[ Primera] Litr niżej, czyli następczyni J30: SR20 w P11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Troche koza teraz:p
Pytanie, co to za maty na przednich nadkolach od strony kabiny?
Pytanie, co to za maty na przednich nadkolach od strony kabiny?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Tylne amortyzatory wołały już o pomstę, a mając do wybory wydanie 300 złotych na nowe amory z N16 (żeby wyrównać tył z przodem) to wolałem wydać 50zł (bo tyle zapłaciłem za 2 kolumny w super stanie z anglika P12 sd/hb). Kiedyś zrobię inaczej, ale teraz bezpieczeństwo było ważniejsze.
Co do mat to Armaflex 6mm w celu wygłuszenia, a reszta nadkola od strony koła wygłuszona czarną sztuczną trawą (tak robi ALFA i FIAT) przyklejoną na masę tłumiącą.
Małe podsumowanie zmian:
1. wymiana kolumn tył na P12 i konserwacja wnęki mocowania
2. Przednie zawieszenie (wszystko poza sprężyną i żelastwem wahacza dolnego)
- amory KYB Ultra SR
- gumy górnego mocowania
- łączniki
- końcówki drążków
- sworznie
- wahacze dolne w czerwonym poli
- zółte poli na staba
- łożyskowane SRL jako górne wahacze - powiem szczerze, że mega wyrób. Po lekturze forum od angoli i JPN IMHO lepsze rozwiązanie jak poli - jeśli wytrzyma 50kkm jak innym, to nie chce poli
3. usunięcie odważnika krótkiej półosi i zabezpieczenie obu półosi przed rudą
4. wymiana sprzęgła na OEM Nissan + zabielenie zamachu
5. olej w skrzyni Comma 75W90 GL4
6. wymiana uszczelniacza
7. konserwacja przegnich nadkoli i błotników - produkty Nuxodol'a (system sprawdzony na innych autach)
8. Wymiana Specola 5W30 po 4000km na Delvac XHP 10W40
9. nowe buty Kumho Ecsta SPT 205/50/16
9. filtr kabinowy z ramką, co by móc potem wkładać włókninę z filtrów do których mam dostęp za free.
10. uszczelnienie trójników płynu chłodzącego przy wężach do reduktora. Jak wymieniałem rok temu to kupiłem węże SEMPERIT - nigdy więcej. Dirko poszło w ruch
Poza tym mała zaległość: w jeden dzień przybyło mi 35000km na liczniku i schowek uzyskał wersję "Luxury"
Podsumowanie:
NOWY SAMOCHÓD! Połączenie seryjnej sprężyny i KYB Ultra SR to idealny kompromis. Czerwone poli na dole i żółte na stabie - poezja. Jest twardziej i mniejsze przechyły. Idealnie zgrywa się z tyłem od P12 który też jest twardszy. Opony też polecam - kleją pięknie i są ciche. Nie wiem jeszcze jak będzie w deszczu.
Co do montażu poli - ze względu na goniący nas czas brak zdjęć, ale 2 uwagi!
- smar to Total Ceran PM - genialne mazidło.
- za poradą zagranicznych internetów - gniazda wahaczy też smarowałem, ale olejem przekładniowym. Łatwo wchodzą, siedzą ciasno, ale konserwuje żelastwo i nic ma prawa pisnąć!
[ Dodano: 2017-05-22, 15:54 ]
1. Wymieniając uszczelniacz, warto jednak wziąć porządny zamiennik. Oryginał po 250tyś.km wytarł lekko wał, i gdybym wkładał taki sam uszczelniacz, tylko nowy, musiałbym skracać sprężynkę. Natomiast Reinz ma wargi w innych miejscach i siedzi idealnie. Do dziś nic nie cieknie.
2.Pytanie: ma ktoś sprawdzoną firmę poduszek od strony skrzyni?
Miałem wiercić, ale zapomniałem, że tam prawie nie ma miejsca na wiertło większe niź 6-8mm i można zrobić co najwyżej 1 otwór. Nie chciałem tego robić, bo poduchę rok temu kleiłem bo była zerwana - wiercąc wróciłbym do poprzedniego, opłakanego stanu.
Do wyboru w normalnej cenie jest Corteco i NTY. Chyba, że coś innego przychodzi Wam do głowy?
3. Musiałem dziś wymienić wężę wody na Parkera i trójnik na aluminiowy, bo znowu ciekło. Zalałem teraz destylowaną, a jak przyjdzie płyn... to wyjdzie, że zmieniłem 4 raz w ciągu 1,5roku T ak się przepłukało, że już zlewam czyściutki.
Co do mat to Armaflex 6mm w celu wygłuszenia, a reszta nadkola od strony koła wygłuszona czarną sztuczną trawą (tak robi ALFA i FIAT) przyklejoną na masę tłumiącą.
Małe podsumowanie zmian:
1. wymiana kolumn tył na P12 i konserwacja wnęki mocowania
2. Przednie zawieszenie (wszystko poza sprężyną i żelastwem wahacza dolnego)
- amory KYB Ultra SR
- gumy górnego mocowania
- łączniki
- końcówki drążków
- sworznie
- wahacze dolne w czerwonym poli
- zółte poli na staba
- łożyskowane SRL jako górne wahacze - powiem szczerze, że mega wyrób. Po lekturze forum od angoli i JPN IMHO lepsze rozwiązanie jak poli - jeśli wytrzyma 50kkm jak innym, to nie chce poli
3. usunięcie odważnika krótkiej półosi i zabezpieczenie obu półosi przed rudą
4. wymiana sprzęgła na OEM Nissan + zabielenie zamachu
5. olej w skrzyni Comma 75W90 GL4
6. wymiana uszczelniacza
7. konserwacja przegnich nadkoli i błotników - produkty Nuxodol'a (system sprawdzony na innych autach)
8. Wymiana Specola 5W30 po 4000km na Delvac XHP 10W40
9. nowe buty Kumho Ecsta SPT 205/50/16
9. filtr kabinowy z ramką, co by móc potem wkładać włókninę z filtrów do których mam dostęp za free.
10. uszczelnienie trójników płynu chłodzącego przy wężach do reduktora. Jak wymieniałem rok temu to kupiłem węże SEMPERIT - nigdy więcej. Dirko poszło w ruch
Poza tym mała zaległość: w jeden dzień przybyło mi 35000km na liczniku i schowek uzyskał wersję "Luxury"
Podsumowanie:
NOWY SAMOCHÓD! Połączenie seryjnej sprężyny i KYB Ultra SR to idealny kompromis. Czerwone poli na dole i żółte na stabie - poezja. Jest twardziej i mniejsze przechyły. Idealnie zgrywa się z tyłem od P12 który też jest twardszy. Opony też polecam - kleją pięknie i są ciche. Nie wiem jeszcze jak będzie w deszczu.
Co do montażu poli - ze względu na goniący nas czas brak zdjęć, ale 2 uwagi!
- smar to Total Ceran PM - genialne mazidło.
- za poradą zagranicznych internetów - gniazda wahaczy też smarowałem, ale olejem przekładniowym. Łatwo wchodzą, siedzą ciasno, ale konserwuje żelastwo i nic ma prawa pisnąć!
[ Dodano: 2017-05-22, 15:54 ]
1. Wymieniając uszczelniacz, warto jednak wziąć porządny zamiennik. Oryginał po 250tyś.km wytarł lekko wał, i gdybym wkładał taki sam uszczelniacz, tylko nowy, musiałbym skracać sprężynkę. Natomiast Reinz ma wargi w innych miejscach i siedzi idealnie. Do dziś nic nie cieknie.
2.Pytanie: ma ktoś sprawdzoną firmę poduszek od strony skrzyni?
Miałem wiercić, ale zapomniałem, że tam prawie nie ma miejsca na wiertło większe niź 6-8mm i można zrobić co najwyżej 1 otwór. Nie chciałem tego robić, bo poduchę rok temu kleiłem bo była zerwana - wiercąc wróciłbym do poprzedniego, opłakanego stanu.
Do wyboru w normalnej cenie jest Corteco i NTY. Chyba, że coś innego przychodzi Wam do głowy?
3. Musiałem dziś wymienić wężę wody na Parkera i trójnik na aluminiowy, bo znowu ciekło. Zalałem teraz destylowaną, a jak przyjdzie płyn... to wyjdzie, że zmieniłem 4 raz w ciągu 1,5roku T ak się przepłukało, że już zlewam czyściutki.
Ostatnio zmieniony 2017-12-23, 17:08 przez arczar, łącznie zmieniany 1 raz.
Hobbysta Japanista
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Ja do P11 144 taty założyłem na tył amory z almery n16 i springi z P11 GT i stoi równo
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Motyw sprawdzony - janusz ma tak samo. I poleca.Piotrek_10243 pisze:Ja do P11 144 taty założyłem na tył amory z almery n16 i springi z P11 GT i stoi równo
Sam zrobiłbym podobnie, ale niestety nie miałem już kasy i czasu na taką modyfikacje, bo musiałbym kupić nowe amory do N16, a tak 2 kolumny z anglika P12 kupiłem za niebotyczną kwotę całkowitą - 50 PLN.
UPDATE 23.12.2017
- kilka miesięcy temu wymieniłem prawą półoś na całą nową GSP i bicie zniknęło
- wpadła nowa poduszka belki silnika, tylna
- nowa poduszka skrzyni
- teflonowa przekładka termiczna kolektora dolotowego
- nowe przewody gazowe fazy lotnej Parker i nowe opaski przy wtryskach i wkrętkach (sprężynowe, reagujące na zmiany temperatury)
- nowy filtr fazy lotnej LPG
I...nic tylko jeździć. Jutro 300km trasy na Śląsk, gdzie czeka moja nowa czarna P11 SRI 2.0 z oryginalnym przebiegiem 137 tyś.km, nietknięta jeszcze LPG.
A zatem zielona jest na sprzedaż Info na PW.
Hobbysta Japanista
Niestety, czasu jak zwykle brak, a właścicielem był gość 47r i w aucie jest... dość brudno:/
Musiałem jeszcze grzebnąć w zielonej i wymienić regulator napięcia:
Oryginał od magnetti marelli pasuje z punto, seicento itp.
[ Dodano: 2018-01-11, 23:02 ]
Niestety zmiana planów. Od tygodnia wiem, że mój najlepszy mechanik czyli mój Tata.... ma raka z przerzutami.
Zatem czarna dziewicza P11 HB 2.0 SRI z klimą i elektryką, przebiegiem 138kkm, i opłatami do marca na sprzedaż w cenie zakupu czyli tanio PW.
Auto z tematu zostaje bo ma LPG a teraz dużo jeżdżę ze względu na chorobę taty.
Musiałem jeszcze grzebnąć w zielonej i wymienić regulator napięcia:
Oryginał od magnetti marelli pasuje z punto, seicento itp.
[ Dodano: 2018-01-11, 23:02 ]
Niestety zmiana planów. Od tygodnia wiem, że mój najlepszy mechanik czyli mój Tata.... ma raka z przerzutami.
Zatem czarna dziewicza P11 HB 2.0 SRI z klimą i elektryką, przebiegiem 138kkm, i opłatami do marca na sprzedaż w cenie zakupu czyli tanio PW.
Auto z tematu zostaje bo ma LPG a teraz dużo jeżdżę ze względu na chorobę taty.
Hobbysta Japanista
Mam pytanie może się przydam do czegoś choć nie jestem pewien
mam primerę p11 liftback 1,6 trafioną od tyłu jakbyś potrzebował coś to tyle z niej zostało musisz wejść w galerie zdjęć http://wrecar.pl/car/view/id/64435 auto naprawiane przez
ASO NISSAN Admiralska Łódź 20A.
mam primerę p11 liftback 1,6 trafioną od tyłu jakbyś potrzebował coś to tyle z niej zostało musisz wejść w galerie zdjęć http://wrecar.pl/car/view/id/64435 auto naprawiane przez
ASO NISSAN Admiralska Łódź 20A.