[K11] Drazek zmiany biegow nie wraca w polozenie neutralne
Moderator: mimier
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
[K11] Drazek zmiany biegow nie wraca w polozenie neutralne
Ruszajac drazek w kierunku fotela kierowcy, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny.
√Pierwsza z nich to zniszczona sprezynka ktora jest odpowiedzialna za ten ruch drazka.
Mozemy to sprawdzic zdejmujac oslone nad katalizatorem ↓
Zdiac ja mozemy przez odkrecenie 5 srub, po odkreceniu nalezy przesunac oslone w strone tlumika koncowego ↓
Po tej czynosci ukaze nam sie taki mechanizm, na zdieciu juz zmontowany w calosc, ale moze brakowac np. sprezynki albo moze byc uszkodzona tak jak to bylo w moim samochodziku ↓
Jesli sprezynka jest uszkodzona mozna ja w prosty sposob nareperowac, rozwijajac ja i ukrztaltowaniu chaczyka. W podobny sposob jak na 2 poniszych zdieciach ↓
√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, ktory moze nie pracowac poprawnie↓
Znajduje sie on przy czpieniu od skrzyni biegow, prosta konstrukcia wiec niema co sie psuc.
Nalezy rozebrac i przeczyscic↓
Aby roazebrac nalezy rozkrecic 2 srubki. Przeczyscic dokladnie wszedzie. Pamietac nalezy przy skrecaniu, zeby przesmarowac, dwa nie zakrecac na tak zwanego hama , to ma pracowac do tego sluzy taki przegob
Ruszajac drazek w kierunku fotela pasazera, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny.
√Perwsza z nich to skrzynia, poniewasz to ona jest odpowiedzialna za ten ruch. Niema co sie martwic na zapas trzeba to poprostu sprawdzic ale raczej niema takiej mozliwosci, zeby niedzialalo chyba ze skrzynia uzytkowana jest w ciezkich warunkach
√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, tak jak w pierwszym przypadku
√Pierwsza z nich to zniszczona sprezynka ktora jest odpowiedzialna za ten ruch drazka.
Mozemy to sprawdzic zdejmujac oslone nad katalizatorem ↓
Zdiac ja mozemy przez odkrecenie 5 srub, po odkreceniu nalezy przesunac oslone w strone tlumika koncowego ↓
Po tej czynosci ukaze nam sie taki mechanizm, na zdieciu juz zmontowany w calosc, ale moze brakowac np. sprezynki albo moze byc uszkodzona tak jak to bylo w moim samochodziku ↓
Jesli sprezynka jest uszkodzona mozna ja w prosty sposob nareperowac, rozwijajac ja i ukrztaltowaniu chaczyka. W podobny sposob jak na 2 poniszych zdieciach ↓
√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, ktory moze nie pracowac poprawnie↓
Znajduje sie on przy czpieniu od skrzyni biegow, prosta konstrukcia wiec niema co sie psuc.
Nalezy rozebrac i przeczyscic↓
Aby roazebrac nalezy rozkrecic 2 srubki. Przeczyscic dokladnie wszedzie. Pamietac nalezy przy skrecaniu, zeby przesmarowac, dwa nie zakrecac na tak zwanego hama , to ma pracowac do tego sluzy taki przegob
Ruszajac drazek w kierunku fotela pasazera, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny.
√Perwsza z nich to skrzynia, poniewasz to ona jest odpowiedzialna za ten ruch. Niema co sie martwic na zapas trzeba to poprostu sprawdzic ale raczej niema takiej mozliwosci, zeby niedzialalo chyba ze skrzynia uzytkowana jest w ciezkich warunkach
√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, tak jak w pierwszym przypadku
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 23:35 przez Mariusz.b86, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzychu205
- wiem o czym pisze
- Posty: 71
- Rejestracja: 2009-12-10, 09:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
niewim czy dobrze zrozumialem ale jezeli chodzi o galke zmiany biegow to proszekrzychu205 pisze:A tu takie pytanie jak odkręcić/zdjąć w środku gabiny główkę drążka zmiany biegów
viewtopic.php?t=1327&highlight=galka
Niwem czy oto ci chodzi ale na 3 zdieciu jest przedstawiony mechanizm wybieraka i miedzy innymi jest na tej fotografi przedstawiona taka guma w krztalcie chym kowadelka ? na ktorej tak naprawde caly wybierak jest zawieszony. Moze to masz na myslibombel pisze:U mnie było jeszcze co innego. Spadł taki stabilizator z przodu wybieraka. Jak bede miał jak to cyknę fotę
No umnie tez brzeczalo ale raczej jak obroty silnika spadlyonegog pisze:super instrukcja. U meni z kolei ten drążek strasznie brzęczał na 3-ce. wymiana sprężyny pomogła
Cześć , na początku może się przedstawie nazywam sie Darek i jestem posiadaczem od dwóch lat K11 1.0 z 1998r , głównie udzielam się na forum Micra.pl i czasami na NKP dopiero niedawno zauważyłem wasze forum i postanowiłem się zarejestrować i od razu opisać swój problem , który mnie irytuje od początku posiadania micrusa i uwierzcie mi jestem w stanie zapłacić każde pieniądze za naprawe tego nawet jeśli miałoby się to odbyć w ASO Nissana . A mianowicie mam to samo co kolega wyżej opisał po wrzuceniu piątego biegu przy prędkości ok 80km/h do ok 100km/h słyszalne jest takie brzęczenie jakbym miał luźne wszystkie śrubki w aucie , dźwięk ten znika gdy złapie za lewarek skrzyni biegów a jak go puszcze to dalej to jest . Zastosowałem się do powyższej instrukcji i odkreciłem tą osłone nad katalizatorem po czym odsunołem do tyłu i ujrzałem ten sam mechanizm co na zdjęciu od autora tego tematu , u mnie wygląda to tak www.hmmwv.republika.pl/ke11.jpg według mnie to ta sprężynka musiała być kiedyś wymieniana bo wyglądała jak nowa , ale zdjeliśmy ją razem z tatą i skruciliśmy a póżniej bardziej naciągliśmy tak żeby po założeniu była bardziej sztywna ( ten gumowy ogranicznik w sprężynce oczywiście pozostał ) i po tej operacji sprawa wygląda tak , że jak wrzucę piątke to ten dźwięk nadal jest ale gdy cofne leciutko palcem lewarek do tyłu ( dalej będąc na piątce ) to dźwięk znika , już nie mam pomysłu co z tym zrobić , ludzie kochani pomóżcie mi się tego pozbyć bo wykończe się nerwowo przez to . Z góry Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Humvee, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Chym, nigdy nie mialem takiego problemu w mojej Micrusce ale wybierak ten ktory przedstawiony jest na fotkach to jest tylko czesc mechanizmu zmiany biegow skrzyni. Na poniszym zdieciu jest przedstawiona budowa tego mechanizmu, ktora jest niewidoczny, to znaczy znasjduje sie w skrzyni↓
10 to czpien ktory wychodzi z skrzyni przekladniowej, widac tam troszke przegobu krzyzakowego 4i11. 5 widelki biegow 3 i 4 , 8 widelki biegow 1 i 2, 12 widelki biegu 5
Niewiem w czym tkwi problem, ale mysle, ze gdzies tutaj nalezy szukac problemu poniewasz tak jak widzicie widelek jest przeznaczony tylko i wylacznie do kola zebatego 5 biegu. Dwa Szymeq jak i Humvee posiadaja silnik 1.0, a w skrzyni przeznaczonej do silnika 1.3 ten mechanizm jest juz zupelnie inny,a nieznam takiego przypatku w Micrze z silnikiem 1.3. Trzy zwrucie uwage na mocowanie poszczegulnych widelkow od 5 biegu jest osadzony na walku za pomoca kolka mocujacego, a dla widelkow biegu 1 i 2 jak rowniez 3 i 4 mocowane sa zastosowane rowniez kolki ale zatzraskowe i moze na kolku mocujacym widelki 5 biegu powstal jakis luz. Ale trudno mi sie tutaj wypowiadac macie jeszcze fotke pogladowa jak to wyglada w rzeczywistosci
Ale mam takie przypuszczenie, ze moze to byc spowodowane za slabym wrzucaniem tego biegu przez dluszy czas.
10 to czpien ktory wychodzi z skrzyni przekladniowej, widac tam troszke przegobu krzyzakowego 4i11. 5 widelki biegow 3 i 4 , 8 widelki biegow 1 i 2, 12 widelki biegu 5
Niewiem w czym tkwi problem, ale mysle, ze gdzies tutaj nalezy szukac problemu poniewasz tak jak widzicie widelek jest przeznaczony tylko i wylacznie do kola zebatego 5 biegu. Dwa Szymeq jak i Humvee posiadaja silnik 1.0, a w skrzyni przeznaczonej do silnika 1.3 ten mechanizm jest juz zupelnie inny,a nieznam takiego przypatku w Micrze z silnikiem 1.3. Trzy zwrucie uwage na mocowanie poszczegulnych widelkow od 5 biegu jest osadzony na walku za pomoca kolka mocujacego, a dla widelkow biegu 1 i 2 jak rowniez 3 i 4 mocowane sa zastosowane rowniez kolki ale zatzraskowe i moze na kolku mocujacym widelki 5 biegu powstal jakis luz. Ale trudno mi sie tutaj wypowiadac macie jeszcze fotke pogladowa jak to wyglada w rzeczywistosci
Ale mam takie przypuszczenie, ze moze to byc spowodowane za slabym wrzucaniem tego biegu przez dluszy czas.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
teraz mi naszlo na mysl mozesz jeszcze, tylko jezeli drgania sa wylacznie na drazku zmiany biegow(to co w kabinie),a na wybieraku niema. Rozlozyc ten mechanizm gdzie jest drazek ( tam gdzie sprezynka jest) chyba rozkreca go sie w ten sposob, ze od spodu masz 2 srubki na stabilizatorze gomowym i w srodku tez 2, odczepiasz od wybieraka i masz.przejzec nalezy moze cos sie wyrobilo uszkodzilo, tylko drgania delikatne to chyba normalne moze w ogóle masz drgania na biegu jalowym(silnik ma wachania obrotow niewielkie)
Witam , zakupiłem tą sprężyne nową w nissanie cena 48zł z groszami po jej wymianie lewarek działa o wiele lepiej a sam dźwięk nie zniknoł ale jest dużo cichszy i nie zawsze się pojawia . W nissanie dowiedziałem się też że moge oddać micre na diagnostyke koszt 60zł i tam sprawdzą dokładnie z kąd ten dźwięk i jaki będzie koszt naprawy ( po naprawie jeśli dźwięk by nie zniknoł nie ponosze kosztów ) więc pojeżdze do wakacji , jeżeli dźwięk znowu się nasili biore urlop micra idzie do nissana a ja wyjeżdzam na urlop