Opel Astra GSi16v - c20xe+
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Opel Astra GSi16v - c20xe+
Witam, przedstawiam moją Astrę, w sumie nie ma się czym chwalić ale jest to 3cie auto w NOS Team, niedługo będzie najwolniejsze ale co poradzić. Opisuję żeby NOS Team był w komplecie na forum. Auto w moich rękach od 21.09.2008, od tego czasu trochę ją ogarnąłem.
Silnik: C20XE
Zasilanie: PB
Rok produkcji: 1992
Przebieg: 182000km w momencie zakupu (rzeczywisty trudno stwierdzić), teraz stuknęło 200 tys.
Wyposażenie:
Elektryka szyb i lusterek.
Modyfikacje:
Silnik:
Seria, po zakupie wymieniony rozrząd, filtry, pompa wody, kopułka i palec rozdzielacza oraz świece. Głowica coscast by cosworth.
Dolot/wydech:
Seryjna puszka, powietrze z grilla i halogenu. Powercap homemade, kolektor ssący od m2.8 bez TC. Kolektor wydechowy SBD Type A, wydech przelotowy 2,25" z kwasówki.
Elektronika:
Ecumaster DET II
Hamulce:
Przód: tarcze przód 284mm, zaciski Cali Turbo. Tył: seria.
Wnętrze:
Kierownica MOMO Racing Line 35 cm, kubeł Bimarco Expert, pasy 3pkt. 2" Schroth, wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju Auto Gauge SM Warn. Delikatne odelżenie.
Nadwozie/Zwieszenie:
Bilstein B6 + seryjne sprężyny. Rozpórki przód (góra, dół) i tył Wiechers. Z zewnątrz podmęczona seria. Wóz ma kjs'ową przeszłość, tu i tam trzeba coś poprawić.
Plany:
- krótka skrzynia
- odelżenie i upalanie
Zdjęcia (po zakupie): aż się dziwie, że kupiłem
Sezon 2009:
Aktualne:
Nowy zderzak i koła:
Po krótce opiszę co działo się z autem odkąd trafiło w moje ręce. Warto zacząc o tego filmu, który pokazuje rodowód mojej Astry: FILM O przeszłości auta dowiedziałem się jak to bywa w takich przypadkach po zakupie, ale nie ucierpiała mocno w rękach poprzedniego właściciela, ba nawet rzekłbym, że dbał, ale głównie o mechanikę. Jedynie lakier zostawił mi w kiepskim stanie. Pełno rys od kamieni i odparzony lakier na masce od reklamowej naklejki.
Tydzień po zakupie, wracałem z wymiany rorządu i byłem o włos od zatarcia silnika, gdyż pękł przewód chłodnicy oleju i auto zgubiło prawie cały olej. Na szczęście MID mnie w porę ostrzegł i nic złego się nie stało. Po tej przygodzie, a także dlatego że lubię wiedzieć czy silnik jest już odpowiednio nagrzany, postanowiłem zainwestować w jakiś monitoring parametrów oleju. Nabyłem taki zestaw:
Ciśnienie i temperatura oleju z serii SM 52 mm z WARNem. W miarę przyzwoite zegarki w dobrej cenie. Nie obyło się bez problemów, filtr założony na podstawkę był na tyle nisko że walił w wahacz, ale szybko to poprawiłem i teraz jest ok.
Następnie zmieniłem kierownicę na większą niż była, tj. 35 cm Momo Racing line, dołożyłem do kubełka pasy 3 pkt. schroth z el. napinaczem, wymieniłem klocki, tarcze z tyłu, przód jest jeszcze ok. Założyłem solidne rozpórki górne przód/tył, ogarniałem też trochę wygląd auta w międzyczasię, ale tu jest nadal najwięcej do zrobienia (chociaż wyznaje zasadę performance over styling).
W lipcu auto legitymowało się mocą 148 KM i 189 Nm momentu obrotowego. Pozwoliło to uzyskać czas 15.5 na zawodach 1/4 mili na lotnisku w Sochaczewie.
