FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy lekkie koła pasowe coś dają ? Warto je kupić ?
Autor Wiadomość
woytaz_gdy_elb 
stały bywalec


Model: Sunny n14 GTI SR20VE
Wiek: 33
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 108
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2017-12-06, 19:20   Czy lekkie koła pasowe coś dają ? Warto je kupić ?

Witajcie, kompletuję graty przed strojeniem i modyfikacją mojej rajdówki z sr20ve natrafiłem na taki gadżet :

http://allegro.pl/lekkie-...7079451745.html

Zastanawiam się czy zakup tego ma jakiś sens oprócz wizualnego ? Czy lżejsze koła pasowe są w jakiś sposób odczuwalne ? Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie ? No i czy w ogóle koła pasowe sr20de podejdą do VE ?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
_________________
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


garygary 
fanatyk nissana


Model: Sunny N13
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 657
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-06, 21:01   

A to nie jest tak, że przy zwaleniu masy z zamachu, wyrównuje się lekkim pasowym walu z drugiej strony?
_________________
Mój stary N13
Moje cacko
 
     
woytaz_gdy_elb 
stały bywalec


Model: Sunny n14 GTI SR20VE
Wiek: 33
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 108
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2017-12-06, 22:39   

hmm... ciekawa teoria - jest w tym jakaś logika w sumie :) U mnie jest zamach odchudzony więc to by mogło mieć sens. Pytanie czy w ogóle coś bym odczuł po takiej zmianie - no i też ciekaw jestem czy ktoś miał z tym do czynienia pod kątem trwałości - jak by nie patrzeć to amelinium...
_________________
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
 
     
matek_p 
doświadczony forumowicz


Nr rejestracyjny: OST
Model: Almera N15 GTi
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 220
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-07, 07:18   

Kuzyn takie coś robił aczkolwiek w innym samochodzie. Kupił lekkie koło zamachowe a potem mechanik doradził mu by dokupił do tego lekkie koło pasowe by właśnie wyrównać wagę.
_________________
Let the force be with you!
 
     
garygary 
fanatyk nissana


Model: Sunny N13
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 657
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-07, 07:43   

No i jest jeszcze kwestia amortyzatora drgań, w fabrycznym kole chyba jest, nie? Wypadało by chyba żeby w lekkim też był, żeby wał nie dostał w pizde
_________________
Mój stary N13
Moje cacko
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-12-07, 13:25   

Amortyzator drgań raczej tam na wał nie wiele pomoże, sam wał jest z żelbetonu w SRce jak pamiętacie. Tłumiki drgań wg mnie bardziej są zastosowane żeby pasek dłużej polatał, bo bez nich może go szybciej wyślizgać i będzie piszczeć jak wóz drużyny A przy ostrym starcie na trawie.

Pytanie tylko ile można zejść z tego koła pasowego i jak się w serii ma wyrównanie masy jednej i drugiej strony wału korbowego :) Bo zamach to 9,5kg a kolo pasowe to raptem?? 2kg?? Więc pomijał bym herezje z wyrównaniem masy po obu końcach wału.

Co takie lekkie koło pasowe jeszcze daje? ściągnie masy wpływa na prędkośc nabierania predkosci obrotowej silnika. Z tym że 2 koła tej samej masy mogą mieć różny wpływ, bo niby takie same koła ale ważne gdzie będzie masa odśrodkowa zlokalizowana, bo może być np. więcej materiału bliżej środka okręgu lub na jego obrzeżu...
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-07, 14:43   

Ad@mus napisał/a:
Amortyzator drgań raczej tam na wał nie wiele pomoże, sam wał jest z żelbetonu w SRce jak pamiętacie. Tłumiki drgań wg mnie bardziej są zastosowane żeby pasek dłużej polatał, bo bez nich może go szybciej wyślizgać i będzie piszczeć jak wóz drużyny A przy ostrym starcie na trawie.

:D hahaha a to dobre :) Profesor Adamus :D Z tymi paskami to dobra teoria :)

Ja bym koła pasowego sztywnego nie zakładał. Jedni w SR jakoś z nimi jeżdżą innym sypią się panewki. Tłumik jest stosowany by wygubić harmoniczne drgania wału ściśle powiązane z prędkością obrotową. U np. 1 co kręci do 6500 problem może nie wystąpić ale u drugiego co podbija pod 8000 może się skończyć katastrofą...
Lekkie kółka osprzętu coś mogą dać ale n ie będą to znaczące przyrosty trzeba pamiętać, że to sam osprzęt w sobie powoduje pewne straty mechaniczne.
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 163
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-07, 17:28   

Jedni zakładają i chwalą, a innym sypią się panewki i rozpadają pompy oleju. Jak dla mnie za duże ryzyko. Oczywiście można coś tym ugrać, bo jednak silnik będzie się lepiej wkręcał na obroty ale jak ktoś nie bije się o każdy gram i każdego konia, to raczej bym odradzał.
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-12-07, 20:04   

onyxx, nie mam żadnego tytułu bo jest mi on nie potrzebny. Ale po coś tam ta guma jest zakładana więc postanowiłem się wysilnić i pomyśleć. Dzięki za wiarę :)

Lektura z profesora Google:
https://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan-skretnych-i-wolne-kola-alternatora-idea-stosowania-i-eksploatacja

Styknie poszukać aby wiedzieć więcej... dziw, że o pasku nie wspomnieli :D
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

  
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-07, 22:26   

Ad@mus napisał/a:
onyxx, nie mam żadnego tytułu bo jest mi on nie potrzebny. Ale po coś tam ta guma jest zakładana więc postanowiłem się wysilnić i pomyśleć. Dzięki za wiarę :)

Lektura z profesora Google:
https://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan-skretnych-i-wolne-kola-alternatora-idea-stosowania-i-eksploatacja

Styknie poszukać aby wiedzieć więcej... dziw, że o pasku nie wspomnieli :D


Hahaha :) Przecież ostatnio jak gadaliśmy to sam stwierdziłeś żeś profesor :P Ja to tylko przypomniałem :D
No jasne, człowiek się uczy przez całe życie a i tak durniem umrze ;)
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-12-07, 23:18   

onyxx, nie gadaliśmy bo dalej nr tel do ciebie nie mam :D Pisaliśmy ;)
Jest kilka istotnych funkcji koła pasowego, jak widać jest ich w motoryzacji kilka rodzajów, te z wagą etc to jedne z nich. Do tego dochodzą pozostałe. A tak swoją drogą, dawno nikomu panwie nie poleciały :D

Oby tak dalej :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-07, 23:58   

Ad@mus napisał/a:
onyxx, nie gadaliśmy bo dalej nr tel do ciebie nie mam :D Pisaliśmy ;)
Jest kilka istotnych funkcji koła pasowego, jak widać jest ich w motoryzacji kilka rodzajów, te z wagą etc to jedne z nich. Do tego dochodzą pozostałe. A tak swoją drogą, dawno nikomu panwie nie poleciały :D

Oby tak dalej :)


jak uruchomię 0-700 to możesz dzwonić kiedy chcesz :P
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
majchrzok 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: PWA
Model: 100 NX, Micra K10, Almerka N15
Pomógł: 24 razy
Wiek: 26
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1835
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-12-08, 06:48   

Osobiście w micrze z racji braku wspomagania oraz miejsca pod maska, kolo pasowe zostalo stoczone na jeden pasek. Auto przelatalo jakis czas i nic zlego sie nie działo z panewkami, badz pompeczka oleju. Zamach byl fabryczny. Także teoria jedno, praktyka drugie :-D
_________________
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://schody-debowe.pl/index.html
 
 
     
JBL 
nowy na forum

Model: Micra K10
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-08, 08:25   

Ad@mus napisał/a:
[... dziw, że o pasku nie wspomnieli :D

No jest napisane przeca:
"Przyczyniają się również do zwiekszenia trwałości paska, ograniczenia hałasu generowanego przez pasek[...]" :D
 
     
adam_N14 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: WCI...
Model: N14 GTI / P11 TopSport
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 149
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2017-12-08, 21:24   

