P10 Bigbrake 280 co potrzeba
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
P10 Bigbrake 280 co potrzeba
Co potrzeba do swapa hebli do P10GT z P11GT tych 280mm. Zacisk, tarcza, klocki co jeszcze?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
z P11 GT podchodzą pnp same jarzma i tarcze się wymienia...
Z32 trzeba ciut zmodować tzn. samą tarczę, zmniejszyć jej średnicę do 271mm i dowiercić 3 dziury na śruby coby przejść na rostaw 4x114,3mm...
Z32 trzeba ciut zmodować tzn. samą tarczę, zmniejszyć jej średnicę do 271mm i dowiercić 3 dziury na śruby coby przejść na rostaw 4x114,3mm...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
nie mają one ręcznego trzeba by hydrauliczny zrobić...
mają inny rostaw śrub pod jarzma tak wiec za dużo zachodu by je wsadzić...
mają inny rostaw śrub pod jarzma tak wiec za dużo zachodu by je wsadzić...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Czyli kupuje jarzma z P11GT nowe tarczki 280mm i jarzma z p11 wsadzam swoje zaciski z klockami?Coobcio pisze:z P11 GT podchodzą pnp same jarzma i tarcze się wymienia...
Z32 trzeba ciut zmodować tzn. samą tarczę, zmniejszyć jej średnicę do 271mm i dowiercić 3 dziury na śruby coby przejść na rostaw 4x114,3mm...
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
No właśnie to mnie też zastanawia, czy klocki mają być jakieś inne czy takie jak były wcześniej?SiwoL pisze:Czyli kupuje jarzma z P11GT nowe tarczki 280mm i jarzma z p11 wsadzam swoje zaciski z klockami?
Ja jestem na etapie doboru elementów.
Tarcze na przód wlecą najprawdopodobniej MIKODA GT, na tył seria.
Klocki - Ferodo Premier, REMSA lub BRECK. Tylko nie wiem, które wybrać. Dwie ostatnie są polecane jako dobre i w miarę tanie (cena ok. 100zł za komplet)
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
klocki hamulcowe potrzebne będą takie jakie są jarza a wiec z P11 GT - proste i większe...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Nie jestem pewny czy Mikoda GT to dobry wybór, opinie o tarczach Mikody są dość rozbieżne. Pewnie Coobcio będzie wiedział o nich dużo więcej ale z tego co ja wyszukałem to Mikoda GT to po prostu zwykłe tarcze nawiercone i ponacinane dla lepszego odprowadzania gazów i pyłu i w zasadzie to tyle by było z ich "sportowości". Dodatkowo ten akurat model długo się układa (nawet kilka kkm). Skuteczność ich hamowania jest dość średnia a ponadto szybko się przegrzewają i bicia dostają. Natomiast jeżeli chodzi o wygląd to nie ma chyba na rynku nic lepszego za tak mała kasę. Jeżeli już decydować się na zamianę hebli na większe to może lepiej trochę więcej dołożyć i mieć zestaw z prawdziwego zdarzenia. No chyba że totalnie się co do nich mylę i ktoś ma pozytywne doświadczenia to chętnie o tym przeczytam.johny_fellow pisze:Tarcze na przód wlecą najprawdopodobniej MIKODA GT
Nie chcę Cię zniechęcać do tych tarcz akurat ale sam się przymierzam do wymiany i przy poszukiwaniach skupiłem się na skuteczności hamowania i trwałości. Dodatkowo tych niby lepszych to albo słabo szukam albo po prostu do mojego sprzęta nie produkują, Ate Power Disc i Brembo Oro nie ma, są za to EBC Turbo Groove i DBA które kosztują tyle że dech zapiera. Jeżeli ktoś ma sprawdzony zestaw to chętnie go skopiuje.
PS. Miałem niedawno hamowanie ze 190 km/h na seryjnych tarczach i klockach Ate i przy 140 po prostu hamulce się skończyły
Sorry za mały OT
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wielu ziomków odemnie lata na tarczach GT.
W skrócie o nich napiszę:
- Naprawdę odczuwalnie poprawia się siła hamowania
- Hebel nie puchnie tak przy hamowaniu z dużej prędkości nawet na słabych klockach
- Szybko się zcierają i szybciej kończą się klocki!!
