Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

[ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: Marian » 2017-08-12, 21:40

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

W końcu przemogłem się i zdecydowałem zamieścić temat również i na tym forum (temat istnieje równolegle na 100NX Squad).

Historia:
  • Jestem w posiadaniu trzeciego już z kolei czerwonego Nissana 100NX w nadwoziu Targa, tym razem rocznik 1994.

    Pierwsza "setka" rocznik 90' została w październiku 2004 sprowadzona z Niemiec po lekkiej stłuczce lewej strony i doprowadzona w Polsce do użytku. Byłem jej piątym właścicielem, z czego pierwszym w Polsce. W między czasie mojego użytkowania samochód został skradziony i ku zdziwieniu odzyskany przez Policję. W międzyczasie moja seryjna "setka" doczekała się paru usprawnień w postaci chociażby SWAPu silnika z GA16DS na SR20DE, felg alu 16" czy hamulców z GTI na przodzie. Niestety po siedmiu latach jazdy skończyłem "setką" na lampie. Służyła jako dawca części dla mojej drugiej "setki"...

    Druga "setka" rocznik 91' została zakupiona na początku sierpnia 2011 w opłakanym stanie za grosze we Wrocławiu z silnikiem GA16DS. Samochód po poważnej stłuczce frontalnej, z poobijanymi drzwiami, przednimi błotnikami, pogiętą maską i ogólnie zniszczonym przednim pasie. Silnik w dobrym stanie, progi, błotniki, maska i zderzak do wymiany, pas do przespawania - ogólnie mnóstwo roboty mnie przy nim czekało. Prace były mozolne i trwały do początku grudnia 2011 kiedy to zakończyłem fazę wskrzeszania do stanu użyteczności publicznej i przeszczepiłem serce na SR20DE. Auto dostało w międzyczasie felgi alu 14" potem zregenerowane alu 16", hamulce z GTI na przodzie, znacznie większą pompę hamulcową i serwo z Nissana Altimy, ECU 150KM z Nissana Primery i zegary cyfrowe z impulsatorem od amerykańskiej wersji Nissana NX1600. Auto prosiło się o poważną blacharkę i lakierowanie, jednak szacując koszta tego zabiegu podjąłem decyzję o poszukiwaniu trzeciej "setki" w znacznie lepszym stanie blacharskim do niewielkich przeróbek blacharskich i lakierowania...

    Trzecia "setka" rocznik 94' została zakupiona w czerwcu 2012 pod Lublinem jako uszkodzona. Musiałem sprowadzić ją do domu na lawecie, ze względu na uszkodzony silnik GA16DE 102KM. Ponadto setka w dobrym stanie blacharskim, zdrową podłogą i progami. Do poprawy nadawały się tylne kielichy (mimo że były już robione) i do zrobienia od podstaw tylne nadkola. Auto przeszło gruntowną renowację blacharsko-lakierniczą w lipcu 2012. W połowie sierpnia 2012 już jeździło z silnikiem i całym osprzętem z poprzedniej setki oraz wzbogacona o parę ciekawych fantów. Na początku roku 2013 padła decyzja o uturbieniu setki poprzez przekładkę silnika SR20DET i napędu AWD z Pulsara GTI-R. Dawca został znaleziony i zakupiony w marcu jako auto z uszkodzonym silnikiem i kiepską blachą. Pod koniec maja zakończono powolne prace nad wskrzeszeniem SR20DET do życia i rozpoczęto przygotowania do mozolnej przekładki... która zakończyła się sukcesem.

    "Nissanowska setka" jest moim pierwszym samochodem. Wiążę z nią wiele miłych chwil młodości, czasów studenckich, dorastania. Towarzyszyła mi odkąd pamiętam i nie zamierzam się jej tak łatwo pozbyć. Muszę przyznać się bez bicia, że początkowo traktowałem ją niezbyt lekko, twierdząc, że samochód i tak jest przejściowy, tylko do nauki jazdy i przesiądę się na coś innego. Cóż... zauroczył mnie bardzo mocno. Wolę wpakować w to auto z rozwagą parę dobrych tysięcy PLN i móc cieszyć się pięknie zachowanym youngtimerem, niż kupować coś nowszego. Wiem, że nie jest to auto rodzinne, wszechstronne, duże, ale samochód do takich rzeczy już posiadamy z narzeczoną. Marzy mi się moment, kiedy będę mógł swoim dzieciom, dorastającym w tematach motoryzacji, przedstawić mocno zmodowaną, nadal kontrowersyjną z wyglądu "setkę", jako zadbanego klasyka...

