Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Śmierć Wycieraczek

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

[P10/WP10] Śmierć Wycieraczek

Post autor: lisek » 2010-03-03, 07:22

Ostatnia zima dała się we znaki moim wycieraczkom. Rano po odpaleniu auta był z nimi taki problem, że po uruchomieniu bardzo wolno pracowały, z dużym oporem. Pomagało troche zwiększenie im poślizgu spryskiwaczem. Problematyczny był, głównie pierwszy ich przebieg, drugi już szedł lżej a potem już chodziły normalnie. Dzisiaj Włączyłem wycieraczki i kaplica. Drgnęły lekko ale nawet się nie ruszyły. Podniosłem je żeby ułatwić im przejscie zeby sie chociaż silnik nie spalił, ale to tez nie pomogło. Jeszcze szarpiąc się z nimi jedną zluzowałem, mam tylko nadzieję, że na wieloklinie przy ramieniu a nie popsułem niczego w kabinie.

Aktualnie wycieraczki troche z ręczną pomocą ruszyłem i jest jeszcze gorzej bo sa na środku szyby, i ani w jedną ani w drugą. Pewnie jak sie ociepli to zadziałają, wczoraj jeszcze działały.

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego ich zachowania?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-03, 08:02

lisek pisze:Ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego ich zachowania?
Pewnie standardowo wyrobiły sie zabki te na których zamontowane są wycieraczki. A silniczek normalnie pracuje??

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-03-03, 14:29

nie, silnik nie pracuje, na pewno zerwałem wieloklin to sie nie martwie tym, naprawie, ale czemu silnik nie chodzi? Może po prostu skończyły sie szczotki?

[ Dodano: 2010-03-03, 15:58 ]
wieloklin sie nie rozsypał, przykrecilem srubke i jest ok, co nie zmienia faktu ze wycieraczki nie chodzą, silniczek jakby miał za duży opór. CYka i puszcza, cyka i puszcza, przez droge do domu wycieraczki zdążyły wjechać na szczyt i powinny wracać, ale słabo im idzie, nie wiem jak moge je cofnąć za bardzo. Silniczek sie grzeje wiec wygląda na to , że albo jest za słaby żeby je ruszyć, albo stawiają z jakiegoś powodu tak duży opór.

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-03, 16:13

Na starym forum to opisywałem gdzieś... Bo miałem tak samo.

Wszystkie objawy o których piszesz wskazują na ZATARCIE się w tulejach czopów ramion wycieraczek.
Miejsc w których są mocowane tzn tu gdzie zakładasz je na wieloklin.Trzeba obydwa mocowania wyjąć (po 3 śruby) i je pooczyszczać a potem przesmarować, ja posmarowałem smarem grafitowym gdyż tam są tuleje ślizgowe.
Ja miałem tak zatarte że ręką nie mogłem uciągnąć.Silnik je ciągnął ale wyglądało to tak jakby miał ducha wyzionąć.

Na 100% masz to samo.Prosta sprawa ,dasz radę.

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-03-05, 11:34

w sumie doczytałem dopiero teraz ;-) Tak, już po problemie. Okazało się, że na jednym ze swożni wycieraczki brakowało plastikowego zabezpieczenia i zardzewiało. Jestem podwrażeniem mocy silnika, bo on jakoś tym ruszał , a dopiero po mocnym zamocowaniu na stole i przy pomocy dużego przedłużenia z dzwigni dałem rade tym ruszyc.
Przy samym wieloklinie jest seger zabezpieczający. Wybiłem go i po godzinie kombinacji zupełnie otworzyłem to ustrojstwo. Sporo czyszczenia, skrobania, potem troszke smaru i pracuje jak nowe. Właśnie to złożyłem działa cudnie :P

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-05, 23:08

Ale sworznie wycieraczek są osadzone w plastikowych tulejach . (bardzo podobne co w P11)
Jak to musiało ci zardzewieć że nie dało się obrócić ,zawsze wycierają się tuleje plastikowe i robi się luz.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-03-07, 10:17

no właśnie nie. W 100nx jest w platiku, w P11 jest w plastiku a w P10 jest w aluminium

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-07, 11:25

Widziałem kiedyś na Allegro właśnie komplet sworzni z cięgnami do P10 używane i tuleje były plastikowe .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-03-07, 12:39

Ja z tego co pamiętam,też mam plastikowe.

