządu i czasy wałka podawane są dla obrotów wału korbowego(punktem odniesienia jest tłok i jego przejście przez DMP i GMP).
Dla mnie powinno się podawać właśnie w takich miarach. Ale może być, ze te jest to kątowe przesuniecie wałka rozrządu.
W ciągu tygodnia będę się widział z bodkiem to się dowiem.
A tym czasem spy foto
AGX i sprężyny właśnie od kolegi romano - dzięki
Cały set wleci dopiero na wiosnę.
A tym czasem spy foto
AGX i sprężyny właśnie od kolegi romano - dzięki
Cały set wleci dopiero na wiosnę.
Ostatnio zmieniony 2015-10-26, 13:22 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Taki sam bo jak przejechałem się twoją byłą to stwierdziłem że chce mieć to samo u siebie. Zakupiłem Ultra SR i zacząłem zbierać na resztę a akurat romano miał AGX i eibachy w dobrej cenie to zanabyłem. Ciekawe ja AGX sprawdzą się w kombi.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Jeśli chodzi o kierunek przestawienia wałka to wg obrazka ze strony Tomei jest wszystko ok:
Źródło: http://www.tomeipowered.com/BTE/index.p ... 0-engines/
Zazdroszczę amorków tylnych
Źródło: http://www.tomeipowered.com/BTE/index.p ... 0-engines/
Zazdroszczę amorków tylnych
pozdr. Kamil
Specjalnie na prośbę Ad@musa
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yQQ4nDR ... e=youtu.be[/youtube]
choć tak jak mówiłem jest zamulony a na dodatek słabe opony i mokro.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yQQ4nDR ... e=youtu.be[/youtube]
choć tak jak mówiłem jest zamulony a na dodatek słabe opony i mokro.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
bombel w opisie modelu sam podawałeś że 9,6 a tu http://www.motofakty.pl/samochody/dane- ... 002-kombi/ dla kombi podają 10,5. Jedno jest pewne po modach czuć kolosalną różnicę w stosunku do tego co było po zakupie.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Skoro po podstawowych modach doszedłem do serii, muszę chyba zrobić remont silnika (opcja podmiany o której kiedyś pisałem z silnikiem kumpla po remoncie odpada bo udało mu się sprzedać chrupa) tym bardziej że chla olej jak alkoholik wódę. Wszedłem w posiadanie silnika SR20DEH z p11GT (brak wałków, stan jednostki nieznany) użytkownika akarczma. I teraz mam dylemat co robić - remontować DEH, czy dokupić wałki i wsadzić DEH a remontować DE? Dodam że samochód potrzebuje na co dzień więc któryś musi być włożony, a remont chciałbym zrobić samemu więc trochę to potrwa. Macie propozycje jakie mody jeszcze można zastosować w silniku (chce dać tłoki z 300zx), może jakąś hybrydę zrobić? No i czym dokładnie różnią się te dwa silniki oprócz wałków?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, na sprawność silika wpływa jego kompresja i szczelność na cylindrach, jeśli masz komresje i szczelność to po co remontować?? Może gdzieś tam ma minimalne zużycie ale bardziej stawiam u ciebien zamulenie (katlizatory? tłumiki? smery bajery?) Dodatkowo zalecam płukankibo polifty lubią zapiekać się na zamkac pierścieni tłokowych
obadaj teat Michałb86, on niby p modach miał dopiero osiagnieta serie a zadowalający efekt dał kpl przygotowany układ wydechowy oraz czary sondami w Boca Motors
obadaj teat Michałb86, on niby p modach miał dopiero osiagnieta serie a zadowalający efekt dał kpl przygotowany układ wydechowy oraz czary sondami w Boca Motors
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
No właśnie chciałem zwiększyć kompresję do 11:1 przez tłoki z 300zx, a szczelności chyba nie ma bo mierzenie ciśnienia sprężenia (przed modem rozrządu) dało wyniki:
1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12; 15
Drugi wynik to próba olejowa więc jeżeli dobrze rozumiem to brak szczelności na tłokach.
Mając drugi silnik mogę sobie przy nim dłubać i się czegoś nauczyć (nigdy nie rozbierałem silnika ale chyba mając manuala i haynes'a da się go złożyć?) i przy okazji zmodzić ile się da.
1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12; 15
Drugi wynik to próba olejowa więc jeżeli dobrze rozumiem to brak szczelności na tłokach.
Mając drugi silnik mogę sobie przy nim dłubać i się czegoś nauczyć (nigdy nie rozbierałem silnika ale chyba mając manuala i haynes'a da się go złożyć?) i przy okazji zmodzić ile się da.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT