Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

TURBO - co potrzeba i ile kosztuje?? Kompendium wiedzy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 13:14

Zrobiłem update w pierwszym poście. Poza tym podliczyłem ile mnie osobiście kosztowało turbo z robocizną i wyszło mi: 9.633 zł + koszt następnej turbiny + sprzęgło ~ 12.100 zł :(

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-03-29, 13:34

Daj sobie chłopie trochę luzu... napiszesz "poradnik" i podliczysz koszty jak wyjedziesz na ulice i nakulasz chociaż z 1-2tys km. Teraz to możesz pisać najwyżej reportaż :-P

Żeby było jasne -życzę Ci pełnego sukcesu i banana od ucha do ucha.

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-03-29, 14:07

Za to co wydales mogles kupic drugi samochod do upalania albo sprzedac Prime i dolozyc do fajnej fury.

BTW Andrzej dobrze napisal, koszta to dopiero beda jak zrobisz nia z 10 tys. km
Ostatnio zmieniony 2010-03-29, 14:10 przez EnDrIu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 14:09

Za to co wydales mogles kupic drugi samochod do upalania albo sprzedac Prime i dolozyc do fajnej fury.
No mogłem, ale kto powiedział, że tuning jest tani?? Poza tym Primera mi sie podoba :)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-03-29, 14:09

no fakt, za 12k można kupić zdrowego SX'a który też robi "psss" i daje milion razy większą frajdę z jazdy niż rodzinny sedan :-)
ale i tak życzę powodzenia.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 14:11

Misiek pisze:no fakt, za 12k można kupić zdrowego SX'a który też robi "psss"
Ale S13. Za S14 trzeba dac 3 razy tyle

[ Dodano: 2010-03-29, 15:12 ]
P.S. Temat powstał aby naszkicować koszty dla chcących zrobić to samo. Pewnie wielu koszt odstraszy, a częśc podejmie walkę

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-03-29, 14:15

napisz jeszcze ku przestrodze dla innych idących tą stroną mocy co się stało że się ze... zepsuło :-)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 14:17

Misiek pisze:co się stało że się ze... zepsuło :-)
Tu nie mozna generalizować. Są tacy co już ponad pół roku iu więcej jeżdżą i nic sie nie dzieje

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-03-29, 14:23

ale chodzi o konkretny przypadek, co było z turbiną nie tak że nie podołała??
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-29, 14:28

Misiek pisze:co było z turbiną nie tak że nie podołała??
Jeszcze nie rozebrane więc pewności nie ma, ale prawdopodobnie w Konstancinie ukruszyli kawałek wirnika, musiało byc źle wyważone i się łozyska posypały

Awatar użytkownika
prtp'06
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2010-01-05, 17:14
Lokalizacja: lbn

Post autor: prtp'06 » 2010-03-30, 09:46

bombel pisze:
Ale tak się zastanawiam czy nie taniej i szybciej włożyć SR20DET? np. to co robi teraz kolega Shopen u siebie?
MOżna i tak. Silnik: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-90-9 ... 4a9f59ab3a

Do tego orurowanie i intercooler. Myślę, że też 8k PLN wyjdzie
tanio i fajnie wychodzi sie na Avenirowych silnikach

w przypadku GTiRa, celny swoje robi, takze bez zadnych pobocznych wydatkow, tylko podstawa 12k nie wyjete, chyba ze ma sie dobre zrodlo :)

wchodzac w turbo trzeba sie zastanowic, bo moze okazac sie ze to skarbonka bez dna, szczegolnie jak sie ma duzy apetyt :) nie ma to jak dobrze wygrzebane N/A :)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-04-20, 22:00

Jest jeszcze inna możliwość zakup gotowego Turbo Kita;) Ten konkretny przeznaczony do (SR20DE)
Nissan Primera 2,0 P10/P11
Nissan 100NX 2.0
Nissan Sunny 2,0 GTI
Nissan Almera 2,0 GTI
mogę takie kity ściągnąć za 4000zł
Obrazek
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-20, 22:11

Turbina pewnie jakis chinol, zreszta pewnie jak wszystko z tego zestawu.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-24, 07:41

Takie OT walnę. Kumpel mówił do mnie, że w życiu by nie wydał tyle kasy na Turbo, ale chciał bym go przewiózł. Jak wyszedł z auta, to stwierdził, że gadał głupoty i stwierdził, że ON BY NIE ŻAŁOWAŁ