    Mój rewir - Stryków koło Łodzi
Model:
  • Nissan 100NX, GA16DE 102KM, rocznik 1994, Targa
Modyfikacje:
  • silnik:
    SR20DET z GTi-R'a
    Głowica po kompletnym remoncie
    Nowa pompa oleju
    Wał nominalny z SR20DET S14a przegwintowany na zamach z GTi-R'a
    Wałki rozrządu Brian Crower Stage 2 264/264 stopni 12.06/12.06 mm
    Regulowane koła rozrządu
    Zawory nadwymiarowe +1mm Brian Crower
    Panewki korbowodowe, główne i oporowe ACL Race
    Pierścienie tłokowe Teikoku Pistons
    Uszczelka pod głowicą Victor Reinz 1.2mm
    MBC ProPerfekt (z kulką) ustawiony na 1.0 Bar + BOV
    zregenerowana turbosprężarka
    usunięty filtr węglowy

    dolot:
    FMIC z rdzeniem 550x180x65mm
    CAI zakończone dużym filtrem SIMOTA w nadkolu
    odseparowana odma

    wydech:
    kolektor rurowy Japspeed + reszta 5zigen Pro Racer ZZ + Silencer
    bandaż termoizolacyjny na całej długości
    brak katalizatora

    zawieszenie:
    GAB z regulacją (bliźniacza konstrukcja do Kayaba AGX)
    rozpórka tylna górna, przednia dolna

    hamulce:
    pompa hamulcowa BM-57 (17/16 cala) z Nissana 350z
    Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo z Alfy Romeo GTV + tarcze Mikoda nacinane 300x24 + klocki TRW
    Tył - ori GTi-R + jakieś stare tarcze 258x9 z tyłu + klocki TRW

    napęd:
    kompletny napęd AWD z GTi-R'a
    wzmocniony oryginalny docisk sprzęgła Exedy w UK (dwie sprężyny)
    tarcza sprzęgłowa spiekowa ACT 6-PAD z tłumikiem drgań skrętnych
    odelżone koło zamachowe (5kg, czyli 60% masy początkowej)
    short shifter
    felgi aluminiowe złote Drag Wheels DR-9 z polerowanym srebrnym rantem w rozmiarze 7Jx16" ET40
    opony letnie Toyo PROXES T1-R 205/45R16
    dystanse na przedniej osi +15mm na stronę
    dystanse na tylnej osi +25mm na stronę

    elektronika:
    wiązka z GTi-R'a RHD przerobiona na 100NX LHD + ECU z GTi'Ra
    zegary cyfrowe USDM z Nissana NX1600 1.6
    dodatkowe wskaźniki i elektroniczny panel nawiewu z GTi-R'a
    składane i podgrzewane lusterka z GTi-R'a + przełącznik sterowania lusterek z S13 (bodajże)
    akumulator z tyłu w bagażniku + okablowanie 70mm2
    bezpośrednie podpięcie zasilania pompy paliwa do aku
    interfejs Dakota Digital SGI-5 E (do dokładnego modyfikowania wskazań prędkościomierza)

    do zrobienia:
    regulacja luzów zaworowych (chodzi jak diesel)
    wymiana TPS (jak się mocno nagrzeje w komorze silnikowej to wariuje)
    podniesienie ciśnienia na listwie do 4 Bar za pomocą nastawnego regulatora ciśnienia paliwa
    wymiana pompy paliwa na wydajniejszą Walbro
    strojenie na Ecumaster DET3
Zdjęcia:
  • foty ze zlotu NissanZone 2016:

    Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-08-13, 12:08

Opisal! Super gablota:)

Awatar użytkownika
moryc7
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-01-06, 17:43
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: moryc7 » 2017-08-13, 16:04

jeszcze raz gratulacje świetnego projektu, miło było załapać się do kilku wspólnych zlotowych fotek, widocznych wyżej :) powodzenia w realizacji dalszych planów :)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2017-08-13, 20:39

Noooooo w końcu czterołap opisany :]

Jedynie dokładkę zderzaka i gleby był dołożył ;)

Never ending story, kawał historii sceny nx'owej w PL.

Powitać i pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2017-08-15, 19:50

Lubię to! w końcu :) Daj foty dla potomnych z procesu powstawania zabawki :0
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2017-08-15, 21:03

tyle to juz wiemy daj foty z budowy projektu i opisz go dla potomnych :)
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2017-08-15, 21:49

Panowie musimy pomóc Marianowi uporać się z luzami zaworowymi bo jest tragedia macie jakieś pomysły skąd pasują te pastylki albo czy da radę dorobić bo kupno oryginałów to jakieś milion talarów kosztuje ,może niech Marian nakreśli o co chodzi
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-08-16, 06:32

Ktoś tu nie dawno pisał ze idzie dobrac podkładki z motorow o różnej grubości i odpowiedniej wytrzymałości.

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2017-08-16, 07:06

Czajnik robił luzy zaworowe w VE miesiąc temu podpytajcie go
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

Post autor: Marian » 2017-08-16, 07:33

Mam luzy dokładnie pomierzone i mam gdzieś dokładnie rozpisane jakie potrzebuję pchełki. Ogarniam to z początkiem września.