W skrócie to na tyle
EBC Turbo GROVE mam w swoim Sunnym VVL, w zasadzie wssytko to co Mikoda z serii GT z tym że zrobiłem na nich 9 kompletów klocków i są w bardzo nie wielkim stopniu zużyte spokojnie w tym sezonie przejeżdżę na nich ze 3-5 kompletów klocków a na przyszły już nowe tarcze i klocki wlecą
W skrócie o nich napiszę:
- Naprawdę odczuwalnie poprawia się siła hamowania
- Hebel nie puchnie tak przy hamowaniu z dużej prędkości nawet na słabych klockach
- Szybko się zcierają i szybciej kończą się klocki!!
W skrócie to na tyle
EBC Turbo GROVE mam w swoim Sunnym VVL, w zasadzie wssytko to co Mikoda z serii GT z tym że zrobiłem na nich 9 kompletów klocków i są w bardzo nie wielkim stopniu zużyte spokojnie w tym sezonie przejeżdżę na nich ze 3-5 kompletów klocków a na przyszły już nowe tarcze i klocki wlecą
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Tarcze GT wlecą. Zobaczymy jak będą się sprawować
Teraz mam zagwozdkę dotyczącą klocków.
Są podobno aż 3 różne systemy hamulcowe w NISSANach - LUCAS, ATE i TRW.
Ja mam u siebie secik LUCASa. Czy do niego będą pasować klocki od innych systemów?
Teraz mam zagwozdkę dotyczącą klocków.
Są podobno aż 3 różne systemy hamulcowe w NISSANach - LUCAS, ATE i TRW.
Ja mam u siebie secik LUCASa. Czy do niego będą pasować klocki od innych systemów?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dwa rodzaje są w P11 pod tarcze 260 i proste pod tarczę 280mm...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
OK, tyle że ja będę miał jarzma od P11.144 kombi, 1.8. Zaciski są tam na pewno LUCASa.
W sklepach i na necie są różne opinie co do klocków. Jedni mówią, że pasują wszystkie, inni że tylko jakieś określone. Co ciekawe - rozmiary klocków w większości przypadków są identyczne.
W sklepach i na necie są różne opinie co do klocków. Jedni mówią, że pasują wszystkie, inni że tylko jakieś określone. Co ciekawe - rozmiary klocków w większości przypadków są identyczne.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zuru ma w swojej P11.144 2.0 z 2001 roku jakieś dziwne te przednie hamulce, niby tarcze 280mm ale zaciski zupełnie inne z drutem od zewnętrznej strony ponadto klocek ma zupełnie inny kształt - bardzo podobny do tych z Saaba 9-5
Wydaje mi się że całość będzie pasowała do P10, P11, ale całość czyli jarzma + zaciski + klocki hamulcowe...
Wydaje mi się że całość będzie pasowała do P10, P11, ale całość czyli jarzma + zaciski + klocki hamulcowe...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Koledzy
Te dziwne właśnie zaciski z drutami i klocki z "haczykami" to według katalogu w IC jest system hamulcowy Ate. Sam mam taki i zauważyłem że jest w Primerach po 2001 roku produkcji. Zresztą nawet ich katalog podaje ten system hamulcowy tylko do WP11, w P11 nic nie ma a w naszych nyskach występuje (oczywiście z silnikiem 2,0).
Te dziwne właśnie zaciski z drutami i klocki z "haczykami" to według katalogu w IC jest system hamulcowy Ate. Sam mam taki i zauważyłem że jest w Primerach po 2001 roku produkcji. Zresztą nawet ich katalog podaje ten system hamulcowy tylko do WP11, w P11 nic nie ma a w naszych nyskach występuje (oczywiście z silnikiem 2,0).
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Tak więc w poniedziałek powinienem mieć wszystkie graty.
Montaż pewnie w środę lub piątek - jeszcze się zobaczy jak mechanikowi z czasem będzie pasowało.
Na przód wlatują tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, na tył tarcze seryjne + klocki AKEBONO (kolega mi je polecił, zobaczymy co to za wynalazek). Przy okazji wymienię płyn.
Jarzma są już ładnie przygotowane i pomalowane, teraz trzeba jeszcze zaciski pomalować. Oczywiście jedyny słuszny kolor - czarny
Po montażu podzielę się wrażeniami.
Montaż pewnie w środę lub piątek - jeszcze się zobaczy jak mechanikowi z czasem będzie pasowało.
Na przód wlatują tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, na tył tarcze seryjne + klocki AKEBONO (kolega mi je polecił, zobaczymy co to za wynalazek). Przy okazji wymienię płyn.
Jarzma są już ładnie przygotowane i pomalowane, teraz trzeba jeszcze zaciski pomalować. Oczywiście jedyny słuszny kolor - czarny
Po montażu podzielę się wrażeniami.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Z tego co mi się wydae to akebono to nie wynalazek tylko made in Japanjohny_fellow pisze:klocki AKEBONO (kolega mi je polecił, zobaczymy co to za wynalazek).
http://www.akebonobrakes.com/company/history.asp
Z nissanem od 2005 roku
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Tym lepiejZ tego co mi się wydae to akebono to nie wynalazek tylko made in Japan
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Mikoda się wygina mimo nawet że nie wjedziesz w wodę po rozgrzaniu. już nie pierwszy przypadek po założeniu nowych tarcz. Może akurat będziecie mieli szczęście
Akebono klocki zakładali na pierwszy montaż do Nissanów więc nie taki wynalazek
A klocki Ferodo Premiery polecam jak najbardziej, nie jednokrotnie uratowały mi tyłek
Akebono klocki zakładali na pierwszy montaż do Nissanów więc nie taki wynalazek
A klocki Ferodo Premiery polecam jak najbardziej, nie jednokrotnie uratowały mi tyłek
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
BIG BRAKE KIT założony
Tak jak pisałem wcześniej - z przodu tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, z tyłu tarcze seria + klocki AKEBONO.
Teraz delikatne docieranie, a po nim podzielę się opinią dotyczącą tego zestawu.
Jarzma miałem od P11.144 kombi 1.8, 2000 r., i pasują. Najważniejsze aby układ hamulcowy był firmy LUCAS.
Tak jak pisałem wcześniej - z przodu tarcze MIKODA GT + klocki FERODO Premier, z tyłu tarcze seria + klocki AKEBONO.
Teraz delikatne docieranie, a po nim podzielę się opinią dotyczącą tego zestawu.
Jarzma miałem od P11.144 kombi 1.8, 2000 r., i pasują. Najważniejsze aby układ hamulcowy był firmy LUCAS.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Ale 320 zł za 2 sztuki chyba. Zobacz na www.henkiel.com.pl są tam tańsze niż na stronie Mikody i taniej niż na Alledrogo.Ryba pisze:Mikoda oferuje mi za 320szt.
no wałaśnie nie... 320zł za sztukę.
wszystko fajnie i ładnie, jednak ja rozmawiałem z człowiekiem od nich z firmy Mikoda Polska podałem wszelkie rozmiary itp. Najważniejsza jest grubość tarczy bo 30mm średnica 280mm. Podam przykład:
http://moto.allegro.pl/item1195183968_t ... rcane.html
A Mikoda która wszędzie widać do 200-sety jest grubości 22 mm.
wszystko fajnie i ładnie, jednak ja rozmawiałem z człowiekiem od nich z firmy Mikoda Polska podałem wszelkie rozmiary itp. Najważniejsza jest grubość tarczy bo 30mm średnica 280mm. Podam przykład:
http://moto.allegro.pl/item1195183968_t ... rcane.html
A Mikoda która wszędzie widać do 200-sety jest grubości 22 mm.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Heh, jak na razie nalatałem na nich całe 50kmRyba pisze:czekamy na opinie..
Myślę, że miarodajnie będzie powiedzmy po 10tkm i wielokrotności takiego przebiegu. Na relację po 10tkm, trzeba w moim wypadku poczekać ok. 3 miesięcy.
Trapi mnie tylko jedno. W pośpiechu, i z braku smaru miedzianego dałem pod tarczę trochę wazeliny technicznej. Myślicie, że da radę czy zdjąć i smarnąć smarem miedzianym?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl