Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Patent na ciepły płyn od spryskiwaczy

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Patent na ciepły płyn od spryskiwaczy

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 12:32

Wymyśliłem - być może już ktoś na to wpadł - taki patent na ciepły lecący płyn spryskiwaczy.
Zakupiłem do micry 4mb wężyka do spryskiwaczy - średnicę trzeba dobrać wg tego co jest pod maską oraz łącznik 1 szt. Następnie odpiołem wężyk bezpośrednio od rozgałęziacza spryskiwaczy ( foto 1 ) i za pomocą kupionego łącznika połączyłem obie rurki. Doprowadziłem nowy przewód do rurki doprowadzającej płyn chłodniczy do bloku silnika. Przed termostatem. Tam też kilkurotnie zawinołem/oplotłem na nim tworząc "wężownicę" ( foto 2). Przepływający płyn od spryskiwaczy ogrzewa się od ciepłego węża. W micrze wężyki można zamocować wzdłuż chłodnicy wciskając je w mocowania pomiędzy chłodnicą a silnikiem przy chłodnicy. Reszta według uznania.
Można było zrobić to na wężu od małego obiegu ale moje rozwiązanie ma jeden plus. Płyn dopiero ogrzewa się jak otworzy się duży obieg co pozwala nagrzać wcześniej przednią szybę - nawiew od środka ustawiony na szybę. Dzięki temu ciepły płyn nie leci na zimną szybę i jest mniejsze prawdopodobieństwo pęknięcia jej w skutek "szoku termicznego".
Do pełni szczęścia brakuje zawroku zwrotnego który należy zamocować gdzieś w ciepłym miejscu pod maską - płyn cofa się i dłużej trzeba trzymać dźwignię spryskiwacza. Choć z drugiej strony gdy płyn bedzie stał w przewodach to faktycznie może się poważnie nagrzać i będzie leciał niemal wrzątek ...
Na lato należy powrócic do fabrycznego ustawienia wpinając dusze bez "wężownicy" - jest to ważne gdyż w lato auta z klimą schładzaja szybę a gorący płyn może powodować pęknięcie przedniej szyby.
Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże lepiej dbać o widoczność w zimne dni :-D
Każdy chętny instaluje to na własną odpowiedzialność. :-P
Z nissanem od 2005 roku :)

herson
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2009-12-21, 15:03

Ciekawe, tylko czy w miejscu "nawijki" nie nagrzeje się tak bardzo, że stopi się rurka?

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2009-12-21, 15:25

Szymeq pisze:Do pełni szczęścia brakuje zawroku zwrotnego który należy zamocować gdzieś w ciepłym miejscu pod maską - płyn cofa się i dłużej trzeba trzymać dźwignię spryskiwacza.
ale w dyszach są zaworki
one powinny trzymać :roll:
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2009-12-21, 16:31

herson pisze:Ciekawe, tylko czy w miejscu "nawijki" nie nagrzeje się tak bardzo, że stopi się rurka?
o tym samym pomyslalem, jak to zobaczylem :-).

Awatar użytkownika
Krissu
fanatyk nissana
Posty: 587
Rejestracja: 2009-12-09, 14:12
Lokalizacja: Zgierz/Łódź

Post autor: Krissu » 2009-12-21, 17:51

i dalej leci z taką samą siłą :?:
pompka ma siłę, czy trzeba czegoś efektywniejszego szukać :?:
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-21, 20:45

herson pisze:Ciekawe, tylko czy w miejscu "nawijki" nie nagrzeje się tak bardzo, że stopi się rurka?
Raczej nie powinna - zobaczymy jak to bedzie wyglądało...
jarkk pisze:ale w dyszach są zaworki
one powinny trzymać :roll:
No to albo u mnie nie ma albo nie trzymają ... myślałem o tym i może silnik powinien trzymać albo zawór w silniczku/pompce ale ja swoją wymieniałem i mam od scenica - pasi bez przeróbek - plug and play :mrgreen:
Krissu pisze:i dalej leci z taką samą siłą :?:
pompka ma siłę, czy trzeba czegoś efektywniejszego szukać :?:
Jak pisalem ciut na początku przez ok 1 sekunde leci mało aby za chwilę lecialo normalnie - pisałem też, ze mam pompke od scenica ... bo moja padla
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2009-12-21, 21:38

Jaki sens jest pryskać szybę zagrzanym płynem i ryzykować pęknięcie szyby (czytaj być w plecy 400 zeta za nową). Płyn zimowy jest na bazie spirytusu i jak kupisz dobry, a nie z marketu za 10 zeta to nie ma potrzeby go podgrzewać. Jak masz jakiś badziew wlany do zbiorniczka to i tak zamarznie. Wtedy ten cały patent z podgrzewaniem możesz sobie zwinąć w rulonik i poznać znaczenie słowa czopek. Pompka zamarznie i nie poda płynu, lub zamarżnie w przewodach.
Jaki cel ma być niby zawarty w polewaniu szyby ciepłym płynem. Dla mnie to lipa i za duże ryzyko względem szyby. Lepiej zainwestować w nowe dobrze zbierające pióra i markowy nie zamarzający płyn niż kombinować z jakimiś wężykami
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2009-12-21, 22:05

Nie wiem jaką temperature ma mieć płyn z patentu Szymka ale u mnie w ciężarówce (Volvo) płyn który leci na szybe jest podgrzewany, chyba do bezpiecznej temperatury bo nic sie z szybą nie dzieje :) tak więc opcja ciepłego płynu jest ok, pytanie czy z tego motania nie wyjdzie za gorący :)
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-22, 08:55

and_pec pisze:Jaki sens jest pryskać szybę zagrzanym płynem
Sens jest taki, że przy ujemnej temperaturze pióra wycieraczek szytwnieją przez co niezbyt dobrze zbierają .. zarówno bosch , valeo jak i Alda czy "noname" ( kwestia szybkości zużycia - testowałem niemal wszystkie ) sztywnieją na mrozie. Przy ciepłym płynie nie muszę lać hektolitrami na szybę - wystarczy krótkie pryśnięcie i za jedna sekwencją wycieraczki ładnie i czysto zbierają, nie powstaja smugi oraz nie przymarza na szybie a za nią jak spłynie.
and_pec pisze:Płyn zimowy jest na bazie spirytusu i jak kupisz dobry, a nie z marketu za 10 zeta to nie ma potrzeby go podgrzewać
- który wg Ciebie jest "dobry" bo ja kupowałem różne płyny również te powyżej 25 zł i różnie z nimi bywało .. potrafiły przymarznąć w wężykach a w zbiorniczku chlupotały wesoło.
jaca V6 pisze:Nie wiem jaką temperature ma mieć płyn z patentu Szymka
Tez tego dokładnie termometrem nie sprawdzałem ale nie leci wrzątek .. na ręku jest letnie ... pojęcie względne ..
and_pec pisze:Dla mnie to lipa i za duże ryzyko względem szyby
- dlatrego też zawsze o tym powtarzam, że ryzyko takie istnieje ... należy zrobić tak aby je zminimalizować ...
jaca V6 pisze:u mnie w ciężarówce (Volvo) płyn który leci na szybe jest podgrzewany, chyba do bezpiecznej temperatury bo nic sie z szybą nie dzieje
nie ukrywam, że to było dla mnie bodźcem .. wiele ciężarówek śmiga przez moje miasto i właśnie zauważyłem, że na mrozie z płynu leci para ... 8-)
jaca V6 pisze:pytanie czy z tego motania nie wyjdzie za gorący
dlatego też zawinołem na wężu przed termostatem - zanim się otworzy i osiągnie temperturę roboczą to kabina / szyba czołowa się ogrzeje. Może właśnie u mnie dobrze, że ten płyn sie cofa i nie stoi w spirali ... :roll: 8-) - Ale jak każdy "patent" wymaga dopracowania i nie każdemu jest potrzebny.


Oczywiście nie jeden stwierdzi, że to zbędne - nikogo nie namawiam ;-) .
Z nissanem od 2005 roku :)

herson
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2009-12-09, 15:55
Lokalizacja: WuWua

Post autor: herson » 2009-12-22, 23:06

and_pec pisze:Lepiej zainwestować w nowe dobrze zbierające pióra
Tak jak napisał Szymeq, nawet najlepsz i najdroższe, przy -15 sztywnieją i bez odmrozonej szyby, ich zadanie skłania sie jedynie do zamiatania....
Co do patentu, wszystkie rodziły sie w bólach :-)

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2009-12-23, 07:19

pomysł dobry - jeśli faktycznie płyn nie podgrzeje się za bardzo a o to nie powinno się zdarzyć na początku pracy silnika - sam jest chłodny a w międzyczasie szyba się też trochę podgrzeje - więc prawdopodobieństwo lania wrzątku na zimną szybę jest minimalne (jeśli w ogóle) - Szymeq pewno potwierdzi że płyn na samym początku pracy nie jest gorący
u mnie na statkach też do mycia szyb używa się wody ciepłej ok 40 stopni - nie mieliśmy problemów z szybami nawet najsroższymi zimami
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
vulture30
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2009-12-09, 00:21
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: vulture30 » 2009-12-23, 21:31

Ciekawy pomysł. Mi by sie przydał czasami jak mi sie nie chce skrobać, to zimnym płynem ciezko odszronic szybę ;)

wg mnie jesli płyn bedzie grzał sie za bardzo to tą temperaturę można by wyregulować ilością zwojów na wężu.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2009-12-30, 10:12

Z drugiej strony ten rozgrzany płyn popłynie później zimnymi wężami, przez zimną dyszę, w zimnej atmosferze i tak czy siak sporo się ochłodzi.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2009-12-30, 10:30

Jak dla mnie pomysłowy patent ;) Tylko poczekamy po zimie może napiszesz czy szyba na pewno cała to sobie może za rok też tak zrobię. Bo przy większych mrozach wkurzają mnie obmarzające pióra wycieraczek, które potem całe g... zbierają.
Jeszcze najlepiej jakby był mały termostacik regulujący temp. płynu spryskiwacza, wtedy to już bajka;)
Podobno najlepsza temperatura do rozmrażania szyb to lekko coś ponad 20 stopni
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-31, 08:37

Myślałem jeszcze aby w jakis sposób ogrzewać zbiorniczek od spryskiwacza .. przyszły mi do głowy maty od ogrzewanych lusterek (okleić nimi zbiorniczek ) ale trzeba by jeszcze wymyśleć do tego jakies roządne sterowanie - czy czasowe czy temperaturowe ? :roll:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2009-12-31, 10:06

Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-31, 10:21

Jak widać w linku wyżej płyn jest ogrzewany do +65 st więc raczej nie ma co sie obawiać o szybę czołową. ;-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2009-12-31, 13:35

I w dodatku to niemiecka technologia
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2010-01-30, 13:33

a cena jaka fajna :D
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-05-01, 21:57

tak jak pisałem wcześniej patent przeszedł testy ... szyba czołowa ma się wyśmienicie. Jedynie co to trzeba zwój zamocować na wężu bo po zimie luźniutko był nawinięty. Myślę, że kilka oplotów izolacją na końcach "wężownicy" załatwi sprawę.
Na okres letni wężyk zdemontowany. :-D
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-05-02, 10:48

Szymeq pisze:Myślałem jeszcze aby w jakis sposób ogrzewać zbiorniczek od spryskiwacza .. przyszły mi do głowy maty od ogrzewanych lusterek (okleić nimi zbiorniczek ) ale trzeba by jeszcze wymyśleć do tego jakies roządne sterowanie - czy czasowe czy temperaturowe ? :roll:
widze ze jestes niezla zlota raczka...
ja nie mam zdolnosci mechanicznych ale urodzil mi sie w glowie taki patent :

...a moze sprobujesz podpiac sie do obiegu plynu chlodzacego blok silnika (raczej w miejsce gdzie plyn powraca do chlodnicy)?
wymagaloby to lekkiej modyfikacji rury obiegowej z ciecza w ktorej porusza sie plyn chlodzacy ale masz talent zlotej raczki wiec sobie poradzisz...poza tym na rynku nie brakuje rur hubraulicznych z wszelkimi patentami...
zrob spiralke (cienka rurka) przez ktora bedzie biegl 'pozyczany' plyn chlodzacy i wstaw ja delikatnie do zbiornika z plynem do szyb...
za maly zbiornik? zmien na wiekszy...
mozesz zamontowac zawor przed calym ukladem ktory bedzie odcinal obieg plynu z chlodnicy do spiralki (system letni - prosty zaworek ktory odetnie dodatkowa droge obiegu)

co ty na to?

poza tym pomysl genialny, mimo ze juz stosowany w ciezarowkach...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-05-04, 10:21

to może prościej zamontować grzałkę do zbiorniczka od spryskiwaczy, oprócz tego podpiąc termometr i będzie wtedy pewne :-D
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-05-04, 12:21

hordagoga78 pisze:co ty na to?
Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań .. ponoć te są najlepsze ;-)
hordagoga78 pisze:za maly zbiornik? zmien na wiekszy...
nie ma tam miejsca na inny
Kombinuj dalej .. :mrgreen:
jarkk pisze:zamontować grzałkę do zbiorniczka od spryskiwaczy, oprócz tego podpiąc termometr
bardziej takie rozwiązanie bym przyjął 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-05-04, 16:34

grzalka w kazdej chwili moze ci pasc a plyn chlodzacy blok silnika zawsze bedzie goracy...
ale masz racje - najprostrze rozwiazania sa najlepsze...

poza tym nie musze kombinowac - nie potrzebuje takich rozwiazan...
tak mi tylko wpadl pomysl do lba - troche wiecej inzynierii anizeli grzalka...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”