FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[P/WP11.144] Wspomaganie problem.
Autor Wiadomość
tompatrz 
stały bywalec

Model: Primera WP11
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 110
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-13, 20:08   [P/WP11.144] Wspomaganie problem.

Cześć.

Przeszukałem forum i widziałem podobne problemy do mojego ale nic nie poradziło na mój problem.
Gdy na dworze robi się chłodniejszy okres gdy samochód jest zimny i go odpalę to wspomaganie działa jakby go nie było. dopiero po jakimś czasie zaczyna działać dobrze. Jest to uciążliwe gdy wyjeżdża się np z parkingu.
Po przeczytaniu wątków postanowiłem latem wymienić cały płyn wspomagania z tzw płukaniem całego układu, gdy przyszła chłodna jesień i zima i problem powrócił.
Czy to już pora wymiany/regeneracji pompy wspomagania czy problem może leżeć w innych elementach układu kierowniczego. Z góry dzięki za wszelką dyskusję na ten temat.
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


polo32 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: ZST
Model: WP11.144 SR20DE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 185
Skąd: Stargard
Wysłany: 2018-01-13, 20:50   

Sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku na zimnym silniku? Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika sprawdź czy pompa jest b. gorąca - zlej część płynu z układu i zobacz czy nie ma w nim brokatu.
_________________
LPG Lovato Smart
 
     
tompatrz 
stały bywalec

Model: Primera WP11
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 110
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-13, 21:00   

Stan płynu jest odpowiedni. Następnym razem jak pojadę zobaczę jaka ciepła jest pompa po jeździe. Jaka powinna być?
Jeśli chodzi o ten brokat to nie bardzo wiem jak upuścić płyn gdyż wymianę robił mi mechanik. Chyba że mogę ze zbiorniczka trochę pobrac np strzykawka odpowiednią próbkę.
 
     
polo32 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: ZST
Model: WP11.144 SR20DE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 185
Skąd: Stargard
Wysłany: 2018-01-13, 21:19   

Próbkę pobierz strzykawką bezpośrednio po jeździe (ewent. opiłki będą wówczas zmieszane z płynem) i po pewnym czasie osiądą na dnie. - ale to wskazywało by na koniec pompy (wówczas jest gorąca , że nie można dotknąć). Nie ma tak, że pompa raz działa, a raz nie (chyba, że zapowietrzona).
Te pompy są pompami łopatkowymi, z łopatkami osadzonymi na wirniku, działającej na zasadzie siły odśrodkowej - poza zużyciem mechanicznym łopatek nic tam się nie uszkadza.

[ Dodano: 2018-01-13, 23:17 ]
Edit:
Trochę zaciekawił mnie Twój przypadek, poszukałem na necie i podobne przypadki nie działającego wspomagania po dłuższym postoju znalazłem na forum VW i Audi.
Twierdzą, że powodem tej przypadłości (i to ma sens) - są nieszczelności na uszczelnieniach pomiędzy sekcjami maglownicy. Jeśli nie kręcimy kierownicą, płyn z zaworu głównego w maglownicy jest kierowany bezpośrednio na odpływ. Jeśli zaczynamy obracać kierownicą, odpływ przymyka się, a olej kierowany jest do odpowiedniej sekcji maglownicy. Oleju nie ubywa, jednak zamiast płynąć konkretnie tylko w jeden kanał (prawy lub lewy), przepływa on przez uszczelnienie pomiędzy sekcjami, przez co jest mniejsze ciśnienie. Pracująca pompa z czasem wytwarza większe ciśnienie i pojawia się wspomaganie.
Aby to potwierdzić, niech ktoś sprawdzi zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i po przekręceniu kierownicy przez Ciebie w skrajne położenia czy w zbiorniczku w tym samym czasie przybywa olej.
_________________
LPG Lovato Smart
  
 
     
tompatrz 
stały bywalec

Model: Primera WP11
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 110
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-14, 14:44   

Gdy będę kręcił ma przybywać go w zbiorniczku?
 
     
polo32 
aktywny forumowicz

Nr rejestracyjny: ZST
Model: WP11.144 SR20DE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 185
Skąd: Stargard
Wysłany: 2018-01-14, 18:08   

Z położenie kół na wprost, skręcając koła zwiększasz ciśnienie w układzie (max. jest przy skrajnych położeniach kół). Olej od razu powinien być przepompowywany do zbiorniczka. Zaobserwuj jak i w jakich momentach zachowuje się olej w zbiorniczku na początku pracy silnika (zimnym) przy skręcaniu kół w skrajne położenia, a także później jak powróci wspomaganie (warunek: takie same obroty silnika np. 1200 obr./min.).
Niezależnie od powyższego, oznaki pienienia się płynu w zbiorniczku wskazują na zapowietrzenie układu.
_________________
LPG Lovato Smart
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16