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-03-10, 11:39

mejbi ;-) No ja mam w aluminium niestety :)
Aktualnie VW Jetta 1.9D 2006r

A wcześniej P10 95" 1.6, i N14 1.4 94"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-10, 11:52

Ja bym wolał w Aluminium , raz na 2 lata bym dobrze nasmarował i by śmigało .
Tuleje plastikowe się wyrabiają i pękają . Mi tuleja pękła jak zakładałem nowe cięgno.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-10, 22:58

Mam wrażenie ,że niektórzy mylą w temacie część o której mowa.

Nie mówimy o czopach ramion(plastikowych) tylko o sworzniach (mocowaniach) do nadwozia ,tam do czego mocujemy ramie wycieraczki.
Tam chyba nie pracuje w plastiku.Tzn u mnie na pewno nie pracuje bo wtedy zardzewiało.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-10, 23:35

marceli pisze:Mam wrażenie ,że niektórzy mylą w temacie część o której mowa.

Nie mówimy o czopach ramion(plastikowych) tylko o sworzniach (mocowaniach) do nadwozia ,tam do czego mocujemy ramie wycieraczki.
Tam chyba nie pracuje w plastiku.Tzn u mnie na pewno nie pracuje bo wtedy zardzewiało.
Kolego nikt nie myli części o której mowa
masz linki do allegro
P10 http://moto.allegro.pl/item948086501_me ... a_p10.html

P11 http://moto.allegro.pl/item932280455_sw ... a_p11.html
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-03-11, 10:04

no i u mnie jest to aluminiowe nie plastikowe, był to tez element oryginalny, bo ma oznaczenia producenta, więc widac w niektórych modelach dawali metalowe.

xantu
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-04-15, 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xantu » 2010-04-15, 11:18

Mam też aluminiowe... i ten sam problem. Dzisiaj czyszczenie :-|
Coś ta zima dała się we znaki...

chmielo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-19, 15:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: chmielo » 2010-04-19, 10:32

ano parę dni temu u mnie wycieraczki zaczęły piszczeć i słabo chodzić. Jak już to wszystko zdemontowałem to czop w plastikowej oprawie nie chciał się obracać.Dopiero jak wybiłem
ten plastik to zobaczyłem jaki tam syf,rdza.Wyczyściłem szczotką i porządnie nasmarowałem smarem(luzów brak).Po zmontowaniu świetnie chodzą i cicho.Zajęło mi to 45min , a dodam, iż w tamtym roku przy takich oznakach lałem wd40 i zalałem wszystko olejem bez demontażu.(i jednak na długo nie pomogło)silniczek wycieraczek ma dużą siłę skoro obracał tak zatartymi czopami.

xantu
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-04-15, 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xantu » 2010-04-19, 18:44

ano... u mnie był także syf... :-o Po wybiciu sworzni musiałem je czyścić długo i namiętnie bardzo drobnym papierem ściernym. Następnie, zgodnie z radą, nasmarowałem smarem miedzianym. Luzów prawie nie ma... Sworznie mają już naście lat i trochę, miejscami są wyżarte. Ale po nasmarowaniu, złożeniu i przetestowaniu wycieraczek żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej - niebo a ziemia -- chodzą leciutko! :hah:
Pozdrawiam wszystkich i życzę owocnego smarowania sworzni!

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-10-05, 12:52

moje już mają luzy i duże wżery.można gdzieś je zanabyć w detalu?
nissan.. i wszystko jasne..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”