FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z temperatura silnika
Autor Wiadomość
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-13, 11:16   Problem z temperatura silnika

Witam wszystkich.
Mam pewnien problem z silnikiem w moim 2011 Juke 1.6T. Temperatura pracy silnika ma jakieś wariacje, tzn kiedy stoję na światłach, w korku, temperatura rośnie do normalnego poziomu połowy skali. W momencie kiedy ruszam i jadę, temperatura zaczyna spadać, przy dłuższej jeździe nawet po podstawy skali. Staje, i znów temperatura rośnie. Towarzyszy temu brak ciepłego powietrza z nawiewu kiedy jadę, i dmuchanie ciepłym kiedy stoję. Niby odpowiedz oczywista, czyli termostat. Termostat został wymieniony, ten wyciągnięty faktycznie nie działał, ale problem cały czas jest taki sam. I teraz ciekawostka. W moim silniku, wg Nissana ASO i katalogów części zamiennych, powinny być dwa termostaty. Mój silnik fizycznie posiada tylko jeden. Drugiego brak. Nie ma nawet obudowy.
Auto zostało sprowadzone z Szwajcarii, nie mam jak odtworzyć historii pojazdu, i zasadniczo nie to jest kwestia całości.
Ma ktoś jakiś pomysł co może się dziać, o co może chodzić z tym brakiem termostatu? Mial ktoś coś podobnego? Może jest gdzieś w PL ktoś kto specjalizuje się w Jukach i ich silnikach? Bo mi zaczynaja się wyczerpywać pomysły niestety....
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-13, 12:22   

Jaki termostat założyłeś - firma? Bo ja dwa razy zakładałem u siebie nowy termostat i za każdym razem było tak, jak u Ciebie :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-13, 20:36   

Szczerze, nie wiem. Oddałem do zaprzyjaźnionego warsztatu, tam wymienili.
Mam szukać jakiegoś konkretnego? Jaki masz u siebie?
I rozumiem że ta akcja w Juku była?
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-13, 20:50   

kabar24, ja założyłem używany oryginał. A akcja była w Primerze P11.

U Ciebie jest 1 termostat, chyba, że masz skrzynię automatyczną :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-13, 21:15   

Czyli gdybym kupił w ASO i dał zamontować to jest szansa żeby działało?
Skrzynia manual, zastanawiam się skąd te rozbieżności że ASO twierdzi że mam mieć dwa termostaty a Ty np mówisz że jeden. I jeden mam :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-13, 21:35   

kabar24, bo ja sprawdziłem umiem czytać ze zrozumieniem, i umiem czytać rysunki :]

ASO - są części, które można tam kupować, ale są też częsci, których nie warto...... http://allegro.pl/termost...6760415781.html (nie mówię, że wszystkie używki są ok, ale czasami warto włożyć używany oryginał niż nowy zamiennik, czy też nowy oryginał. Ja włożyłem używany oryginał i jeżdżę, chyba już 3 lub 4 rok :d ).

Jeśli termostat jest w miarę na wierzchu, to można wymienić samemu.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-14, 10:14   

Kupiłem ten termostat. Wymiana jest nieco skomplikowana, wiec sam tego nie zrobię. Dziękuje Ci za info, mam nadzieje ze zadziała :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
moher3 
aktywny forumowicz

Model: było K12, P11GT, A32, jest N16, P12
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 183
Skąd: Wwa
Wysłany: 2018-02-14, 15:17   

a przypadkiem tym z ASO nie chodziło o to że są dwa czujniki temperatury płynu a nie termostaty?
_________________
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-15, 10:20   

Twierdzą ze termostaty. Głupieje już trochę...
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-15, 11:51   

kabar24, spokojnie, każdy użytkownik Nissana tak ma na początku.

Cytat:
To jest Nissan, tego nie ogarniesz






_
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
mały v8 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: ws
Model: A34 i Y61
Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 211
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-02-15, 16:25   

Mimo ze objawy są odwrotne, od książkowych , to na moje oko jest zapowietrzony układ. Przed założeniem tego nowego termostatu sprawdź czy ma taką magiczną dziurkę na pierścieniu jak ten z przykładowego zdjęcia



Jeśli nie to ją zrób wiertłem 3mm, układ wtedy będzie można błyskawicznie odpowietrzyć.
_________________

 
     
janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-15, 17:02   

mały v8, ja miałem dwukrotnie sytuację, że termostat był nowy, a po przekroczeniu prędkości 80 lub 90km/h temperatura leciała na łeb na szyję, pomimo, że układ był odpowietrzony.

Nie wszystkie termostaty mają otworek. Część ma taką zawleczkę - jak ten kupiony przez kabara24. Ta zawleczka mysi być na górze.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-16, 20:08   

Układ był odpowietrzony dwukrotnie. Raz po wymianie termostatu, i raz jeszcze na moją prośbę.

Obudowa termostatu którą kupiłem przyszła razem z termostatem, opisany jako Nissan, temperatura otwarcia 95C, otwór jest.

Osobno kupiłem termostat pokazany przez @Janusza, ten ma otwór i zawleczkę, temperatura otwarcia 82C

Zawleczka konkretnie czemu służy? Co za różnica że w jednym jest a w drugim nie ma?
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
janusz 
Moderator


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7740
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2018-02-16, 20:34   

kabar24, różnica temperatur otwarcia wynika z obszaru, na który był wypuszczany/produkowany dany egzemplarz - północna Europa, środkowa Europa albo południowa Europa :]

Zawleczka/otwór - jest to po to, żeby układ mógł się odpowietrzać, i żeby nie dochodziło do powstawania pęcherzyków powietrza przy termostacie/na jego powierzchni kiedy jest zamknięty.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_
 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-16, 21:08   

A dlaczego jeden ma zawleczkę a drugi nie? Wymysł producenta?

W wtorek Juke idzie na warsztat, mam ogromna nadzieje ze wszystko już bEdzie działało. Jeszcze tylko muszę uszczelkę kupić do kompletu.
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
mały v8 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: ws
Model: A34 i Y61
Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 211
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-02-17, 08:49   

Nie zawieszkę a raczej prymitywny zaworek zwrotny. Nawet jak jest , lepiej zrobić dodatkowy otworek.
_________________

 
     
kabar24 
nowy na forum

Model: Juke 1.6T
Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-19, 20:12   

No i widzisz, człowiek z każdym pytaniem mądrzejszy się robi, dziękuję
_________________
Pozdrawiam Krzysztof
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 16