Prawidłowa instalacja CA.
Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Prawidłowa instalacja CA.
Schemacik ma na celu wskazania rozmieszczenia przewodów by:
1. wyeliminować zakłócenia
2. ułatwić montaż tych przewodów
3. ułatwić montaż pozostałych elementów systemu
4. mieć wszystko bezpiecznie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f8ce.html
1. wyeliminować zakłócenia
2. ułatwić montaż tych przewodów
3. ułatwić montaż pozostałych elementów systemu
4. mieć wszystko bezpiecznie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5f8ce.html
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Mam kilka pytań odnośnie podłączenia wzmacniacza:
1. Którędy w Primerze puścić przewodu zasilające z akumulatora Konkretnie chodzi mi o to jak przebić się do wnętrza z pod maski.
2. Czy muszę wymieniać przewody głośnikowe które są w kostce od radia
3. Jeśli na punkt 2 odpowiedź jest TAK, to po co jeszcze oddzielnie prowadzić przewody głośnikowe od wzmacniacza I jak to ewentualnie podłączyć
1. Którędy w Primerze puścić przewodu zasilające z akumulatora Konkretnie chodzi mi o to jak przebić się do wnętrza z pod maski.
2. Czy muszę wymieniać przewody głośnikowe które są w kostce od radia
3. Jeśli na punkt 2 odpowiedź jest TAK, to po co jeszcze oddzielnie prowadzić przewody głośnikowe od wzmacniacza I jak to ewentualnie podłączyć
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
1. P11 nie wiem
2. nie, bo mając wzmacniacz tych przewodów nie używasz
2. nie, bo mając wzmacniacz tych przewodów nie używasz
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
a Jak jest w P10
Dzięki za szybką odpowiedź
[ Dodano: 2010-07-30, 13:17 ]
Dobra, cały samochód rozebrany, więc kolejna porcja pytań
4. Jak zarobić przewody głośnikowe
Czy tu gdzie zaciskam, powinien znajdować się sam przewód, czy razem z izolacją
5. Jak ustawić wzmacniacz na razie podłączone będą pod niego tylko głośniki przednie.
6. Gdzie podłączyć RCA (czerwony i czarny)
7. Gdzie najlepiej podłączyć masę
8. Mam niebieski przewód zdaje się REMOTE, w temacie niżej czytałem żeby podłączyć go do obudowy radia. Obojętnie pod którą śrubę
Dzięki za szybką odpowiedź
[ Dodano: 2010-07-30, 13:17 ]
Dobra, cały samochód rozebrany, więc kolejna porcja pytań
4. Jak zarobić przewody głośnikowe
Czy tu gdzie zaciskam, powinien znajdować się sam przewód, czy razem z izolacją
5. Jak ustawić wzmacniacz na razie podłączone będą pod niego tylko głośniki przednie.
6. Gdzie podłączyć RCA (czerwony i czarny)
7. Gdzie najlepiej podłączyć masę
8. Mam niebieski przewód zdaje się REMOTE, w temacie niżej czytałem żeby podłączyć go do obudowy radia. Obojętnie pod którą śrubę
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
4. sama żyła, po zaciśnięciu lutujesz cyną
dla usztywnienia możesz zagrzać rurkę termokurczliwą
(woli ścisłości to nie jest przewód głośnikowy, wygląda mi bardziej na zasilający, masowy - no i konektor oczkowy też na to wskazuje )
5. Jeżeli tylko przednie to ustawienie jest prawidłowe
6. Pod Line In 1ch (czerwony) i 2ch (czarny)
7. Pod uchwyt pasa, ale zedrzyj spod śrubki lakier i daj miedzianą podkładkę
8. Źle zrozumiałeś temat. Tak robimy tylko wtedy gdy przewód REM jest wtopiony w izolacje przewodu RCA. W Twoim przypadku łączysz go z przewodem REM/ANTENA (zazwyczaj niebieski) w kostce ISO radioodtwarzacza.
Moja uwaga, przewody RCA których chcesz użyć są mizernej jakości i mogą chłonąć zakłócenia.
dla usztywnienia możesz zagrzać rurkę termokurczliwą
(woli ścisłości to nie jest przewód głośnikowy, wygląda mi bardziej na zasilający, masowy - no i konektor oczkowy też na to wskazuje )
5. Jeżeli tylko przednie to ustawienie jest prawidłowe
6. Pod Line In 1ch (czerwony) i 2ch (czarny)
7. Pod uchwyt pasa, ale zedrzyj spod śrubki lakier i daj miedzianą podkładkę
8. Źle zrozumiałeś temat. Tak robimy tylko wtedy gdy przewód REM jest wtopiony w izolacje przewodu RCA. W Twoim przypadku łączysz go z przewodem REM/ANTENA (zazwyczaj niebieski) w kostce ISO radioodtwarzacza.
Moja uwaga, przewody RCA których chcesz użyć są mizernej jakości i mogą chłonąć zakłócenia.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Zgadza się, chodziło mi ogólnie o zarabianie przewodów, nie wiem dlaczego dopisałem głośnikowyDJSzmer pisze:(woli ścisłości to nie jest przewód głośnikowy, wygląda mi bardziej na zasilający, masowy - no i konektor oczkowy też na to wskazuje )
Mam ten niebieski przewód Antena, teraz tylko jedno pytanie. Jak go dokładnie podłączyć Ponieważ z kostki od Radia idzie ten przewód do tych dalszych kostek. Czy wymontować cały ten Antena i dać bezpośrednio pod kostkę radiaDJSzmer pisze:8. Źle zrozumiałeś temat. Tak robimy tylko wtedy gdy przewód REM jest wtopiony w izolacje przewodu RCA. W Twoim przypadku łączysz go z przewodem REM/ANTENA (zazwyczaj niebieski) w kostce ISO radioodtwarzacza.
Mam nadzieje, że nie będą, nie chce mi się drugi raz rozbierać samochoduDJSzmer pisze:Moja uwaga, przewody RCA których chcesz użyć są mizernej jakości i mogą chłonąć zakłócenia.
1 U Ciebie chyba będzie tak jak w P11.144.Pod maską za zbiorniczkiem płynu chłodniczego wchodzi wiązka kabli w nadkole.Trzeba zdjąć koło i tą plastikową osłone w nadkolu.Puszczasz kabel tą samą drogą za zbiorniczkiem.A do kabiny wiązka wchodzi pod osłoną plastikową przy lewej nodze kierowcy.Musisz zrobić w gumowej osłonie dziure na swój kabel i jakoś go przeciągnąć.Ja przy okazji jeszcze wyczyściłem wnętrze progów bo strasznie dużo tam błota było.GrzegorzPPP pisze:Mam kilka pytań odnośnie podłączenia wzmacniacza:
1. Którędy w Primerze puścić przewodu zasilające z akumulatora Konkretnie chodzi mi o to jak przebić się do wnętrza z pod maski.
2. Czy muszę wymieniać przewody głośnikowe które są w kostce od radia
3. Jeśli na punkt 2 odpowiedź jest TAK, to po co jeszcze oddzielnie prowadzić przewody głośnikowe od wzmacniacza I jak to ewentualnie podłączyć
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
W sumie też dobry patent.Tylko wiercić trzeba.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Ale tylko w tej gumeczce
W samochodzie nie było wiercone.
Gumkę się jedynie wyjmuje, przewiercasz, wkładasz przewód, gumkę mocujesz tak jak była i jest git
[ Dodano: 2010-07-31, 07:51 ]
A mam jeszcze dwa pytania
9. Teraz głośniki przednie mam podłączone pod zwrotnice, przewody od wzmacniacza podłączyć tak samo jak teraz mam od radia
10. Da się ustawić wzmacniacz, tak żeby nie zjarać głośników
W samochodzie nie było wiercone.
Gumkę się jedynie wyjmuje, przewiercasz, wkładasz przewód, gumkę mocujesz tak jak była i jest git
[ Dodano: 2010-07-31, 07:51 ]
A mam jeszcze dwa pytania
9. Teraz głośniki przednie mam podłączone pod zwrotnice, przewody od wzmacniacza podłączyć tak samo jak teraz mam od radia
10. Da się ustawić wzmacniacz, tak żeby nie zjarać głośników
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
Z kostki radia wychodzi niebieski przewód oznaczony REM/ANTENA, jeżeli coś już masz pod niego podłączone to go "skalecz" i się wepnij pod niego.
9. tak, żadna filozofia. Odpinasz od kostki radioodtwarzacza i podpinasz przewody głośnikowe od wzmacniacza.
10. Najlepszym zabezpieczeniem jest "głowa na swoim miejscu". Ustaw potencjometr GAIN na wzmacniaczu, jak na taki system, to powiedzmy na 1/2 zakresu, a na radioodtwarzaczu nie szalej z "Volume". Nie używaj "Laudness".
9. tak, żadna filozofia. Odpinasz od kostki radioodtwarzacza i podpinasz przewody głośnikowe od wzmacniacza.
10. Najlepszym zabezpieczeniem jest "głowa na swoim miejscu". Ustaw potencjometr GAIN na wzmacniaczu, jak na taki system, to powiedzmy na 1/2 zakresu, a na radioodtwarzaczu nie szalej z "Volume". Nie używaj "Laudness".
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Uff... udało się nareszcie...
Teraz mam tylko drobne problemy:
1. Nie mogę ustawić żeby grał sam przód... Jak biorę w ustawieniach radia na FADER/FRONT i jak zwiększam to głośniki się ściszają, a na max. w ogóle nie grają, znowu jak dam na REAR to też się ściszają, a tył przestaje grać całkiem...
2. Nie jestem jeszcze pewny czy to będzie problem, ale zdarzyło mi się, że podczas jazdy, przestał grać przód, a na wzmacniaczu zapaliła się czerwona lampka, znaczy że był problem... Tylko teraz dlaczego
[ Dodano: 2010-08-01, 11:10 ]
3. Radio mam podłączone tak że włącza się razem ze stacyjką, dlatego nigdy nie wyłączam go przyciskiem. Teraz przy uruchamianiu samochodu wzmacniacz nie gra. Muszę wyłączyć i włączyć radio przyciskiem i dopiero się włącza. W czym może tkwić problem
Teraz mam tylko drobne problemy:
1. Nie mogę ustawić żeby grał sam przód... Jak biorę w ustawieniach radia na FADER/FRONT i jak zwiększam to głośniki się ściszają, a na max. w ogóle nie grają, znowu jak dam na REAR to też się ściszają, a tył przestaje grać całkiem...
2. Nie jestem jeszcze pewny czy to będzie problem, ale zdarzyło mi się, że podczas jazdy, przestał grać przód, a na wzmacniaczu zapaliła się czerwona lampka, znaczy że był problem... Tylko teraz dlaczego
[ Dodano: 2010-08-01, 11:10 ]
3. Radio mam podłączone tak że włącza się razem ze stacyjką, dlatego nigdy nie wyłączam go przyciskiem. Teraz przy uruchamianiu samochodu wzmacniacz nie gra. Muszę wyłączyć i włączyć radio przyciskiem i dopiero się włącza. W czym może tkwić problem
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
1. zobacz jak podłączyłeś RCA pod radioodtwarzacz a jak pod wzmacniacz. W które kanały podłączyłeś głośniki na wzmacniaczu?
2. Gdzieś słabo łączy masa na 99%.
3. W radioodtwarzaczu, jest już tak skonstruowany. Gdy włączasz przyciskiem radioodtwarzacz daje sygnał napięciowy na przewód REM/Antena - dzięki czemu automatyczna antena się wysuwa/ wzmacniacz mocy się uruchamia.
2. Gdzieś słabo łączy masa na 99%.
3. W radioodtwarzaczu, jest już tak skonstruowany. Gdy włączasz przyciskiem radioodtwarzacz daje sygnał napięciowy na przewód REM/Antena - dzięki czemu automatyczna antena się wysuwa/ wzmacniacz mocy się uruchamia.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
1. Kanały podłączyłem tak jak mówiłeś. Do line out i czerwony na górze, czarny na dole. W radioodtwarzaczu czerwony do czerwonego, czarny do białego. Jak przekładam kanały to też nic nie daje. Z tym, że nie jest jak wcześniej pisałem, tylko jest tak: Jak daję na FRONT to głośniki się ściszają i tył tak samo się ścisza. Jak dam na REAR to przód się ścisza i tył się ścisza.
2. To się poprawi.
3. O tym nie wiedziałem, szkoda że za każdym razem będę musiał włączać radio
2. To się poprawi.
3. O tym nie wiedziałem, szkoda że za każdym razem będę musiał włączać radio
- DJSzmer
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
- Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
- Kontakt:
możesz sobie zrobić oddzielny włącznik wzmacniacza (tylko po co?) i włączać oddzielnie, kiedy Ci się podoba.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10
>>> 8.10.2011 <<<
Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce