Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Sprzęgło

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny/100NX] Sprzęgło

Post autor: mimier » 2009-12-11, 16:06

Tu zamieszczajcie swoje pytania dotyczące pracy sprzęgła, wymiany tego elementu i obaw z tym związanych w Sunnym/100NX ;)

solaris
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-21, 21:58
Lokalizacja: Szamotuły

[N14] skrzynia biegów/sprzegło

Post autor: solaris » 2010-02-21, 22:01

Witam, czy w skrzyni biegów jest jakieś okienko by móc sprawdzić grubość tarczy sprzęgła i ogólny stan sprzęgła? chodzi o cd20

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-21, 22:38

Przy cd20 masz rozrusznik raczej po stronie silnika i w tym wypadku chyba nic nie zobaczysz.W skrzyniach gdzie rozrusznik jest po stronie skrzyni można do odkręcić i na podstawie odległości docisku od koła zamachowego określić stan okładzin tarczy sprzęgła.
ObrazekObrazek

solaris
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-21, 21:58
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: solaris » 2010-02-22, 11:43

ok, ale czy znajdę jakieś okienko zaślepione jakąś gumową wkładką? zwyczajnie wiekrzość aut takie okienko posiada od góry bądż od dołu skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-22, 12:15

solaris nie nic takiego nie znajdziesz.

[ Dodano: 2010-02-22, 12:24 ]
Bynajmniej ze swoich doznań i przeżyć to miałem cały komplet sprzęgła do cd20 firmy NKK, po około 9 miesiącach padł. Słoneczko nie wiem jakim cudem się wygięło, więc przy puszczaniu drgał cały samochód i po rozebraniu było widać przypalenie docisku, tarczy i koła zamachowego w jednym miejscu. Dodatkowo nity na tarczy się wyrobiły i cały koszyk trzymający sprężyny sobie latał.

Obecnie już od roku śmigam na AISIN i jestem mega zadowolony :)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-02-23, 21:11

Witam mam problem ze SPrzegłem albo z Synchronizatorami :| bo na odpalonym silniku nie moge zmienic biegu a jak go zgasze i odpale ponownie samochód po puszczaniu sprzegła normlanie rusza :| co to moze byc? :/
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

solaris
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-21, 21:58
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: solaris » 2010-02-24, 12:18

źle wyregulowany luz pedału sprzęgła, pęknięty docisk, zwyczajnie nie wysprzęgla Ci całkowicie, jak zgasissz silnik wrzucisz bieg i jedziesz to wszystko jest OK bo zmiana biegów odbywa się po między obrotami poszczególnych biegów. Synchronizatorom łatwiej jest dopasować obroty wałków i poszczególnych biegów w trakcie jazdy gdy różnice obrotowe są małe niż wyhamować do zera wałem sprzęgłowy na który jest jeszcze nałożony jakiś mały moment. Za pewne biegi są do puki jdziesz, a jak staniesz to znów nie możesz żadnego wkleszczyć. Spróbuj zakleszczyć na postoju wsteczny który jest bez synchronizatora, za pewnie będzie zgrzyt. docisk do wymiany.

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-02-24, 17:10

No jest duzoo zgrzytu przy wrzcaniu wstecznego.. Ale jak jade samochoodem znaczy rusze z 1 lub nawet 2 pozniej biegu nie zmienie chyba ze sie samo jakos wpasuje to na trojke wrzuce :| czyli docisk?
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

solaris
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-21, 21:58
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: solaris » 2010-02-25, 22:02

raczej tak

Awatar użytkownika
Senior
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-30, 16:28
Lokalizacja: Włocławek/Bydgoszcz

Post autor: Senior » 2010-02-26, 01:21

Gdzie dostać solidną linkę sprzęgła do 100 NXa GTi rok 95' :?:

2 juz zerwałem i w jednej uchwyt przy łapie sprzęgła :-/ Sprzęgło daje mi widocznie zbyt duży opór i dlatego one się zrywają po za tym ona tak dziwnie musi być ułożona (powywijana) by dojść do łapy sprzęgła :-|

Ą i co jakiś czas słysze pstrykanie pod nogą podczas wciskania pedału sprzęgła :-| Czuję, że już niedługo kolejna wymiana linki. Ale tym razem wymienię też tarcze, docisk i łożysko oporowe.

Co myślicie o tarczy i docisku z JC Auto bo takie dostałem od poprzedniego właściciela :?:

Pozdro
Senior
100 NX GTi - 95'
Grafitowy Pocisk :P

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-03-03, 15:10

Ja kupiłem NipParts'a no i pochodziło od wrzesnia do stycznia... JC pewnie cos podobnego do mojego ktos kiedys narzekał na forum... a ze skrzynia jest duzo roboty... trzeba miec kanał itp najlepiej ciepło teraz jakies... ja sie nie mam jak zabrac za swoją naparwe :( a bardzo bym chciał....
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-03-03, 21:31

Ja mam komplet Aisin w CD20E taki sam jak do CD20. Założyłem pół roku temu i jak na razie spoko. Oryginalne sprzęgło miało napisy nissana ale optycznie bardzo było podobne do Exedy. Tarcza po 180 tys. była jeszcze dobra, ale docisk się kończył.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-18, 02:14

pytanie 1: czy sprzęgło w Sunny i Almerach z motorami serii GA jest takie samo?
pytanie 2: jeśli tak to czy sprzęgła dla GA14 i GA16 są takie same?
pytanie 3: mam do wyboru jedynie droższy komplet SACHS lub tańsze VALEO...w co zainwestować?

