Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

CB radio w Europie

Moderatorzy: janusz, Zielkq

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

CB radio w Europie

Post autor: smeru » 2010-06-30, 07:08

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z CB w Europie? Podobno w niektórych krajach jest zakaz montowania radia z modulacją AM, np. Austria nie akceptuje radia z możliwością zmiany standardów przez użytkownika. Musimy mieć nadajnik pracujący wyłącznie w modulacji FM.
To co teraz jak mam Unidena 520xl to mam na podróż wymontować?

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-06-30, 09:29

W Austrii w ogóle nie możesz posiadać osprzętu CB przy sobie.
Co do reszty krajów zakazów używania konkretnych modulacji nie ma, natomiast w Niemczech na przykład jest ustanowiona maksymalna moc nadajnika, który można stosować bez pozwoleń w modulacji AM na 2 Waty, a wszystkie polskie radyjka nadają oczywiście na 4 Waty.
Ale to jest raczej nie możliwe do wychwycenia i skontrolowania, choć gdzieś czytałem historie o tym, jak nieoznakowane furgony BAGu za kimś jechały i jakieś pomiary radioelektroniczne robiły ;)

Co do Unidena to nie wiem jak w pozostałych krajach, ale w Polsce nie jest on dopuszczony do sprzedaży, nie posiada homologacji, czyli w zasadzie nie można go używać, ale nie wiem kto i jak to może sprawdzić tak naprawdę.


A jeszcze co do CB w Europie, to jakbyś chciał gdzieś z "tubylcami" rozmawiać na ich kanałach, to musiałbyś mieć przełącznik na "piątki" i "zera" w radyjku, chodzi o przesunięcie częstotliwości kanałów o 5 kHz. W Polsce mamy akurat "zera".
pozdrawiam

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-06-30, 09:53

To tragedia z tą Austrią. Antenę mam ładnie pociągniętą pod plastikami, teraz na granicy Austrii to zdemontować to jakaś parodia. Radio podłączone na stałe do akumulatora. Ach ta ojczyzna Hitlera...
Tu nawet nie chodzi o używanie tylko o montaż i demontaż bardziej.
Radyjko mam z homologacją i wszystko jest legalne - kiedyś było dopuszczone do sprzedaży - a prawo nie działa wstecz i jeśli ktoś zakupił radio i wtedy było dopuszczone, to może je używać. Bo inaczej to co rok by radia traciły homologację, aby kupować nowe modele - już producenci o to by zadbali.
Ciekawi mnie jak kierowcy TIRów reagują na ten zakaz - co demontują radio jak wjeżdżają do Austrii?
Ciekawe czy oni to prawo egzekwują czy to raczej martwy przepis i jakie są kary?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Piektor
wiem o czym pisze
Posty: 86
Rejestracja: 2009-12-08, 12:41

Post autor: Piektor » 2010-06-30, 10:42

"Uwaga na Austrię.
Tu cytat jednego kolegi:
"...Zaintrygowany dywagacjami na temat legalności CB-radia w Austrii i używanych tam zakresów, pozwoliłem sobie napisać list do Federalnego Ministerstwa Transportu, Innowacji i Technologii w Wiedniu by o tę kwestię zapytać.
Wg odpowiedzi, w Austrii obowiązuje podstawowa 40, wyłącznie FM, '5', moc nie większa niż 4W. Co może być dla nas istotne, dozwolone są tam wyłącznie radyjka posiadające wyłącznie dozwolony zakres. Jeżeli więc nasze radyjko posiada modulację AM (choćby obok FM) lub inne kanały niż podstawowa 40, wówczas jego użytkowanie w Austrii jest nielegalne..." "...W Austrii legalnie dopuszczone są wyłącznie radyjka jednostandardowe,
wyłącznie 40 podstawowych kanałów (26.965-27.405MHz), wyłącznie FM.
Jeżeli radio ma cokolwiek innego, np. możliwość pracy w AM, w '0',
na innych czterdziestkach lub moc większą niż 4W,
wówczas jego wwóz i używanie jest zabronione..."
za: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1014704.html
"Jutro to dziś - tyle, że jutro" - Sł. Mrożek

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-06-30, 11:11

smeru pisze:Ciekawi mnie jak kierowcy TIRów reagują na ten zakaz - co demontują radio jak wjeżdżają do Austrii?
Rozmawiac nie mozna ale nikt nie demontuje sprzetu :) po prostu radio musi być wyłaczone :) Tak to zawsze wyglądało :)
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-06-30, 14:02

Ja np. mam świadectwo klasy A. Ciekawe jak to się ma za granicą. Co do bazy, to do 3 miesięcy mogę działać na podst. tego świadectwa.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-07-12, 21:27

smeru pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z CB w Europie?
Może jako podpowiedź dam liste opracowaną przez Krzysztofa Dąbrowskiego OE1KDA (Świat Radio)
Zapewne sie przyda :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 72913.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29be6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... de402.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 19083.html

Warto sie zapoznać

Temat przyklejam
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

ODPOWIEDZ

Wróć do „CB Radio”