Jakie oleje/płyny polecacie do naszych nysek...
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Jakie oleje/płyny polecacie do naszych nysek...
Myślę o wymianie oleju w skrzyni biegów bo coś ciężej mi chyba chodzi i tak sobie pomyślałem żeby wrzucić info dla zainteresowanych jakiej firmy oleje/płyny najlepiej lać,jakiej powinny być lepkości i ile litrów do poszczególnych komponentów samochodu ich wchodzi.
Polecany przez kolegów z NZ olej silnikowy jest:
PÓŁSYNTETYK 10W40
Jakiej marki to już sprawa indywidualna.
A to co leje ASO to już zupełnie inna bajka:
- silnik Shell Helix syntetyk 5W30
- skrzynia biegów Shell 75W145
A jakie są nasze opinie
(tylko nie wyjeżdzać mi że w MANUALU piszę że oleju w sktrzyni biegów się nie zmienia, w większości manuali tak piszą. Olej się starzeje traci właściwości i się go wymienia jak najbardziej, ja osobiście zmieniam co 3 lata)
PÓŁSYNTETYK 10W40
Jakiej marki to już sprawa indywidualna.
A to co leje ASO to już zupełnie inna bajka:
- silnik Shell Helix syntetyk 5W30
- skrzynia biegów Shell 75W145
A jakie są nasze opinie
(tylko nie wyjeżdzać mi że w MANUALU piszę że oleju w sktrzyni biegów się nie zmienia, w większości manuali tak piszą. Olej się starzeje traci właściwości i się go wymienia jak najbardziej, ja osobiście zmieniam co 3 lata)
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
witam.ja sobie chwalę valvoline max live 10w40,do silniczka oraz jak najbardziej motula 10w40-miałem go we fordzie,ale to już inna historia.
płyn hamulcowy do każdy chwali inny,ferrodo jest dobry i go polecam.
oczywiście każdy może mieć inne zdanie.pozdro.
płyn hamulcowy do każdy chwali inny,ferrodo jest dobry i go polecam.
oczywiście każdy może mieć inne zdanie.pozdro.
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
NISSAN PRIMERA P11.144/WP11.144
OLEJ SILNIKOWY - z filtrem oleju/bez filtra oleju
- QG16DE/QG18DE 2,9 / 2,7 L
- SR20DE 3,7 / 3,5 L
zalecany: API SH or SJ*/ACEA A2/96
- CD20T 5,0 / 4,5 L
zalecany: ACEA B2-96 (CCMC-PD2)*
PŁYN CHŁODNICZY (ze zbiornikiem wyrównawczym 0,8L)
-QG16DE/QG18DE - 6,1 L
-SR20DE skrzynia manualna - 6,6 L
-SR20DE skrzynia CVT - 6,8 L
-CD20T - 6,4 L
zalecany: Genuine NISSAN Anti-freeze Coolant (L2N) or equivalent.
OLEJ SKRZYNI BIEGÓW
-RS5F70A - 3,0 L
-RS5F32A - 3,6 L
zalecany: Genuine NISSAN XZ gear oil or exact equivalent.
OLEJ SKRZYNI CVT - 8,1 L
zalecany: Genuine NISSAN CVT fluid (NS-1) or exact equivalent
WSPOMAGANIE KIEROWNICY - 1,1 L
zalecany: Type DEXRONTM III or equivalent
PŁYN HAMULCOWY -
zalecany: DOT4
KLIMATYZACJA
czynnik chłodniczy - R-134a
olej:
- kompresor CR-14 - NISSAN A/C System Oil Type R or exact equivalent
- kompresor CSV613 NISSAN A/C System
OLEJ SILNIKOWY - z filtrem oleju/bez filtra oleju
- QG16DE/QG18DE 2,9 / 2,7 L
- SR20DE 3,7 / 3,5 L
zalecany: API SH or SJ*/ACEA A2/96
- CD20T 5,0 / 4,5 L
zalecany: ACEA B2-96 (CCMC-PD2)*
PŁYN CHŁODNICZY (ze zbiornikiem wyrównawczym 0,8L)
-QG16DE/QG18DE - 6,1 L
-SR20DE skrzynia manualna - 6,6 L
-SR20DE skrzynia CVT - 6,8 L
-CD20T - 6,4 L
zalecany: Genuine NISSAN Anti-freeze Coolant (L2N) or equivalent.
OLEJ SKRZYNI BIEGÓW
-RS5F70A - 3,0 L
-RS5F32A - 3,6 L
zalecany: Genuine NISSAN XZ gear oil or exact equivalent.
OLEJ SKRZYNI CVT - 8,1 L
zalecany: Genuine NISSAN CVT fluid (NS-1) or exact equivalent
WSPOMAGANIE KIEROWNICY - 1,1 L
zalecany: Type DEXRONTM III or equivalent
PŁYN HAMULCOWY -
zalecany: DOT4
KLIMATYZACJA
czynnik chłodniczy - R-134a
olej:
- kompresor CR-14 - NISSAN A/C System Oil Type R or exact equivalent
- kompresor CSV613 NISSAN A/C System
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Próbowałem wielu oliwek, płynów itd. i napiszę co wg mnie jest najlepsze.
Teraz bujam się Primerą P11 SRi z SR20De pod maską.
Płyny w niej to:
Olej - MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 - moje 2 ostatnie samochody miały po ponad 150 tkm przebiegu przy zakupie więc zawsze lałem półsyntetyk. MOTUL okazał się najlepszy w konkurencji z: Castrolem, Mobilem, Valvolinem;
Olej do skrzyni biegów - VALVOLINE Durablend 75W90;
Płyn chłodniczy - PETRYGO, w 100NX'ie miałem BORYGO zielone;
Płyn hamulcowy - BENDIX DOT4 - nie jeżdżę wyczynowo więc wystarcza;
Płyn do wspomagania - elf DEXRON III.
Prawda jest taka, że co użytkownik to inna opinia.
Najważniejsze jest to żeby płyny wymieniać co określone przebiegi lub okresy. Ja robię to po przejechaniu ok 3/4 zalecanego przebiegu - mam jakiegoś takiego jobla na tym punkcie.
Teraz bujam się Primerą P11 SRi z SR20De pod maską.
Płyny w niej to:
Olej - MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 - moje 2 ostatnie samochody miały po ponad 150 tkm przebiegu przy zakupie więc zawsze lałem półsyntetyk. MOTUL okazał się najlepszy w konkurencji z: Castrolem, Mobilem, Valvolinem;
Olej do skrzyni biegów - VALVOLINE Durablend 75W90;
Płyn chłodniczy - PETRYGO, w 100NX'ie miałem BORYGO zielone;
Płyn hamulcowy - BENDIX DOT4 - nie jeżdżę wyczynowo więc wystarcza;
Płyn do wspomagania - elf DEXRON III.
Prawda jest taka, że co użytkownik to inna opinia.
Najważniejsze jest to żeby płyny wymieniać co określone przebiegi lub okresy. Ja robię to po przejechaniu ok 3/4 zalecanego przebiegu - mam jakiegoś takiego jobla na tym punkcie.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Dziś podzwoniłem sklepy itp. w mieście za olejem valvoline max life 10w40 i cena była w granicach 120 za 4 litry
na allegro jest taki sam za 77 zł + koszty wysyłki ale czy na pewno to oryginalny olej ?:)
http://moto.allegro.pl/item900657106_ol ... obacz.html
na allegro jest taki sam za 77 zł + koszty wysyłki ale czy na pewno to oryginalny olej ?:)
http://moto.allegro.pl/item900657106_ol ... obacz.html
. coś
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Witam.
Czy ktoś testował oleje w klasie 10w-40 Millersa, Royal Purple i Midland?
To oleje z najwyższej półki, ale nie wiem czy w na razie cywilnym wozie je lać bo Max-Life nieźle sobie radzi.
Royal wychodzi jakieś 200zł za 4l, Millers 180 a Midland 100zł.
Ogólnie ciągle śmigam na Valvoline Max-Lifie i przez ost. 7k km ubyło może z 50ml, więc nic.
Obecnie 162k km.
Teraz czas wymiany i kusi mnie Royal lub Millers..
Czy ktoś testował oleje w klasie 10w-40 Millersa, Royal Purple i Midland?
To oleje z najwyższej półki, ale nie wiem czy w na razie cywilnym wozie je lać bo Max-Life nieźle sobie radzi.
Royal wychodzi jakieś 200zł za 4l, Millers 180 a Midland 100zł.
Ogólnie ciągle śmigam na Valvoline Max-Lifie i przez ost. 7k km ubyło może z 50ml, więc nic.
Obecnie 162k km.
Teraz czas wymiany i kusi mnie Royal lub Millers..
Jeździłem kiedyś na midlandzie i nie mogę złego słowa powiedzieć. Jeździło się na nim super , ale cena jaką podajesz jest powalająca. Ja za ten olej płaciłem 60 zł za 4 litry. Teraz jeżdżę na Gulf-ie i też nie narzekam , tym bardziej , że płacę za niego 40 zł za 4 litry. Mowa oczywiście o 10W 40.NadiR pisze:Witam.
Czy ktoś testował oleje w klasie 10w-40 Millersa, Royal Purple i Midland?
To oleje z najwyższej półki, ale nie wiem czy w na razie cywilnym wozie je lać bo Max-Life nieźle sobie radzi.
Royal wychodzi jakieś 200zł za 4l, Millers 180 a Midland 100zł.
Ogólnie ciągle śmigam na Valvoline Max-Lifie i przez ost. 7k km ubyło może z 50ml, więc nic.
Obecnie 162k km.
Teraz czas wymiany i kusi mnie Royal lub Millers..
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
maniek_NKP pisze:Do silnika/skrzyni polecam Valvoline. Olej utrzymuje przez cały czas eksploatacji odpowiednią lepkość. Na starym oleju w skrzyni w zimie miałem problemy na pierwszych kilometrach, na Valvoline spokój.
Do skrzyni weszły mi 3x1 litra banieczki. (N15 1.4)
No dokładnie. Tylko Valvoline.
Ja jednak nie eksperymentuje. Od 4 lat leje Valvoline Max-Lif'a i leje dalej bo w cena gut i jakość pewna w 100%!
A reszta niech bierze lane w Polsce Mobile, Castrole i inne
ps. Zobaczcie czemu ludzie kupują proszek do prania czy inną chemię w Niemczech?
Jak ktoś to przerabiał to wiem o czym mowa.... różnica w jakości to przepaść
To samo jest z naszymi olejami.
Pozdro
Ja niedawno zmieniałem olej i spróbowałem Royal Purple i muszę powiedzieć że jest świetny! Powiedział mi o nim znajomy który od dłuższego czasu go używa. Poszukałem jeszcze informacji na jego temat i znalazłem http://www.youtube.com/watch?v=kqvhRi7-iMA oraz firmę która go rozprowadza http://www.innochem.pl
Olej jest według mnie bardzo dobry
Olej jest według mnie bardzo dobry
-
- nowy na forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 2009-12-15, 21:17
- Lokalizacja: działdowo
Witam!!! podepnę się pod temat.Posiadam primerkę 2.0 16v sri. Przyprowadziłem ją z niemiec 7 miesięcy temu z przebiegem 150 tys z książką serwisową,zalałem olejem silnikowym elf excellium nf 5w40.Przy ostrej jeździe muszę dolac na 1000km 100g oleju,a przy spokojnej nic nie bierze,i mam terz pytanko bo szykuje sie wymiana czy zostać przy tym oleju czy zmienić na półsyntetyk castrol magnatec 10 w 40.Dziękuje wszystkim z góry za podpowiedz.Pozdrawiam
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń