Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Wymiana żarówek deski rozdzielczej

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP11.144] Wymiana żarówek deski rozdzielczej

Post autor: jarkk » 2009-12-05, 11:09

Pierwszym krokiem jest wyjęcie radia firmowego :
-wkładasz w dwa otwory w radiu coś cienkiego i naciskasz aż usłyszysz kliknięcie
-wkładając rękę w otwór na kasetę pociągasz z czuciem i wyjmujesz radio
- po wyjęciu radia odkręcasz dwie krzyżakowe śruby trzymające panel ze środkowymi kratkami nawiewu
- po odkręceniu tych śrub pociągasz ( nie szarpiąc - tylko w miarę jednostajnie ) za panel - powinny puścić zaczepy które trzymają go do reszty deski rozdzielczej ( 2 sztuki u góry )
- panel trzyma jeszcze cięgno służace do przełączania między między ciepłym a zimnym powietrzem - możesz je rozpiąć ale nie musisz nie powinno przeszkadzać
- po wyjęciu w/w panela odkręcasz jeszcze jedną śrubę krzyżakową z prawej strony powstałego otworu która mocuje główny panel kokpitu
- teraz odkręcasz śruby znajdujące się w dolnej części osłony stacyjki - z tego co pamiętam 5 szt.
- opuszczasz kierownicę na maksa w dół i zdejmujesz GÓRNĄ część osłony - jest na zatrzaski ( z obu boków)
- teraz możesz przejść do głównego panelu kokpitu
- odpinasz mała kostkę po prawej stronie i wężyk czujnika klimatyzacji (?)
- z lewej strony odpinasz kostkę sterowania lusterkami, poziomowania reflektorów, otwierania bagażnika i jeszcze jedną nie pamiętam do czego służy
- z lewej strony u góry przy kratkach nawiewu masz znowu taki sam zaczep jak w poprzednim panelu - załatwiasz to tak jak powyżej - czytałem temat podważania śrubokrętem - ja tego nie robiłem i odpukać niczego nie ułamałem
- kiedy zaczep puści musisz się trochę pogimnastykować z wyjęciem panelu - przeszkadza trochę kierownica mimo że jest opuszczona w dół ale da się trzeba tylko pokombinować
- jak już sobie z tym poradzisz masz dostęp do zegarów - dwie śruby u góry i dwie na dole i możesz je wyjać - pamiętając o odpięciu dwóch kostek z tyłu zegarów
- po wyjęciu zegarów masz dostęp do wszystkich żarówek podświetlenia
- niestety nie powiem Ci jakie masz kupić żarówki bo nie pamiętam

powodzenia ;-)

P.S. Dla bezpieczeństwa ( airbag kierowcy ) możesz przed rozpoczęciem rozbierania odłączyć klemy od akumulatora i odczekać kilka minut.
A i jeśli nie masz kodów do radia to nie włączaj stacyjki na odpiętym radiu bo się zablokuje
_________________________________________________________________________________________

Właśnie kilka dni temu wymieniałem te żarówki w ASO. Do podświetlenia wyświetlacza LCD są używane dokładnie żarówki BX8, 4d 12V 1,3W z plastikową oprawką. Żarówki były wymieniane u mnie pierwszy raz od nowości i oryginalne wyjęte to właśnie BX8, 4d 12V 1,3W firmy OSRAM. Niestety w katalogu firmy OSRAM dokładnie takie nie występują ponieważ były produkowane przez firmę OSRAM wyłącznie dla Nissana ( w/g informacji pracownika ASO Nissan).Są tylko BX8, 4d 12V 1,2W czyli troszeczkę słabsze.
Dokładnie takie same czyli BX8, 4d 12V 1,3W znalazłem w katalogu firmy Hella. Niestety trudno je dostać. Cena takiej żarówki to 1,15euro.
Ja zapłaciłem w ASO po 20 zł za żarówkę ( wymieniałem 3 sztuki ) + robocizna 85 zł czyli 150 zł w sumie. Trochę dużo ale nigdzie nie mogłem dostać tych żarówek a poza tym trochę bałem się sam rozbebeszać kokpit, żeby czegoś nie pourywać. Ogólnie jestem zadowolony z serwisu Nissana (poza ceną). Nie ma śladu że coś było zdejmowane.

I jeszcze jedno - do Nissana po lifcie czyli od 2000 roku ( P11.144) nie stosuje się już żarówek z nakładkami, są to zwykłe białe żarówki z plastikową końcówką mocującą.
_________________________________________________________________________________________

Piszę ponownie w tym temacie żeby nikt się nie dał naciągać ASO.
Ja kupiłem identyczne żarówki jak były zamontowane czyli te z plastikowymi obsadkami za 1 PLN albo 2 PLN za sztukę w swykłym sklepie motoryzacyjnym. Nawet mieli dość dużo tych żaróweczek - różniły się kolorem plastikowej obsadki - prawdopodobnie różne kolory = różna moc żarówki.
Z tego co pamiętam w zegarach P11.144 są 2 typy żarówek:

1. małe z obsadkami w kolorze zgnitej zieleni - do podświetlania wyświetlacza i kontrolek
2. duże z obsadkami niebieskimi - podświetlanie główne zegarów.

Warto poszukać w sklepie niż jechać do ASO ale tyle razy już na forum o tym byto że.......
Chyba jest różnica zapłacić 4 PLN + własna robota albo zdziercom z ASO 150 PLN ?

Jak ktoś nie wierzy to tu można sprawdzić:
http://www.auto-lamp.pl/sklep/index.php?cPath=55_51
_________________________________________________________________________________________

Wg manuala do p11.144 sa dwa rodzaje zegarów: takie które mają wszystkie lampki kontrolne na tarczy obrotomierza, i takie które mają troche na obrotomierzu a troche na prędkościomierzu - ja mam tą drugą wersję i tam bez głębszego rozbierania zegarów to można wymienić tylko 3 podświetlenia LCD + 10 innych (kierunki, długie, przeciwmgielne, a reszta to podświetlenie). CO prawda nie rozbierałem dalej zagarów, wydaje mi się tam są jeszcze inne do podświetlania tarczy (muszą być bo w okolicach obrotomierza nie ma praktycznie żadnej którą możnaby wymienić a ona jest jakoś podświetlana).
Na rysunku zegarów tego pierwszego typu jest 20 zarówke które można wymienić :-)
_________________________________________________________________________________________

Witam jestem nowym użytkownikiem P11.144 i chciałbym korzystając z tego tematu zapytać czy powinno być podświetlone:
- pokrętło regulacji lusterek?
- przycisk spryskiwacza reflektorów
- strzałki góra,dół przy regulacji siły nawiewu
- przycisk włączenia obiegu zamkniętego i przycisk ogrzewania tylnej szyby

Te rzeczy u mnie nie świecą się

Czy wszystkie cztery przyciski szyb na drzwiach kierowcy powinny miec podswietlanie? Bo u mnie swieci się tylko napis "auto" na przycisku od szyby kierowcy

Dziekuje za odpowiedzi
__________________________________________________________________________________________

1-nie ma tam żarówki
2-nie, raczej nie
3-tak, ta sama żarówka W1.2W w oprawce 10d co podświetla wyświetlacz nawiewu, jak on nie świeci to i strzałki też
4 tak, po włączeniu pomarańczowa kreska
5 tylko auto, możesz zrobić

__________________________________________________________________________________________

Typy żarówek zastosowane w tym modelu:
od lewej: BX8 4d 12V 1.3W (Osram) do wyświetlacza LCD oraz kontrolek, BX8 4d 12V 1.3W (Narwa) -//- , BX8 4d 12V 2W (Osram) do podświetlania tarcz zegarów (proponuje wymianę wszystkich trzech szt. by uniknąc różnicy w jasności oświetlenia bo na pewno taka wystąpi:))



źródło: NKP

GreeN_OnE

Post autor: GreeN_OnE » 2010-04-06, 15:45

Na wstępie witam Szanownych Forumowiczów, bo to mój pierwszy post :papa: . W związku z tym, że planuje zrobić porządek z podświetleniem deski :D mam parę pytań. Czy ktoś z Was używał tego :arrow: : KliK
Obrazek.
Jest to na pewno trwalsze niż zwykła żarówka i tanie, jaki kolor wybrać do P11.144 wersja zegarów z kontrolkami na prędkościomierzu i obrotomierzu (wydaje mi się, że albo białe albo ultrafiolet).

Co do pytania o podświetlenie przycisku spryskiwacza reflektorów to TAK on świeci.

Jak sam w końcu znajdę chwile to wezmę ze sobą aparat i cyknę parę fotek podczas swoich prac, żeby zrobić z tego prawdziwe zrób to sam :P

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-04-07, 08:50

Cały problem w tym że to są właśnie diody a nie żarówki. O ile może by wlazły w deskę(różnie to bywa ) to podają światło punktowe a nie rozproszone. W wyniku tego tarcza zegarów nie zostaje oświetlona w pełni a wskazówka wcale. Możesz to zastosować jedynie do kontrolek, ale w P11,144 to jedynie masz kierunki i długie na żarówce, a reszta to diody wlutowane w deskę
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-04-07, 20:55

Nie wiem jak jest w P11 , ale w P10 doskonale te diody się sprawdzają. Ja mam u siebie i jest dobrze. Warunkiem jest aby dioda była walcowa ze stożkiem do środka.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Luke11
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-15, 17:42
Lokalizacja: B-stok/Korycin

Post autor: Luke11 » 2011-04-13, 14:38

Jeśli mi w P11.144 nie świeci podswietlenie wskaźnika paliwa i temperatury to musze wstawić nową żarówke BX8 4d 12V 2W (Osram).
Dobrze zrozumiałem?

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2011-05-06, 07:35

Luke11 pisze:Jeśli mi w P11.144 nie świeci podswietlenie wskaźnika paliwa i temperatury to musze wstawić nową żarówke BX8 4d 12V 2W (Osram).
Dobrze zrozumiałem?
Wyciągnij i zobacz. Ja mam dwie primery i obie mają inaczej :(

Co do diodowego, to ja u siebie więcej nie założę. Kiepsko świecą a do tego szybko się popaliły.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

GreeN_OnE

Post autor: GreeN_OnE » 2011-07-06, 19:22

Ostatnio przerabiałem wymianę żaróweczek podświetlenia obu wyświetlaczy: nawiewów i temperatury oraz przycisku "obieg zamknięty" i "ogrzewania szyby tylnej" w Primerze P11.144 rocznik 2001.
Wyciągamy radio: wkładamy pręciki w otworki aż usłyszymy kliknięcie, wkładamy rękę w otwór kasetowy i pociągamy, wieszamy radio na kablach i opieramy o drążek skrzyni biegów. Namacalnie :) szukamy żaróweczek odkręcamy je zgodnie z ruchem wskazówek zegara po 1dnej na każdy wyświetlacz.
Gorsza sprawa jest z podświetleniem obu przycisków bo bardzo ciężko je wyjąć można pomóc sobie pęsetą (mi się udało bez ale namęczyłem się strasznie i straciłem trochę krwi).
ObrazekObrazek

Gdy mamy żaróweczki wyciągnięte odpinamy "cokoliki" i wymieniamy na nowe W1,2W, u mnie nie było żadnych kapturków.

Później montujemy wszystko w odwrotnej kolejności ustawiając żarówki w pozycji pionowej i wciskamy (oznaczone strzałkami na zdjęciu to co ma być na 12tej-6tej :razz: ) Gdy żarówka nam wskoczy zakręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Dwie żarówki wyświetlacza można zakręcić ręką, natomiast 2 dolne bez pęsety się nie obejdzie.
Mam nadzieje, że się przyda.
W następnej kolejności zabiorę się za podświetlenie wyświetlacza komputera, przebiegu, temp, zegarka itd. i postaram się przy tej okazji cyknąć parę fotek.
Pozdrawiam

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-07-09, 16:13

Jak juz bedziesz wyciagal ramke od licznika to odkrec nawiew od ramki ten od strony pasazera. Jest przykrecony na dwie sruby do ramki (potrzebny krotki srubokret krzyzakowy) . Przekrecisz odpowiednio kierownice i wyciagniesz ramke. Teraz masz dostep do licznika.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2011-07-22, 19:53

Radio wyciągamy wkladajac cos w te male otworki po obu stronach radia fabrycznego i ciągnąc za wejście kasety.
Radia nie odpinałem, zawisło na kablach i to wystarczylo, odpieta tylko antena.
Następnie odkręcamy dwie srubki ktore nam sie ukazały na zdjeciu wskazane srubokretem po prawej.
Obrazek

Od gory środkowy nawiew trzymany jest dwoma zatrzaskami ktore musimy przycisnąć w dół płaskim srubokrętem.

Obrazek

wyciągamy uważając na linkę od ciepło-zimno, nie musiałem jej odpinać wystarczy odsunąć całość na bok.

Obrazek

Tutaj należy ułatwić sobie życie odkręcając górną obudowę kierownicy trzymaną czterema śrubkami wkręcanymi od dołu. Po odkręceniu lekko ściskamy obudowe i zdejmujemy.

Następnie odkręcamy śrubki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podwadzamy płaskim śrubokrętem w trzech miejscach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obudowa zegarów powinna wyjść. Po odchylaniu odpinamy wszystkie wtyczki:
po lewej 3 lub 4 (otwieranie bagaznika, lusterka, spryskiwacze świateł, jasność zegarów)
Obrazek

po prawej odpinamy rurkę i jedną wtyczkę
Obrazek

Żeby wyciągnąć obudowę trzeba pokombinować i uważać na wajchy kierunkowskazu i wycieraczek, najlepiej żeby druga osoba osłaniała je przed złamaniem.

Naszym oczom ukazują się zegary trzymane czterema śrubami
Obrazek

Po wyjęciu (nie trzeba nic odpinać) jak na zdjęciu widzimy żarówki, wszystkie są opisane tu akurat widoczne dwie od ekranu LCD, wyjmujemy przekręcając w lewo szczypcami.
Obrazek

Tyle rozbierania
Obrazek

dla takiej małej pierdółki
Obrazek


Obrazek


żarówki kupiłem w sklepie elektronicznym 1,5 W kosztowały po 2,50 zł

stb44
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-11-15, 23:50
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: stb44 » 2011-12-03, 21:13

To i ja mam pytanko czy powinny świecić się "literki" w automatycznej skrzyni biegów
tzn.
D-drive
P-parking
i tak dalej
Będę wdzięczny za odpowiedź bo to mnie
mocno irytuje :?

rafauen
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-07-30, 17:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafauen » 2012-07-30, 18:34

Witam właśnie zakończyłem "remont" podświetlania deski, radia i panelu klimy w mojej Primerze, bo trochę żarówek się już poprzepalało a poprzedni właściciel nie czuł widocznie potrzeby tego naprawić. Chciałbym się w związku z tym podzielić z wami kilkoma uwagami i spostrzeżeniami.

1. Opis sposobu dostania się do wszelkich żarówek podany wyżej jest rewelacyjny i bardzo pomocny.

2. Mam również Primerę P11.144 rok 2001 kupiony w polskim salonie i u mnie nigdzie nie ma żarówek zintegrowanych z oprawkami BX8. Wszędzie mam zwykłe szklane żarówki typu W[moc]W (np. W1.2W) obsadzone w oprawkach Toshiba V-2. Trzeba chyba sprawdzać jak to w konkretnym modelu wygląda bo jak widać może być różnie.

3. W moim aucie ilość i rodzaj żarówek wygląda następująco:
- panel klimatyzacji - 4szt 1,2 W W1.2W, płaciłem po 90 gr sztuka
- przy zegarach żarówki są mocniejsze i grubsze, ale takiego samego typu w podobnych oprawkach, ja na oko wstawiłem 3 watowe i świecą idealnie. Jest ich 3 szt i kosztowały więcej bo aż 4 zł za sztukę.
- wymienne są też u mnie żarówki od przednich przeciwmgielnych i drogowych, oczywiście typ W1.2W ale były ok więc je zostawiłem
- wyświetlacz LCD (ten z przebiegiem) jest u mnie podświetlany 3 szt żarówek mini 3x7 mm (takich z długimi stykami do wlutowania). Trzeba tylko odpowiednio ponawijać te styki na starą oprawkę. Ja założyłem trochę na oko 12V 50mA i świecą idealnie jak powinny. W sklepie elektronicznym kosztowały po 65 gr sztuka.

4. Z radiem (model low-line BP9340) był największy kłopot bo żarówki były wlutowane i było ich aż 10 szt. U mnie nie działały tylko 3 ale dla świętego spokoju od razu wymieniłem wszystkie. Oczywiście dostęp do nich jest bezproblemowy i osoba trochę obyta z lutownicą da radę je bez problemu wymienić. Po zmierzeniu miernikiem okazało się że tu są potrzebne żarówki 6 voltowe. Też na oko kupiłem identyczne jak do wyświetlacza LCD żarówki mini 3x7mm tylko że 6V i też świecą elegancko. Też je dostałem w elektronicznym i kosztowały po 90 gr sztuka.

Podsumowując, niewielkim nakładem pracy i kosztów, bo za dwadzieścia kilka złotych wymieniłem wszystkie żarówki w kokpicie mojej Primery. Wszystko świeci się teraz jak w nowym samochodzie i cieszy oko. Było warto, zwłaszcza że dzięki korzystaniu z instrukcji z tego wątku forum udało mi się nie uszkodzić żadnych zaczepów w desce, a w warsztacie za taką naprawę musiałbym zapłacić aż 200 zł. (taką cenę usłyszałem). Tak więc dziękuję za rady i zachęcam innych do takiego majsterkowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”