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-04-24, 08:48

bombel pisze:Takie OT walnę. Kumpel mówił do mnie, że w życiu by nie wydał tyle kasy na Turbo, ale chciał bym go przewiózł. Jak wyszedł z auta, to stwierdził, że gadał głupoty i stwierdził, że ON BY NIE ŻAŁOWAŁ
No to go trochę powciskało w fotel :-o
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-24, 08:49

Jak można jeszcze 3 grosze swoje: suma summarum wóz i tak gł. niedzielny, więc w tej kasie wolał bym GTiRa na max odpie........o. Bo by wydał i na grubo :)
Ale każdy ma swoje widzi mi się... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-24, 11:39

NadiR, Można ale każdy widząc takiego GTiR to wie od razu czego sie spodziewać a tu masz taką zwyczajną Primerkę auto rodzinne, a spod swiateł niewielu ma szanse swoimi Badziewnymi Marnymi Wozami :evil: :evil:
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-04-24, 13:41

Jak przeniesiesz IC w zderzak i zmienisz maske to Pulskar niczym sie nie rzuca w oczy a nawet z ta maska kazdy to raczej predzej pomysli ze to jakis wies tuner z 1.6 pod maska.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-24, 13:42

DiLGT ja po to kupiłem primere bo sunny był juz dla mnie za mały :)

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2010-05-02, 14:13

kazdy ma taki model jaki mu sie podoba,i nie wazne czy z turbo czy bez czy v6 czy vvl,wazne ze japonski ,wazne ze zap......a,i ze Nissan :mrgreen: :-) ;-)


Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-14, 14:50

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-14, 15:02

W 3 linku jest silnik y GTiR-a za 1500$

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-05-14, 17:32

Jakim nam? W tym temacie ktoś prosił o pomoc? Nie zauważyłem.
Temat nazywa się "ile kosztuje turbo" - pod linkami są alternatywne opcje gotowych do swapa turbo silników.
Co prawda poprzeczny (pod przedni napęd) jest tylko z GTiRa, reszta - ciekawostki.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-07-03, 17:55

Panowie, proponowana turbo ścieżka zdrowia: ;-)

Engine Code: sr20ve
BHP: 450
WHP: 400
Torque (lb/ft): 500
KW: 400
1/4 Mile Time: 12.3
Vehicle Modifications: n1 cams
GT30 turbine
turbosmart BOV
Cusco oil catch tank
aerospeed oil reloc kit
aerospeed boost dependent fuel reg
XS intercooler
Earls oil cooler
ARC radiator

255 warlboro fuel pump
500 cc deutschwerx injectors
port and polish
stage 5 head works
n1 intake
76mm throttle edelbrock
tosrsen LSD
MSD 6al
EVC VI boost control
Greddy MSS
Ultimate E-manage
ultra tension wires

full stich weld chasis
8pt roll cage
Nismo seats
sparco 4 pt seat belt
Nardi steering wheel
nismo shor shifter
NRG quick release
full stich weld chasis
8pt roll cage
Nismo seats
sparco 4 pt seat belt
Nardi steering wheel
nismo shor shifter
NRG quick release

LM GT4 nismo rims 18X9.5
Nitto nt555R 265X35 tires
GTR brake conversion
NG steel braided brake lines
Nismo strut tower front and rear

Tylko ile by to kosztowało? Może Bombel policzy :-o

Pozdro :-P
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-07-03, 20:01

Sam silnik w takim setupie na nowych gratach to ze 20 tys.

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-07-03, 20:10

Ostatnio na Turbo pokazywali polski 500KM SR20 rozwiercony ciutkę. Ktoś wie, co to za cacko?
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-03, 22:07

Mi w tym projekcie najbardziej podoba się o bo nigdzie nie doczytałem że silnik jest to absolutna seria poza wałkami N1 i kolektorem ssącym z podwójną listwą paliwową także z N1 :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2011-06-27, 15:43

a tak spytam ile do tego zestawu trzeba doliczyc biorąc pod uwage uturbienie leciwego silnika który wypadało by otworzyc i wymienic panewki, pierscienie, uszczelniacze tak zeby miało to ręce i nogi??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-06-27, 16:24

SnepooN pisze:a tak spytam ile do tego zestawu trzeba doliczyc biorąc pod uwage uturbienie leciwego silnika który wypadało by otworzyc i wymienic panewki, pierscienie, uszczelniacze tak zeby miało to ręce i nogi??
Wyciągniecie i wsadzenie silnika ok 700 zł, panewki ok 500 zł, uszczelniacze 300 zł, 250 zł piercienie, uszczelka odprężająca 250 zł.

Jakies 2000 PLN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”