Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Hamownia Toruń

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Hamownia Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-08-26, 15:45

Primera P11 (98 rok), silnik 2.0 + lpg

rysunek pierwszy:


1. wykres pogrubiony - PB 95
2. wykres cienki - LPG, zwykły mixer zamontowany w dolocie powietrza, tuż przed przepustnicą.
Na rynku widać, że wykres dla benzyny jest bardzo poszarpany. Przyczyną miała być kończąca się pompa paliwa. Niestety pompe wymieniłem na inną i objawy nie ustąpiły.


rysunek drugi (wszystki wygresy dla LPG):

zdemontowany zwykły mikser gazu. zainstalowany BLOS. zamontowany filtr stożkowy za lewą lampą, w miejscu zborniczka wyrównaczego cieczy chłodzącej.
1. wykres pierwszy - zapłon przyśpieszony o 3 jednosktki (w skali od 1 do 10, gdzie jeden to ustawienie fabryczne a 10 przyśpieszony na maxa).
2. wykres drugi - zapłon przyśpieszony o 8.
3. wykres trzeci - zapłon przyśpieszony o 5.
4. wykres czwarty - zapłon przyśpieszony o 5, ale BLOS rozkręcony o równe cztery obroty. wcześniejsze pomiary dla BLOSA rozkręconego o trzy i pół obrotu.

bardzo ciekawy (ale negatywny) jest drugi wykres, gdzie zapłon był przyśpieszony prawie na maxa.
Wykresy momentu i mocy przebiegają trochę niżej od pozostałych i osiągają szczyt przy 4700 obr/min i potem drastycznie spadają.

Różnica pomiędzy wykresem 3 i 4 jest niewielka (rozkręcenie blosa o dodatkowe pół obrotu).

co by nie było widać, że różnica pomiędzy zwykłym mikserem (rysunek 1) a BLOSEM+ustawienie zapłonu (rysunek 2) jest duża. chociaż po zamontowaniu blosa jakoś specjalnie zadowolony nie byłem.
Przyrost mocy wynosi 15 KM, a przyrost momentu o 25 Nm pomiędzy zwykłym mikserem gazu, a BLOSEM+przyśpieszony zapłon.

Niemniej wszystkie wykresu rysunku 2 pokazują, że silnik ciągnie tylko do niecałych 5000 obr/min. a później wogóle nie ma góry.

Nie wiem czy to już są graniczne możliwości instalacji LPG II generacji + BLOS, czy da sie jeszcze coś z tym zrobić?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-27, 08:29

A do jakiej mocy masz parownik?

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-08-27, 08:34

A czy ty czasem nie masz 125KM w serii , bo taka wersja była na rynek niemiecki ?
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-08-27, 14:40

Hiszpan 207, myślę , że najlepszy wynik wyskoczy przy blosie i zwykłym filtrze powietrza. Na stożku tego powietrza jest za dużo , stożek nie bardzo nadaje się do gazu.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-08-27, 14:47

Raczej to nie wersja 125 KM bo samochód był kupiony w polskim salonie, ale w gruncie rzeczy nie wiem jak to poznać.

Co do parownika, to całkiem możliwe, że jest do 94kW. Jest tak zamontowany, że bez wyjęcia nie da sie sprawdzić co to jest. jak znajde troche czasu to go wyciągne i sprawdze.

[ Dodano: 2010-09-17, 11:07 ]
sprawdziłem w papieerach i ten parownik to emmegas ML 94 (130 KM)

Czy po wymianie parownika na wydajniejszy moment też się poprawi w całym zakresie obrotów?
czy tylko utrzyma się na jakimś "stałym" poziomie powyżej 5000 obr/min (nie będzie tak drastycznie spadać) i wzrośnie tylko moc powyżej 5000 obr/min a moment już nie pójdzie do góry?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamownie i spotkania”