Niezbyt usatysfakcjonowany postanowiłem coś jeszcze poprawić, kupiłem domowej roboty powercap, a niedługo później udało się za śmieszne pieniądze kupić kolektor wydechowy SBD Type A, dedykowany do c20xe. Do kolektora doszedł wydech z kwasa 2,25" na jednym przelotowym tłumiku środkowym i komorowym końcowym. Nie jest tak cicho jak bym chciał najważniejsze, że po tych zmianach parametry znacząco się poprawiły i teraz jest 165 KM i 205 Nm. Wykres przedstawiający serię i obecny setup jest na górze strony.
Wynik przeszedł moje oczekiwania na ten sezon, dlatego do zimy nic grubszego już nie będę modził. Nowa partia zmian dopiero na wiosnę. Głównie walczę o osiągi dlatego chcę włożyc lekki zamach i hybrydę skrzyni d16/f20 o ile coś takiego uda się złożyć. Chciałbym także wsadzić 2 kubeł, wywalić wnętrze i polatać po jakiś pojeżdżawkach i superoesach, ale z racji, że jest to daily driver i nie wiem czy zrealizuję plan ogolenia wnętrza.
To tyle na razie, przedstawiłem w pigułce swoją Astrę, mam nadzieje że ktokolwiek doczyta ten przydługi post do tego miejsca. Do zobaczenia na spotach i pojeżdżawkach w 2010 r.
Wykresy z różnych okresów żywota Astry:
Pozdrawiam.
Silnik: C20XE
Zasilanie: PB
Rok produkcji: 1992
Przebieg: 182000km w momencie zakupu (rzeczywisty trudno stwierdzić), teraz stuknęło 200 tys.
Wyposażenie:
Elektryka szyb i lusterek.
Modyfikacje:
Silnik:
Seria, po zakupie wymieniony rozrząd, filtry, pompa wody, kopułka i palec rozdzielacza oraz świece. Głowica coscast by cosworth.
Dolot/wydech:
Seryjna puszka, powietrze z grilla i halogenu. Powercap homemade, kolektor ssący od m2.8 bez TC. Kolektor wydechowy SBD Type A, wydech przelotowy 2,25" z kwasówki.
Elektronika:
Ecumaster DET II
Hamulce:
Przód: tarcze przód 284mm, zaciski Cali Turbo. Tył: seria.
Wnętrze:
Kierownica MOMO Racing Line 35 cm, kubeł Bimarco Expert, pasy 3pkt. 2" Schroth, wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju Auto Gauge SM Warn. Delikatne odelżenie.
Nadwozie/Zwieszenie:
Bilstein B6 + seryjne sprężyny. Rozpórki przód (góra, dół) i tył Wiechers. Z zewnątrz podmęczona seria. Wóz ma kjs'ową przeszłość, tu i tam trzeba coś poprawić.
Plany:
- krótka skrzynia
- odelżenie i upalanie
Zdjęcia (po zakupie): aż się dziwie, że kupiłem
Sezon 2009:
Aktualne:
Nowy zderzak i koła:
Po krótce opiszę co działo się z autem odkąd trafiło w moje ręce. Warto zacząc o tego filmu, który pokazuje rodowód mojej Astry: FILM O przeszłości auta dowiedziałem się jak to bywa w takich przypadkach po zakupie, ale nie ucierpiała mocno w rękach poprzedniego właściciela, ba nawet rzekłbym, że dbał, ale głównie o mechanikę. Jedynie lakier zostawił mi w kiepskim stanie. Pełno rys od kamieni i odparzony lakier na masce od reklamowej naklejki.
Tydzień po zakupie, wracałem z wymiany rorządu i byłem o włos od zatarcia silnika, gdyż pękł przewód chłodnicy oleju i auto zgubiło prawie cały olej. Na szczęście MID mnie w porę ostrzegł i nic złego się nie stało. Po tej przygodzie, a także dlatego że lubię wiedzieć czy silnik jest już odpowiednio nagrzany, postanowiłem zainwestować w jakiś monitoring parametrów oleju. Nabyłem taki zestaw:
Ciśnienie i temperatura oleju z serii SM 52 mm z WARNem. W miarę przyzwoite zegarki w dobrej cenie. Nie obyło się bez problemów, filtr założony na podstawkę był na tyle nisko że walił w wahacz, ale szybko to poprawiłem i teraz jest ok.
Następnie zmieniłem kierownicę na większą niż była, tj. 35 cm Momo Racing line, dołożyłem do kubełka pasy 3 pkt. schroth z el. napinaczem, wymieniłem klocki, tarcze z tyłu, przód jest jeszcze ok. Założyłem solidne rozpórki górne przód/tył, ogarniałem też trochę wygląd auta w międzyczasię, ale tu jest nadal najwięcej do zrobienia (chociaż wyznaje zasadę performance over styling).
W lipcu auto legitymowało się mocą 148 KM i 189 Nm momentu obrotowego. Pozwoliło to uzyskać czas 15.5 na zawodach 1/4 mili na lotnisku w Sochaczewie.
Niezbyt usatysfakcjonowany postanowiłem coś jeszcze poprawić, kupiłem domowej roboty powercap, a niedługo później udało się za śmieszne pieniądze kupić kolektor wydechowy SBD Type A, dedykowany do c20xe. Do kolektora doszedł wydech z kwasa 2,25" na jednym przelotowym tłumiku środkowym i komorowym końcowym. Nie jest tak cicho jak bym chciał najważniejsze, że po tych zmianach parametry znacząco się poprawiły i teraz jest 165 KM i 205 Nm. Wykres przedstawiający serię i obecny setup jest na górze strony.
Wynik przeszedł moje oczekiwania na ten sezon, dlatego do zimy nic grubszego już nie będę modził. Nowa partia zmian dopiero na wiosnę. Głównie walczę o osiągi dlatego chcę włożyc lekki zamach i hybrydę skrzyni d16/f20 o ile coś takiego uda się złożyć. Chciałbym także wsadzić 2 kubeł, wywalić wnętrze i polatać po jakiś pojeżdżawkach i superoesach, ale z racji, że jest to daily driver i nie wiem czy zrealizuję plan ogolenia wnętrza.
To tyle na razie, przedstawiłem w pigułce swoją Astrę, mam nadzieje że ktokolwiek doczyta ten przydługi post do tego miejsca. Do zobaczenia na spotach i pojeżdżawkach w 2010 r.
Wykresy z różnych okresów żywota Astry:
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2010-11-05, 12:13 przez Kenet, łącznie zmieniany 5 razy.
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Do Astry I w hb są fajne małe spojlerki z tyłu na wysokości mocowania wycieraczki - bardzo zmieniają wygląda auta. Do opla to w ogóle jest sporo gadżetów np. soczewki.
Fajna moc - samochód z '92, a wiele obecnie produkowanych takiej nie ma. Niestety jak to opel - niestety golas.
Fajna moc - samochód z '92, a wiele obecnie produkowanych takiej nie ma. Niestety jak to opel - niestety golas.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Agro tuning nigdy nie zagości w moim samochodzie. Skompletuje oryginalny pakiet GSi i to wszystko.smeru pisze:Do Astry I w hb są fajne małe spojlerki z tyłu na wysokości mocowania wycieraczki - bardzo zmieniają wygląda auta. Do opla to w ogóle jest sporo gadżetów np. soczewki.
Nie bardzo rozumiem? Brak radia i głośników to mój świadomy wybór, jeszcze trochę bardziej planuję ogolić auto. Na szczęście nie ma klimy bo i tak bym wywalił, to samo się tyczy szyberdachu. To auto będzie kiedyś drugim, tylko do zabawy, więc nie potrzeba nic poza fotelem i kierownicą we wnętrzu.Niestety jak to opel - niestety golas.
Bullit - jutro powinienem mieć już sprawną przepływkę i liczę, że auto odzyska pełnię sił. Używka 140 zł, a za nową w ASO - 1900 zł
[ Dodano: 2009-12-16, 15:46 ]
Nowa przepływka uzdrowiła mi astrę, czas na jakieś mody teraz, coby postraszyć te Wasze nissany póki nie każdy ma VE pod maską.
