[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Oj nie dobrze się dzieje z autem. W ciągu ostatnich 2 dni zaczął mi chyba przerywać na którymś cylindrze. Stało się to 2 razy (ale zważywszy na to, ile jeżdżę, to było to dość często). Jadę sobie normalnie, i nagle zaczyna brzmieć jak bokser, do tego nie ma mocy (tzn nie zaczyna zwalniać, ale przy depnięciu gazu czuć, że nie jedzie) Za 1 razem przestało po jakiś 15 sekundach normalnej jazdy, za drugim po 15 sekundach przestało na 30 sekund, i już pod domem zaczęło na nowo, po otworzeniu maski widać, że silnikiem tłukło. Podawałem trochę gazu przepustnicą, jak silnik za którymś razem zszedł na obroty jałowe to się uspokoił, pracował normalnie i wyraźnie przestał się trząść. Co zmieniać? Przewody? Cewkę? Świece jednoroczne Denso Iridium Power.
Znowu przed chwilą jechałem i to samo się stało, i znowu przy samym domu. Przez chwilę było jeszcze gorzej niż wcześniej, bo nie dało się utrzymać prędkości. Auto jechało normalnie, wbiłem sprzęgło i redukowałem przed skrętem w uliczkę, później chciałem normalnie dodać gazu i jechać, ale samochód wpadł w tryb boksera. Dojechałem na luzie do domu, otwieram maskę, silnik skacze, gazowanie tym razem nic nie dawało, sam zaczynał i przestawał łomotać kiedy chciał.
Znowu przed chwilą jechałem i to samo się stało, i znowu przy samym domu. Przez chwilę było jeszcze gorzej niż wcześniej, bo nie dało się utrzymać prędkości. Auto jechało normalnie, wbiłem sprzęgło i redukowałem przed skrętem w uliczkę, później chciałem normalnie dodać gazu i jechać, ale samochód wpadł w tryb boksera. Dojechałem na luzie do domu, otwieram maskę, silnik skacze, gazowanie tym razem nic nie dawało, sam zaczynał i przestawał łomotać kiedy chciał.
Według mnie Power Transistor ci się kończy, ja u siebie miałem go odkręconego i wisiał na kablach, bo podobno nie lubi wysokich temperatur to urządzenie. W 200sx s13 przykręcali go do nadkola a nie do silnika. Kiedyś miałem ze 3 ale nie wiem czy w rupieciarni jeszcze coś zostało.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Może i tak być, bo objawy pojawiają się, jak się silnik porządnie rozgrzeje. Spróbuję go odkręcić i pojeździć, zobaczymy co wyjdzie. Poszukaj u siebie, to chętnie odkupie.
EDIT.
Dzisiaj chciałem odpalić z odczepionym od bloku tym power transistorem, czyli nr 14 na obrazku: LINK Raz odpalił normalnie, zgasiłem i poszedłem po dokumenty, żeby się tak przejechać. Wróciłem, odpalił normalnie, pochodził 5 sekund i zaczął przerywać, zgasiłem, odpaliłem znowu, tym razem w ogóle nie chodził normalnie tylko odpalił już przerywając. Zgasiłem, przykręciłem to spowrotem do bloku, dalej przerywa od razu po odpaleniu.
EDIT.
Dzisiaj chciałem odpalić z odczepionym od bloku tym power transistorem, czyli nr 14 na obrazku: LINK Raz odpalił normalnie, zgasiłem i poszedłem po dokumenty, żeby się tak przejechać. Wróciłem, odpalił normalnie, pochodził 5 sekund i zaczął przerywać, zgasiłem, odpaliłem znowu, tym razem w ogóle nie chodził normalnie tylko odpalił już przerywając. Zgasiłem, przykręciłem to spowrotem do bloku, dalej przerywa od razu po odpaleniu.
Sprawdzę, jak miałem CA to dla bezpieczeństwa miałem jeden sprawny przykręcony do głowicy, i drugi sprawny wiszący na przewodach hehe
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Beton, i jak masz coś? Bo jak nie znalazłeś to będę szukał czegoś we własnym zakresie, choć nie ukrywam, że wolałbym od kogoś zaufanego to kupić, a nie od niewiadomo kogo z allegro.
EDIT.
Dzisiaj zmierzyłem oporność cewek według manuala z 200sx. W manualu pisze 0,6-0,8 Ohma. U mnie wyszło 1,2 1,1 1,1 1,1.
EDIT.
Dzisiaj zmierzyłem oporność cewek według manuala z 200sx. W manualu pisze 0,6-0,8 Ohma. U mnie wyszło 1,2 1,1 1,1 1,1.
- kermit zaba
- wiem o czym pisze
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
- Lokalizacja: EZG
O, jakaś bratnia dusza próbuje jeździć na CA18 Łączę się w bólu i cierpieniu...
PT nie jest taki straszny jak go malują, podmieniałem 3 i różnicy za bardzo nie było. Kiedyś rozmawiałem z kimś na ten temat i powiedział, że przegrzania/przepalenia/popsucia biorą się z wieku, w mniejszym stopniu z temperatury odbieranej od silnika.
W takim przypadku jak Ty wspominasz, zerknij na CAS'a. Ustaw sobie zapłon na lampę i KONIECZNIE przewód WN, przejedź się, sprawdź jeszcze raz czy się nie rozjeżdża. Jakbyś miał czas i ochotę to wykręć CAS'a i sprawdź wielokliny na połączeniu elementów. U mnie losowe padanie silnika było spowodowane nadmiernymi luzami na wieloklinach. Cewka też potrafi zdechnąć, ale najpierw musisz sprawdzić, czy ciągle ten sam gar się wyłącza, czy zapłony wypadają losowo.
A tak w ogóle to wykręć kompa spod fotela i zerknij na błędy, życzę Ci kodu 55:)
Powodzenia!
PT nie jest taki straszny jak go malują, podmieniałem 3 i różnicy za bardzo nie było. Kiedyś rozmawiałem z kimś na ten temat i powiedział, że przegrzania/przepalenia/popsucia biorą się z wieku, w mniejszym stopniu z temperatury odbieranej od silnika.
W takim przypadku jak Ty wspominasz, zerknij na CAS'a. Ustaw sobie zapłon na lampę i KONIECZNIE przewód WN, przejedź się, sprawdź jeszcze raz czy się nie rozjeżdża. Jakbyś miał czas i ochotę to wykręć CAS'a i sprawdź wielokliny na połączeniu elementów. U mnie losowe padanie silnika było spowodowane nadmiernymi luzami na wieloklinach. Cewka też potrafi zdechnąć, ale najpierw musisz sprawdzić, czy ciągle ten sam gar się wyłącza, czy zapłony wypadają losowo.
A tak w ogóle to wykręć kompa spod fotela i zerknij na błędy, życzę Ci kodu 55:)
Powodzenia!
Cisza z kilku powodów. Po pierwsze to zima, więc auto od października stoi w wynajętym garażu. Po drugie to studiuję we Wrocławiu, więc mam trochę daleko. Niedawno auto przeszło przegląd. Diagnoście bardzo nie podobało się, że fabryczne reflektory w zderzaku włączają się razem z długimi. Po przeglądzie auto od razu trafiło do mechanika. Diagnoza: cieknie uszczelka pompy oleju. Prace trwają. W październiku poszedł mi też dym z radia, radio oddane do kumpla, ale nie mam z nim bardzo kontaktu, więc nie wiem czy zrobił czy nie. To już powinny być jedne z ostatnich napraw. Chyba że znowu jakiś uszczelniacz zacznie ciec. Z planów to muszę pomalować zderzaki bo farba odłazi. Mam też rdzę pod szybą czołową na dachu i na tylnym nadkolu. Chcę też zabezpieczyć podwozie. Jak ktoś ma dobrego lakiernika we Wrocławiu i okolicach to proszę o polecienie. Szukam też fabrycznych alusów do B12 na zimówki.