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2010-03-18, 08:17

Pytanie 1: moim zdaniem jest takie samo bo przeciez te same silniki, ale dla pewnosci zajrzyj tu http://www.japancars.ru/cat/nissan/index.php

Pytanie 2: tutaj slyszalem dwie wersje tak i nie, ale mechanik mowil ze do 1,4 jest po prostu mniejsza

Pytanie 3: sachs twardsze i na dluzej podobno wystarczy.
valeo jak oryginalny zamiennik tylko lubia sie posypac i nie lubia mocnych zmian biegów

ogólnie poszukałbym exedy, a jezeli na to nie posiadasz wystarczajaco gotowki to aisin
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-03-18, 15:39

ja zmieniałem u siebie sprzegło i czytałem ze LUKa jest niby dobre.. czy ja wiem? po zamontowaniu chodziło dobrze ale przy paleniu gumy lub szybszego ruszania sprzęgło sie ślizga... moze trafiłem na jakąś podrube tego to ja nie wiem ale na tarczy, docisku i łożysku pisało LUK. Tak ze jezeli chcecie kupić to sprzęgło to ja raczej bym go nie polecał...

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-03-18, 22:45

Luk to syf podobnie jak valeo, które u siebie założyłem....... żałuję, bo mieki tez aisina.
Dałem dupska jak azjatka :-/
Tak jak kolega pisał exedy a z low budżetowych aisin
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-18, 23:19

mimier pisze: pytanie 3: mam do wyboru jedynie droższy komplet SACHS lub tańsze VALEO...w co zainwestować?
sachs, exedy, aisin... w tej kolejnosci

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-03-19, 00:02

złotym środkiem jest aisin. Wygodniccy narzekają na jego twardość... wg mnie jest ok.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-03-19, 07:15

a ja powiem od siebie ze tarcza z 1.4 jest o 10 mm mniejsza niz od 1.6 ale ta z 1.6 bez problemu wejdzie :) ... a ja jezdze na NKK i jest luzik juz 30 tys km i dalej daje rade a lekko nie ma :)

a teraz jeszcze jedno pytanie ...macie tez problem z regulacja linki sprzegla ...za kazdym razem jak ja podciagne to wraca do tego co bylo przedtem i sprzeglo mi lapie strasznie wysoko przez to ...ja sie przyzwyczailem ale moze macie jakis patent na to by ta linke jednak dalo sie naciagnac ...

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-05-06, 02:45

przed chwilą zakupiłem komplet Sachs za +/- 270zł. na ebay chyba niezła cena?

[ Dodano: 2010-05-06, 02:46 ]
Moje autko przeszło zabieg dziś i niestety ale sprzęgło z Almery GA16 nie podeszło do mojego sunnego GA14 :/ Docisk a co za tym i łożysko nie pasowało do koła zamachowego także wymieniłem tylko tarczę a docisk i łożysko zostało stare (dobrze, że te elementy pozostały w idealnym stanie). Tarcza z GA16 nie dociska całą swoją powierzchnią do docisku z GA14 także chciałem poprawić a tylko pogorszyłem :/
Obrazek
różnica w umiejscowieniu otworów jest widoczna gołym okiem: z lewej nowy docisk SACHS do GA16 z prawej stary NKK do GA14

[ Dodano: 2010-05-06, 02:48 ]
a w ogóle to jak Wam brało sprzęgło po wymianie? U mnie bierze praktycznie jak stare czyli prawie przy końcu i nie idzie tego ustawić, żeby brało w połowie albo głębiej...czy ten typ tak ma?

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-05-08, 20:56

mimier pisze:a w ogóle to jak Wam brało sprzęgło po wymianie? U mnie bierze praktycznie jak stare czyli prawie przy końcu i nie idzie tego ustawić, żeby brało w połowie albo głębiej...czy ten typ tak ma?
Nie przejmuj się tym. Wazne zebys miał luz coby nie ciagnelo a zarazem oporowego łożyska nie zjadło.

PS Co robisz z dociskiem i łożyskiem z GA16??

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-05-09, 00:48

marceli pisze:PS Co robisz z dociskiem i łożyskiem z GA16??
na nic mi się już nie przyda także pewnie na allegro wystawię :)

kroliqster
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
Lokalizacja: Kutno

[N14] cd20 sprzeglo - awaria

Post autor: kroliqster » 2010-09-19, 00:21

Witam mam sunnego 3d 95 r ,2.0 diesel. Mialem do wymiany sprzeglo- dokladnie slizgala mi sie tarcza. Stwierdzilem ze wole kupic dobry komplet na allegro niz tania podrube ( sama tarcze ) w sklepie, znalazlem zamowilem, przyszla paczka wszystko idealne ( tarcza , docisk, lozysko) - zadowolony. Pojechalem na dzialke wzialem sie za robote, oczywiscie to byla jakas masakra na oko wszystko mialo pojsc gladko skonczylo sie na tym ze musialem wyjac cala skrzynie a z tym tez nie bylo latwo. Zmarnowalem kupe czasu ale wkoncu wszystko zlozylem bylo ok, kilkukrotnie sprawdzalem sprzeglo bez odpalania auta podczas skladania i po, bylo twarde. Wkoncu zrobilem wszystko na tip top wsiadam zapalam wciskam sprzeglo lape za drazek zmiany biegow a tu JEB puklo stuklo cos delikatnie drgnal pedal i wpadl w podloge ... caly czas jest miekki jak by byla pusta skrzynia nie odbija sam, na poczatku jeszcze odbijal teraz tylko mozna go recznie wyciagnac. Jak wcisne do samego konca czuc delikatny opor i wyje lozysko ale dosc dziwnie nie tak jak by bylo zuzyte.

No i teraz tak :
-samochod jezdzi bez najmniejszego problemu do tylu i do przodu jak sie go zapali na biegu
-linka jest chyba ok chociaz ma moze wiecej luzu niz wczesniej ale i tak porusza lapa skrzyni - raczej tak jak powinno byc , do tego recznie dopychalem lape i tak zaden bieg nie wchodzi
- gdy chwytam lape skrzyni reka chodzi lekko az za lekko .. w pewnym momencie czuc opor i przy uzyciu sily wchodzi troche dalej- na odpalonym silniku slychac jakies wycie i jakis okropny dzwiek jak by tarl o siebie metal-- jak lapa jest w normalnej pozycji nie slychac nic
- do puki nie odpalilem silnika sprzeglo bylo twarde jak powino , przy pierwszym wcisniciu poszlo sie je*ac i wpadlo

Puscily mi nerwy zadzwonilem po ojca samochod scholowalem pod blok. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
Peklo docisk ? raczej nie mozliwe asmochod jezdz bez problemu ?
spadlo lozysko ? ale w jaki sposob jak pracowalo dobrze nawet jak odpalilem silnik to dobiero na koncu pedalu cos puscilo pozatym jak ju bylo na woim miejscu to jak to jest mozliwe, moze frez lapy nie wiem ... ale jakis tam opor czuc...
krasnoludki ?

Prosze koledzy o rade, kazda sugestia moze pomoc. Pzdr

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-09-19, 10:24

No to tak kolego, nie dowiesz się co się stało nie rozbierając tego ponownie (tak bywa), a moje pytanko brzmi czy porównałeś każdy element nowego kompletu sprzęgła ze starym kompletem ?? czy poprawną stroną włożyłeś tarczę sprzęgła, łożysko oraz czy poprawnie wycentrowałeś tarczę przed dokręceniem docisku ??

Jeżeli wszystko zrobiłeś dobrze i jesteś pewien tego, no to tylko pozostaje rozebranie i sprawdzenie co się stało.

pozdro :)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

kroliqster
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
Lokalizacja: Kutno

Post autor: kroliqster » 2010-09-19, 15:09

no tak najpierw porownalem wszystko bylo identyczne , oczywiscie po zlozeniu wszystko posprawdzalem bylo ok , tarcze spasowalem z dociskiem tak jak powinno byc ,a to ze musze zdjac skrzynie to sie domyslam hehe tylko nie wiem na co sie przygotowac :) w przyszlym tygodniu wezme sie za robote

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-09-19, 18:34

nie rozbierzesz nie zobaczysz, trzeba mieć nadzieję że stało się coś co będzie można naprawić bez ponoszenia wielkich kosztów.

Jak rozbierzesz zrób fotki i opisz co to było.

Pozdro :)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

kroliqster
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
Lokalizacja: Kutno

Post autor: kroliqster » 2010-09-21, 09:51

spoko w tym tyg to ogarne :)

[ Dodano: 2010-09-25, 00:24 ]
rozlozylem i okazalo sie ze lozysko sie posypalo, bylo pekniete w srodku kupilem nowe za 40 zl i mozna latac :) dzieki za pomoc

BTB
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2010-06-10, 17:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BTB » 2011-04-24, 09:10

Witam !

przymierzam się do wymiany sprzęgła w moim n14 gti i mam dylemat miedzy VALEO a EXEDY co byscie polecali ?:)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-04-24, 09:40

Ja zmieniłem na aisina i jestem baardzo zadowolony, auto często dostaje po tyłku i dzielnie to sprzęgło to znosi...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2011-04-24, 14:14

BTB, jak między Valeo a Exedy to bierz Exedy. :P Ale również polecam Aisina, który jest założony u mnie. Póki co ok. 1000km zrobiłem i nie narzekam. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”