FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Autor Wiadomość
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
  Wysłany: 2017-08-19, 16:29   [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie

Witam wszystkich, mam na imie Jonatan i jestem szczeęśliwym pisiadaczem nissana Terrano ll. Silnik 2.7TDi 125km.
Mój problem jest następujący. Silnik po odpaleniu pracuje normalnie jednak po wkręceniu na wyższe obroty i gwaltownym puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jeżeli kontriluje sie obnizanie obrotow silnik nie zgasnie jednak po jakimś czsie praktycznie przestaje reagowac na pedał gazu i ciezko ruszyc z miejsca jest taki slaby. Jezeli wylacze zaplon i odpale silnik od razu, wszystko jest dobrze jednak tylko przez chwile.
Wymienilem przeplywomierz, pompa i wtryski byly sprawdzane turbina regenerowana brak nieszczelnosci w dolocie. Po podlaczeniu komputer pokazuje ze potencjometr od gazu zmienia wartosci od 0 do 100%.
Sa dwa bledy ktore po skasowaniu od razu sie pojawiaja i pali sie check.

P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
P02B2 cylinder 7. Korekta dawki paliwa przy maksymalnej wartosci granicznej.

Juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic...
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


mały v8 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ws
Model: A34 i Y61
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 175
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-08-20, 09:03   

Na moje oko "pedał gazu" do wymiany. Chociaż objawy pokrywają się też z uszkodzeniem przepływomierza, ale jak mówisz że wymieniony na 100% sprawny, to skup się na potencjometrze od gazu.
_________________

 
     
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
Wysłany: 2017-08-20, 13:42   

Myślicie, że potencjometr gazu od silnika 3.0 będzie pasował?
 
     
mały v8 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: ws
Model: A34 i Y61
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 175
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-08-20, 18:39   

Tego akurat nie wiem. Ale wymontuj pedał on jest naprawialny. Przeważnie siada taki mikro swich krańcowy za 2 złote, który sygnalizuje że pedał zaczyna być naciskany. Trudno mi to opisać ale jak wyjmiesz na stół to zobaczysz o co chodzi.
_________________

 
     
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
Wysłany: 2017-08-20, 20:15   

Pedał dzisiaj demontowałem i dostałem się do potencjometru jednak nie mam pojęcia co tam można wymienić... Zauważyłem że on też musi być odpowiednio ustawiony. Jest na fasolkach i można go regulować przekręcając go. Delikatnie go przekręciłem sygnalizując minimalne wciśnięcie pedału gazu i zamontowałem. Po tym zabiegu silnik osiągnął wolne przy około 1000obr/min. Zrobiłem jazdę próbną i ani razu w ciągu 15 minut silnik nie zgasł, a osiągał obroty wolne około 800/min i trochę "świrował" bo czasami zwiększał ponad 1000/min. Jednak nadal łapał momenty że nie reagował na wciśnięcie gazu. Pomagało bardzo szybkie wyłączenie i włączenie zapłonu bez gaszenia silnika. Momentalnie odzyskiwał "świeżość" i można było normalnie jechać.
Możesz dokładniej opisać jak wygląda ten mikro swich?

Myślicie że ten rodzaj pedału gazu posiada ten microswich czy tylko starsze modele(w 2.7TDi występuje ten rodzaj)?


http://allegro.pl/nissan-...5826873862.html
-------------------------------------

Pedał gazu dziś wymieniłem. Pasuje od modelu z silnikiem diesla 3.0, takie same numery BOSCH-owskie na pedale oraz zgadzają się numery na potencjometrze.

Teraz wyniki tej zmiany.
Wynik jest taki, że nic się nie zmieniło. Pedał gazu przed wymianą musiał więc być sprawny.

Z braku pomysłów odłączyłem przepływomierz który również został wymieniony na sprawny. Jak się okazuje samochodem można jeździć ponieważ nie ma momentów że przestaje reagować na wciskanie gazu jednak stracił sporo mocy... (w programie pokazuje obciążenie silnika ok. 45%, a ze sprawna przepływką ok. 30%). Jednak problem z gaśnięciem po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu nie zniknął.

Co więc może być przyczyną tego że samochód przestaje reagować na gaz po jakimś czasie gdy zostanie podłączony przepływomierz i gaśnie w każdym przypadku?

Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozstrojenie mapy paliwowej ponieważ samochód przez długi okres jeździł z uszkodzonym przepływomierzem. I dodatkowo ten błąd.. "korekta dawki paliwa"

Druga kwestia, błąd:
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel

Udało mi się ten błąd usunąć, a raczej jego przyczynę.
Błąd ten jest generowany przez zaślepienie EGR-u. W silniku 2.7TDi zawór EGR jest sterowany na podciśnienie bez czujników, jednak zaślepienie go powoduje zwiększony przepływ powietrza z filtra, który wyłapuje przepływomierz. Klapa sterująca przy kolektorze ssącym zamyka się gdy puszczamy pedał gazu i jednocześnie otwiera się zawór EGR ciągnąc sporo powietrza z wydechu, omijając przepływomierz. Jeżeli zaślepimy EGR więcej powietrza leci przez przepływkę dlatego komputer wywala błąd że ta klapa jest otwarta choć tak na prawdę się zamyka.

Takie moje dzisiejsze spostrzeżenie dla kolegów.

EGR-u nie podłączałem do wydechu a przyspawałem rurkę wychodzącą obok filtra paliwa i na nią nałożyłem filterek. Błąd zniknął a EGR ciągnie czyste powietrze ;-)

Co myślicie o takim rozwiązaniu z EGR? Macie jakiś inny pomysł na pozostałe problemy?[/b]
 
     
wojtus 
stały bywalec

Model: z31 e/e/t, y61, d22, b11, b12 gti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 106
Skąd: bb
Wysłany: 2017-08-22, 19:17   

Krancówka pedału, jeśli zintegrowany z potencjometrem to całość do wymiany - plastikowy pedał. Można zamontować stary, tam krancówki są luzem. Do sprawdzenia kabel do ECU z krańcówki/pedału.
 
     
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
Wysłany: 2017-08-22, 20:44   

Pedał wymieniłem i on nie ma osobnej krańcówki do wymiany. Potencjometr tak jest zbudowany, że to z niego wychodzą wszystkie sygnały, sześć kabli wychodzi z potencjometru i nie posiada krańcówki, rozbierałem go.
 
     
wojtus 
stały bywalec

Model: z31 e/e/t, y61, d22, b11, b12 gti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 106
Skąd: bb
Wysłany: 2017-08-24, 10:34   

fire109 napisał/a:
Pedał wymieniłem i on nie ma osobnej krańcówki do wymiany. Potencjometr tak jest zbudowany, że to z niego wychodzą wszystkie sygnały, sześć kabli wychodzi z potencjometru i nie posiada krańcówki, rozbierałem go.

Krancówka tam jest zintegrowana z potencjometrem. Już z samego opisu przewodów to wynika.
 
     
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
Wysłany: 2017-08-24, 19:16   

Myślę jednak że przyczyny należy szukać gdzieś indziej... potencjometr wymieniłem na sprawny, brak jakiejkolwiek zmiany. dzisiaj sprawdzałem połączenia na kablach z przepływki i pedału do komputera, wszystkie kable mają przejście. W diagnostyce powiedzieli(dzwoniłem), że komputer nie może być przyczyną takich objawów, że to wina elektryki...
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


drewniany 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: GKW
Model: Terrano II R-20 2.7 TDI 2001r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 81
Skąd: Kwidzyn-Sadlinki
Wysłany: 2017-10-14, 23:01   

Witam
Kolego sprwdzałeś wtrysk sterujący, może on coś broi i nie podaje prawidłowej sekwencji do pompy wtryskowej. Sory nie pamiętam jaka powinna być oporność cewki na wtrysku ale gdzieś kiedyś o tym pisałem (chyba około 8Ω )
_________________
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
 
     
fire109 
nowy na forum

Model: terrano ll
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Bolków
Wysłany: 2017-10-15, 18:34   

Wtryski były w serwisie sprawdzane, jeszcze pytałem czy na pewno wtrysk sterujący jest sprawny, powiedzieli, że sprawdzony i wszystko jest ok.

--------------------
Kupiłem jeszcze jeden przepływomierz ponieważ miałem wątpliwości co do nowego, nieoryginalnego który powodował że samochód praktycznie nie reagował na pedał gazu gdy został podłączony.

Na innej przepływce auto jezdzi. Bo tylko tyle mogę powiedzieć. Przepływomierz pokazuję przepływ powietrz w granicy 170g/s przy 3500-4000obrotów. I tutaj moje pytanie, czy te wartości nie są zbyt niskie w aucie z turbiną? Szukałem w internecie jakie są właściwe wartości zasysyanego powietrza w tym silniku jednak nigdzie nie mogę znaleźć...
Przepływomierz poprzedni(nowy no name) pokazywał zdecydowanie wyższe wartości i samochód miał więcej mocy ale mogłem na nim przejechać 100m nie więcej..
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16