Czego wcześniej się nie chwaliłeś?flatron pisze: (...) Po drugie to studiuję we Wrocławiu (...)
Pisz do DARO GTI, on ma namiary na dobrego blacharza Jak dobrze pamiętam to ten blacharz jest na Międzyleskiejflatron pisze: (...)Jak ktoś ma dobrego lakiernika we Wrocławiu i okolicach to proszę o polecienie. (...)
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
flatron, co prawda nie mam alusów ale mam 14 stalowe ori z gti jeśli by Cię to interesowało. Co do wycieku to przy okazji radził bym nacisnąć na mechaników i niech sprawdzą stan rotorów w pompie i wytarcie obudowy, warto bo można zaradzić późniejszych problemów z panewkami i już nie chodzi o legendy krążące na temat tej serii silników tylko dla tzw. świętego spokoju a w razie co z dostępnością pomp nie ma problemu.
Karol, O pompę popytam. Stalówki 14 ori też mam, ale one wyglądem nie grzeszą, a kołpaki fabryczne owszem i posiadam, ale są strasznie mocno i głęboko porysowane, raczej już nie do odratowania. Niezbyt ładne stalaki, w połączeniu jeszcze z za wąskimi i za niskimi oponami, bo takie dostałem w komplecie sprawiają, że auto w zimie wygląda jak złom za 1500zł. Stąd mój pomysł z tymi alu. Kupiłbym jeszcze jakieś dębice co by się rozmiar zgadzał i już by to wyglądało, jak w zimę trzeba się gdzieś pokazać. Trudny temat pewnie te alusy, chociaż pewnie o wiele łatwiej dostać te niż te z n13, ale one akurat mi się nie podobają.
Janusz, byłem na 100% przekonany że już tu o tym pisałem, ale przeglądając temat to faktycznie nic nie wspominałem.
Janusz, byłem na 100% przekonany że już tu o tym pisałem, ale przeglądając temat to faktycznie nic nie wspominałem.
- kermit zaba
- wiem o czym pisze
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
- Lokalizacja: EZG
flatron, po uszczelkę do pompy oleju to ja bym wybrał się do ASO Jak to jest oring, to może kosztować koło 10zł.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
flatron, dostać alu ori od B12 graniczy z cudem. Wiem bo przerabiałem ten temat zanim podjąłem decyzje o swapie u siebie to chciałem właśnie na serię zrobić ale może uda się kupić gdzieś na zagranicznych portalach.
A z tą pompą to i tak muszą ją zdemontować do wymiany uszczelki więc otwarcie i sprawdzenie jej stanu nie będzie problemem.
janusz, w CA jest uszczelka i mały oring
A z tą pompą to i tak muszą ją zdemontować do wymiany uszczelki więc otwarcie i sprawdzenie jej stanu nie będzie problemem.
janusz, w CA jest uszczelka i mały oring
- kermit zaba
- wiem o czym pisze
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
- Lokalizacja: EZG
Re: [Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Wczoraj auto dojechało o własnych siłach do Wrocławia. Po drodze zepsuło się tylko radio. Znowu...
Dajcie znać czy zdjęcie działa bo próbuję z google drive, bo photobucket twierdzi, że hasło które przed chwilą zmieniałem jest niepoprawne.
PS. Telefon ukradł trochę koloru ze zdjęcia.
Dajcie znać czy zdjęcie działa bo próbuję z google drive, bo photobucket twierdzi, że hasło które przed chwilą zmieniałem jest niepoprawne.
PS. Telefon ukradł trochę koloru ze zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 2018-04-04, 21:48 przez flatron, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Fotka nie paca
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_