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2017-08-16, 07:48

Świetna fura i ten napęd na 4 łapy :-D
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2017-08-16, 12:47

Tak, powiedzcie mi jak łatwo-szybko-tanio dorzucić 4 łapy do WP11. To miałbym idealne auto :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2017-08-16, 19:14

Marian, daj fotki tych zegarkó nx1600 ja chce takie włożyć do swojej p11:) skad je dorwałeś ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
rafik
stały bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 2014-10-30, 09:51
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafik » 2017-08-20, 01:50


karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-08-20, 10:50

Gratuluję auta ! Mocno doinwestowane nie tylko sprzętem ale i roboczogodzinami :-) Chętnie bym zobaczył jak to startuje, czy jest tak samo atomowo jak np. evo :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
veather
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2012-01-10, 17:57
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: veather » 2017-09-17, 15:25

Gratuluję auta, lekka buda, świetny silnik do tego 4x4 to naprawdę musi jechać :) bywasz czasem w Łodzi? Fajnie byłoby obejrzeć kiedyś auto na żywo :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

Post autor: Marian » 2018-02-12, 15:44

Dni już robią się coraz dłuższe, pogoda też nie taka straszna, toteż małymi krokami można rozpocząć kolejny sezon dłubania przy setce.

Na pierwszy ogień idzie modyfikacja układu wydechowego za tylnym wózkiem. Cel to znacznie wyciszyć auto przy braku obciążenia (trasa), zachowując jednak pełen przelot, ryk i moc przy mocniejszym depnięciu w podłogę. Do tego celu skompletowałem tłumik komorowy MagnaFlow 2,5", przepustnicę wydechu sterowaną doładowaniem oraz wisienka na torcie - ozdobna końcówka a'la Akrapovic.
  • Obrazek

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2018-02-12, 16:16

Ładnie ładnie:) działaj bo pogoda coraz lepsza:))

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2018-02-13, 21:34

Jeeeeeeee NX power, fajnie, że żyje i coś tam modzisz dalej przy nim... ostatnio patrzę patrzę, a NX'a wypuścił Lexus ;) hehehe tak jakoś mi się skojarzyło.

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

Post autor: Marian » 2018-02-18, 19:46

majchrzok, foo, dzięki.

Tymczasem dotarł do mnie oil catch tank Simota i niezbędny osprzęt do odseparowania dolotu od oparów oleju ze skrzyni korbowo-tłokowej oraz zaworku PCV.
  • Obrazek
Weekend spędzony nad przeróbką wydechu. Było sporo kombinowania, ale ostatecznie udało się wszystko złożyć w całość i jakoś ukryć schludnie pod podłogą. Testów z jazdy jeszcze nie było. Oto co powstało:
  • Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2018-02-19, 01:46

Marian, masz wyciętą wnękę koła zapasowego w bagażniku czy tak upchałeś ten tłumik na styk ? :-|
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

Post autor: Marian » 2018-02-19, 06:04

Mam podłogę i wózek z GTI-R-a z racji napędu AWD, więc mam więcej przestrzeni do dyspozycji kosztem mniejszego bagażnika. Ale i tak weszło na styk.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2018-02-19, 18:52

Marian, no tak zapomniałem że masz AWD :razz:

Nagraj filmik jak brzmi z zamkniętą i otwartą klapą jestem bardzo ciekaw efektu :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
typowy_sebaa
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2015-06-19, 22:16
Lokalizacja: Głowno

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: typowy_sebaa » 2018-03-25, 20:55

Kozak auto! Pozdrowienia z okolic. :D
P11 - 1.6 daily - odgruzowywanie in progress
P10 - eGT - KUPIĘ!

Awatar użytkownika
Marian
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2013-02-07, 16:37
Lokalizacja: Stryków k/Łodzi

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: Marian » 2019-03-09, 12:21

Odświeżenie tematu w związku ze zbliżającym się zlotem.

Setka nadal żyje. Wrzucam linka z filmikiem z powrotu z pracy ostatnimi czasy: link. Filmik nagrany w związku ze strojeniem na drodze na DET3 po wymianie kolektora wydechowego i zmiany nastaw regulatora ciśnienia paliwa. Doładowanie 1.1 bara, trójka do odcinki...

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: foo » 2019-03-09, 19:54

Miło widzieć, że setunia śmiga jak należy :]

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: karol282 » 2019-03-10, 17:59

Ahh te turbiny... :-D Fajnie by było zobaczyć jak się zbiera od 0 z tym napędem :mrgreen: Gratulacje :cool:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: d3mox » 2019-03-12, 00:01

Mów gdzie nabyłeś licznik :D

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ 100NX] B13 SR20DET AWD (ex. GA16DE, SR20DE) by Marian

Post autor: DARO GTI » 2019-03-14, 08:14

ładnie idzie
Czerwone auta sa szybsze ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”