Akumulator
Moderator: azorek
Akumulator
Witam
Koledzy mam pytanko jaki powinien być najlepszy akumulator do nissana murano?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.<Marcin>.
Koledzy mam pytanko jaki powinien być najlepszy akumulator do nissana murano?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.<Marcin>.
Jakiś czas temu robili test w Motorze i tam wygrał dość wyraźnie akumulator marki Varta
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Akumulator fabryczny:
1/ 12V, 65Ah, 582 CCA - dla wersji bez inteligentnego kluczyka
2/ 12V, 65Ah, 720 CCA - dla wersji z inteligentnym kluczykiem.
CCA = prąd rozruchu przy zimnym silniku. Im więcej tym teoretycznie lepiej. CCA jest to chyba norma amerykańska i to nie jest to samo co "A". Niestety nie znam przeliczników. Generalnie, im więcej CCA (lub A) to większy prąd rozruchowy - ale tutaj należy też przeliczyć wartości - np liczba Amper wg normy EN jest inna niż liczna Amper wg. normy DIN itd, więc jak będziesz porównywał akumulatory to zwróć uwagę czy zastosowane są te same normy.
Jak zastosujesz akumulator o trochę większej pojemności niż 65Ah to nic się nie stanie (np. 70, czy 75 Ah), ale uważaj, bo jak dasz zbyt wysoką pojemność to będzie cały czas niedoładowany i szybciej padnie.
1/ 12V, 65Ah, 582 CCA - dla wersji bez inteligentnego kluczyka
2/ 12V, 65Ah, 720 CCA - dla wersji z inteligentnym kluczykiem.
CCA = prąd rozruchu przy zimnym silniku. Im więcej tym teoretycznie lepiej. CCA jest to chyba norma amerykańska i to nie jest to samo co "A". Niestety nie znam przeliczników. Generalnie, im więcej CCA (lub A) to większy prąd rozruchowy - ale tutaj należy też przeliczyć wartości - np liczba Amper wg normy EN jest inna niż liczna Amper wg. normy DIN itd, więc jak będziesz porównywał akumulatory to zwróć uwagę czy zastosowane są te same normy.
Jak zastosujesz akumulator o trochę większej pojemności niż 65Ah to nic się nie stanie (np. 70, czy 75 Ah), ale uważaj, bo jak dasz zbyt wysoką pojemność to będzie cały czas niedoładowany i szybciej padnie.
Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures.
Przeliczników jako takich być nie może, bo mając prąd rozruchu w danej temperaturze to jedynie możemy sobie wyestymować, jaki ten prąd będzie w temperaturze wyższej/niższej. No chyba, że mamy podane w kilku temperaturach prądybilro pisze:Niestety nie znam przeliczników.
Amper ma generalnie jedną definicję, ewentualnie różne normy mogą podawać prąd wydany z akumulatora w różnych warunkach, to tak dla sprostowaniabilro pisze: liczba Amper wg normy EN jest inna niż liczna Amper wg. normy DIN itd,
zakończmy akademicką dyskusję nt. Mr Ampera , skrót myślowy i wiadomo o co chodziło.
Żeby już nikt się nie czepiał to powinienem był napisać: "wartość natężenia prądu rozruchowego, podana na tym samym akumulatorze, będzie inna wg. normy EN i inna wg. normy np. DIN, chociaż jest to ten sam akumulator "
Żeby już nikt się nie czepiał to powinienem był napisać: "wartość natężenia prądu rozruchowego, podana na tym samym akumulatorze, będzie inna wg. normy EN i inna wg. normy np. DIN, chociaż jest to ten sam akumulator "
- Strażak Sam
- nowy na forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Strażak Sam
- nowy na forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
- Lokalizacja: Warszawa
Strażak Sam, może warto zainwestować w żelowy akumulator?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Ja kupiłem Murano z 2005 roku (USA) miesiąc temu, przejechałem nim ponad 1000 km. Ostatnio temperatura spadła poniżej 9 stopni C nocą i zaczęły się problemy z akumulatorem. Z tego co się zorientowałem akumulator ma ponad 5 lat. Nie ładuje się w czasie jazdy po kilkudziesięciu kilometrach odpala się kontrolka akumulatora Break, a po wyładowaniu po niżej 9Ah komputer wyłącza wszystko. Mechanicy poinformowali mnie że może to być wina albo akumulatora albo alternatora, albo samych szczotek w alternatorze. Akumulator to Szwabski POLAR PLUS 64,9 Ah EN 610. A co wy uważacie?
Re: Akumulator
Mam pytanie jak wyciągnę z auta akumulator do ładowania i podlocze z powrotem po nocnym ładowaniu to nie będzie żadnych problemów typu adaptacja przepustnicy świecące kontrolki asr i takie tam