Zestaw z allegro jest bez koła na wal, pozatym jest do 200sx i różni się kołem na pompę wody.
Co do ewentualnych zysków po ich montażu to spowalniaja osprzęt silnika (inne średnice niż oem ) co niweluje kawitacje płynu chłodniczego.
_________________
-P11 GT / Top Sport (zaczyna jakoś jechać... :-P )
-N14 GTi / GTi-R look (alter ego :-P )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ?? (reanimacja trwa :-P )
 
     
Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 28
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2491
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2017-12-09, 11:41   

onyxx +1, założenie koła bez amortyzatora może zrobić kuku, hamburgery przy wysokim kręceniu motorów zakładają koła z tzw superdamperem - takim lepsiejszym amortyzatorem
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2017-12-12, 10:45   

adam_N14, Kawitacja ok, ale przy wyższej prędkości obrotowej. W seryjnym sr20de kręconym do 7500rpm po krzemowym czipie raczej ona nie występuje. Ale fakt, dużo osób o tym nie wie albo zapomina.
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-12, 11:30   

W SR kawitacja się zaczyna już od 6300-6500. Ale można to tylko zaobserwować, gdy auto jest upalane cały czas w zakresie 6tys i w górę. Na ulicy prawie ten efekt jest nie do osiągnięcia.
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Modzelitto 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WW
Model: N16
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 17:53   

Teorie, poparte niczym... 115 tys. km zrobione na lekkim aluminiowym pasowym i żadne panewki się nie wysrały. Czy może zrobić kuku??? Może i może, ale nie przy 80% normalnej jazdy.
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: Wczoraj 9:28   

Dokładnie, rozpatrujemy skrajne przypadki.
Podobno samego zamachu też nie powinno się odchudzać bez wyważania wału etc.
Uważam, że każdy mod tego typu w streetowym samochodzie powinien zdać egzamin. A jak się wysra to.... no cóz. Kto modzi silniki po rewizji a kto modzi kota w worku ? :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 189
Skąd: wwa
Wysłany: Wczoraj 10:26   

Wał w SR, jak i większości Nissanów, jest wyważany wewnętrznie. Przy zmianie zamachu nie ma potrzeby doważać zespołu.
A co do lekkiego kółka na wale, to może i na aucie na ulicę wielkiego bólu nie ma. Ale w aucie do upalania, gdzie non stop będą wysokie obr., ja bym zostawił seryjne kółko z tłumikiem harmonicznym. Na lekkim kółku ile będzie zysku? 1-2hp?? Bez sensu...

Modzelitto, po tych 115tys zaglądałeś do panewek? Masz porównanie jak wyglądały na początku? Poza tym, jak używałeś auta delikatnie i nie za często korzystałeś z potencjału, to o czym my tu mówimy? Autor tematu raczej będzie używał auta zgoła inaczej.
Brak tłumika na seryjnym kółku degraduje panewki stopniowo, a nie szast prast i po robocie.

Generalnie róbta co chceta ;)
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4106
Skąd: Orzesze
Wysłany: Wczoraj 12:16   

Jeśli autor tematu chce odchudzać koła pasowe, mając odchudzony zamach etc powinien stosować zatem zalecenia przy upalaniu:
Odpowiedni olej
Dokonywać systematycznych rewizji panewek
Skoro już rewizja a koszt nowych panewek to nie ból tyłka to wymieniać je okresowo

I powinno latać ;)

Ogólnie przy upalaniu, nie zależnie od typu kól pasowych polecam okresowe rewizje, bo nawet z tłumikami to podczas paowania może wysrać panewka lub coś innego ;)

EOT :mrgreen:
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
nanab 
wiem o czym pisze

Model: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 42
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Dzisiaj 0:16   

onyxx napisał/a:
Na lekkim kółku ile będzie zysku? 1-2hp?? Bez sensu...

Zysk 0, tylko bezwładność mniejsza o 0,001%.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 17