Hehe wiem Ale jeszcze nie miałem przyjemności.dylson pisze:Nie wiesz jak by wygladal pojedynek z golfem mkIII gti 16v?
Liczba Asterek GSi upalanych od lat w rajdach mówi sama za siebie, a c20xe to bardzo dobra jednostka. Na ulicy najczęściej można spotkać wersję 8 zaworową z LPG i może dlatego auto nie robi wrażenia na dzisiejszej młodzieży. Ale znawcy tematu potrafią docenić ten model.
Będzie grubsza kasa - będą grubsze mody.
Hehe, Golfa III GTI to i seryjny Sunny GTI by pojechał. Ciężkie te auta i jakoś szału nie robią ale ABF to całkiem podatny na mody silniczek. Po wydechu, dolocie i podstrojeniu okolice 160-170KM są.
Co by nie ujmować Nissanom to mają bardzo dobry stosunek przyrostów do modyfikacji i ich cen. Seria 142-143KM jest podnoszona stosunkowo niewielkim kosztem do ~165KM a czasami okolic 170KM. To okolice 25KM więcej a więc prawie 20% przyrostu.
Co by nie ujmować Nissanom to mają bardzo dobry stosunek przyrostów do modyfikacji i ich cen. Seria 142-143KM jest podnoszona stosunkowo niewielkim kosztem do ~165KM a czasami okolic 170KM. To okolice 25KM więcej a więc prawie 20% przyrostu.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Seryjna Astra GSI, seryjnego sunnego GTI czy almerę zjada bez jęknięcia...
Fabrycznie bardzo udane auto i jak poczytałem w innych projektach podatne na mody.
Co do szkrzyni to farbyczna nie jest zła, ja bym ją zostawił i zainwestował w leciutkie koła, dobrą oponę i poszedł może w wałki - taki stage mi chodzi po głowie co pewna CORSA A miała coś koło 187KM i nieco ponad 208Nm...
Ps. w końcu nie ustawiłeś się z moim czarnym sunnym co Ibiza Jemioła tak mu nakładła
Fabrycznie bardzo udane auto i jak poczytałem w innych projektach podatne na mody.
Co do szkrzyni to farbyczna nie jest zła, ja bym ją zostawił i zainwestował w leciutkie koła, dobrą oponę i poszedł może w wałki - taki stage mi chodzi po głowie co pewna CORSA A miała coś koło 187KM i nieco ponad 208Nm...
Ps. w końcu nie ustawiłeś się z moim czarnym sunnym co Ibiza Jemioła tak mu nakładła
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dostałbym takie baty, że nie ma to porównanie sensu. Astra po wydechu na gtechu zrobiła 14.912, więc gdzie tu do VE.Coobcio pisze:Ps. w końcu nie ustawiłeś się z moim czarnym sunnym co Ibiza Jemioła tak mu nakładła
Następny krok to lepszy seryjny kolektor. Mam już dwa takie do testów. Co do skrzyni to krótka z lanosa robi mega robotę, na pewno u mnie zagości. Reszta zależy od portfela, jak będzie hajs, będą wałki, arp na korbach itp.
A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ta z Lanosa fajna i z II można śmiało ruszać
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ta skrzynia super daje radę. Tutaj jest film, trzeci wyścig jadę z kolegą którego astra ma 175KM/202Nm, odcinka 7300 i właśnie ta skrzynia. U mnie odcinka 6800. Różnica ogromna jak widać.
http://www.vimeo.com/6798280
Jeśli do wiosny silnik nie straci kondycji, wejdzie krótsza skrzynia i ecumaster to może 14stkę zrobi, a jak nie to wałki 270/270 z liftem 10.88 mam na oku.
http://www.vimeo.com/6798280
Jeśli do wiosny silnik nie straci kondycji, wejdzie krótsza skrzynia i ecumaster to może 14stkę zrobi, a jak nie to wałki 270/270 z liftem 10.88 mam na oku.
A z rudzielcem na wiosne się scigniesz?Dostałbym takie baty, że nie ma to porównanie sensu. Astra po wydechu na gtechu zrobiła 14.912, więc gdzie tu do VE.
A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
O Bardzo fajny pojedynek by był aut o zbliżonych parametrach - takie są najlepsze jak się jedzie, głowa w głowę, tylko walka o zmianę biegu i jak najlepsze ruszenie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11187634Kenet pisze:A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.
Były wóz Rossiego się pojawił
No to na pierwsze Ryki zapraszam... Bo warto się sprawdzić na realnych czasach z fotokomórek. Trochę będzie pod górkę, ale można się przyzwyczaić.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Mały update, poczyniłem kolejny krok na drodze tuningu budżetowego.
Zaczęło się od seryjnego kolektora z przepustnicą kontroli trakcji:
Co jest jak widać dużym ograniczeniem dla przepływającego powietrza jeśli porównamy to z tym:
Później mały demontaż:
I 3ech pacjentów mamy jak na dłoni:
A teraz to co najbardziej mnie interesowało:
- Seryjny kolektor m2.5 z TC
- Kolektor m2.8 bez TC
Różnicę widać jak na dłoni. Co ciekawe mam też kolektor bez TC tyle, że z motronica2.5 i na tej samej uszczelce jest tak:
Nie obyło się oczywiście jak to u mnie bez komplikacji na robocie:
Ale dzięki nieocenionej pomocy mojego Dziadka udało się zrobić wszystko na patencie:
Na koniec roboty sypnęło błędem o zbyt niskim napięciu na 4tym wtrysku, ale winny był zgięty pin i szybko to ogarnąłem.
Ogólnie narobiłem się przez tą śrubę bo ciasno pod maską i zdejmowałem kolektor po raz pierwszy.
Co do odczuć to dupohamownia twierdzi, że jest trochę lepiej. Góra się poprawiła. Nie czuć spadku mocy i momentu powyżej 6tys. Ale nie wiem na ile można dupohamowni zaufać, dlatego trzeba się będzie na rolki uderzyć w jakimś dogodnym terminie. Pozdr
Zaczęło się od seryjnego kolektora z przepustnicą kontroli trakcji:
Co jest jak widać dużym ograniczeniem dla przepływającego powietrza jeśli porównamy to z tym:
Później mały demontaż:
I 3ech pacjentów mamy jak na dłoni:
A teraz to co najbardziej mnie interesowało:
- Seryjny kolektor m2.5 z TC
- Kolektor m2.8 bez TC
Różnicę widać jak na dłoni. Co ciekawe mam też kolektor bez TC tyle, że z motronica2.5 i na tej samej uszczelce jest tak:
Nie obyło się oczywiście jak to u mnie bez komplikacji na robocie:
Ale dzięki nieocenionej pomocy mojego Dziadka udało się zrobić wszystko na patencie:
Na koniec roboty sypnęło błędem o zbyt niskim napięciu na 4tym wtrysku, ale winny był zgięty pin i szybko to ogarnąłem.
Ogólnie narobiłem się przez tą śrubę bo ciasno pod maską i zdejmowałem kolektor po raz pierwszy.
Co do odczuć to dupohamownia twierdzi, że jest trochę lepiej. Góra się poprawiła. Nie czuć spadku mocy i momentu powyżej 6tys. Ale nie wiem na ile można dupohamowni zaufać, dlatego trzeba się będzie na rolki uderzyć w jakimś dogodnym terminie. Pozdr
Mapa przed i zapłon/rozrząd , chyba jednak warto te 50 PLN poświęcić. Poza tym
macie przebiegi momentu i mocy versus obroty. To zawsze warto wiedzieć. Bo bardzo
szybkie może być jeszcze szybciejsze
macie przebiegi momentu i mocy versus obroty. To zawsze warto wiedzieć. Bo bardzo
szybkie może być jeszcze szybciejsze
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Kupuj ecu mastra i dokonamy kolejnej modyfikacji bo przy obecnym wejściu w dolot przydało by się coś podstroić. Myślę, że do ugrania jest tyle, że będę porządne bęcki dostawał
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- niebieski708
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-03-09, 00:02
- Lokalizacja: Ciechanów\Legionowo
- niebieski708
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2010-03-09, 00:02
- Lokalizacja: Ciechanów\Legionowo